Ki dr. Gál Péter atya?
Nem teljesen tiszta, ő római katolikus, vagy karizmatikus?
Mi ez a Katolikus hitvédelem és megújulás?
Ez hivatalosan kapcsolódik a Római Katolikus Egyházhoz?
Továbbá, ha karizmatikus, akkor nem teljesen értem, hogy hány karizmatikus Egyház működik ma Magyarországon? Ő melyikbe tartozik?
Ha rákeresek a Magyar Katolikus Egyház honlapján, akkor a A Szent Gellért Lelkigyakorlatos Ház az első találat. (De ez a honlapról indított Google keresés és nem keresés a honlap tartalmában.) Itt az Atya pécsi teológiai tanárként van feltüntetve és GYÓGYÍTÓ, SZABADÍTÓ lelkigyakorlatokat tart a program szerint. Ezt sem értem, hogy ezek milyen lelki gyakorlatok, milyen liturgia szerint zajlanak?
Viszont az Atya neve a Pécsi Egyházmegye honlapján is fel van tüntetve, mint katolikus pap. Ezt most nem értem, akkor, most karizmatikus, vagy katolikus?
Hallottam a New Age c. könyvéről is, ami az internetről is letölthető txt formátumban. Bevallom, még nem olvastam, a bevezetőjébe beleolvastam, ott elég 'fura' dolgokról ír.
Picit össze vagyok zavarodva, akkor, most a vatikáni oldalról, mi is ebből a 'hivatalos'? Nem igazán tudom az Atyát elhelyezni a jelenlegi hivatalos egyházakban, valahogy ezt érzem. Minden felvilágosítást köszönök!
..no igaz, hogy Jézus Krisztus megparancsolta, hogy egymást a gyülekezeten belül ne szólítsuk se Atyának, se Mesternek, se Doktornak, mert mindnyájan testvérek vagyunk. Aki nem hiszi itt a bizonyíték Máté 23:8-12 /Károli/ :)
Ez gyülekezeten belül érvényes.
A gyülekezeten kívül természetesen megkívánja az etikett, hogy az orvost doktor úrnak, a tanítót tanító úrnak szólítjuk stb.
Arról is ír a Biblia, hogy legyen megkülönböztetö képeségünk :)
Kedves grkaty, akkor mit javasolsz, pl. az apámat (atyámat) hogyan szólíthatom a temlomban, ha annak nem, ami? Hívjam kedves Ottónak mondjuk? Persze tudom, templomba se járjak eleve...de akkor hívjuk csak gyülekezetnek. Amúgy mit gondolsz, Jézus hogyan illethette Józsefet, ha megszólította?
Kedves kérdező, én kérek elnézést az offolásért! Eredetileg nem állt szándékomban.
Köszönöm a válaszokat!
És felmerült egy új kérdés is egyben!
Ki szólítható "atyának" a Római Katolikus Egyházon belül?
Én azt látom, hallom, hogy az 'atya' titulus elfogadott és közhasználatban lévő a hívek között is a római katolikus papokra!
Lásd ennek a keresésnek az eredményeit.:
Természetesen azokat a felekezeteket is meg kell érteni, ahol a hitvallásukból eredően nem használatos hasonló megszólítás, pl. nálunk reformátusoknál nem használatos pl. az 'atya' megszólítás. De van helyette a tiszteletes úr, tiszteletes asszony megszólítás.
Egyébként, tényleg a római katolikusoknál, helyesen.: tisztelendő atya, tisztelendő úr a megszólítás.
A pápa megszólítása a szentatya vagy szentséges atya.
Újabb jó kérdés merült fel!
Mitől szent a szentatya, azaz miért így hívják a pápát?
Egy lehetséges válasz, hogy Szent Péter 'utóda'.:
"A pápa a római és a görög katolikus egyház feje. A szó a görög "pappasz" és a latin "papa" szóból ered, jelentése "atya". A címet első alkalommal Sziriciusz pápa használta 398-ban, a 7. századtól már csak a mindenkori római püspököt illeti meg. A pápa teljes, de ritkán használt címe Róma püspöke, Jézus Krisztus földi helytartója, Szent Péter apostolfejedelem utóda, az egyetemes Egyház legfőbb papja, Nyugat pátriárkája, Itália prímása, a római egyháztartomány érseke és metropolitája, Vatikánváros államfője és Isten szolgáinak szolgája. A pápai főhatalom (primátus) tartalma: a pápáé a legfőbb törvényhozói, tanítói, bírói és kormányzati hatalom az egyházban. A katolikus egyház egyetemességének és egységének letéteményese a pápa."
forrás: [link]
Egy másik válasz.:
"Only God is holy by his very essence; however, by a person, place, or thing’s association with God, it too can be called holy. To be called holy is to express the idea of consecration, that someone or something belongs to God. That is why the Bible can call many persons, places, and things holy.
