Szombat napot megtartók! Ha nem tartom meg, mi lesz velem?
Ettől különlegesnek érzik magukat, mint a jehovisták a név-imádattól. Hagyd őket, legalább ez a kis boldogságuk hadd legyen meg. A kamuprófétájuk megmondta nekik, hogy akik ismerik e törvényt és nem tartják meg, azoknak végük. Majd jönnek a hazugok, akik azt állítják, hogy ez a nő ilyet nem mondott, de mikor meg bemásolja nekik az ember a szöveget, akkor kussolnak, szó szerint, de megtérni egyik sem akar ebből a fertelmes bálványimádatból.
Ő gondjuk. Te csak Jézusra nézz.
Leszáll Jézus és a kénköves gyehenna izzó lángjaiba veti nyomorult tested, ahol a démonszolgák forró vasvillákkal döfködnek az idők végezetéig miközben az örök tűz emészti gyarló lelked.
Vicceltem, semmi nem fog történni.
Semmi nem fog történni, és a szombat semmiképpen nem fog üdvözíteni. De tény, hogy a hétből van egy nap, ami Úr napja. Akárhogy is csűrjűk-csavarjuk a dolgokat a 10 parancsolat szerint ez a szombat. És a Bibliában sehol sincs az, hogy megváltozott volna vasárnapra. Még az első keresztények sem a hét hetedik napjának nevezik a vasárnapot, hanem azt írja a Biblia, hogy a hét első napján.
Nekem csak furcsa, hogy a tízparancsolat mindenegyes pontját fontosnak tartják a keresztények, a katolikusokat ostorozzák a második parancs megszegéséért, de az Úr napját illetően, mintha vakok lennének.
Katolikus vagyok.
Szia!
A szombat nap nem üdvözít, ahogyan például az imádság sem, vagy a Bibliaolvasás sem. Sőt az sem, hogyha eljársz egy közösségbe, vagy szép egyházi éneket énekelsz. Ezek egyike sem üdvözít.
Attól, hogy megtartod a szombatot semmivel sem vagy több senkinél, sem jobb. Ahogyan azonban a Bibliaolvasás, vagy imádság, vagy testvéri közösség a hasznodra van, úgy a szombat is hasznodra lehet:
"Ha megtartóztatod szombaton lábadat, és nem űzöd kedvtelésedet szent napomon, és a szombatot gyönyörűségnek hívod, az Úr szent és dicsőséges napjának, és megszenteled azt, dolgaidat nem tevén, foglalkozást sem találván, hamis beszédet sem szólván: Akkor gyönyörűséged lesz az Úrban, és én hordozlak a föld magaslatain" (Ésa. 58:13-14).
Kívánom neked is ezt a tapasztalatot.
Üdv. Péter
Szia!
A Hetednapi Adventista Egyház tagja vagyok, és mi szombatot ünneplünk.
A szombatünneplés nem üdvözít, mint ahogy a Tízparancsolat megtartásának egy parancsolata sem. Azért tartjuk meg, mert a Biblia szerint a Krisztus-követéshez hozzátartozik Isten parancsolatainak a megtartása is (1Ján 2,4-6), amelyek az élet alapvető törvényszerűségeit foglalják magában Isten eredeti elgondolásai alapján. A szombatünneplés nem csak értünk van, hanem az egyetemes emberiségért (Márk 2,27). Isten rendelt egy napot, amikor az ember megpihenhet a munkájától. A Biblia úgy hívja, hogy a "szent gyülekezés napja" (3Móz 23,3). Azok az emberek pedig, akik megtartják a szombatot, részesülhetnek ennek a szent napnak az áldásaiban, amelyek hitelesítik a szombatünneplés igaz voltát.
Köszönöm a válaszokat!
Vannak problémáim, kérdéseim a megáld az Isten, ha megtartom a szombatot kijelentéssel kapcsolatban. Nekem van hithű ateista ismerősöm, az egész élete áldásos. A munkahelye, a családja, gyakorlatilag mindene. De vica verza azért ti magatok is tanultatok olyat a történelem folyamán, hogy szombatistákat, adventistákat üldöztek, megöltek, stb. Tehát az a kijelentés, hogy áldásba részesülsz, csak azért, mert szombaton gyülekezetbe mész, és nem gályázol, ez így ebben a formában nem hinném, hogy igaz lenne.
Jézus maga sem tartott olyan szombatot, ahogy ma az adventista, vagy church of god közeli hitéletű emberek tartanak szerintem. Bement a zsinagógába, elmondta, amit akart, felolvasta amit akart, aztán távozott. Kalászokat téptek a tanítványok, gyógyított, stb. Tehát a templomban, zsinagógákban töltött ideje minimális volt szombaton. De még inkább megfeszegetve ezt a témát, semmivel nem volt más számára a szombat nap, mint a kedd. Nem különítette el a mindennapjaiban. Nem élt szombaton gyülekezeti életet, és nem szólította fel a tanítványokat sem erre.
