Isten 2-szer teremtett embert?
Nem
Az első az a terv amit a fiával megbeszél 1Mózes 1:27
a másik a kivitelezés, vagy is megteremti az első embert
1Mózes 2:7
Második, olvasd el figyelmesen:
"És elvégezteték az ég és a föld, és azoknak minden serege. Mikor pedig elvégezé Isten hetednapon az ő munkáját, amelyet alkotott vala, megszűnék a hetedik napon minden munkájától, amelyet alkotott vala. És megáldá Isten a hetedik napot, és megszentelé azt; mivelhogy azon szűnt vala meg minden munkájától, melyet teremtve szerzett vala Isten." (1Móz 2,1-3)
Így kezdődik a második fejezet, azaz az elsőben nem egy beszélgetés, tanácskozás vagy monológ lett lejegyezve, hanem az események.
Először elmondja a történetet, a hét napot. Ennek itt van vége:
"4. Ez az égnek és a földnek eredete, a mikor teremtettek."
És a sor felétől kezdődik a folytatás, a hatodik nap eseményétől részletesen, mert az fontos:
"Mikor az Úr Isten a földet és az eget teremté,még semmiféle mezei növény sem vala a földön, s még semmiféle mezei fű sem hajtott ki, mert az Úr Isten még nem bocsátott vala esőt a földre; és ember sem vala, ki a földet mívelje; ..."
Nem értem az embereket. Kérdező!! Ha valakit annyira érdekel a magyarázat, akkor miért nem egy hitelesebb forrást, embert keresel meg ezzel? Miért jössz a Gyk.-ra?
Megmondom! Mert kötözködni akarsz! Ha meg tényleg érdekel, akkor vedd a fáradságot keresd meg a lakóhelyedhez legközelebbi plébániát és járj hittanra, vagy katekumen képzésre. Ingyenes és mindenre választ kapsz.
Ez egy nagyon érdekes kérdés. Több jele is van annak, hogy két külön teremtésről van szó.
1. Az Ószövetségre nem jellemző az iterálás, általában szigorúan kronologikus sorrendben halad, nem ugrál vissza, hogy ezt vagy azt részletezzen.
2. Az első fejezetben a Teremtőt "Istennek" hívják, a másodikban és onnantól "Úr Istennek".
3. Az első fejezetben férfivá és asszonnyá teremti, vagyis a két nemet egyszerre teremti meg, a másodikban először Ádámot, majd belőle Évát.
4. A két fejezet teremtési módszere drasztikusan különbözik. Az "Úr Isten" a föld porából gyúrja Ádámot, egyfajta mágikus gólem-teremtéssel, majd szabályos műtétet hajt végre rajta (álmot bocsát rá), kivesz egy bordát, abból teremti valamiképpen Évát. Ezzel szemben az első fejezetben "Isten" úgy teremt, ahogy egy mindenhatóhoz illik: nincs szüksége alapanyagra, bonyolult műveletekre, egyszerűen azt mondja: "Legyen", s attól lesz is. A második fejezettől viszont az "Úr" számtalan jelét adja annak, hogy nem mindenható, sőt, néha kifejezetten emberi közreműködésre van szüksége(!), hogy az akarata érvényre juthasson.
A talmudista rabbik (a Talmud szerzői) közül többen arra az álláspontra helyezkedtek, hogy a gójok és a zsidók teremtése külön történt, csak a zsidók Ádám és Éva leszármazottai, ennek megfelelően a gójok csak a szó legtágabb értelmében tekintendőek embernek. (Ami persze ellentmond a Biblia további szövegével, hiszen a zsidó nép története csak Ábrahámtól indul, addig még volt egy vízözön is, ahol most Noé vagy "zsidó" (Ádámfi), vagy nem, ergo mindenki más is vagy az egyik, vagy a másik teremtéstől származik.)
Érdekes okfejtés, de Jézus egyértelműen az ember férfivé és asszonnyá való teremtését hozza párhuzamba a megállapítással, miszerint az asszonyért elhagyja a férfi az ő szüleit, és ragaszkodik a feleségéhez, és lesznek ketten egy testté.
"Ő pedig felelvén, monda: Nem olvastátok-é, hogy a teremtő kezdettől fogva férfiúvá és asszonynyá teremté őket(utalás az 1Móz 1,27-re), És ezt mondá: Annak okáért elhagyja a férfiú atyját és anyját; és ragaszkodik feleségéhez, és lesznek ketten egy testté (utalás az 1Móz 2,24-re)." (Mt 19,4-5)
Én Jézusnak hiszek, a talmudisták véleménye pedig nem érdekel. A Talmud nem része a Bibliának.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!