A Szentlélek az Atya fölött áll? Vagy miért számít nagyobb bűnnek az ő káromlása?
Kedves utolsó válaszoló! Ha te vagy a Dávid75 nevű kérdező, aki az adventistás kérdést is feltette, akkor itt miért nem írja ki a rendszer a neved a válaszaidnál?
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__6..
Na mindegy. Alapvetően igazat adok abban, hogy sokkal tényszerűbben és korrektebbül kéne a kérdéseket kezelni, tisztességes szándékú kérdésre nem offolni, stb., de ha megfigyeled, sok kérdés több összetevős, és nehéz megmaradni az alapoknál, mert a válasz nem igazán lesz érthető, ha nincs megfelelő háttérismeret. Persze sok off azért is születik, mert egyesek nem tudják elfogadni még a bibliai választ sem, sokszor éppen azért, mert nem néznek alaposan utána a kérdésnek, egyszerűen felületesek, és mennek sorban az újabb és újabb bibliai verseken, mintha az, amiről már előbb is kiderült, hogy hamis, ettől válna varázsütésre igazzá. Ez sajnos szomorú dolog, de gyakori viselkedés. Így viszont szét lehet offolni sok-sok oldalt.
Ha megfigyeled, nem én szoktam eltérni a tárgytól, én csak válaszolok, ha tudok. És itt is több választ is írtam, ami konkrétan kérdést vette célba.
Igen, én vagyok Dávid75, csak itt egy másik azonosítóval írok, ennyi az egyszerű oka, hogy nem írja ki a rendszer a nevemet. Nagyon objektív voltál a vasárnapos kérdésben, itt is megerősítem. Azt kívánom, mindenben legyél pont ugyanennyire objektív.
Amúgy egy másik oldalon is, továbbra is ellenezve Jehova Tanúi alaptanítását, úgyszintén komoly önkritikát gyakoroltam önnön kereszténységünkkel szemben, hogy ne csak jehováék háza táján söprögessünk. Ezt is meg fogod találni.
Üdv.
28!
Amit beidéztél, az egyáltalán nem igazolja azt, amit te gondolsz az életről.
Sőt, azt támasztja alá, amit én mondok. Bocsáttassék meg ugyanis, hogy nem a ti fordításotokat veszem alapul. Sem a Károli-fordításban, sem más fordításokban semmi köze egymáshoz a két kifejezésnek, amit ti összemostok. Az élete van önmagában baromira nem ugyanaz, mint az, hogy élet van benne.
Egyébként sincs értelme általánosítani a dolgot, ugyanis: "Ahogy az Atyának élete van önmagában...", vagyis ezzel kizárólagosan Istenhez hasonlítja magát Jézus.
Ti egy saját gondolatmenettel igazoljátok a hipotéziseteket. Mert ez az.
"Tudod, ebben a dologban sincs igazad, hiszen a nagybetűt nem az ókoriak használták, hanem későbbi találmány. Tehát bizony az Isten rang a bíráktól kezdve, Mózesen keresztül, az angyalokat, Jézust, sőt magát az Ördögöt is jellemzi a Bibliában."
Ez valami vicc akar lenni? Én a teremtőről beszélek. Az ugyanis elsődlegesen az Isten. Kit érdekel, hogy kiket nevez még a Biblia így? Az másodrendű dolog, főleg a kérdéssel kapcsolatban. Arról beszélünk, aki "elő tud szólítani nem létezőket, mint létezőket". Ilyet csak a nagy betűs Isten tud. Van sok isten, és sok úr, ahogy Pál mondja, csakhogy ezek egyike sem rendelkezik ezzel a képességgel. A sátán sem. Jézus pedig azt állítja, hogy ehhez a személyhez, vagyis az Atyához hasonlóan ő is önmagában bírja az életet (Csia Lajos-fordítás).
"Milyen érdekes, hogy egyetlen versel sem bizonyítod ezt. "
Milyen érdekes, hogy egy cseppet se gondolkodsz, csak bebújsz a hamis érvrendszered mögé.
Nem olyan bonyolult azért ez.
Lehet beszélgetni Istennel, az angyalokkal, démonokkal? A Biblia ír Isten, angyalok, emberek, démonok közti kommunikációról, sőt érzelemnyilvánításokról, szándékokról? De még mennyire. Tehát innentől kezdve nem kell sokat elmélkedni, hogy rájöjjünk: ezeknek a lényeknek mind van öntudata, akarata, érzelme, értelme, vagyis mindaz, amit a magyarban léleknek nevezünk. Amivel fel tudod fogni a valóságot, érzéseket, érzelmeket élsz át.
A halhatatlanságot pedig még mindig összekevered a létezéssel. Marhára nem ugyanaz. A halál az nem a nemlétezés.
Persze hogy nincs a lélek és a halhatatlanság alapból összekötve, pont ezért. A halhatatlanság ugyanis csak Istennel áll fenn. Márpedig az Ádámtól született ember a sátán hatalma alatt van a bűnbeesés miatt, ezért van a halál uralma is. De a halál nem megsemmisülést jelent.
A démonok nem lázadó angyalok voltak. Nagy tévedés. Lényegi különbség van ugyanis köztük. Az angyaloknak van (szellemi) testük, a démonoknak nincs, hanem valamikor fizikai testük volt, ezért akarnak állandóan emberekbe behatolni. A gonosz angyalokra ez nem igaz. Azok nem akarnak behatolni emberek testébe, számukra ennek nincs értelme.
