Júdás miért árulta el Jézust?
Sem karma sem előre elrendelés.
Isten mindenható ,számára a múlt és a jelen a jövő egyszerre létezik. Így tudja ki mit fog dönteni. Igen Isten a rosszat is jóra tudja használni de ez nem azt jelenti hogy Isten idézné elő a rosszat. Azonban tudja hogy be fog következni így felhasználja a teremtményei megmentésére.
Júdás Jézusban egy forradalmárt látott ahogy nagyon sokan, akkoriban azt várták tőle hogy leveri a Rómaiakat és felszabadítja Jeruzsálemet és a zsidók újra egy király alatt aki Dávid leszármazottja nagy nép lesznek mint Dávid és Salamon idejében.
30 ezüst pénz úgy tudom egy rabszolga ára volt.
Júdás még mindig megtehette volna hogy megbánja a tettét és Jézus feltámadása után bocsánatot kér.
Péter szintén elárulta Jézust "mielőtt a kakas megszólal háromszor tagadsz meg engem" mondta neki Jézus. És így is történt. De Péter nem akasztotta fel magát hanem keserves sírásba tört ki .
Sziasztok!
Írtatok itt korábban, hogy melyik is az igazi Biblia. Nos, a reformáció valóban kihagyott néhány könyvet a kánonból, de nem azért mert az nem igazi, hanem mert nem kapcsolódnak a Jézusig egységes vonulathoz. Nekem pl van egy eredeti német lutheránus bibliám, amiben a végén a kihagyott könyvek is szerepelnek, azzal a megjegyzéssel, hogy hasznos olvasmányok, de nem fontosak a hitélethez. viszont bárki olvashatja.
A Júdás evangélium a második században keletkezett gnosztikus irat, ha jól tudom. Ezeket már stílusukról is fel lehetett ismerni, hogy nem sok közük van az eredeti szent iratokhoz, és eltértek a jézusi hagyomány szellemétől. Az általunk ismert szinoptikus evangéliumok a legkorábbiak, és a hagyomány szerint Jézus tanítványai írták őket.
Egyébként keresztényként én is aggódtam egy időben Júdás sorsa miatt, de aztán a következő gondolatmenetet játszottam le magamban.
1. Júdás nem csak azért árulta el Jézust, mert ennek így kellett lennie. Egyfelől Júdás nélkül is elég könnyű volt ráakadni Jézusra, tekintve, hogy nem rejtette véka alá a tevékenységét.
Jézus tudta hogy el fogja őt árulni, mert "magától is tudta, hogy mi lakik az emberben". Ismerte az emberi természetet.
2. Nagyon jól mondták itt előttem: Péter is elárulta Jézust, mégis megbánta és Jézus megbocsátott neki, sőt.
3. Nem hiszek az eleve elrendelésben. A tettiért mindenki maga a felelős. Az, hogy Isten előre tudja, nem azt jelenti, hogy ő döntötte el, hanem hogy ismer engem és tudja, mit fogok tenni. De hagyja, hogy megtegyem, mert szabad akaratom van.
4. Hogy Júdás halála pillanatában bocsánatot kért-e Jézustól, senki sem tudja. Senki sem tudja, mi lett Júdás lelkével. Szeretném hinni, hogy bocsánatot nyert, de nem az a dolgom, hogy Júdás üdvösségéért aggódjak.
Sajnos a Bibliából sok minden kimaradt. Ami a keresztény egyháznak nem volt ínyére, azt egyszerűen kivonták a forgalomból. Júdásról is keveset tudunk.
Több hipotézis létezik. Az egyik az, hogy Jézus 33 éves korára "kiégett", a rómaiak pedig minden áron ki akarták végezni. Elegük lett egy zsidó gyerekből, aki a vallását felcserélte a maga által kreált hitre, amit mindenfelé terjesztett. A nép valóban a megváltót akarta benne látni. Jézus rájött, hogy nem tud szembeszállni a római birodalommal. Ezért Júdással megbeszélte (esetleg előre látta), hogy árulja el és mártír lesz belőle. A követői (az egyház) pedig az elképzelését valóra is váltották.
Bármilyen hipotézis helytálló lehet, mert pl: magában az Új-testamentumban, Jézus feltámadását leírók három féle variációt beszélnek el - akkor melyik az igazi.
A bibliából csak azok számára maradt ki bármi is akik nem hisznek Isteni ihletettségében. Az állítólagos kimaradt könyvek apokrif iratok sosem voltak a biblia részei. Sőtt maguk a könyvek sem állítják ezt magukról hogy a biblia részei lennének. Ezt a stílusuk és a megfogalmazásuk is bizonyítja valamint a szentírással ellentétes tanításai is például a halottakért való imádkozás.. A katolikus egyház is csupán 1545 1563 körül a tridenti zsinaton sorolta őket a szentírás könyvei közé ,ellen válaszként a megújulásra. Mint ellenreformáció.
Ha valaki jó tud angolul javaslom nézzen nyugodtan utána:
Norman Geisler és William NMix General Introduction to the Bible
vagy G. Dougla Young :" The Apocrypha "Revelation and the Bilbe
Bruce M. Metzger : An Introduction to the Apocrypha (Oxford Univ. Press )
de asszem nem ez volt a kérdés. Judás árulása saját döntése volt. addig ez a név Palesztinában igen gyakori volt utána szinte teljesen eltűnt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!