Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Szeretném megkereszteltetni a...

Szeretném megkereszteltetni a gyermekem. Kell kersztszülőt választani ehhez, vagy csak lehetőség?

Figyelt kérdés
Ha kell, családon belül, vagy inkább ne családtag legyen?
2010. márc. 3. 14:02
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
a jehovások tudtommal nem keresztelnek csecsemőket, és gyermekeket, tehát ebben a tekintetben követik a biblia tanítását. egy példát mondjatok a bibliából, ahol gyermeket kereszteltek, és meggyőztök.
2010. márc. 3. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:

3x szerepel benne, hogy "egész háznépével együtt megkeresztelkedett"


bizonyítsd be, hogy a háznépbe nem tartoznak bele a gyerekek, és hiszünk neked

2010. márc. 3. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
A Bibliában nincs benne az, hogy "tilos gyermeket keresztelni", tehát szabad. Pont. Úgyhogy ne bújj a Biblia mögé.
2010. márc. 3. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:

Egy képzeletbeli párbeszéd a gyermekkeresztségről


Zaki a "Jézus-őrült": Helló Kati, a katolikusok minek keresztelik meg a csecsemőket? Ez értelmetlen, hiszen azt se tudják, hogy mi is történik, és az ApCsel 2,38-cal és a Mk 6,16-tal összhangban lévő bűnbánatot sem tudnak tartani.


Kati, a katolikus: De hol van a Bibliában, ami kifejezetten megtiltja a csecsemők megkeresztelését?


Zaki: Hát. Azt hiszem, semmi ilyet nem mond. De...


Kati: De ugye te csak azt követed, amit világosan tanítanak a Szentírás oldalain?


Zaki: Ez egy következtetés, ami azokat a gondolatokat követi, amelyek egyértelműek a Szentírásban. Ez ettől még biblikus tanítás.


Kati: Óh! Ez már más! Akkor most mi egy csónakban evezünk, mivel a Biblia nem tanítja kifejezetten a gyermekek keresztségét se. Következtetnünk kell. A katolikusok fenntartják, hogy számos erős utalás van a nézetünkre.


Zaki: Hol? Én még sohasem láttam ezt a megtérésem utáni 17 évben.


Kati: Az ApCsel 16,15.33; 18,8 (vö. 11,14), valamint az 1Kor 1,16 azt állítja, hogy egy személy és az ő "egész háza népe" megkeresztelkedett. Nehezen állíthatnánk azt, hogy ezekben nem voltak kisgyermekek. Pál a Kol 2,11-13-ban kapcsolatba hozza a keresztséget a körülmetélkedéssel. Az Egyház Krisztus előtt Izrael volt (ApCsel 7,38; Róm 9,4). A körülmetélés, ami a nyolcnapos fiúknál történt, annak a szövetségnek a jele volt, amelyet Isten kötött Ábrahámmal, amely vonatkozik ránk is (Gal 3,13.29). Ez volt a bűnbánat, és az eljövendő hit jele (Róm 4,11). A csecsemők éppen annyira részesei voltak a szövetségnek, mint a felnőttek (Ter 17,7; MTörv 29,10-12; vö. Mt 19,14). Hasonlóképpen a keresztség a Krisztusban megkötött Új Szövetség jele. Ez a bűntől való megtisztulásunkat fejezi ki, ahogy a körülmetélkedés is tette (MTörv 10,16; 30,6; Jer 4,4; 9,25; Róm 2,28-29; Fil 3,3). A csecsemők, csakúgy mint a felnőttek is, teljesen Isten kegyelméből üdvözülnek, és nem az ő értelmi és akaratlagos hozzájárulásuk által. A szüleik tette az ő érdekükben történik.


Zaki: Ez lehetetlen. Meg kell bánnod bűneidet és újjá kell születned, hogy megkapd az üdvösséget, miként azt a Jn 3,5 mondja.


Kati: Nem pontosan mondod. Ez azt mondja, hogy az embernek meg kell születnie "vízből és Szentlélekből". A katolikusok, az Egyházatyákkal, mint pl. Szent Ágostonnal, valamint sok protestánssal (pl. a lutheránusokkal és az anglikánokkal) együtt úgy magyarázza ezt, hogy itt a keresztségre történik utalás, és ez a gyermekkeresztség szükségességét bizonyítja.


Zaki: Ennek semmi értelme sincs. A víz itt a magzatvízre utal, amikor a gyermek megszületik. A csecsemők nem tudnak újjászületni. Jézus ellentétbe állította a természetes és a lelki megszületést.


Kati: Azt mondod, hogy a gyermekek nem üdvözülhetnek, és a pokolra fognak jutni, ha nem jutnak el az "értelem korára"?


Zaki: Nem, nem, soha sem mondanám ezt. Isten jóval irgalmasabb annál, hogy hagyja ezt megtörténni egy ártatlan kis csecsemővel.


Kati: De te hiszel az áteredő bűnben (1Kor 15,22), ami Ádám és Éva bűnbeesésétől minden emberre átszáll, nemde?


Zaki: Persze, aha. Hova akarsz kilyukadni?


