Melkisédek halhatatlan?
Olvasd el a Zsidók 7. fejezetének az elejét.
És amúgy ki volt ő?
Mit lehet róla tudni?
És él még?
Kevés információ van Melkisédekröl. Sálem /Jeruzsálem/ királya és a Legfelségesebb Isten vagyis Jehova Isten papja volt. Ábrahám is talákozott vele, említi a Biblia.
Természetesen már nem él. Nem tudjuk azt sem hány éves volt amikor Ábrahámmal találkozott. Ez az eset már néhány ezer évvel ezelött történt.
A halottak álmát alussza, minden minden más ember. Nincs a mennyben. Már azért sem, mert a Biblia szerint az embereknek nincs halhatatlan lelkük. A feltámadásról a Biblia jövö idöben jövendöl. Jézus Krisztus is a jövöbe tette a feltámadást János 5:28,29
Például Pál apostol ezt mondta Cselekedetek 24:15 "Reménységem lévén az Istenben....hogy lesz feltámadásuk a halottaknak..."
Tehát lesz feltámadásuk, nem írja van feltámadásuk, vagy volt feltámadásuk....hanem lesz feltámadásuk.
Szia!
Természetesen nem. Melkisédeket a zsidókhoz írt levél írója az Ószövetségi Szentírás alapján (I.Móz. 14. és Zsolt 110:4) mutatja be úgy, hogy benne a Messiás képmását ismeri fel, sőt jelentőségét is abban látja, hogy Krisztusra mutat.
Már maga a magasztos és gazdag tartalmú név is - és a vele jelzett tulajdonságok - mind Jézus személyére néznek. Melkisédek származását homály és bizonytalanság veszi körül. Származásáról, születéséről semmit sem tudunk, és szolgálatát senki sem örökölte, egyedül áll. Mindezzel áttöri az ároni papság rendjét, hiszen a törvény pontosan előírta a papokkal kapcsolatos rendelkezéseket. Mindebben Jézus képe rajzolódik ki, hiszen ő sem örökölte a főpapságot, és tőle sem vette át senki. Végül mint legnagyobbat mondja róla a Szentírás, hogy „pap marad örökké”. E sokat vitatott kijelentést akkor értjük helyesen, ha nem személye halhatatlanságára gondolunk, hanem papságának jelentőségére. Ez az, ami örökkévaló. A Zsoltárok is ezt hangsúlyozza, hogy Isten Melkisédek papságát sohasem felejtette el.
Üdv. Péter
Látom muszáj lesz igéket linkelnem:
Apa nélkül, anya nélkül, nemzetség nélkül való; sem napjainak kezdete, sem életének vége nincs, de hasonlóvá tétetvén az Isten Fiához, pap marad örökké.
Sem napjainak kezdete?? Sem napjainak vége??
Habár ezeket lehetne Istenről is állítani, mert Ő öröktől fogva VAN.
Katy, igen igazad van, a TESTE tényleg "álmát alussza", de ő(szelleme/lelke) biztosan nem. Miről is szól a feltámadás?? Kérlek olvasd el Pál leveleit: elvettetik érzéki test, feltámasztatik lelki test. stb.
De ez a kérdés nem erre lett feltéve, ha van ehhez hozzáfűzni valód, azt csakis privátban, de ha ehhez a kérdséshez(mármint a Melkisédeshez) van valami további információd, esetleg reagálnál az én véleményemre, szívesen elolvasom.
Péter amit írtál, az akár(jó nem mindent) Jóbra is illik. Ha jól tudom ő sem volt zsidó, hanem valamelyik arab "törzshöz" tartozott. Szóval "bárki" üdvözülhet, erre a kérdésre az Újszövetség ad választ.
Szerintem Jézus volt, csak, mint Isten rejtélyes küldötje.
Mint, mikor Isten angyalaként a zsidókat vezette a pusztában.
*a Biblia szerint az embereknek nincs halhatatlan lelkük.
Katika, tessék elolvasni a Bibliát ismét odafigyelve:DD
*de hasonlóvá tétetvén az Isten Fiához, pap marad örökké.
Miért? Mert fel van kenve.
Mit jelent a felkenetés? Felszentelést.Betöltekezést, átlényegülést eggyé válást Istennel, Isten Szent Szellemével.
Ezt arra irta a Korinthusi levelében aki meg van szentelve már, és nem a megszenteletlen emberre. Melkisédek hasonló kenetet kapott, de közvetlenül Krisztustól, lévén ószövetség. A mai emberek:
Korinthusbeliekhez írt I. levél 12. rész
1.
