Mely Igék támasztják alá a lélek halhatatlanságát?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mrk 1:8
Én vízzel kereszteltelek titeket, de ő Szent Lélekkel keresztel titeket.
Itt van például a Szent Lélek ami halhatatlan.
Mrk 1:23
Vala pedig azok zsinagógájában egy ember, a kiben tisztátalan lélek volt, és felkiálta,
Itt van példaul a tisztátlan lélek aki úgyszintén halhatatlan. (aki hisz a pokol létezésében az tudja, hogy értem)
Mt 10:28
És ne féljetek azoktól, a kik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik; hanem attól féljetek inkább, a ki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában.
És itt van pl az emberi halhatatlan lélek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
(Márk 1:8) "Én vízzel kereszteltelek titeket, ő pedig majd szent szellemmel fog keresztelni titeket."
Pontosabb fordítás szerint szent szellemről van szó ebben versben, nem "lélekről". A lélek szó a héber 'nephes' és a görög 'pszükhé' szavak fordítása, de itt a görög 'pneuma' szó szerepel, mely nem ugyanazt jelenti! Szent szellem naná, hogy örök, hiszen Istenhez tartozik. Bár ebben a versben ez nincs benne.
(Márk 1:23) "És éppen volt a zsinagógájukban egy ember, aki tisztátalan szellem hatalma alatt állt, és így kiabált:"
Ugyanez a helyzet a fenti versel is.
(Máté 10:28) "És ne ijedjetek meg azoktól, akik megölik a testet, de a lelket nem tudják megölni; hanem inkább azt féljétek, aki a lelket is, a testet is el tudja pusztítani a gyehennában."
És ez pedig egy téves magyarázat, mert olyan értelmet adnak a "lélek" szónak, melyet az a Bibliában NEM tartalmaz. Alapvetően kétféle jelentésben szerepel a 'lélek' kifejezés a Szentírásban. A szó bibliai használata alapján felismerhető, hogy a lélek szó egyaránt vonatkozik:
1. emberre és állatra,
2. vagy az emberi és az állati életre.
Sokak szerint azonban a „lélek” az ember anyagtalan vagy szellemi részét jelenti, amely túléli a test halálát. Mások az életelvet értik alatta. Ám e két utóbbi felfogás nem bibliai tanítás.
A Biblia azt írja, hogy Jézus felkent követői halhatatlanságot kapnak jutalmul a hűségükért (1Korintusz 15:50–56). Viszont ha a halhatatlanság a hűségesek jutalma, akkor a gonoszok lelke nem lehet halhatatlan.
Tehát mit is mondott Jézus akkor itt pontosan? Utalt a fizikai testre és a 'lélekre', melyet nem mindenki tud megölni, majd arra figyelmeztetett, hogy viszont van, akinek hatalmában áll elpusztítani mind a kettőt, tehát még a 'lelket' is. Hogy lehet ez, ha lélek szerintetek halhatatlan? De biztos, hogy Jézus itt a "halhatatlan lélekről" beszélt? Nem, ez egyáltalán nem igaz, és ezt Máté 20:28-as mondatában tisztába is rakja:
(Máté 20:28) "Az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és hogy lelkét váltságul adja cserébe sokakért."
Itt a Károli nem "lelket" ír, hanem életet, vagyis azt, amit a "lélek" szó részben jelent. Fent a 2-es pontban éppen ezt írtam, igaz? Ha valaki a "lelkét adja", az azt jelenti a Bibliában, hogy az "életét adja". Jézus tehát egyértelműen így használta és értette a Máté 10:28-ban is a "lélek" fogalmát.
Jézus magyarázata szerint az emberektől való félelem szűklátókörűségről árulkodik, hiszen az emberek nem tudják elvenni tőlünk azt a reménységünket, hogy élhetünk a jövőben. A 10:28-ban szereplő szó tehát a jövőbeli örök életünket jelenti. Magyarán, ne féljünk azoktól, akik esetleg megölik a fizikai testünket (mi magunkat valójában), de a "lelkünket", vagyis az örök életünk feltámadás utáni kilátását nem képesek elvenni. Azt kell félnünk (a Mindenható Istent), aki képes mindkettőt elvenni és megsemmisíteni a gyehennában (az örök pusztulás jelképes helyén).
Mitől is hittem, hogy a jehovisták tudnak szöveget értelmezni, mikor még a kérdés címe se ment nekik....
Muszáj még itt is zaklatnotok az embereket? Ahogy a világban is? Nem kérek belőletek, ne toporogjatok már mindenhol! Ide se kell írni! Ami nem nektek szól azt kerüljétek! Undorító zaklató banda
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Biztos sok van még, én csak párat gyűjtöttem ki.
A Jelenések könyvében látott János apostol olyan embereket a mennyben akiket miután megöltek, a lelkeik Isten oltáránál voltak és beszéltek is:
Jel 6:9 És mikor felnyitotta az ötödik pecsétet, látám az oltár alatt azoknak lelkeit, akik megölettek az Istennek beszédéért és a bizonyságtételért, amelyet kaptak.
Jel 6:10 És kiáltának nagy szóval...
Jézus vére (lelke) is beszél, és Ábel vére (lelke) is beszél:
Zsid 12:24 És az újszövetség közbenjárójához Jézushoz, és a meghintésnek véréhez, mely jobbat beszél, mint az Ábel vére.
1Móz 4:10 Monda pedig [az Úr]: Mit cselekedtél? A te atyádfiának vére kiált én hozzám a földről.
Jézus lelke a Hádészba (héber "seol", alvilág) került:
Apcs 2:27 Mert nem hagyod az én lelkemet a sírban, és nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.
