A biblia tényleg tele van szexszel? Tudtok konkrét példákat mondani?
Énekek éneke
Bírák 19. fejezet: ez csak erős idegzetűeknek, borzalmas.
Mózes I. könyve: itt igen sok alkalommal van megemlítve, hogy xy "bement a feleségéhez".
1Mózes 19.8: Lót felajánlja a lányait a szodomaiaknak (tiszta szerencse, hogy nekik nem kellenek)
1Mózes 19.30-38
1Mózes 30.14-16
1Mózes 34.1-24
1Mózes 35.22
1Mózes 38.1-30.
Elég lesz? :)
Egyáltalán nincs tele. Az, hogy megemlítik, hogy valamelyik Ősatya kit nemzett, kitől, az a nemzetségtábla miatt lett megemlítve, hogy tisztában legyen az olvasók a származással.
Ami meg az Énekek énekét illeti, egy darab szex nincs benne, csak udvarlás, de egyesek még azt is kétségbevonják, és az allegorikus értelmezést részesítik előnyben.
A szex az emberi élet természetes része.
A házasságon kivülit szexet tiltotta meg az Alkotója a házasság létrehozója Jehova Isten.
A házasságon belüli szex az öröm forrása a párok között. Söt van egy vers, de nem jut eszembe hirtelen, azt hiszem Pál apostol mondta, hogy ez házasságtársi kötelesség. Letiltja az eröszakoskodást, szeretettel, gyengédséggel, együttérzéssel kell hogy a párok együtt éljenek.
Ha itt tartunk, nem tiltja sehol sem az antikoncepciót, a Biblia tiltja a gyilkosságot az élet bármilyen szakaszában
Katy
Persze, főleg az ószövetség.
Lótot leitatta a két lánya és megerőszakolta egy barlangban.
Júda konkrétan prostituáltnak nézte a saját menyét és megdugta.
Sára nem tudott szülni, ezért odaadta az urának a szolgálólányát, hogy dugja meg azt, az majd szül neki.
Onan megdugta a halott testvérének a nőjét, mire Isten elátkozta, mert Onan a megszakításos védekezést alkalmazta.
Jákób elszegődött Lábánhoz szolgálatra 7 évig, ha cserébe elveheti annak lányát, Rákelt. 7 év után azonban Lábán a másik lányát adja oda neki - ez persze már csak az esküvő és szex után derül ki (????), úgyhogy további 7 évet dolgozik, hogy megkapja Rákelt is.
És még csak az első kb 50 oldalon vagyunk, nem beszéltem arról, hogy dugig van nemi erőszakkal is.
Annyira jófejek vagytok, hogy lepontoztátok az első válaszomat, áruljátok már el, hogy az általam felsorolt igehelyek melyike nem a szexről szól? Itt nem az volt a kérdés, hogy Istennek mi a véleménye a nemiségről házasságon kívül/belül, hanem az, hogy hol szerepel a Bibliában szex.
Ennyire ne legyünk már prűdek, hogy letagadjuk, légyszí...
Bocs kérdezö, hogy így kitérek,
de az utolsónak, fütyülj a pontozásra.... attól függ ki olvassa :-D
A Biblia egy öszinte könyv, amely leírja az emberek rosz viselkedését is. Mint idézted a Birák könyvét. Ez azért van a 2.Timóteus 3:16,17 szerint hogy tanulságunkra legyen, a rosz viselkedésnek nem jók a következményei
Katy
Ami a házasságon belüli sex mint örömforrást illeti, Katy elvben nem mondott butaságot, de jól néztek volna ki, ha Pál mûködéséig bizonytalanságban maradtak volna:
"Ha más nõt vesz magának, az elõbbinek táplálékát, ruházatát és házastársi igazát ne vonja meg tõle." ( 2Móz 21:10 )
"Midõn valaki új feleséget vesz, ne vonuljon hadba és ne essen rája semmi teher, szabad legyen háza számára egy évig, hogy örvendeztesse feleségét, akit elvett." ( 5Móz 24:5 )
Nem hagyhatom szó nélkül # 6 06-08 10:12 tévedéseit. Elõször is összevissza írta, az idõbeli sorrendet teljesen összekavarva.
Ami külön Onant illeti, õt azért ölte meg az Örökkévló, mert két bûnt is elkövetett egyszerre: megszegett egy tilalmat és nem teljesített egy parncsot.
A tilalom: a Tóra ( vagyis az Örökkévaló, áldott Õ ) metiltotta a megszakítást ( "aki magvát a földre ontja" ), Onan pedig ezt tette. De ezt magában véve, talán még megbocsátotta volna.
Csakhogy I-tennek fntos volt, hogy választott népe minden egyes tagjának fennmaradjon a neve, ezért azt parancsolta, hogy ha egy férfi gyermektelenül hal meg, akkor testvére ( ha van ), köteles feleségül az elhunyt venni özvegyét, hogy az elhunytnak "örököst támasszon", hogy fennmaradjn a neve. Onan épp azért "ontotta földre", mert tudta, hogy a gyerek jogilag nem az övé lenne. Ez így viszont határozott ellenszegülés volt I-ten parancsával szemben, ezért kellet meghalnia.
Juda és menye is ezzel függ össze: Juda legkisebb fia ekkor még gyerek volt, de amikor felnõtt, akkr se adta hozzá a menyét, mert félt, hogy õ is meghal. A menye ezt megtudta és amikor azt hallota, hogy Juda az õ vidékén jár, kiült az út szélére arcát eltakarva, hogy Juda q... prostinak nézze, azért, hogy végre legyen gyereke. Ùgy is lett, de majdnem ráfázott, mert a szomszédok nem tudták a történetet, csak látták, h gömbölyödik, elvitték Judához, hogy ítélkezzen. Aztán mikor a csaj bizonyította a storyt, Juda elszégyelte magát, amiért nem adta hozzá férjül a fiát, viszont ezután már nem lehetett, mert az ilyesmit a Tóra tiltja, de többé õ sem "ismerte meg".
Bocs, hogy ilyen hosszú lett, de helyre kellett tenni. Sõt, ha már, akkor muszály hozzá tenni, hogy ne lepõdj meg, hogy Tórai parancsokról bszélek jó 200 évvl a Tóraadás elõtt: bölcseink szerint az õsatyák már ismeték a Tórát, és persze háznépük is. Ezt abból a versbõl következtetik, hogy
"... megismertem őt, hogy meg fogja parancsolni az ő fiainak és az ő házának maga után, hogy őrizzék meg az Örökkévaló útját, cselekedvén igazságot és jogot ..." [ fiainak és az ő házának maga után - utódainak, leszármazottainak ] ( Mózes elsõ könyve, 18. fejezet,19. vers - Ezt Ábrahámról mondta az ÚR )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!