Ha a teremtési napokon állatokat teremtett Isten, az Édenkertbe miért teremtett külön állatokat?
18
És monda az Úr Isten: Nem jó az embernek egyedül lenni; szerzek néki segítő társat, hozzá illőt.
19
És formált vala az Úr Isten a földből mindenféle mezei vadat, és mindenféle égi madarat, és elvivé az emberhez, hogy lássa, minek nevezze azokat; mert amely nevet adott az ember az élő állatnak, az annak neve.
20
És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak, és minden mezei vadnak; de az embernek hozzá illő segítő társat nem talált vala.
Nem tudom ez melyik Bibliából van?! De nem biztos hogy pontos, mert olyan mintha itt kimaradt volna egy rész.
Ez így jött sorban,
1Mózes 1:24-29
"Majd ezt mondta Isten: „Hozzon elő a föld élő lelkeket a nemük szerint: háziállatokat, csúszó és mászó állatokat és a föld vadállatait a maguk neme szerint!” És ez így is lett.
25 Isten kezdte megalkotni a föld vadállatait a nemük szerint, a háziállatokat a nemük szerint, és minden földi csúszó és mászó állatot a maga neme szerint. És látta Isten, hogy ez jó.
26 Majd ezt mondta Isten: „Alkossunk embert a mi képmásunkra és hasonlatosságunkra, és uralkodjon a tenger halain, az egek repdeső teremtményein, a háziállatokon, az egész földön, és minden földi csúszó és mászó állaton.”
27 És Isten megteremtette az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette; férfinak és nőnek teremtette őket.
28 Isten ezután megáldotta őket, és ezt mondta nekik Isten: „Legyetek termékenyek, sokasodjatok, töltsétek be a földet és hajtsátok uralmatok alá; uralkodjatok a tenger halain, az egek repdeső teremtményein, és minden élő teremtményen, amely a földön mozog.”
29 Majd ezt mondta Isten: „Nézzétek, nektek adok minden maghozó növényt az egész föld színén, és minden fát, melyen magot rejtő gyümölcs van, hogy legyen nektek eledelül"
Sziasztok!
A Szentírásban a Teremtéstörténet kétszer szerepel. Ez egyfajta hebraizmus: először elmeséli a történetet egy szempont szerint - nevezetesen a teremtési napok és a szombat eredete miatt, másodszor pedig az ember teremtésére helyezi a hangsúlyt: ő miatta és őérte lett mindez. Ezzel előkészíti a kísértés és a bukás történetének magyarázatát. Ez az eljárás fontos eszköze a héber gondolkodásmódnak.
Hadd idézzem ezzel kapcsolatosan a méltán híres és elismert írásmagyarázó Dr. Hertz főrabbi gondolatait:
"A második fejezet nem ismétli a teremtés történetét. Hiszen nem is szerepel benne a szárazföld, a tenger, a nap, a hold és a csillagok megalkotása. Ez nem egyéb, mint az első fejezet folytatása. Az első fejezet az embert megemlíti a teremtés összes műveinek keretében, a második fejezet kiegészíti az ember teremtéséről szóló értesítést (I,27), amennyiben elmondja a férfi és a nő teremtését és leírja első tartózkodási helyüket – mint bevezetést a kísértéshez és az azt követő kiűzetéshez az Éden kertjéből (a III. fej.-ben). Csak olyan részleteket közöl, amelyek az esemény megértéséhez nélkülözhetetlenek." (Mózes öt könyve és a Haftárák)
Üdv. Péter
Mivel a Bibliát több vallásból szedték össze, ezért néhol több változata is megmaradt ugyanannak a dolognak.
A teremtéstörténet pl. ilyen (embereket is kétszer teremtett)...
Selvian, ez az első fejezetben van, jól tudod, de a másodikban először az embert teremti, majd a növényeket és állatokat.
Péter: akkor sem értem, hogy az első fejezetben először a növényeket és állatokat teremti meg, majd az embert, a másodikban viszont az embert először, utána a növényeket és állatokat. Ez le van írva, még kicsiben és nagyban sem lehet úgy értelmezni, mint Ádám és Éva történetét, ahol "Éva valójában a porból teremtetett, hiszen Ádámból való, aki a porból való"
Mondom: több vallásból összeszedett történetek.
Próbálták összefésülni, de nem sikerült tökéletesen.
Ezért vannak benne istenek (többen), meg állítólag egy helyen még reinkarnáció is.
Nem beszélve a sok apokrifról, amit azóta kiszedtek, de az eredetiben még benne volt.
Én most nem bemagyarázni szeretnék neked valamit. Csupán leírom a véleményemet.
Ez a külön az édenkertbe teremtés dolog érdekes, de nem ellentmondás. Miért is lenne az? Talán Isten nem teremthetett állatokat és növényeket a későbbiekben? Talán az édenkertbe nem akarta, hogy mindenféle óriástermetű állat legyen mint a föld más pontjain, ezért simán teremthetett az ember számára megfelelőbb állatokat barátnak (háziállatok stb.) A növényeket illetően is hasonló a véleményem. Meglehet, hogy több fajta gyümölcsöt alkotott kifejezetten az édenkerteben élő állatoknak és az embernek.
Nem kell itt mindjárt ellentmondásokat keresni. Több hasonló dolog is van még a Bibliában, amit hozzádhasonlóan mások ellentmondásnak vagy hibának titulálnak. Pedig csak más szemszögből kell tekinteni ezekre a dolgokra, és nem máris mutogatni rájuk, hogy " na még egy ellentmondás".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!