Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A pulyka az kóser?

A pulyka az kóser?

Figyelt kérdés

2015. ápr. 30. 17:33
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Én meg a rasszizmus :D


Te meg magyargyűlölő. Attól, hogy van egy negatív véleményem a zsidó kultúráról, még a zsidó embereket nem gyűlölöm. Történetesen 3 évig éltem olyan környéken, ahol csak zsidók laktak (Anglia). Ráadásul ezek igazi zsidók, nem imitálják mint te.


Sok idős zsidó tudott magyarul, legalább is ahol én laktam. Ezek a zsidók, amikor megtudták, hogy én magyar vagyok külön tisztelettel bántak velem, a boltban előre köszöntek, az utcán megálltunk beszélgetni stb.


Ezek a zsidók emlékeznek arra, hogy mit tett értük a magyarság, ellenben az olyan magyargyűlölő mint te vagy, aki szerint rosszabb a magyar mint a náci volt. Nos igen, ennyit a történelemhamisításról.


Amit leírtam, azt tőlük tudom, így aztán, ha neked bármi zsidógyűlölő volt abban amit írtam, meg hülyeség és megtévesztő, akkor kérlek, menj ki Angliába és tessék megmondani nekik, hogy ők bizony zsidógyűlölők meg azt sem tudják elvakult gyűlöletükben, hogy eszik e vagy isszák a zsidóságot.


És a poén, emlékszem, hogy mennyire be voltak zizzenve, amikor készültek Izraelbe családlátogatásra. Az amit leírtam el van bagatellizálva. 10x ilyen szigorúan veszik ezt az egészet Izraelben.


A kóser vágásról meg annyit, hogy amit leírtál nem kóser vágás öcsém, minden normális ember így csinálja. Milyen előírás már az, hogy "legyen éles a kés". Mér ember, gondolod a nem zsidók bottal vágják az állatokat vagy mi? Ez mi ha nem gojgyülölet? És ez mi, ha nem felsőbbrendűségi komplexus. "Mi kóserül vágjuk az állatokat, és ha nem úgy van, akkor eladjuk a büdöslábú gojoknak, mer azok megeszik a nem kósert".


Ez egy annyira, de annyira mélységesen buta gondolkodás, hogy az félelmetes. És én csak ezt a fajta gondolkodást kérdőjeleztem meg mindig is, hogy ez biztos normális e. Az biztos, hogy egy igazi zsidó nem gondolkodik így. Ezt csak az zsidóvá lett majmok gondolják így. Te biztos, hogy csak felvetted a zsidóságot. Te egy imitátor vagy, egy majom, aki zsidóbb szeretne lenni a zsidónál.


No remélem elég előítéletet tettem a szövegbe ahhoz, hogy legyen okod sírni, hogy te neeeem, te született zsidó vagy.


És lehet, hogy így van, viszont a magyar gyűlöletet soha a büdös életben nem tudod letagadni. És bizony a rasszizmus oda vissza játszik. A Második világháború véget ért barátom, én pl. még találkoztam öregekkel, akik harcoltak akkor, de lassan ők is meghalnak. Nem marad senki, aki emlékezzen. Jó lenne befejezni ezt a baromságot. Igen szörnyű dolog volt, amit a zsidókkal tettek, de ezt nem én és nem az én korosztályom tette, úgyhogy engem rasszistának meg zsidógyűlölőnek hívni igen nagy baromság. Ráadásul senki nem beszél a leninizmus alatt megölt emberekről (kb. 60millió és nem 6millió embert irtott ki.) Nekik miért nincs holokauszt? Magyarországot büntették a legsúlyosabban a háborúk után, pedig sosem mi kezdtük és sosem mi fejeztük be. Országunk több mint felét elcsatolták és a mai napig a magyarokat ezeken a területeken elnyomják!


Miért nincs Magyar Holokauszt? Elgondolkodhatnál ezen csendes pillanataidban... Nem a zsidókat érte a legnagyobb csapás a világháború következtében. És ez akkor is tény marad, ha erről nem szabad beszélni


LEHET CENZÚRÁZNI! HOLOKAUSZT RELATIVIZÁLÁS!


---


Anonymus

2015. máj. 8. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Kedes Kérdezõ!


Mégegyszer: igen, a pulyka a kóser állatok közé trtozik.


