Keresztyének, már ti is észrevettétek ezt?
Hogy is írhatnám le. Kb., hogy az Ószövetség inkább a földi élettel foglalkozik, mintsem a halál utánival.
Az Újszövetség meg inkább a halál utánival foglalkozik, mintsem a földivel.
Az Ószövetségben a jólét, gazdagság, jó termés a cél, miközben az Újszövetségben az üdvösség, kegyelem, Új Jeruzsálem, mennyei élet, stb.
Ezzel a kérdéssel 2 szándékom van:
1. felhívni a figyelmeteket, véleménynyilvánítás, stb.
2. imponálni a Jehova tanúinak, hogy amikor mások a pokolról kérdeznek, akkor ők direkt/véletlenül a Példabeszédek könyvéből idéznek(ahol a seol szó van, ami állításuk szerint is sírt jelent(nem poklot, bár néha(sokszor)annak fordítják)), ahol szvsz nem a halál utáni(lelki/szellemi) állapotot írta le a szerző, hanem a testit.
Pedig a kérdezők általában arra a pokolra gondolnak, amit a Biblia kénnel és olthatatlan tűz tavának ír.
Szóval, bárki válaszát, észrevételét, kommentjét "meghallgatom", bárki írhat, még Jehova tanúi is(ha tudnátok valami újat mondani/írni a témával kapcsolatban).
Kedves kérdezö, az "Új Szövetség" folytatása az "Ó szövetségnek"
Pál apostol a Zsidókhoz írt levélben ecseteli, hogy a Mózesi törvény nevelöként vezetett Krisztushoz.
Az Ószövetségben meg volt jövendölve a Krisztus eljövetele, váltságáldozata az emberiségért. Ezt már az Édenben a bünbeesés után elhatározta Jehova Isten.
Az állat áldozatok amelyeket a Mózesi törvény elöírt rámutatott milyen tökéletlen minden ember kivétel nélkül.
Az Újszövetség leírja, hogyan valósult meg ez a váltságáldozat. De ugyanakkor ugyanaz a reménysége van úgy a zsidóknak, mint a "pogányoknak" ... akik elfogadják Krisztus váltságáldozatát, ezzel engedelmeskednek Atyjának Jehova Istennek, aki a hiedelemmel ellentétben nem egy személy, nem egy darab a Fiával Jézus Krisztussal. Ö adta a királyi hatalmat a Fiának. Ezt is megjövendölte már az Ószövetségben hogy így lesz. A Zsoltárok 110 része ezt részletesen leírja
Kedves kérdezö, a seol héber szó, amit vagy sírnak, sírgödörnek, esetleg régies kifejezéssel pokolnak fordítanak, nem egyenlö a tüz tavával, vagy a gyehennával.
Az idönként pokolnak fordított szó az emberiség általános sírjára vonatkozik, ahonnan a Jézus Krisztus jövendölése szerint lesz feltámadásuk , úgy az igazaknak, mint a hamisaknak János 5:28,29
De a gyehenna, amelyröl Jézus beszélt, /különben Jézus itt szemléltetést alkalmazott, mivel abban az idöben Jeruzsálem falain kivül volt egy szemétégetö hely, ahová állati hullákat is bedobtak söt a kivégzett gonosztevök testét is, akiket nem tartottak méltónak a tisztességes temetésre.....itt a kénnel szították a tüzet/
szóval Jézus Krisztus mikor a gyehennáról beszélt, oda kerülnek azok, akik annyira gonoszak voltak, hogy Isten már nem tartja öket méltónak a feltámadásra. Ugyanezt jelenti a tüzes tó a Jelenések könyvében, ott is a kénröl ír. Ez is egy szimbólikus hely, az örök megsemmisülés, a feltámadás reménye nélkül. Oda fogja bevetni majd Jézus Krisztus a Sátánt démonaival, és oda lesz bedobva a halál és a seol.... már ez is bizonyítja szimolikus voltát, mivel a halál és a sír hogy tudna szószerint kínlódani, égni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!