Mi a véleményetek az Úr Jézus visszajöveteléről?
Szerintem Názáreti Jézus személyesen nem jön vissza, ez a várakozás Jézus visszajövetelére hasonlóképpen félreértésen, helytelen elképzelésen alapul mint ahogy a zsidók várakozása a Messiásra. A Messiás eljött ugyan a zsidó néphez, de ők nem ismertek rá mert inkább egy hatalmas hadvezérre egy királyra gondoltak, aki a népet felszabadítja idegen uralom alól és rendet teremt a nép sorai közt, - igazságot hoz, stb.
Jézus ennél egy sokkal nagyobb, nemesebb feladatra vállalkozott, arra, hogy felemelje az emberek, a nép tudatát oly magas színvonalra, melyen saját szellemi fejlődésük irányítását kezükbe vehetik. Nem nehéz elképzelni tanítványai lelkiállapotát amikor első alkalommal találkoztak a Mesterrel, akit néhány nappal korábban a kereszten láttak meghalni. Tudatuk akkor a magasba szökkent egy ember lehetőségeinek láttára, aki isteni kilétére ébredve a Krisztust hozta kifejezésre.
Jézus a Krisztust hozta kifejezésre a végsőkig, de a Krisztus több mint Názáreti Jézus személyisége, a Krisztus minden ember isteni kiléte. De az ember tudatlanságában csak egy csekély mértékben valósítja meg a számára elrendelt isteni ötletet.
Jézus személyesen nem jön vissza, de közeledik a nap mikor isteni kilétére ébredve a Krisztus-tudat minden embert megillet, akkor eléri a számára elrendelt isteni ötlet tökéletességét.
Ennek a napnak, a Krisztus-tudat közeledésének jeleit láthatjuk ma, de azt hiszem egy kissé hirtelenkedő lenne már most évekről beszélni.
Pelgrim, egyetértek veled ezzel a kérdéssel kapcsolatban. És mi lehet konkrétan a Krisztus-tudat, hogy képzeljék ezt el az emberek?
Nekem is van erről elképzelésem, és kíváncsi vagyok, hogy egyezik-e a véleményünk.
Mint ahogy közismert, Jézus mondott egy olyan dolgot is, hogy az ő országa nem szemmel láthatóan jön el, nem kívülről érkezik, mert az bennünk van. Egy másik alkalommal pedig arra utalt, hogy test és vér nem örökölheti Isten országát, és hogy az nem e világból való. Emellett utalt az újjászületésre is, hogy anélkül nincs megváltás sem.
Kétségtelen, hogy ezek a folyamatok, amik a Földön zajlanak, előbb-utóbb véget fognak érni valahogyan. A bolygó és rajta az emberiség veszélyben van. Tehát kívülről is fel kell, hogy váltsa majd valami ezt a mostani sötét világkorszakot.
Előző: idéznéd ezt pontosan, hogy hol mondott ilyet Jézus?
"az ő országa nem szemmel láthatóan jön el" ... pontos ige helyet kérnék tőled. :)
Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: az Isten országa nem szemmel láthatóan jön el. Sem azt sem mondják: ímé itt, vagy ímé amott van: mert ímé az Isten országa tibennetek van. Lk.17,20-21.
# 15/
«Pelgrim, egyetértek veled ezzel a kérdéssel kapcsolatban. És mi lehet konkrétan a Krisztus-tudat, hogy képzeljék ezt el az emberek?»
Minden a tudaton múlik, Isten az egyetlen eredeti tudat, minden létező dolog belőle fejlődött ki mindenben jelen van, és minden benne van, és általa és benne megy végbe minden, rajta kívül nem létezik semmi; Isten az eredeti önfejlesztő Ihlet, melynek első fejleménye az, amit a Biblia világosságnak nevez; Isten első utasítása: „Legyen világosság!”. Ez az értelem világossága, a Krisztus-tudat, az ember isteni kiléte. De az ember az anyagi világban ébred öntudatra, az anyagiak korlátozásaival, úgy kialakul benne az amit ego-nak neveznek, egy 'árnyék' személyiség aki isteni kilétének helyét bitorolva önmagát helyezi az előtérbe. A figyelmes ember azonban ráismer isteni kilétére és az ego-jára is. Az ember isteni kiléte, a Krisztus-tudat – vagy a bibliai „Én vagyok ...” az, aki csendes pillanatainkban megdorgál, aki nagy veszélyben figyelmeztet, megvéd bennünket. A Krisztus-tudat az, amit a vallások őrangyalnak neveznek, nem egy entitás rajtunk kívül, hanem saját isteni kilétünk, aki felvehet bármilyen alakot, hogy elérje éber tudatunkat.
