Hogyan illik ez a vers a Szentháromság tantételéhez? Jelenések 7:10
Jelenések 7:10: ..."az idvesség a mi Istenünkké aki a királyiszékben ül, és a Bárányé" /Károli/
Isten, aki a királyi székben ül, és a Bárány, tudjuk hogy ez Jézus Krisztus.
2 személyröl van mindenképpen szó, tehát nem illik a Szentháromság tantételéhez.
Egy Jehova tanúja azt látja benne, hogy két személy. Én azt látom benne, hogy ugyanaz a dicsőség Jézusnak is jár.
Ennyi.
"És szüntelenül ezt kiáltják harsány hangon: „A megmentést a mi Istenünknek köszönhetjük, aki a trónon ül, és a Báránynak"
Az nem nagyon zavarja a háromsághívők jelentős részét, hogy két személy, mert ők is két személynek képzelik el az Atyát és Jézust, de itt sem, mint ahogy a háromságos érvek túlnyomó többségében sem szerepel a szent szellem!
Meg aztán a következő vers mit mond?
"Az angyalok pedig mind ott álltak a trón, a vének és a négy élő teremtmény körül, arcra borultak a trón előtt, és imádták az Istent, 12 és ezt mondták: „Ámen! Az áldás, dicsőség, bölcsesség, hálaadás, tisztelet, hatalom és erő a mi Istenünké legyen örökkön-örökké! Ámen.”"
Elég egyértelmű, igaz? Éppen az előzőekben tett a bibliaíró világos különbséget Isten és a Bárány között, majd a következő versben KIZÁRÓLAG és természetesen értelemszerűen Istennek mutatnak be imádatot.
Most ha félreteszük, hogy ki milyen vallású :) lehetséges?
Szeretném megkérdezni mit jelent az "és" szócska?
Kedves kérdező ha végig olvasod az egész 7 fejezetet akkor megérted;
"Ezért vannak az Isten királyi széke előtt; és szolgálnak neki éjjel és nappal az ő templomában; és aki a királyi székben ül, kiterjeszti sátorát felettük.
Nem éheznek többé, sem nem szomjúhoznak többé; sem a nap nem tűz rájuk, sem semmi hőség:
Mert a Bárány, aki a királyi széknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi őket; és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könnyet."(Jel.7:15-17)
Figyeld meg,hogy mit ír itt a bárányról;
"A BÁRÁNY A KIRÁLYI SZÉKNEK KÖZEPETTE VAN"
és ha még följebb mész akkor ezt olvashatod;
"EZÉRT VANNAK AZ ISTEN KIRÁLYI SZÉKE ELÖTT"
Meg van?
Ha ez meg van akkor a válasz is meg van a kérdésedre.
Most jöhetnek a tanúk,hogy hazugnak nevezzenek.
Üdv!
Jelenések Könyve 22, 1: "És megmutatta nekem az élet folyóját, kristályhoz hasonlóan ragyogott, Isten és a Bárány trónjából fakadt." A több trón csak a 20, 4- től jelenik meg a látomásban, tehát feltételezhető, hogy a 7. fejezetben csak egy trón van. Erre az egy trónra utal vissza a 22, 1. Most mi is szeretnénk megkérdezni, hogy mit jelent az "és" kötőszó?
A Bárány felségcímet sem véletlenül használja a szentíró. A 13. verstől kezdődően Isten és a Bárány közös trónja előtt megjelennek a vértanú szentek. Minden vértanúságnak Jézus Krisztus a forrása.
Ami a 7, 9 "és"-jét illeti az dicséret és nem imádás. "Üdv Istenünknek aki a trónon ül" ez a dicsőítés magának Istennek, mint személyes létezőnek szól. "... és a Báránynak". Ez pedig Jézus Krisztusnak a megváltói művét dicséri, de nem imádja, mivel a Bárányban most nem a Fiúisten személyét tisztelik, hanem egy cselekedetet üdvözölnek. A cselekedeteknek meg nem jár ki az imádás, csak a dicséret.
A Jel 7,10 -nél jobban szeretem idézni az 5,12-13 -at:
"Méltó a Bárány, akit megöltek, hogy övé legyen a hatalom, a gazdagság, a bölcsesség, az erő, a tisztelet, a dicsőség és az áldás. Majd hallottam, hogy minden teremtmény a mennyben, a földön, a föld alatt és a tengerben levőkkel együtt ezt mondta: A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké! A négy élőlény így felelt: Ámen! A vének pedig leborultak és imádták."
Nyilvánvaló, hogy a Bárány tisztelete lényegében azonos az Istenével ezt fejezi ki az "és" szócska. De kár volna tagadni, hogy a jelenetben benne van az Atya elsődlegessége. Az imádás a legsajátosabb értelemben kizárólag Istenre az Atyára irányul. Persze tudjuk, hogy a Fiút is imádja az egész teremtett világ (Zsid 1,6), totál ugyanaz a szó, s a fenti idézetből is láthatjuk, hogy amit Istennek kiáltanak, totál ugyanazt kiáltják a Báránynak. Az Atya és a Fiú tisztelete, hódolata, imádata tehát lényegében egyenlő, de nem tökéletesen egyenlő, mert az Atya elsődlegessége mindig megmarad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!