Lehet e a Mindenség Ura Jézus Krisztus?
Lehetni lehet szinte bármi, de nagyon gyerekes dolog "lehet -e?" kérdésekkel túl sokat foglalkozni.
Az is lehet, hogy a mindenség ura az Arany Gyíkember, nem?!
Nem lehet, hanem biztos.
"Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, amely minden név fölött való; Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére." (Fil 2,9-11)
"Minekutána az Isten sok rendben és sokféleképpen szólott hajdan az atyáknak a próféták által, ez utolsó időkben szólott nékünk Fia által, Akit tett mindennek örökösévé, aki által a világot is teremtette, Aki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása, aki hatalma szavával fentartja a mindenséget, aki minket bűneinktől megtisztítván, üle a Felségnek jobbjára a magasságban, Annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál." (Zsd 1,1-4)
Igen.
Most a mindenseg ura,az egekben levoke,es a foldon levoke.
Isten nevezte ki, de nem all Isten felett is.
Ugyanis kapta ezt a hatalmat,es aki adja az mindig nagyobb.
Ezt mar irtak.
1914-ben lett kinevezve Isten altal,es azzal kezdte az uralmat,hogy megtisztitotta az egeket ahova satannak addig volt bejarasa.Jelenesek,12;7-9.
Addig lessz ilyen nagy hatalmu es mindenek kiralya,mig az emberek ujra tokeletessegre jutnak altala,es a 144000 altal,az ezer ev alatt,ami Armageddon utan kezdodik.
Aztan miutan az emberek kialljak satan ujjabb tamadasait az ezer ev vegen,es ujra tokeletesek lesznek,visszaadja ezt a kapott kiralysagot,es hatalmat az Attyjanak akitol kapta.
Ezzel az O[Jezus] szerepe Isten szandekaban beteljesedett.Ezt is irtak.
A Daniel,9;24-ben levo 70-het i.e.455-tol i.sz. 36-ig tartott.
Ekkor lett kifizetve a valtsag az emberisegert.Jezus halalaval teljesedett.
A Szentek Szentje,itt az egekben van Isten elott,mert Jezus az aldozatanak erteket Isten elott es Istennek mutatta be.
Ez mar nem a foldi Szentek Szentjere vonatkozik ami a satorban egy elkulonitett hely volt.
A bun ugy nyert engesztelest,hogy Isten mar Jezus valtsaga alapjan megtudta bocsatani az emberek buneit amit addig csak az allataldozatok fedeztek el ,de mindig megkellett ismetelni.
Jezus aldozatat nem kell ujra es ujra megismetelni,ezt Isten mindenkorra elfogadta.
Ahhoz hogy Isten megbocsassa a buneinket azt is kell cselekedni amit Jezus bemutatott,mintat hagyva nekunk.
Az Úr Jézus Krisztus Isten testet öltött Fia, tökéletes Isten, Szentlélektől fogant, szűztől született, valóságos és bűntelen ember volt, kereszthalált halt A testet öltéssel kapcsolatban fontos egy-két dolgot tisztáznunk. A testet öltés nem tette Krisztust semmivel sem kevesebbé, mint ami korábban volt. A Fiú a megtestesüléssel nem szűnt meg Isten lenni, hanem éppen isteni természetére öltözött fel emberi természetet. Megüresedése, melyről Pál beszél a Filippi levélben, nem isteni természetétől való megválására, hanem megaláztatására vonatkozik. Krisztus csak annyiban lett kevesebbé, hogy a dicsőségből lejött, hogy szegénnyé legyen értünk. Helyzete ilyen értelemben egy időre hátrányosabb lett, de ontológiai (belső lényegi) szempontból Krisztus nem lett kevesebb, inkább - ha lehet ilyet mondani - több lett. Nem arról van szó, hogy istenségét kicserélte volna egy időre emberségre, hanem az istenségére mint egy "ruhát" vette fel az emberi természetet.