«Nekem is van erről elképzelésem, és kíváncsi vagyok, hogy egyezik-e a véleményünk.
Mint ahogy közismert, Jézus mondott egy olyan dolgot is, hogy az ő országa nem szemmel láthatóan jön el, nem kívülről érkezik, mert az bennünk van.»
Igen, Jézus mondott ilyet, szerintem ezzel a Krisztus-tudatra célzott, az ember isteni kilétére, a tudat ugyanis szemmel nem látható, mégse mondhatjuk, hogy nem létezik. A mai emberek túlnyomó többsége folyton a tudat vagy ön-tudat lehető legszánalmasabb vagy a tökéletes tudat közt ingadozik, amit a vallások pokolnak, illetve a mennyek országának neveznek, ez szemmel nem látható és belülről érkezik, bennünk van.
«Egy másik alkalommal pedig arra utalt, hogy test és vér nem örökölheti Isten országát, és hogy az nem e világból való.»
Az ember isteni kiléte, a Krisztus-tudat örök életű, aki a bibliai Isten „Legyen ...” parancsának engedelmeskedve jelentkezik az anyagi világban mint egy emberi inkarnáció, az ember földi megjelenése tehát isteni kilétének kivetítése az anyagi világban. Tudjuk azt, hogy a test a személyiséggel együtt múlandó, de a test, és az egyéniség elméi alkata, vagyis a 'számára elrendelt' tökéletes isteni ötlet nem anyagi hanem szellemi alkat, az nem szükségszerűen múlandó. Ez azt jelenti, hogy az örök élet valóban létezik, de nem változás nélkül, az örök élet feltétele éppen a folytonos változás, az átszellemülés.
«Emellett utalt az újjászületésre is, hogy anélkül nincs megváltás sem.»
Előzőkből értetődik, hogy az egyén örök élete nem a halál után, egy bizonytalan jövőben, még bizonytalanabb ígéretek szerin kezdődik, hanem a születéssel. Názáreti Jézus történetéből tudjuk, hogy ő már kora ifjúságától fogva az „Atya dolgaiban” szorgoskodott, más szóval egy életre szóló lelkigyakorlatra szánta el magát. Ez teljes lényében egy változást, egy átszellemülést vitt végbe, melynek egyik látható jele a színeváltozása volt. Ez alkalommal megkapta a biztonságot, hogy bármi is történik vele ő – a számára elrendelt tökéletes isteni ötlet – tovább fog élni. Azon felül meghozta neki egy magasabb rendű természeti törvény ismeretét és a lehetőséget azt tudatosan alkalmazni, melynek következtében képes volt olyan dolgokat végbevinni, melyeket csodáknak nevezünk.
Nekünk is egy ilyen színeváltozáson kell átmennünk, nem válunk halhatatlanná, mert mint ahogy Jézus tette, egy nemes cél érdekében vállalhatjuk a szenvedést, a halt de továbbá nem kényszerülünk elszenvedni azt.
«Kétségtelen, hogy ezek a folyamatok, amik a Földön zajlanak, előbb-utóbb véget fognak érni valahogyan. A bolygó és rajta az emberiség veszélyben van. Tehát kívülről is fel kell, hogy váltsa majd valami ezt a mostani sötét világkorszakot.»
A bolygó és rajta az emberiség Isten fejleménye, nem teremtménye, mint ahogy a fa levelei a fának nem teremtményei, hanem fejleményei, és a folyamatok benne és általa mennek végbe. Az ember valójában nincs eltávolítva, elkülönítve Istentől, hanem vele azonos, és Istenen kívül nem létezik semmi, – a megváltás belülről megy végbe.
17: akkor jól sejtettem, hogy erre volt konkrétabban gondolva. Viszont ez nem Jézus visszajövetelére vonatkozik. Amiről pedig bőven beszél Jézus maga is, hogy milyen jelek lesznek, és miként fog visszatérni stb. Több könyvben is, így még azt se lehet mondani rá, hogy a Biblia tévedése, vagy tanok tévednek etéren. Az tény és való, hogy nehéz ebben hinni sokaknak, pláne, hogy sokan már annyi időponthoz kötötték mindezt, hogy az vmi hihetetlen, pláne, hogy Jézus maga is megmondta, hogy nem tudhatjuk a pontos idejét, de a jelekből majd láthatjuk.
Ettől független félre ne értsd, tiszteletben tartom a te meglátásodat is, azaz elfogadom, hogy neked ez a véleményed. :)
A biblia alapján közel van.
De addig még több minden be kel hogy teljesedjen.
Ha érdekel részletesebben irhatsz privátban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!