Mely Igék támasztják alá a lélek halhatatlanságát?
Mrk 1:8
Én vízzel kereszteltelek titeket, de ő Szent Lélekkel keresztel titeket.
Itt van például a Szent Lélek ami halhatatlan.
Mrk 1:23
Vala pedig azok zsinagógájában egy ember, a kiben tisztátalan lélek volt, és felkiálta,
Itt van példaul a tisztátlan lélek aki úgyszintén halhatatlan. (aki hisz a pokol létezésében az tudja, hogy értem)
Mt 10:28
És ne féljetek azoktól, a kik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik; hanem attól féljetek inkább, a ki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában.
És itt van pl az emberi halhatatlan lélek.
(Márk 1:8) "Én vízzel kereszteltelek titeket, ő pedig majd szent szellemmel fog keresztelni titeket."
Pontosabb fordítás szerint szent szellemről van szó ebben versben, nem "lélekről". A lélek szó a héber 'nephes' és a görög 'pszükhé' szavak fordítása, de itt a görög 'pneuma' szó szerepel, mely nem ugyanazt jelenti! Szent szellem naná, hogy örök, hiszen Istenhez tartozik. Bár ebben a versben ez nincs benne.
(Márk 1:23) "És éppen volt a zsinagógájukban egy ember, aki tisztátalan szellem hatalma alatt állt, és így kiabált:"
Ugyanez a helyzet a fenti versel is.
(Máté 10:28) "És ne ijedjetek meg azoktól, akik megölik a testet, de a lelket nem tudják megölni; hanem inkább azt féljétek, aki a lelket is, a testet is el tudja pusztítani a gyehennában."
És ez pedig egy téves magyarázat, mert olyan értelmet adnak a "lélek" szónak, melyet az a Bibliában NEM tartalmaz. Alapvetően kétféle jelentésben szerepel a 'lélek' kifejezés a Szentírásban. A szó bibliai használata alapján felismerhető, hogy a lélek szó egyaránt vonatkozik:
1. emberre és állatra,
2. vagy az emberi és az állati életre.
Sokak szerint azonban a „lélek” az ember anyagtalan vagy szellemi részét jelenti, amely túléli a test halálát. Mások az életelvet értik alatta. Ám e két utóbbi felfogás nem bibliai tanítás.
A Biblia azt írja, hogy Jézus felkent követői halhatatlanságot kapnak jutalmul a hűségükért (1Korintusz 15:50–56). Viszont ha a halhatatlanság a hűségesek jutalma, akkor a gonoszok lelke nem lehet halhatatlan.
Tehát mit is mondott Jézus akkor itt pontosan? Utalt a fizikai testre és a 'lélekre', melyet nem mindenki tud megölni, majd arra figyelmeztetett, hogy viszont van, akinek hatalmában áll elpusztítani mind a kettőt, tehát még a 'lelket' is. Hogy lehet ez, ha lélek szerintetek halhatatlan? De biztos, hogy Jézus itt a "halhatatlan lélekről" beszélt? Nem, ez egyáltalán nem igaz, és ezt Máté 20:28-as mondatában tisztába is rakja:
(Máté 20:28) "Az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és hogy lelkét váltságul adja cserébe sokakért."
Itt a Károli nem "lelket" ír, hanem életet, vagyis azt, amit a "lélek" szó részben jelent. Fent a 2-es pontban éppen ezt írtam, igaz? Ha valaki a "lelkét adja", az azt jelenti a Bibliában, hogy az "életét adja". Jézus tehát egyértelműen így használta és értette a Máté 10:28-ban is a "lélek" fogalmát.
Jézus magyarázata szerint az emberektől való félelem szűklátókörűségről árulkodik, hiszen az emberek nem tudják elvenni tőlünk azt a reménységünket, hogy élhetünk a jövőben. A 10:28-ban szereplő szó tehát a jövőbeli örök életünket jelenti. Magyarán, ne féljünk azoktól, akik esetleg megölik a fizikai testünket (mi magunkat valójában), de a "lelkünket", vagyis az örök életünk feltámadás utáni kilátását nem képesek elvenni. Azt kell félnünk (a Mindenható Istent), aki képes mindkettőt elvenni és megsemmisíteni a gyehennában (az örök pusztulás jelképes helyén).
Mitől is hittem, hogy a jehovisták tudnak szöveget értelmezni, mikor még a kérdés címe se ment nekik....
Muszáj még itt is zaklatnotok az embereket? Ahogy a világban is? Nem kérek belőletek, ne toporogjatok már mindenhol! Ide se kell írni! Ami nem nektek szól azt kerüljétek! Undorító zaklató banda
Biztos sok van még, én csak párat gyűjtöttem ki.
A Jelenések könyvében látott János apostol olyan embereket a mennyben akiket miután megöltek, a lelkeik Isten oltáránál voltak és beszéltek is:
Jel 6:9 És mikor felnyitotta az ötödik pecsétet, látám az oltár alatt azoknak lelkeit, akik megölettek az Istennek beszédéért és a bizonyságtételért, amelyet kaptak.
Jel 6:10 És kiáltának nagy szóval...
Jézus vére (lelke) is beszél, és Ábel vére (lelke) is beszél:
Zsid 12:24 És az újszövetség közbenjárójához Jézushoz, és a meghintésnek véréhez, mely jobbat beszél, mint az Ábel vére.
1Móz 4:10 Monda pedig [az Úr]: Mit cselekedtél? A te atyádfiának vére kiált én hozzám a földről.
Jézus lelke a Hádészba (héber "seol", alvilág) került:
Apcs 2:27 Mert nem hagyod az én lelkemet a sírban, és nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.