1. A hitvallás két fontos dolgot említ ennek a testet öltésnek a hogyanjáról: Jézus Szentlélektől fogant, és szűztől született. Ezek mellékes dolgoknak tűnhetnek, de egyáltalán nem azok. Amikor az angyal megszólította Máriát, azt mondta neki: "a Szentlélek száll rád, és a Magasságos ereje árnyékoz be téged, ezért a születendőt Szentnek nevezik majd, Isten Fiának." Krisztus tehát a Szentlélektől (és nem normális szexuális úton) fogant Mária méhében, de Mária méhéből természetes születés révén látott napvilágot. Három lényeges következménye van ennek:
a. A Szentlélektől való fogantatás és a szűztől születés mutatja azt, hogy Krisztus személye és szolgálata alapvetően természetfeletti. Rendkívüli módon fogantatott. Ez már előre jelzi, hogy minden, ami vele kapcsolatos, a természetfeletti bélyegét hordozza magán. A megváltás műve, és mindaz, amiért Krisztus jött, nem pusztán emberi törekvés, hanem isteni munka. Krisztus az élő Isten evangéliumát hozta közénk, nem egy újabb vallásalapító ötleteit.
b. A fenti tények tették lehetővé, hogy Jézus teljesen isteni és teljesen emberi természete egy személyben egyesüljön. Ahogy láttuk, Isten Fia (aki tökéletes Isten) öltött testet. Az Úr Jézus Krisztus teljesen Isten, és teljesen ember kellett legyen, hogy Közbenjárónk lehessen. Játsszunk el egy kicsit a gondolattal, hogy a Szentlélektől való fogantatáson és szűztől születésen kívül milyen más módja lett volna Istennek arra, hogy Krisztust elküldje hozzánk.
Megtehette volna, hogy egy felnőtt embert teremt a mennyben, elküldi őt hozzánk (valamilyen látványos módon Jézus leszállhatott volna a földre), és Isten az ő isteni természetét egyesíthette volna ezzel az emberrel. Csakhogy ebben az esetben nagyon nehéz lenne azt látnunk, hogy hogyan azonosult velünk ez a Jézus. Hogyan lehetne ő ugyanolyan, mint mi, ha sok dolog kimaradt az életéből, ami egy normális emberében benne van: születés, gyermekkor, serdülőkor, felnőtté válás, stb. Nehéz lenne bebizonyítanunk, hogy valóban azonosulni tudott az ádámi fajjal, ha nem az ádámi fajtól származik. Hogyan lehetne a mi hűséges főpapunk, ha nem lenne közülünk való?
Egy másik módja Istennek Krisztus elküldésére az lehetett volna, ha Jézus két emberi szülő normális szexuális kapcsolatából születik meg, majd Isten valahogy utólag egyesíti vele az ő isteni természetét. Ebben az esetben viszont azt lenne nagyon nehéz meglátnunk, hogy miben különbözik tőlünk, miben más, és honnan lehetnénk bizonyosak afelől, hogy valóban egyesült az isteni természet ezzel az emberrel?
Hiszem, hogy Isten az ő végtelen bölcsességében választotta az emberi és az isteni egyesítésére a Szentlélektől foganást és szűztől születést. Jézus földi anyától született, de úgy, hogy fogantatása természetfeletti volt.
c. A Szentlélektől való fogantatás tette lehetővé, hogy Jézus örökölje az emberi természetet, de ne örökölje az eredendő bűnt. Ez talán a legfontosabb következménye ennek a tanításnak. A Lélektől való foganás és szűztől való születés tette lehetővé, hogy Jézus örökölje az ádámi emberséget, de ne örökölje a terhes, ádámi örökséget. Jézus Krisztus úgy született ebbe a világba, hogy "részleges" ádámi természetet örökölt. Volt földi anyja, de nem volt földi apja. A Szentlélektől fogant Mária emberi méhében. Ez mutatja, hogy Ádám emberi természetét örökölte, de Ádám bűnös örökségét nem. Erre utalt az angyal, amikor azt mondta: "a Szentlélek száll rád, és a Magasságos ereje árnyékoz be téged, ezért a születendőt Szentnek nevezik majd, Isten Fiának.". Jézus Krisztus szentsége, az ő bűntelen természete annak köszönhető, hogy a Szentlélektől fogant, nem bűnös földi apától.
Pál ezt úgy fejezi ki, hogy "tulajdon Fiát küldte el a bűnös testhez hasonló formában" (Róm 8,3). Pál gondosan megválogatja a szavait. Nem azt mondja, hogy "emberi testhez hasonló formában", mert az azt jelentené, hogy a Fiú nem lett teljesen emberré. Nem is azt mondja, hogy "bűnös testben", mert az viszont azt jelentené, hogy Krisztus nem volt bűntelen. Az apostol úgy fogalmaz, hogy "bűnös testhez hasonló formában". Ez azt jelenti, hogy bár a Fiú magára vette az ádámi természetet, de az erkölcsi romlástól mentes maradt. Ez pedig valószínűleg csak a Szentlélektől való fogantatás és a szűztől való valóságos születés révén volt lehetséges.
