Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan illik ez a vers a...

Hogyan illik ez a vers a Szentháromság tantételéhez? Jelenések 7:10

Figyelt kérdés
Háromság

2014. dec. 15. 17:11
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
32%

Jelenések 7:10: ..."az idvesség a mi Istenünkké aki a királyiszékben ül, és a Bárányé" /Károli/


Isten, aki a királyi székben ül, és a Bárány, tudjuk hogy ez Jézus Krisztus.


2 személyröl van mindenképpen szó, tehát nem illik a Szentháromság tantételéhez.

2014. dec. 15. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
55%

Egy Jehova tanúja azt látja benne, hogy két személy. Én azt látom benne, hogy ugyanaz a dicsőség Jézusnak is jár.

Ennyi.

2014. dec. 15. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
19%

"És szüntelenül ezt kiáltják harsány hangon: „A megmentést a mi Istenünknek köszönhetjük, aki a trónon ül, és a Báránynak"


Az nem nagyon zavarja a háromsághívők jelentős részét, hogy két személy, mert ők is két személynek képzelik el az Atyát és Jézust, de itt sem, mint ahogy a háromságos érvek túlnyomó többségében sem szerepel a szent szellem!


Meg aztán a következő vers mit mond?


"Az angyalok pedig mind ott álltak a trón, a vének és a négy élő teremtmény körül, arcra borultak a trón előtt, és imádták az Istent, 12 és ezt mondták: „Ámen! Az áldás, dicsőség, bölcsesség, hálaadás, tisztelet, hatalom és erő a mi Istenünké legyen örökkön-örökké! Ámen.”"


Elég egyértelmű, igaz? Éppen az előzőekben tett a bibliaíró világos különbséget Isten és a Bárány között, majd a következő versben KIZÁRÓLAG és természetesen értelemszerűen Istennek mutatnak be imádatot.

2014. dec. 15. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Most ha félreteszük, hogy ki milyen vallású :) lehetséges?


Szeretném megkérdezni mit jelent az "és" szócska?

2014. dec. 15. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező ha végig olvasod az egész 7 fejezetet akkor megérted;


"Ezért vannak az Isten királyi széke előtt; és szolgálnak neki éjjel és nappal az ő templomában; és aki a királyi székben ül, kiterjeszti sátorát felettük.

Nem éheznek többé, sem nem szomjúhoznak többé; sem a nap nem tűz rájuk, sem semmi hőség:

Mert a Bárány, aki a királyi széknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi őket; és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könnyet."(Jel.7:15-17)


Figyeld meg,hogy mit ír itt a bárányról;

"A BÁRÁNY A KIRÁLYI SZÉKNEK KÖZEPETTE VAN"

és ha még följebb mész akkor ezt olvashatod;

"EZÉRT VANNAK AZ ISTEN KIRÁLYI SZÉKE ELÖTT"


Meg van?


Ha ez meg van akkor a válasz is meg van a kérdésedre.


Most jöhetnek a tanúk,hogy hazugnak nevezzenek.


Üdv!

2014. dec. 15. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Ling-ce ***** válasza:
Nem cáfolja a Szentháromság-tant. Hogy a Bárány előtt nem borulnak le külön az azért van mert felesleges. Három személy egy lényeg. A leborulás Istennek jár, nem az Atyának, Fiúnak, Szentléleknek külön-külön. Az hogy az Isten és a Bárány szó külön van, az azért lehetséges, mert a szentíró Isten alatt a Szentháromságot, a Bárány alatt pedig nem az egész Szentháromságot akarja kifejezni, hanem csupán a Fiúisten egyik felségcímét.
2014. dec. 15. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Ling-ce ***** válasza:

Jelenések Könyve 22, 1: "És megmutatta nekem az élet folyóját, kristályhoz hasonlóan ragyogott, Isten és a Bárány trónjából fakadt." A több trón csak a 20, 4- től jelenik meg a látomásban, tehát feltételezhető, hogy a 7. fejezetben csak egy trón van. Erre az egy trónra utal vissza a 22, 1. Most mi is szeretnénk megkérdezni, hogy mit jelent az "és" kötőszó?

A Bárány felségcímet sem véletlenül használja a szentíró. A 13. verstől kezdődően Isten és a Bárány közös trónja előtt megjelennek a vértanú szentek. Minden vértanúságnak Jézus Krisztus a forrása.

Ami a 7, 9 "és"-jét illeti az dicséret és nem imádás. "Üdv Istenünknek aki a trónon ül" ez a dicsőítés magának Istennek, mint személyes létezőnek szól. "... és a Báránynak". Ez pedig Jézus Krisztusnak a megváltói művét dicséri, de nem imádja, mivel a Bárányban most nem a Fiúisten személyét tisztelik, hanem egy cselekedetet üdvözölnek. A cselekedeteknek meg nem jár ki az imádás, csak a dicséret.

2014. dec. 15. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 szp72 ***** válasza:

A Jel 7,10 -nél jobban szeretem idézni az 5,12-13 -at:


"Méltó a Bárány, akit megöltek, hogy övé legyen a hatalom, a gazdagság, a bölcsesség, az erő, a tisztelet, a dicsőség és az áldás. Majd hallottam, hogy minden teremtmény a mennyben, a földön, a föld alatt és a tengerben levőkkel együtt ezt mondta: A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké! A négy élőlény így felelt: Ámen! A vének pedig leborultak és imádták."


Nyilvánvaló, hogy a Bárány tisztelete lényegében azonos az Istenével ezt fejezi ki az "és" szócska. De kár volna tagadni, hogy a jelenetben benne van az Atya elsődlegessége. Az imádás a legsajátosabb értelemben kizárólag Istenre az Atyára irányul. Persze tudjuk, hogy a Fiút is imádja az egész teremtett világ (Zsid 1,6), totál ugyanaz a szó, s a fenti idézetből is láthatjuk, hogy amit Istennek kiáltanak, totál ugyanazt kiáltják a Báránynak. Az Atya és a Fiú tisztelete, hódolata, imádata tehát lényegében egyenlő, de nem tökéletesen egyenlő, mert az Atya elsődlegessége mindig megmarad.

2014. dec. 15. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
érdeklödéssel várom a magyarázatot, hogy ez a kettö, hogyan lehet három.
2014. dec. 16. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, de mintha némely magyarázat kissé bonyolult lenne, úgy értem, egyek, de nem egyenlő imádat jár nekik...szóval, szerintem a Bibliát egyszerű emberek írták és miért lenne ennyire bonyolult egy dolog. Vagy lehet nem is az, csak néhány ember azzá teszi.
2014. dec. 16. 10:44
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!