A mennyországról miért mondják hogy csak egy lelkiállapot, ha a hiszekegyben is a test feltámadását mondjuk?
Jelképesen kell értelmezni.
A test feltámadása sem tényleges, átvitt értelemben értendő.
Hogy lehet a test feltámadása átvitt értelmű?
NEM, nem kötekedni akarok, csak engem is érdekel ez a téma, hogy a mennyország és a pokol az lelkiállapot vagy fizikai hely?
Ha fizikai helyek volnának, akkor azokat meg kellene tudni találni, nem? Vagy erre lehet azt mondani, hogy majd a második eljövetel után lesz láthatóvá, addig rejtve vannak?
"1024 Ezt a Szentháromsággal való tökéletes életet, ezt az életközösséget a Szentháromsággal, a Boldogságos Szűz Máriával, az angyalokkal és az összes szentekkel nevezzük "mennyországnak". A mennyország az ember végső célja és legmélyebb vágyainak beteljesedése, a végső és teljes boldogság állapota."
"...a végső és teljes boldogság ÁLLAPOTA" :)
a Teremtő a szavában leiratta, hogy fizikai test vagy is Földön élő test nem mehet fel az égbe mivel más életfunkciók alapján élnek mint az angyalok a szellemi testükben
Isten országa Ádám idejében is az égben volt ám érvényes volt a földön élőkre is
s úgy kellett élniük, azon útmutatás szerint ahogy a Teremtő meghagyta.
Ezért a menyország nem csak ott élök országa hanem a földön élőké is, ha Ádám nem lázad fel mai napig is az égből jövő utasitás szerint élnének az emberek mert a hlál nem létezne.
Isten országa egy valós kormányzat, nem lelki állapot.
Ugyan is van az országnak uralkodója, törvényei és elrendezése, és "alattvalói"
vannak az égben élők, és vannak a földön élők, akik Isten uralkodásának az irányitása alá tartoznak.
Jézus ennek a jelenlegi kormányzatnak a kinevezett királya,
akik keresztpnynek tartják magukat, akér angyalok akár földi életre létre hozottak ennek a kormányzatnak vannak alárendelve.
Az apostoli hitvallás (hiszek egy) szerzői kétség kívül szó szerint értették a test feltámadását – Jézusról ugyanis úgy tudták hogy ő feltámadt – és a mennyek országát is egy földrajzi helyként képzelték el, ahol mindenki tökéletesen boldog.
Most 2000 évvel később kezdjük belátni, hogy a mennyország nem földrajzi hely hanem a tudat vagy lélek állapota. Ezt nem olyan nehéz felfogni, a feltámadás ennél egy kissé bonyolultabb fogalom, felületesen vizsgálva ezek mintha ellenkeznének.
Igen a test feltámadását vehetjük szó szerint, de nem feltétlenül; Jézus feltámadt, mi hisszük ezt, tanítványai közül néhányan tudták is, de azt nem tudták, melyek voltak Jézus feltámadásának előzményei, milyen előkészületeket végzett, mi tette lehetővé hogy feltámadjon.
Most figyelmen kívül hagynám a hittételt, hogy Jézus Isten egyszülött fia volt, mert valójában minden ember Isten egyszülött fia/leánya, nincs olyan ember aki Isten akarata ellenére jön a világra, és nincsen két azonos ember. Jézus semmilyen tekintetben sem másképp jött a világra, mint közülünk bárki más. De ismert az a tény, hogy ő már kora ifjúságától kezdve őszinte érdeklődéssel és teljes odaadássál az 'Atya dolgaival' foglalkozott, mondhatnánk azt, hogy egy életre szóló 'lelkigyakorlatra' vállalkozott.
Ennek a lelkigyakorlatnak egyik kimagasló eredménye volt a színeváltozása. A tanítványok akiket felszólított hogy tanúi legyenek látták a jelenséget, látták az elváltozást rajta, és látták Mózes és Illés prófétákat is megjelenni. Egyikük még azt is megjegyezte, hogy azok egymás közt Jézus közeledő szenvedéséről és haláláról beszéltek. A jelenség lényegét azonban nem értették meg.
Jézus ez alkalommal meggyőződött arról, hogy bármi is történik vele, ő tovább fog élni, akkor küldetése sikerének érdekében képes volt vállalni a megalázást, a szenvedést a gyötrelmes halált.
A színeváltozás valójában a test átszellemülése, a tudatnak e magas színvonalán nincs lehetetlen.
Ez a tudat a mennyek országa.
A színeváltozás valójában a halálnak egy könyörületesebb, emberhez méltó változata, Míg a halál majdnem mindent tönkretesz, a színeváltozás csak azt távolítja el belőlünk ami valójában nem a miénk, ami nem hozzánk tartozik, de tökéletesíti a testet, az egész embert. Nem válunk halhatatlanná, mert egy nemes cél érdekében vállalhatjuk a halált, mint ahogy Jézus tette, de továbbá nem kényszerülünk elszenvedni.
A feltámadás fogalmával óvatosan kell bánni, nem mintha nem létezne, létezik, csak nem igazán tudhatjuk milyen és hogyan zajlik. Hittitok, nem is igen kell ezt firtatni.
A testünk föltámad, az evilági test görögül "szarx" de a föltámadt testünk nem szarx, hanem "szoma" lesz, amiről senki sem tudhatja, hogy micsoda. Ugyanígy, az elvilági életünk "biosz" de a túlvilági életünk "dzoé" lesz, amiről szintén nem tudni hogy micsoda.
Tehát a testi föltámadás realitás, de nem tudjuk milyen lesz.
A másik pedig az, hogy az is létező realitás, amit Krisztus mond, hogy bennünk van a mennyek országa.
Itt és most, ezen a földön. Mondjuk én nem nevezném lelkiállapotnak, mert annál azért sokkal többről van szó, de valami olyasmi.
Szóval ez is realitás, meg a másik is realitás, a kettő egyáltalán nem mond ellent egymásnak, hanem egymásra épül. Hogy hogyan, arról könyvtárnyi irodalmat írtak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!