"Teljesen következetlenül használod a lélek és szellem fogalmát, pedig nem ugyanaz a jelentésük. A Biblia szerint NINCS az emberben semmiféle "láthatatlan testrész", ami túlélné a test halálát! Sem a lélek, sem a szellem nem ezt jelenti, pedig te ezen hamis elképzelésektől nem tudsz elvonatkoztatni. "
Ez a te hamis elképzelésed. Ez a te tanításod, nem a bibliáé, hogy a testtel minden megszűnik.
Pontosan tudom hogy nem ugyanaz, olvasd el mégegyszer amit írtam, rájössz hogy tudom mikor melyikről van szó. De ha nem, akkor segítek: az hogy önálló az emberi szellem, azt jelenti, hogy nem a Szentlélek közvetlenül tartja életben a testet. Hanem az ember szelleme el tud szakadni istentől, szembe is tud vele fordulni, mégis életben marad az ember. És a szelleme is megmarad, értelemszerűen, sőt kapaszkodj meg megmarad az öntudata, azaz a lelke is. Ilyen az ember alapból a bűneset óta, ezért kell megváltás és újjászületés. A pokol egyébként pont olyan hely, ahol nincs semmi Istenből. A kulcs ugyanis abban van, hogy a teremtő nem köteles biztosítani az általa létrehozott dolgokat az őt gyűlölőknek. Az előbb megmutattam, hogy az istentől való elszakadás nem jár megsemmisüléssel. Ez a pokolra is érvényes.
Egyébként ugye arra is szoktak hivatkozni, hogy hát a szerető isten nem enged örök szenvedést. És mi a helyzet a sátánnal és az őt szolgáló szellemekkel? Azok is megsemmisülnek? Az már egészen igazságtalan lenne. Igyák csak meg szépen amit főztek. Szoktam is mondogatni, hogy már azért megéri létezni, hogy az ember lássa hogy a démonok a gyehennába kerülnek.
"Akiket az "utolsó napon" (ahogy a bibliai hitét Márta is megvallotta Jézusnak) majd feltámaszt Isten, azok az Ő emlékezetében vannak, addig pedig "alszanak", vagyis élettelenek. Mi köze van a váltságnak ahhoz, hogy a ténylegesen halottak a feltámadásra várnak (mint ahogy azt a Biblia egyértelműen tanítja), vagy a lelkük örökké él valahol? Megváltani azokat is meglehet, akiket Isten majd feltámaszt! Nem is lehet másként, mert a bűn büntetése a VALÓDI HALÁL, nem pedig valamifajta "örök élet", hogyan is gondolkozhat valaki így? Ádám is a "porba tért vissza", és nem élt tovább a lelke valahol. Aki ezt állítja, az meghazudtolja a Bibliát, mert abban nincs ilyen szöveg sem Ádámmal, sem mással kapcsolatban.
"Különben juteszembe, mit féltesz engem a szellemek megátkozásától? Legrosszabb esetben nem létezek majd többé, nem? Legalábbis a hited szerint."
Ez az igazi büntetés!
"
Ez megintcsak a te elképzelésed.
Hogyhogy mi köze? Ha úgy lenne ahogy te állítod, akkor nincs mitől megváltani az embert! Te komolyan gondolod, hogy Jézus azért fölment a keresztre, hogy a nemlétezés helyett kínáljon alternatívát? Nem kicsit nézed hülyének Istent.
Ez az igazi büntetés? Na ne röhögtess. Lehet hogy neked annyira fölvitte az isten a dolgodat, hogy el se tudod képzelni hogy ne létezz, de én mondtam már Istennek: "ha valaha meggyűlöllek téged, az azért lesz, mert megteremtettél. Nem kellett volna". Én sokszor gondoltam arra, hogy milyen jó is lenne, ha igazatok lenne. Azonnal fejbelőném magam. De úgy vagyok vele, hogy ha már létezek, akkor jót várok istentől. Ezért fogadtam el a megváltást.
A gazdag és Lázár történetében milyen képtelenségek vannak?
Az idézett igéből egyértelmű, hogy azok a szellemek azoknak az embereknek a szellemei, akik engedetlenek voltak Istennek. Ugyanis nem a bukott angyalokra várt isten hosszútűrése. Hanem az emberekre. A bukott angyalokra ugyanis nincs értelme várni, mivel a szellemi lények nem tudnak megtérni.
Na és egyébként mit tanítotok a bukott angyalokról és a démonokról? Azok is megsemmisülnek?
Semmilyen bűn nem megbocsájthatatlan, egyedül a meg nem bánt bűn az.
A Szentlelket káromolni azt jelenti, hogy Isten nyilvánvaló működését letagadni, Isten nyilvánvaló csodáját az ördögnek tulajdonítani. Aki így tesz, azért teszi, mert semmiképpen sem akar megtérni, ezért bűne megbocsájthatatlan. Persze adott esetben, ha valaki tényleg meg van arról győződve, hogy egy csoda az ördögtől van, s alapvetően nem akarja letagadni a nyilvánvaló dolgokat, akkor az nem megbocsájthatatlan bűn, nem megátalkodottság.
Ebben a jelenetben nincs semmiféle isteni személyek közötti összehasonlítás. Jézus hallgatósága közül aligha gondolt bárki is itt a Szentlélekre, mint az Atyától külön személyre. Ezt Jézus csak az utolsó vacsorán nyilatkoztatta ki. Ott mondta ki, hogy a Szentlélek nem csak az Atya, hanem a Fiú Lelke is, a Szentlélek az Atya és a Fiú közös Lelke és egysége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!