Off: Eszem ágában sincs "Anonymus" -sal huzakodni, arról sem, hogy ki milyen zsidó, viszont az általa leírt tévedéseket helyesbíteni kell. A huzakodásból csak annyit, h diákkoromban velem is elõfordult, hogy nem voltam elég gyors, aztán égett a pofámn, hogy a kossuth díjas professzor köszönt elõre nekem, a takonpócnak. :)

Ide tartozik még, hogy különös módon sem a náci népirtást ( holokauszt ), sem trianont SENKI RAJTA KÍVÜL nem hozta szóba. Õ nyilván azét, mert annak céljaival egyetért, így valójában bûnösnek érzi magát ( némi joggal ), és azért hozza szóba, hogy magyarázkodjon - saját maga elõtt.


On:

A tejes és húsos szigorú elkülönítésének alapja a Tórának az a verse, hogy "ne főzd a gödölyét anyjának tejében." Ez háromszor fordul elõ ( Mózes második könyve, 23. fejezet, 19. vers; 34. fejezet, 26. vers; Mózes ötödik könyve, 14. fejezet, 21. vers )

"nem érintkezhet egymással még "szellemi értelemben" sem, se a hús, se a zöldség, se tejes/tojásos. "

Szamárság. A zöldség, gyümölcs, hal, tojás PÁROS ( héberül parve ), ami azt jelenti, hogy ezeket nem kell elkülöiteni sem a tejtõl, tejes ételektõl, sem a hústól, húsos ételektõl. Így a húsos étel tálalásakor a tányéron van a köret ( fõzelék, krumpli ) is.

A kóser étkezés gyakorlatát megismerheted akár a Hanna, akár a Karmel étteremben, mindkettõ "glatt kóser" ( teljesen, rabbi által ellenõrizve kóser ) és mindkettõ a Kazinczy utcában taláható, közel egymáshoz. A Hanna a MAOIH épületömbjében, de lehet, ennek ellenére nem tudják olyan jól, mint ... :)

Az viszont igaz, hogy a kifejezetten tejes illetve kifejezetten húsos ételekhez használt edényeket, evõeszközöket szigorúan elkülönítjük, tároláskor is, mosogatáskor is. Az Izraeli Honvédségnél pl úgy oldják meg azt, hogy az evõeszközök ne keveredjnek, hogy az egyik féle nyelének végére egy kis lyukat fúrtak, így azonnal látszik, h tejes, v húsos. ( Sajnos rég jártam arra utoljára, nem emléxem melyik melyik, de persze ott azonnal kiderül )


"Milyen előírás már az, hogy "legyen éles a kés"."

Meglehetõsen szigorú. A rabbinak joga van ellenõrizni, hogy a kés elég éles-e, ezért ráv Kestenbaum, a Magyarországi Autonóm Orthodox Izraelita Hitközség metszõje ( sajhétja ) minden alkalommal bemutatta késeit a f~örabbinak, aki azokat ellenõrizte. Természetesen a hagyományos módon, ami egyébként nem különbözik attól, ahogyan bárki ellenõrzi késének élességét.

( A sajhét helyett sokan sokszor a jiddis sachert mondják, ennek azonban sok zsidó szerint van bizonyos negatív kicsengése, pl a rossz sebészre is mondják, hogy nem sebész, hanem sachter, ezért sok metszõ nem szereti. )

Amúgy a vágóhidakon ma már a vágás gépesítve van, az azonban nem kóser, nem felel meg a zsidó ( sem a muszlim ) vallási elõírásoknak. Mindkét vallás fontosnak tartja a HAGYOMÁNYt.


Az, hogy ""Mi kóserül vágjuk az állatokat, míg mások nem", valóban szempont volt az ÓKORBAN, akkor ugyanis a zsidó vallás volt az egyetlen EGYISTENHIT, a többi vallások több istent, bálványokat imádtak és sajnos a szertartásaiknak voltak nem csak gusztustalan, de kegyetlenségük miatt visszataszító részletei. Elég, ha a Moloch-kultuszra gondolunk, aminek része volt, hogy olykor az elsõszülött fiúgyermekeket "átvezették a tûzön Molochnak". Ez azt jelentette, hogy egy hatalmas bálvány belsejében tüzet gyujtottak és a bálvány szájába dobták a gyerekeket. Flaubert "Salambo" c. regényében ien érzékletesen ír le egy ilyen szertartást.