Zsolt 30:4 {KJV 30:3} Uram, felhoztad a Seolból az én lelkemet, fölélesztettél a sírbaszállók közül.
A Seolban nem alszanak a lelkek, hanem a halál fájdalommal jár:
Apcs 2:24 Kit az Isten feltámasztott, a halál fájdalmait megoldván; mivelhogy lehetetlen volt neki attól fogvatartatnia.
2-es válaszoló!
Tudom, hogy a kedves kérdező megkért, hogy ti ne írjatok,én elnézést kérek tőle, hogy neked válaszolok egy mondatban.
(Job.19:25-26)
"Mert én tudom, hogy az én
megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll. És miután ezt a bőrömet megrágják,
testem nélkül látom meg az Istent."
Jób bizonyos volt abban, hogy bár a fizikai teste fizikai halált szenved, ennek ellenére a
testétől függetlenül meglátja majd Istent.
Elég bizonyíték ez!?
Kedves kérdező rengeteg ige van a lélek hallhatatlanságára, ami bizonyítja, hogy a lélek halhatatlan.
Itt van például már az elején Mózes könyvében.
Az első bizonyíték a halhatatlanság tana mellett egy a halállal kapcsolatos ószövetségi
kifejezés: takaríttaték az ő népéhez. A halottra úgy tekintenek, mint aki csatlakozik az előtte
járók társaságához. I. Mózes 25:8 szerint például: És kimúlék és meghala Ábrahám, jó
vénségben, öregen és betelve az élettel, és takaríttaték az ő népéhez.
I. Mózes 25:17 ugyanezt állítja Ismáellel kapcsolatban: Ezek pedig az Ismáel életének
esztendei: száz harminczkét esztendő. És kimúlék és meghala, és takaríttaték az ő népéhez.
Figyeljük meg, hogy először a fizikai halál következik be, vagyis Ismáel meghal, majd a
halála után látjuk, hogy az ő népéhez takaríttatik, csatlakozva az előtte járók, vagy őt
megelőzők társaságához.
I. Mózes 35:29a újabb példa: És kimúlék Izsák és meghala, és takaríttaték az ő eleihez vén
korban.
A következő példát Jákob életében látjuk, I. Mózes 49:29-ben: És parancsola nékik és monda:
Én az én népemhez takaríttatom, temessetek engem az én atyáimhoz, ama barlangba, mely a
Khitteus Efron mezején van.
Az utolsó példa I. Mózes 49:33-ban: És elvégezé Jákób amit fiainak parancsolt és fölszedé
lábait az ágyra, és kimúlt és az ő népéhez takaríttaték.
A Biblia első könyvében tehát, miután az emberek fizikailag meghalnak, "az ő népükhöz
takaríttatnak". Úgy látjuk őket, mint akik egy általuk ismert társasághoz csatlakoznak, akik
megelőzték őket. Néhányan úgy értelmezik ezt a kifejezést, hogy ez a családi temetőben
történő eltemetésüket jelenti, és semmi többet. Ez azonban nem lehetett igaz Ábrahám
esetében, akinek a családja, vagy klánja Háránban maradt.
Pl.
Mt 22:37
"Jézus pedig monda néki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből."
SZÍV=TEST
LÉLEK=LÉNYEG
ELME=ÉRTELEM
Az ember tehát, test, lényeg, és értelem, vagyis anyag, lényeg, és értelem, de mindhárom örök.
Még a test sem hallhatatlan tudományosan mert a test felbomlik átalakul, más fizikai formát vesz fel, tehát örök.
Az Írás szerint az ember nem anyagi
része a halál beálltakor Istennel van és tudatánál van. Mindkét szövetségben találunk erre
nézve példákat. Az Ószövetségben ezt az igazságot látjuk Zsoltárok 17:15-ben: Én
igazságban nézem a te orczádat, megelégszem a te ábrázatoddal, midőn felserkenek.
Dávid itt kifejezte valós hitét abban, hogy a lélek tudatos marad az Istennel való közösségben
még a halál után is.
Ezt tanítja Zsoltárok 73:23-25 is: De én mindenkor veled vagyok, te fogod az én jobb kezemet.
Tanácsoddal igazgatsz engem, és azután dicsőségbe fogadsz be engem. Kicsodám van az
egekben? Náladnál egyébben nem gyönyörködöm e földön!
Ebben a zsoltárban a szerző, Aszáf a halhatatlanságba vetett valós hitet fejez ki. Halálakor is
tudatosnak és Istennel lévőnek látta magát.
Ugyanezt látjuk Prédikátor 12:7-ben, Lukács 23:43-ban, János 14:3-ban, II. Korinthus 5:1-8-
ban és Filippi 1:22-24-ben.
Persze ezeket mind ki lehet okoskodni, magyarázni de ha ezt tesszük akkor nagyon eltávolodunk a Bibliai igazságoktól.
Még egy annyit megjegyeznék, hogy a spiritizmus egy nagyon veszélyes tan és aki ebbe belemegy lélek nélkül marad.
Ezt értse meg mindenki, úgy ahogy jónak látja.
Elnézésedet kérem kedves kérdező, hogy válaszoltam a tanúnak!
7-es :)
(Mát.22:29-32)
"az Isten nem holtaknak, hanem élőknek Istene."
A Bibliából én is a lélek halhatatlanságát olvastam ki, nem azt, hogy egy rakás, magáról nem tudod hulla miatt kellett Jézus áldozata.
Annyira zavaró, hogy egyesek azt hiszik, hogy a két szép szemükért kellett Istennek emberré lennie és elvinni a bűnöket!
A kérdésem nem szöveget nem tudó értelmezni embereknek szólt, hanem hívő keresztényeknek. Ebbe a körbe nem tartoznak bele a tanúk és az adventisták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!