Ha Mária szeplőtelen volt mármint szűz Jézus születéséig, akkor utána sem volt Józseffel soha?
"Valaki említette, hogy miért kellett Máriának bűntelennek lennie? Mária egyedül nem vihette volna végbe a Megváltást." - Itt valami nagyon nagy tévedés van! Mária egyáltalán nem vitte végbe a Megváltást! A Megváltást egyedül Jézus vitte végbe! Mária viselkedéséből inkább az derül ki, hogy sokszor nem érti meg Jézust (Lk.2, Jn.2) Sőt Jézus szerint Máriánál boldogabbak, akik hallgatják az Isten beszédét és megtartják. (Lk. 11,28)
"Való igaz, hogy szó szerint ez így nincs benne a Bibliában, de azt mondjuk (dogmatikailag), hogy a Biblia bennfoglaltan tanítja a Szűzanya Szeplőtelen Fogantatását.
(lásd még: IX.Pius ex cathedra nyilatkozata)
"Üdvözlégy kegyelemmel teljes, az Úr veled van."- mondta Gábor angyal. A kegyelemmel teljes, valami egyedül álló dolgot jelzett, melyet csak Mária kapott meg. Az áteredő bűntől való mentességet."
Hát igen, ez igen erős belemagyarázás! 2 szóból (kegyelemmel teljes) levezetni azt, hogy Mária egész életében semmi bűnt nem követett el, nemcsak túlzás, de inkább már tévtanítás! Szorítkozzunk csak a Bibliára és egyik-másik pápa gondolatait ne helyezzük egy szintre a Bibliával! Tehát Mária kegyelemmel teljes, azaz Isten abban a kegyelemben részesíti, hogy Isten Fiának a földi édesanyja lehet. Semmi köze ennek a bűntelenséghez!
1. vagyok: József szent volt. Fogalmam sincs, hol van a Bibliában erre utalás, de mindenütt Szent Józsefként hivatkoznak rá. Pl.: [link]
Persze, nyilván nem csak azért lett szent, mert meghagyta Máriát szüzen, voltak ennek más okai is.
"- A Szeplőtele Fogantatást - vagyis, hogy Szűz Mária mentes volt az áteredő bűntől - valamint Mária szűzességét jegyessége,előtt, házassága alatt és a Szúletés után - még az iszlám is vallja és elismeri."
Ebben a kérdésben nem az iszlám vallás tanítása a mérvadó, hanem a Bibliáé.
"József szent volt. Fogalmam sincs, hol van a Bibliában erre utalás, de mindenütt Szent Józsefként hivatkoznak rá. Pl.: [link]
Persze, nyilván nem csak azért lett szent, mert meghagyta Máriát szüzen, voltak ennek más okai is." - Nem attól lesz szent valaki, hogy nincs senkivel szexuális kapcsolata (sem attól, hogy a katolkius egyház kimondja róla). A Biblia szóhasználatában a szent szó azt jelenti, hogy valaki Istenhez tartozik, az Ő tulajdona. Így nevezi pl. Pál apostol a gyülekezet közösségét, akiknek levelet ír, szenteknek.
"Nézz be ide: [link]
Benéztem. Háát. Bár ne tettem volna :)
Szóval sok idézet zsinatokról, pápáktól, de egyetlen bibliai igehely sem igazolja Mária bűntelenségét, sem mennybemenetelét. Ezek emberek által kitalált és a népi vallásosságban meggyökerezett dogmák, amiket utólag próbálnak igazolni különféle módokon.
A Szeplőtelen Fogantatást - vagyis, hogy Szűz Mária mentes volt az áteredő bűntől - valamint Mária szűzességét jegyessége,előtt, házassága alatt és a Szúletés után - még az iszlám is vallja és elismeri."
"Ebben a kérdésben nem az iszlám vallás tanítása a mérvadó, hanem a Bibliáé."