Ha azt mondjátok, hogy Isten rendelése, törvénye, akkor mit gondoltok mindazokról, akik nem tartják meg, sőt visszásnak tekintik és röhejesnek? Ha törvény, akkor megszegése bűn. Ha bűn, akkor az illető bűnös. Ha bűnös, akkor jussa a halál. Ha Krisztus megváltotta és nem bűnös, akkor nem bűn a szombat meg nem tartása. Ha nem bűn, akkor nem törvény. De ha törvényként élem meg, akkor az kiesés a kegyelemből, és törvénykezés.
Tisztelt Kérdező!
Újra a hetednapi adventista válaszoló vagyok. Azt hiszem, félreértettél. A szombatünneplés nem érdekből történik - jelen esetben az áldások elnyeréséért, - hanem meggyőződésből, hálából. Hogy viszont a szombatünneplést áldások kísérik, az nem egy speciális adventista tanítás, hanem ezt "az Úr szája szólta" az (Ésa 58,13-14)-ben. Az üldözések, nehézségek pedig mindig ott voltak Isten parancsolattartó népe életében, János apostol egy egész látomást is kapott erről (Jel 12. fej). Az pedig, hogy egy nem hívő embernek áldásos-e az élete, mint egy hívő ember, szemlélet kérdése. Az egyháztörténelem nyilvánvalóvá teszi, hogy a gondtalan élet, több esetben sem vált az egyház javára. Bibliai szemszögből az nevezhető áldásnak, ami a lelki élet javára válik, Jézus ugyanis nem az anyagi javakra való törekvést hirdette.
Szerintem Jézus és a szombat kapcsolatát nem igazán vizsgáltad meg alaposan. Először is, a Biblia szerint Jézus a Teremtő Isten (Ján 1,1-3; Kol 1,16), következésképp Ő adta a szombatot is. Jézus küldetése magában foglalta azt is, hogy a törvényt naggyá tegye és dicsőségessé (Ésa 42,21). Ez különösen igaz volt a szombat megszentelésére is, aminek a figyelmen hagyása is közte játszott abban, hogy Jeruzsálemet elpusztították a babiloniak (Jer 17,27). Ha tehát Jézus könnyedén vette volna a szombatünneplést - ahogyan te állítod - erősen megkérdőjelezhető lett volna a messiási mivolta, mert ez a viselkedés nem szerepelt a próféták irataiban. Jézus azonban nem vette könnyedén a szombatot. A lukácsi igét érdemes alaposabban is megnézned. A (Luk 4,16) szakasz például elmondja, hogy Jézusnak "szokása" volt elmenni szombaton a zsinagógába, tehát Ő minden szombaton elment oda, és megünnepelte az Úr Napját. Ugyanebben a fejezetben a 20-29. versek elmondják, hogy miután felolvasta az igét, leült, és nem ment sehová. Hogy már azon a napon nem volt ott, az a hallgatók miatt volt, akik megbotránkoztak azon, amit mondott nekik. Jézus a kalásztépéssel és a gyógyítással nem rontott szombatot. Tudjuk, hogy a vallási vezetők a Törvényt egyéb hagyományokkal egészítették ki, amiket a nép elfogadott. Jézus - mint a Teremtő Isten, aki alkotta a szombatot - helyreállította a szombat tekintélyét. A Tórában ugyanis nem szerepel olyan törvény, hogy a szombat miatt nem lehet enyhíteni senkinek sem a fájdalmán. Ezt csak az írástudók tették hozzá. Hogy pedig Jézus mennyire fontosnak tartotta a szombatünneplést, azt bizonyítja az is, hogy amikor megjövendölte pusztulását, és jövendölés formában szólt az akkor élt keresztényekhez, külön felhívta a figyelmet a szombatért való imádságra (Mát 24,15-20). Ez az esemény a zsidó-római háborúban teljesedett be, tehát abban az időben - Krisztus mennybemenetele után 40 évvel - még érvényes volt a szombat. A törvény és a kegyelem viszonyáról pedig Pál apostol mondja a római levélben:
"A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sőt inkább a törvényt megerősítjük." (Róm 3,20)
Azokat az embereket, pedig akik nem tartják meg Isten törvényét, majd az Úr fogja megítélni, ez nem a mi dolgunk. Nekünk adventistáknak az a feladatunk, hogy bizonyságot tegyünk Jézus Krisztusról, az Ő közelgő második adventjéről, és az Ő törvényének érvényességéről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!