Jézus miért emlegette olyan sokszor hogy " kivetetnek a külső sötétsébe és ott lesz sírás és fogcsikorgatás" milyen helyről beszél Jézus ha nem a pokolról?
Kedves Kérdező!
Luther ezt írja: "Sokan vannak, akik szívesen megkérdezték volna Lázárt, mit csinált, mit gondolt, érzett és látott, amikor négy napig a sírban volt (János evangéliuma 11. fejezete) ... Én azonban egyedül az Íráshoz tartom magamat. Ez pedig azt mondja: alusznak. Úgy vélem, hogy az aluvás annyira hatalmában tartja őket, hogy nem éreznek és nem látnak semmit, még sokkal kevésbé, mint amennyit az ember a természetes alvásban érez. Ha pedig feltámadnak, akkor ez úgy megy végbe rajtuk, hogy nem is tudják, hol voltak.” ( Jónás könyvéhez írt magyarázatok, 1526.)
A halál és a feltámadás közötti időt nem érzékeli az ember, azért beszél az apostol Istenhez „költözésről”. Az ember „halandónak” neveztetik 2Kor 5,4-ben, ami nyilvánvalóvá teszi: nem a lélek halhatatlanságáról van itt szó. Az apostol látása, személyes meggyőződése a halál utáni állapotról, közelebbről arra vonatkozóan, hogy mit értett ő az „elköltözésen”, teljesen világos 2Tim 4,6–8 alapján. Itt egyszerre beszél „elköltözésről”, és arról, hogy „ama napig félre van téve” számára „az igazság koronája”, amelyet a visszatérő Krisztus kezéből fog majd megkapni.
A gazdag és Lázár története példázat. Régi alapelv, hogy példázat hasonlatanyagára nem szabad dogmatikai tanítást építeni (lásd pl. a fejezetben található másik, sajátos példázattal, amelyre vonatkozóan ugyanez az alapelv érvényes). Fontos megfigyelni, hogy kik voltak Jézus hallgatói, amikor elmondta ezeket a különleges
példázatokat: „Hallották pedig mindezeket a farizeusok is, akik pénzszeretők voltak, és csúfolták őt.” (Lk. 16,14)
A példázat nem a halál utáni dolgokról nyújt tanítást, hanem a szegények iránti irgalmatlanságot feddi meg.
Üdv. Péter
"Úgy vélem, hogy az aluvás annyira hatalmában tartja őket, hogy nem éreznek és nem látnak semmit, még sokkal kevésbé, mint amennyit az ember a természetes alvásban érez."
De mikor este lefekszünk aludni, álmodunk is ám, lehet a gazdag és Lázár sztorija pont az álomról beszél?
Kedves kérdezö ez jelképes ...Jézus Krisztus nagyon sokszor használt metafórákat.
Még a Cselekedetek könyve is leírja, hogy a Jézus tanítványainak az ellensségei kínjukban a fogukat csikorgatták. Vajon szószerint? Vagy dühöngtek kínjukban?
Ezek a szavai Jézusnak az itéletet jelentik, de nem fogja öket kínozni. Jézus Krisztus nem szadista, hanem egy igazságos, irgalmas király.
Kérdezö, igazán komolyan próbáld meg kérlek még egyszer, vagy kétszer esetleg háromszor is elolvasni a Lázár és a gazdag történetét.... logikusan rájösz, hogy csupán szemléltetés. :)
Mond igazságos itélet lenne, ha csupán azért, hogy valaki gazdag a kínok poklára jusson? Mond meg kérlek öszintén. /Jézus igazságos, efféle szószerinti pokoli kínokat az emberek kívánnak egymásnak, nem az irgalmas Jézus Krisztus/
Mennyi gazdag jószívü kvalitás ember volt és van a világon?
Az Ábrahám ölébe megy valaki csak azért mert szegény? Talán a szegénység garantálja, hogy valaki jó ember?
A halál szó a Bibliában sokszor egy nagy változást is jelent az életben.
Például Pál apostol ezt mondta: "Öldököljétek meg magatokat a rosz cselekvésére"..... tehát szószerint agyoncsapjuk magunkat?!
Tudtad azt, hogy a szemléltetésben a gazdag a gögös farizeusokat jelenti, akik nem fogadták el Jézust?
a szegény Lázár a koldus a megvetett egyszerü nép osztályát és mind a két csoportnál nagy változás következett be?
Az egyszerü nép élvezte az elönyeit az engedelmeségüknek, a szófogadatlan "gazdag" vagyis akik nem fogadták el Jézust mint királyt, ök lettek a vesztesek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!