Zsolt 30:4 {KJV 30:3} Uram, felhoztad a Seolból az én lelkemet, fölélesztettél a sírbaszállók közül.
A Seolban nem alszanak a lelkek, hanem a halál fájdalommal jár:
Apcs 2:24 Kit az Isten feltámasztott, a halál fájdalmait megoldván; mivelhogy lehetetlen volt neki attól fogvatartatnia.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2-es válaszoló!
Tudom, hogy a kedves kérdező megkért, hogy ti ne írjatok,én elnézést kérek tőle, hogy neked válaszolok egy mondatban.
(Job.19:25-26)
"Mert én tudom, hogy az én
megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll. És miután ezt a bőrömet megrágják,
testem nélkül látom meg az Istent."
Jób bizonyos volt abban, hogy bár a fizikai teste fizikai halált szenved, ennek ellenére a
testétől függetlenül meglátja majd Istent.
Elég bizonyíték ez!?
Kedves kérdező rengeteg ige van a lélek hallhatatlanságára, ami bizonyítja, hogy a lélek halhatatlan.
Itt van például már az elején Mózes könyvében.
Az első bizonyíték a halhatatlanság tana mellett egy a halállal kapcsolatos ószövetségi
kifejezés: takaríttaték az ő népéhez. A halottra úgy tekintenek, mint aki csatlakozik az előtte
járók társaságához. I. Mózes 25:8 szerint például: És kimúlék és meghala Ábrahám, jó
vénségben, öregen és betelve az élettel, és takaríttaték az ő népéhez.
I. Mózes 25:17 ugyanezt állítja Ismáellel kapcsolatban: Ezek pedig az Ismáel életének
esztendei: száz harminczkét esztendő. És kimúlék és meghala, és takaríttaték az ő népéhez.
Figyeljük meg, hogy először a fizikai halál következik be, vagyis Ismáel meghal, majd a
halála után látjuk, hogy az ő népéhez takaríttatik, csatlakozva az előtte járók, vagy őt
megelőzők társaságához.
I. Mózes 35:29a újabb példa: És kimúlék Izsák és meghala, és takaríttaték az ő eleihez vén
korban.
A következő példát Jákob életében látjuk, I. Mózes 49:29-ben: És parancsola nékik és monda:
Én az én népemhez takaríttatom, temessetek engem az én atyáimhoz, ama barlangba, mely a
Khitteus Efron mezején van.
Az utolsó példa I. Mózes 49:33-ban: És elvégezé Jákób amit fiainak parancsolt és fölszedé
lábait az ágyra, és kimúlt és az ő népéhez takaríttaték.
A Biblia első könyvében tehát, miután az emberek fizikailag meghalnak, "az ő népükhöz
takaríttatnak". Úgy látjuk őket, mint akik egy általuk ismert társasághoz csatlakoznak, akik
megelőzték őket. Néhányan úgy értelmezik ezt a kifejezést, hogy ez a családi temetőben
történő eltemetésüket jelenti, és semmi többet. Ez azonban nem lehetett igaz Ábrahám
esetében, akinek a családja, vagy klánja Háránban maradt.
Pl.
Mt 22:37
"Jézus pedig monda néki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből."
SZÍV=TEST
LÉLEK=LÉNYEG
ELME=ÉRTELEM
Az ember tehát, test, lényeg, és értelem, vagyis anyag, lényeg, és értelem, de mindhárom örök.
Még a test sem hallhatatlan tudományosan mert a test felbomlik átalakul, más fizikai formát vesz fel, tehát örök.
Az Írás szerint az ember nem anyagi
része a halál beálltakor Istennel van és tudatánál van. Mindkét szövetségben találunk erre
nézve példákat. Az Ószövetségben ezt az igazságot látjuk Zsoltárok 17:15-ben: Én
igazságban nézem a te orczádat, megelégszem a te ábrázatoddal, midőn felserkenek.
Dávid itt kifejezte valós hitét abban, hogy a lélek tudatos marad az Istennel való közösségben
még a halál után is.
Ezt tanítja Zsoltárok 73:23-25 is: De én mindenkor veled vagyok, te fogod az én jobb kezemet.
Tanácsoddal igazgatsz engem, és azután dicsőségbe fogadsz be engem. Kicsodám van az
egekben? Náladnál egyébben nem gyönyörködöm e földön!
Ebben a zsoltárban a szerző, Aszáf a halhatatlanságba vetett valós hitet fejez ki. Halálakor is
tudatosnak és Istennel lévőnek látta magát.
Ugyanezt látjuk Prédikátor 12:7-ben, Lukács 23:43-ban, János 14:3-ban, II. Korinthus 5:1-8-
ban és Filippi 1:22-24-ben.
Persze ezeket mind ki lehet okoskodni, magyarázni de ha ezt tesszük akkor nagyon eltávolodunk a Bibliai igazságoktól.
Még egy annyit megjegyeznék, hogy a spiritizmus egy nagyon veszélyes tan és aki ebbe belemegy lélek nélkül marad.
Ezt értse meg mindenki, úgy ahogy jónak látja.
Elnézésedet kérem kedves kérdező, hogy válaszoltam a tanúnak!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
7-es :)
(Mát.22:29-32)
"az Isten nem holtaknak, hanem élőknek Istene."
A Bibliából én is a lélek halhatatlanságát olvastam ki, nem azt, hogy egy rakás, magáról nem tudod hulla miatt kellett Jézus áldozata.
Annyira zavaró, hogy egyesek azt hiszik, hogy a két szép szemükért kellett Istennek emberré lennie és elvinni a bűnöket!
A kérdésem nem szöveget nem tudó értelmezni embereknek szólt, hanem hívő keresztényeknek. Ebbe a körbe nem tartoznak bele a tanúk és az adventisták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!