Nemtudom, hogy az iszlám mit tanit. Pontositok;Az iszlám szent könyvében - Korán - benne van, hogy
1. Mária szeplőtelenül fogant, vagyis mentes volt az áteredő büntöl.
2. Mindenkor szüz volt, házassága előtt, a Születéskor (Urunk megtestesülése) - és a Születés után is.
-3. Ugyanezt mondja a Szentírás is.
Mt 1,24-25
József erre fölébredt álmából és úgy tett, ahogy az Úr angyala parancsolta. Magához vette feleségét, de nem ismerte meg, míg világra nem hozta fiát, akinek a Jézus nevet adta.
ouk eginószken autén eósz ou eteken uion
A probléma az eósz (míg) szóval van. Magyarul a míg szó egy cselekvés valamely határidőhöz kötéseként érthető, tehát, amikor a határidő elérkezik, akkor a cselekvés megszűnik, vagy megváltozik. Azonban ez nem így van a görög eósz szónál. Az eósz jelentheti a magyarul míg-ként visszaadott értelmet is, de nem kizárólagosan, sőt nem is ez a jellemző rá. A míg szó, még tagadás esetén is, mind a szemita, mind a görög nyelvben csak egy határt jelöl, amelyen belül a fő cselekményt tárgyalja anélkül azonban, hogy azt is mondaná ezzel, hogy azt követően valami megváltozik (vö. K. Beyer: Semitische Syntax im NT), azaz az eósz mindig csak a múltra utal, anélkül, hogy a jövőt számításba venné.
Nézzük meg mindezt a Szentírásban!
Ter 8,7
s kiengedett egy hollót. Az ide-oda röpdösött, amíg (eósz) a víz fel nem száradt a földről.
Természetesen a holló a víz felszáradása után is röpdösött.
2Sám 6,23
Michalnak, Saul lányának egész halála napjáig (eósz tész émerasz tou apothanein autén) nem lett gyermeke.
Michalnak halála után gyermeke lett volna? Ha elfogadjuk a protestánsok Mt 1,25-höz fűzött magyarázatát, akkor igent kell mondani erre is.
Kedves tegnap 22:01. A gyerekeknek, amikor a Teremtésről beszélgetünk, mindig szoktam mondani, hogy nem tudjuk pontosan, hogyan is történt, mert nem volt ott sem az RTL Klub - sem a TV2, sem az MTV kamerája, s nem tudósítottak róla, de mivel Isteni sugalmazásra történt, a Szentírók azért így írták le, hogy az emberek el tudják képzelni, hogy hogyan is történhetett. Ezért van az, hogy a Biblia tele van olyan Istennel kapcsolatos utalásokkal, melyek antropomorf jellegűek. Vagyis olyan elemekkel, melyek leginkább felfoghatók az ember számára (az Isten megpihent a hetedik napon, ebből következhet, hogy elfáradt, Isten járkál a Kertben és ezt Ádám és Éva meghallja stb) Nyilván, hogy az Isten, mivel lélek, ezért nem járkálhat és hallani sem lehet, de valahogy le kellett írni.
Ez nem jelenti azt, hogy a Biblia nem hiteles, mivel a Szentírók a sugalmazás által Isten üzenetét tévedés nélkül írták le.
Ezért kell magyarázni a Bibliát, mert sokszor több mögöttes tartalma van, mint azt az ember első olvasatra kivesz belőle. Sokszor az embereknek még a sorokat is nehézkes elolvasni, megérteni (főként az ószövetségben.
Lehet, hogy ha Mária "nem"-mel válaszolt volna Istennek, akkor választhatott volna Isten más nőt is annak érdekében, hogy véghez vigye a Megváltást. Csakhogy Isten Máriát eleve erre a hivatásra szánt, hogy a Megváltó Édesanyja legyen. S nyilván Isten tudta, hogy csak igen lehet a válasza.
Ezért volt szeplőtelen már a fogantatás előtt, mert már anyja méhében kiválasztotta Máriát az Isten. A fogantatásról és az az utániakról már írtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!