Kati: Ha azt mondod, hogy egy gyermek üdvözülhet, akkor világos, hogy van megigazulás a gyermekek megkeresztelésekor, hiszen vannak olyan tényezők a saját beleegyezésükön túl, amelyek beléphetnek az üdvösségük kérdésébe. Így elértél az üdvösség egy inkább közösségi, és szövetségi nézetéhez (vö. pl. 1Kor 7,14; 12,13), mintsem ahhoz az individualista elképzeléshez, amelyet oly sok evangelikál tart. Az áteredő bűn valósága miatt ajánlatos a keresztelés, amilyen gyorsan csak lehet, mivel az eltörli a bűn miatt kijáró büntetést és bűnösséget, és megszentelő kegyelemmel tölt el. Ez az amiatt a legtöbb protestáns a történelem folyamán, beleértve a lutheránusokat, az anglikánokat, a metodistákat, a reformátusokat és a presbiteriánusokat, megkeresztelik a csecsemőket.


Zaki: Na álljunk csak meg! Csak nem hiszed, hogy a keresztség ténylegesen tesz bármit is? Az csak egy szimbólum.


Kati: Ti evangelikálok úgy tűnik, hogy mindig tagadjátok, hogy az anyag is lehet kegyelemközvetítő, és rossz szemmel nézitek a szentségek fogalmát, amelyek kegyelmet közlő fizikai, látható eszközök.


Zaki: Mi nem hiszünk ezekben a dolgokban, mert ezek nem biblikusak. A Biblia arról beszél, hogy a Lélek adja a kegyelmet (Jn 6,63; Róm 8,1-10), és nem az anyag. A katolikusok mindig olyan rejtelmessé válnak az olyan dolgokkal, mint a szobrok, az ereklyék, a rózsafüzér, az áldozási ostya, vagy a szenteltvíz. Ezek rendszerint bálványimádássá fajulnak.


Kati: Nem értek egyet. Isten maga öltözött húsba Krisztusban. Pál kendői meggyógyították a betegeket (ApCsel 19,12), sőt még Péter árnyéka is (ApCsel 5,15)! Ugyanígy, a keresztségről azt mondja, hogy helyreállítja a bűnösöket. Az ApCsel 2,38 arról beszél, hogy a keresztség "bűnei bocsánatára" történik. Az 1Pét 3,21 azt mondja, hogy "megment a keresztség" (vö. Mk 16,16; Róm 6,3-4). Pál megemlékezik arról, hogy Ananiás azt mondta neki, hogy "vedd fel a keresztséget, s . mosd le bűneidet." (ApCsel 22,16). Az 1Kor 6,11-ben Pál biztosnak látszik abban, hogy egy szerves kapcsolat van a keresztség (megmosakodás), a megszentelődés és a megigazulás között, míg az evangelikálok szétválasztották ezt a hármat. A Tit 3,5 ezt mondja: "üdvözített minket. megújító fürdője". Kell ennél több bibliai bizonyíték? Mindezeket "szimbolikusként" kell érteni?


Zaki: Most rohannom kell. Van néhány kérdésem a pásztoromhoz.

2010. márc. 3. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
2010. márc. 3. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
maga Jézus állítja a példát: mária és józsef 2 éves korában megkeresztelte, és erzsébet és a férje volt a keresztszülő, mindezt pedig katolikus templomba tették. vagy nem? Jézust nem a szülei keresztelték meg, de természetesen nem kell a biblia szavait, és Jézust követnie mindenkinek. szükséges, hogy szektásodjatok, mondta pál.
2010. márc. 3. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
erre a szektásodásra vagytok ti az élő példa
2010. márc. 3. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:

Jézust azért nem keresztelték meg gyermekként, mert amikor ő született még nem létezett kereszténység, mivel ő alapította meg.


Ábrahámot sem metélték körül csecsmőként, mivel ő lett a körülmetélt zsidó nép atyja, és ő még felnőttként metélkedett körül, de utána már csecsemőként metélkedtek körül. Ott is pampogtál volna, hogy "de majd felnőttként eldönti"...?!

2010. márc. 3. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

Gyermekkeresztelés


Kol 2,11-12 – A keresztség a körülmetélést váltja fel.

Ter 17,12 – A körülmetélést a születés utáni nyolcadik napon tartották.

Mk 10,14 – Gyermekek is részesülhetnek lelki előnyökben.

Jn 3,5; Mk 16,16 – Isten Országába a keresztség által lehet belépni.

Róm 5,18-19 – Ádám bűne mindenkire kárhozatot hozott. A kiút a keresztség (vö. Róm 6,3-4).

Lk 18,15 – „Odavitték hozzá a kisgyermekeket is.”

ApCsel 16,15 – „Ő és házanépe (= oikosz) megkeresztelkedett” (A gyermekek a házhoz tartoztak)

ApCsel 16,33 – „Megkeresztelkedett, és vele övéi is mindnyájan”

1Kor 1,16 – Pál megkeresztelte Sztefanász egész házanépét.

Ter 47,12 – „József ellátta… atyjának egész családját (= oikosz) kenyérrel, gyermekeik száma szerint.” Azaz az „oikosz” szó magában foglalja a kisgyermekeket is.

ApCsel 2,38-39 – Keresztelkedjetek meg, „mert az ígéret nektek szól, valamint a ti fiaitoknak” (a szó csecsemőt is jelent).

Mt 8,5-13; 9,2; 15,21-28; Lk 5,20; 7,7 – Más hitére is lehet alapozni a bűnök bocsánatát.

2010. márc. 3. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
nem pampogtam volna, mert a bibliában benne van, hogy 8 napos korukban metéljék körül a csecsemőket.
2010. márc. 3. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!