A Dániel 9:24–27 a „Messiás-fejedelem”, vagyis a Krisztus megjelenéséről szóló próféciát tartalmazza. A „Szentek szente” megjövendölt felkenése tehát nem a jeruzsálemi templom szentek szentje nevű részének a felkenésére utal. A „Szentek szente” kifejezés inkább Isten égi szentélyére utal — az égi szentek szentjére —, mely Jehova nagy szellemi templomában található (Héberek 8:1–5; 9:2–10, 23).
A Messiásnak kétségtelenül meg kellett halnia. Miért? Erre a 24. vers adja meg a választ: „Hogy vége szakadjon a gonoszságnak és bepecsételtessék a bűn, és hogy eltöröltessék a hamisság és elhozassék az örök igazság.” A zsidók tökéletesen tisztában voltak azzal, hogy csak egy áldozat, egy halál képes ’bepecsételni egy bűnt’ (3Mózes 17:11; vö. Zsidók 9:22).
Erről szól a vers nem arrol, hogy Jézus a mindenség ura, bár az Atyja egy időre átadja királyi hatalmát neki...
N figyeljetek csak :
Minekutána az Isten sok rendben és sokféleképpen szólott hajdan az atyáknak a próféták által, ez utolsó időkben szólott nékünk Fia által,
2
Akit tett mindennek örökösévé, aki által a világot is teremtette,
3
Aki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása, aki hatalma szavával fentartja a mindenséget, aki minket bűneinktől megtisztítván, üle a Felségnek jobbjára a magasságban,
4
Annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál.
5
Mert kinek mondotta valaha az angyalok közül: Én Fiam vagy te, én ma szűltelek téged? és ismét: Én leszek néki Atyja és ő lesz nékem Fiam?
6
Viszont mikor behozza az ő elsőszülöttét a világba, így szól: És imádják őt az Istennek minden angyalai.
7
És bár az angyalokról így szól: Ki az ő angyalait szelekké teszi és az ő szolgáit tűz lángjává,
8
Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálcája a te országodnak pálcája.
9
Szeretted az igazságot és gyűlölted a hamisságot: annakokáért felkent téged az Isten, a te Istened, örömnek olajával a te társaid felett.
10
És: Te Uram kezdetben alapítottad a földet és a te kezeidnek művei az egek.
Igen Jézus Krisztus a Mindenség ura,Teremtője ,fenn tartója.
A 8 as válaszadó valóban helyes választ adott, hiszen ez a Biblia vers nem arról szól , hogy Jézus a mindenség ura.
Jehova mint Teremtő egyedülálló. A Jelenések 4:11 ezt mondja: Méltó vagy, Jehova, igen, Istenünk, hogy tiéd legyen a dicsőség, a tisztelet és a hatalom, mert te teremtettél mindent, és minden a te akaratodból lett és teremtetett. Ezek a magasztos szavak nem vonatkozhatnak senki másra. A világegyetemben minden Jehovának köszönheti a létét! Jehova kétségtelenül méltó a tiszteletre, hatalomra és dicsőségre, hiszen ő a mindenség legfőbb Ura és Teremtője.
Egy másik cím, amely kizárólag Jehovára vonatkozik, az örökkévalóság Királya (1Timóteus 1:17; Jelenések 15:3). Mit jelent ez? Mivel agyunknak vannak korlátai, nehéz felfogni, de Jehova örökkévaló akkor is, ha a múltba megyünk vissza, és akkor is, ha a jövőbe tekintünk előre. A Zsoltárok 90:2 ezt mondja: öröktől fogva mindörökké te vagy Isten. Így hát Jehovának nem volt kezdete; ő mindig létezett. Joggal hívják őt öreg korúnak, hiszen már örökkévalóságon át létezett azelőtt, hogy minden más létrejött a világegyetemben! (Dániel 7:9, 13, 22). Ki vonhatná indokoltan kétségbe, hogy ő jogosan a legfőbb Úr?
Némelyek mégis kétségbe vonták ezt a jogát, ahogy a fáraó is. A baj többek között az, hogy a tökéletlen emberek túlzottan abban bíznak, amit látnak. Nem látják a legfőbb Urat. Ő szellem, ezért láthatatlan az emberi szemek előtt (János 4:24). Ezenkívül, ha egy hús-vér embernek kellene megállnia Jehova Isten közvetlen jelenlétében, az végzetes lenne. Jehova maga mondta ezt Mózesnek: Orczámat . . . nem láthatod; mert nem láthat engem ember, élvén (2Mózes 33:20; János 1:18).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!