A Bibliában hányféle keresztelésről (bemerítésről) olvasunk?
Négy jut hirtelen eszembe.
János a megtérés bemerítésével merített be. Ez előkészítése volt Jézus szolgálatának.
Jézus megváltása után a tanítványok már az Atyának, a Fiúnak és a Szentlélek nevében Krisztus halálába, eltemettetésébe és feltámadásába merítenek be.
Jézus bemerít Szentlélekbe.
Jézus bemerít tűzbe.
Jézus tanítványai is merítettek be emberek Jézus szolgálati idejében, de azt el kellene olvasnom, melyikhez tartozik, vagy az külön volt e. Talán valaki beír majd alaposabb tudományt, de semmiképp nem jó az első válasz.
Miért is hibás? :) Nem az a kérdés, hogy milyen szövegkörnyezetben történik a bemerítés, hanem hogy hány fél van? Első János volt, aki azt mondta, hogy ő csak vízzel keresztel, de aki utána jön, Ő majd Szentlélekkel és tűzzel keresztel titeket.
Ez kétféle.
Nézzétek: nekem teljesen mindegy hogyan gondolkodtok a különböző bemerítésekről. Higgyétek el, semmi hasznom nem származik abból, hogy meggyőzzelek titeket.
Rég feladtam azt is, hogy harcoljak a saját igazamért.
Istennek adok igazat, az én igazságom emiatt semmi. Félre ne értsetek, de a tiétek is.
Leírtam amit a bibliában olvastam és értelmeztem.
János nem meríthetett be ugyanazon szellemi tartalommal, mint Jézus későbbi tanítványai, hiszen már Jézus előtt elkezdte a szolgálatát és akkor nem volt még elvégezve a megváltás. Jézus is hozzá ment bemerítkezni, nem mintha szüksége lett volna megtérésre.
Szerintem ez teljesen logikus.
János a megtérést keresztségét hangsúlyozta, vagyis bánják meg a bűneiket és változtassák el a gondolkodásmódjukat, térjenek meg.
Márk Evangéliuma:1:4 Előáll vala János, keresztelvén a pusztában és prédikálván a megtérésnek keresztségét a bűnöknek bocsánatára.
Apostolok Cselekedetei:13:24 Minekutána előbb János az ő eljövetele előtt a megtérésnek keresztségét prédikálta Izráel egész népének.
De nem így merítettek be a tanítványok, mert ezt olvassuk:
Róma levél:6:4 Eltemettettünk azért ő vele (Jézussal) együtt a keresztség által a halálba: hogy miképpen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképpen mi is új életben járjunk.
Kolosse levél:2:12 Eltemettetvén Ő vele együtt a keresztségben, akiben egyetemben fel is támasztattatok az Isten erejébe vetett hit által, aki feltámasztá Őt a halálból.
Újszövetségi bemerítkezés szellemi tartalma tehát Jézus Krisztus halálával, eltemettetésével és feltámadásával való azonosulás. Logikai hiba lenne János bemerítésével egyenlővé tenni.
Más: személyesen átéltem a Szent Szellembe merítkezést.
Nekem már magyarázhatjátok, hogy ez mitől és mivel különbözik...mert személyes tapasztalatom van. Lehet itt teológiai vitákat, értelmezéseket ütköztetni, de a tapasztalat véleményem szerint mindent visz.
Nem lesz nekem semmivel jobb, ha vitázom veletek.
Olvassátok a bibliai igéket, én is azt teszem és legyetek bátrak kiszakadni az eddig tanultaktól és kezdjetek el gondolkodni. Az önálló istenkeresés, gondolkodás nem ördögtől való dolog. :)
Szentszellembe merítkezés és Szent Szellem tűzébe merítkezés között is van különbség, de hogy magyarázzak dolgokat olyanoknak, akik még a biblia alapigazságait is vitatják.
Először ki kellene egyeznünk alapigazságokban, hogy legyen mire építkezni. Fordítva nem megy, ezért mindannyiunk érdekében visszalépek a haszontalan vitáktól. :)
Milyen alapigazságokkal nem értek egyet? Nem támadtalak, mire akkor ez a hirtelen "nincs értelme vitáznom" hangnem?
Kérlek, magyarázd el, szerinted mi a különbség a Szentszellembe és a Szentszellem tüzébe való bemerítkezés között! Érdekel a véleményed!
UI: olvasok Bibliát, nem csak hasamra csapva dobálózok a szavakkal....
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!