Az ÚR az ilyesmit szigorúan megtiltotta ( halálbünti terhe mellett ):

"És magzatodból ne adj, hogy tűzön átvezessék a Molokhnak, és ne szentségtelenítsd meg Istened nevét; én vagyok az Örökkévaló. " ( 3Móz 18:21 )

"Mondd Izrael fiainak: Bárki Izrael fiai közül és az idegen közül, aki tartózkodik Izraelben, aki ad magzatából a Molochnak, ölessék meg; az ország népe kövezze meg kővel. Én pedig haragomat fordítom ama férfiú ellen és kiirtom őt népe köréből, mert megzatából adott a Molochnak, hogy megtisztátalanítsa szentélyemet és megszentségtelenítse szentélyemet. Ha pedig behunyja az ország népe szemeit ama férfi előtt, midőn ad magzatából a Molochnak, hogy nem öli meg őt, akkor én fordítom haragomat ama férfiú ellen és családja ellen, kiirtom őt és mindazokat, kik paráználkodva járnak utána, hogy paráználkodva járjanak a Moloch után, az ő népük köréből. És az a személy, aki fordul a szellemidézőkhöz és a jóslókhoz, hogy paráználkodva járjon utánuk, haragomat fordítom ama személy ellen és kiirtom őt népe köréből." ( 3Móz 20:2-6):


Fontos volt, hogy teljesn elhatárolja népét a környezet szokásaitól, hogy az élet minden területén elvesse a KEGYETLENSÉGET, ezért állatot levágni csak úgy volt szabad, ha áldozatnak szánták:

"Bárki Izrael házából, aki levág ökröt vagy juhot vagy kecskét a táborban, vagy aki levágja a táboron kívül, és a gyülekezés sátorának bejáratához nem vitte el, hogy áldozza áldozatul az Örökkévalónak, az Örökkévaló hajléka előtt, vérontásul számíttatik be annak a férfiúnak; vért ontott, irtassék ki az a férfiú az ő népe köréből." ( Mózes harmadik könyve, 17. fejezet, 3 - 4. vers )


Igen, ez megkülönböztetés VOLT AKKOR, igen, azt az érzést akarta erõsíteni, hogy "mi különbözünk a barbároktól". ( Ami nem etû szerint értendõ, mert a szó, hogy "barbár" a latin barba = szakáll-ból származik, mert a rómaiak borotválkoztak, mások többnire nem )

Igen, AKKOR ( három és fél ezer évvel ezelõtt ) ez szempont volt. Ma már Európában csak kevés barbár van. Egyet olvashattunk közülük ...


Végül, hogy el ne feledjük, a kérdés az volt, hogy "A pulyka az kóser?"


Tehát mégegyszer: igen, a pulyka a kóser állatok közé trtozik. Pl a MAOIH glatt kóser éttermében a mai választékban szerepelt. :)

2015. máj. 8. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

"Ide tartozik még, hogy különös módon sem a náci népirtást ( holokauszt ), sem trianont SENKI RAJTA KÍVÜL nem hozta szóba."


hmm... ajánlom figyelmedbe a #7-es hozzászólásban linkelt videót.


Annyira szeretem, hogy mindig szegény Anonymus a hülye. Egyszer tényleg végiggondolhatnátok mit írtok, mielőtt elkezditek verni azt a nyomorult billentyűzetet. Tudom, hogy a gondolkodás fájdalmas, de hasznos.


---


Anonymus

2015. máj. 8. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:

Eléggé szomorú ,hogy egy átlag POLITIKA MENTES kérdésbe IS bele tudják szőni a politikát. :(


Ám köszönöm a RENDES,NORMÁLIS válaszokat!

2015. máj. 9. 20:27
 15/15 anonim ***** válasza:

Teljesen igazad van Kérdezõ.


Viszont ( ez sem politika ) sajnos kifelejtettem a kóservágás egy lényeges momentumát:

A vagás megkezdése elõtt és befejezése után el kell mondani a megfelelõ áldásokat. Ez helyeettesíti azt, hogy "az Örökkévao elé vigyék". Áldás nélkül vérontás ( lásd 3 12 -beli idézetet Mózes harmadik könyve, 17. fejezet, 3 - 4. vers )


+++++++


"szegény Anonymus a hülye"


Nem mondtam, sem megerõsíteni, sem cáfolni nem tudom. ( Najó, a link tleg ott volt, tleg mifrancnak. )

2015. máj. 13. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!