In Genesis 28:16, the place God appears is "holy." In Exodus 19:6, God tells the Israelites through Moses, "and you shall be to me a kingdom of priests and a holy nation." God’s dwelling place in the Tabernacle is "holy" (Ex 28:43), as is the city of Jerusalem (Is 48:2). Even a goat, the victim of sacrifice to God, is called "holy" in Leviticus 10:17.
After Christ’s death and resurrection the Christians called themselves and each other "holy ones" or "saints," called by God to be his (Rom 1:7). In 1 Peter 1:16 we read, "it is written, ‘You shall be holy, for I am holy.’"
Since we are his holy people, and his people are the Church, it is fitting that the head of his holy people be called Holy Father—not because of his own merit, but because Christ died for him and for the Church that he leads on earth."
forrás: [link]
Egyébként a kérdés jó és megköszönjük, ha egy szakavatott római katolikus testvérünk, még közelebbi választ adna!
Ő írta a New Age keresztény szemmel című paranoid, úszító fércművet? Azt hogy milyen színes a katolkus egyház, meg menyire toleráns a különböző szemléletű emberekkel, arra a legjobb példa hogy még az ő nézetei is nyilvánosan teret kaptak. Gál Péter atya szembe megy az Egyház hagyományaival, amelyet az utóbi idők nagy zsinatjai oly tisztán kifejtettek:
-A tridenti zsinat legfontosabb felismerése volt hogy minden ember személyiségét, kúltúráját tisztelni kell, ha az oly ártékekekt tartalmaz amelyek segítségével közelebb kerülünk a teremtőhöz.
A tridenti zsinat után nem ellenséget láttak a másvallásúakban, hanem jó embereket, akiknek még nem volt alakalmuk megiserni Jézust. A Protestánsokban sem gyűlölt elenfelet hanem testvért akik tévesen ismerik az Evangéliumot, és Jézust. A megoldás tehát nem a harc hanem a párbeszéd. Közbe saját hitünk is elmélyül.
Az első vatikáni zsinat szerényen, de magabiztossan, megvédte azokat atanításokat amely minden hívő belső megtapasztalása, meggyőződése.
A második vatikáni zsinat pedig nem tett mást mint a tridenti zsinat tanításéát lefordította, és elmagyarázta a mai ember számára.
-Aki a new ageról, vagy a keleti-vallásokról akar helyes képet alkotni az a Nostra aetate zsinati dokumentumot olvassa. És ne Gál Péter atya tendencíózus félremagyarázásait, és meséit.
Teljes tisztelettel: egy erősen megkérdőjelezhető intelligenciájú, durva stílusú pasas. Nekem ez nem pap.
Azt hirdeti magáról, hogy mindenféle örödgűzésekben, szabadításban járatos, ergo - tudatos katolikusként mondom - rendelkezik a megkülönböztetés adományával...egyetlen alkalommal kerestem, a segítségére lett volna szükségem. Mielőtt végigmondhattam volna az első mondatomat, már letorkolt durván, hogy "talán illene bemutatkozni, ha valakivel beszélni akarunk" - annyi időt nem hagyva, hogy az első mondatomat végigmondjam, melynek a végén bemutatkoztam volna...szo-szo. Ezek után kérdezte, hogy hol lakom, majd újabb kioktatást kaptam, hogy mert hát ugye nem mindegy, honnan kéne tudnia, mert akkor mondta volna, hogy menjek el hozzá, de amúgy ne zavarjam, mert el van foglalva. Bocs, de egy alapszintű mentálhigiéniés szakembernek (pl:diák önkéntes) is van annyi empátiája, hogy emberi stílusban beszél a hozzá segítségért fordulóval. Elég lett volna annyit kérdeznie, hogy miről van szó, illetőleg udvariasan megkérni, hogy mivel nem alkalmas a helyzet, ekkorésekkor hívni vissza, és beszélünk. Vagy megmondani, hogy sajnos nem foglalkozik már ilyennel. Bármit, de emberi hangon. Hát ezek után úgy gondolom, hogy ez a pasas totál-idegen mindenféle ezoterikus, mágikus, akármicsoda hókuszpókusztól, de legalább annyira a keresztényi szeretettől és megértéstől is! Köze nincs semmiféle szabadításhoz, egyszerű zsarnoki attitűdöt mutatott, anélkül, hogy a nevemet végigmondhattam volna neki...az a probléma, hogy ezzel a bunkó és intoleráns hozzáállással hiteltelenné teszi azt a munkát, amivel állítólag segítenek embereknek. Sajnálatos. Volt szerencsém más országbeli szabadításban illetékes pappal találkozni, sugárzott belőle a szeretet és a derűs erő. Neki elhiszem, hogy a szeretet erejével képes szabadítani. Gálpéternek viszont nem. Sarlatán, szélhámos, és nevetséges az is, hogy Magyarországon ennyire nincsenek képben, hogy mit is jelent a szabadítószolgálat. Az általam leírtak nem ténykérdések, hanem szubjektív egyéni vélemény, a szólás szabadságával élve szubjektív vélemény megfogalmazása egyéni tapasztalatból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!