A lelki ajándékokra nézve pedig nem akarom, atyámfiai, hogy tudatlanok legyetek.
2.
Tudjátok, hogy pogányok voltatok, vitetvén, a mint vitettetek, a néma bálványokhoz.
3.
Azért tudtotokra adom néktek, hogy senki, a ki Istennek Lelke által szól, nem mondja Jézust átkozottnak; és senki sem mondhatja Úrnak Jézust, hanem csak a Szent Lélek által.
4.
A kegyelmi ajándékokban pedig különbség van, de ugyanaz a Lélek.
5.
A szolgálatokban is különbség van, de ugyanaz az Úr.
6.
És különbség van a cselekedetekben is, de ugyanaz az Isten, a ki cselekszi mindezt mindenkiben.
7.
Mindenkinek azonban haszonra adatik a Léleknek kijelentése.
8.
Némelyiknek ugyanis bölcseségnek beszéde adatik a Lélek által; másiknak pedig tudománynak beszéde ugyanazon Lélek szerint;
9.
Egynek hit ugyanazon Lélek által; másnak pedig gyógyítás ajándékai azon egy Lélek által;
10.
Némelyiknek csodatévő erőknek munkái; némelyiknek meg prófétálás; némelyiknek pedig lelkeknek megítélése; másiknak nyelvek nemei; másnak pedig nyelvek magyarázása;
11.
De mindezeket egy és ugyanaz a Lélek cselekszi, osztogatván mindenkinek külön, a mint akarja.
12.
Mert a miképen a test egy és sok tagja van, az egy testnek tagjai pedig, noha sokan vannak, mind egy test, azonképen a Krisztus is.
13.
Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.
14.
Mert a test sem egy tag, hanem sok.
15.
Ha ezt mondaná a láb: mivelhogy nem kéz vagyok, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?
16.
És ha a fül ezt mondaná: mivelhogy nem vagyok szem, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?
17.
Ha az egész test szem, hol a hallás? ha az egész hallás, hol a szaglás?
18.
Most pedig az Isten elhelyezte a tagokat a testben egyenként mindeniket, a mint akarta.
19.
Ha pedig az egész egy tag volna hol volna a test?
20.
Így azonban sok tag van ugyan, de egy test.
21.
Nem mondhatja pedig a szem a kéznek: Nincs rád szükségem; vagy viszont a fej a lábaknak: Nem kelletek nékem.
22.
Sőt sokkal inkább, a melyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok igen szükségesek:
23.
És a melyeket a test tisztességtelenebb tagjainak tartunk, azoknak nagyobb tisztességet tulajdonítunk; és a melyek éktelenek bennünk, azok nagyobb ékességben részesülnek;
24.
A melyek pedig ékesek bennünk, azoknak nincs erre szükségök. De az Isten szerkeszté egybe a testet, az alábbvalónak nagyobb tisztességet adván,
25.
Hogy ne legyen hasonlás a testben, hanem ugyanarról gondoskodjanak egymásért a tagok.
26.
És akár szenved egy tag, vele együtt szenvednek a tagok mind; akár tisztességgel illettetik egy tag, vele együtt örülnek a tagok mind.
27.
Ti pedig a Krisztus teste vagytok, és tagjai rész szerint.
28.
És pedig némelyeket rendelt az Isten az anyaszentegyházban először apostolokul, másodszor prófétákul, harmadszor tanítókul; azután csodatévő erőket, aztán gyógyításnak ajándékait, gyámolokat, kormányokat, nyelvek nemeit.
29.
Avagy mindnyájan apostolok-é? Vagy mindnyájan próféták-é? Avagy mindnyájan tanítók-é? Vagy mindnyájan csodatévő erők-é?
30.
Avagy mindnyájoknak van-é gyógyításra való ajándéka? Vagy mindnyájan szólnak-é nyelveken? Vagy mindnyájan magyaráznak-é?
31.
Igyekezzetek pedig a hasznosabb ajándékokra. És ezenfelül még egy kiváltképen való útat mutatok néktek.
Ebbe pedig, hogy senki félreértésben ne legyen:
Nem a megszentelt ember dönt arról mivel ajándékozza meg a Szent Lélek, (a megszenteletlen ember meg végkép, hiszen nem tud betöltekezni, mert "ótömlőbe nem teszünk új bort-meghasad). Hanem a szent Lélek dönt arról milyen ajándékra használja fel az adott ismétlem: megszentelt embert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!