Hogyan értelmezzem e bibliai részt?
Szoktam olvasni a Bibliát és találok nehezen érthető részeket.Ti mire gondoltok amikor ezt olvassátok ,a Kollosé levélben?
Vigyázzatok, hogy rabul ne ejtsen valaki titeket olyan bölcselkedéssel és üres megtévesztéssel, amely az emberek hagyományához, a világ elemeihez, és nem Krisztushoz alkalmazkodik. Mert benne lakik az istenség egész teljessége testileg,és benne jutottatok el ti is ehhez a teljességhez, mert ő a feje minden fejedelemségnek és hatalmasságnak.
Azt hogy ne kövess olyan embert aki gonosz, és csak megakar téged téveszteni, tehát ne térj le a jó útról! :)
Hanem kövesd Krisztusét, a jó utat, mert akkor csodálatos lesz az életed! :D
Szia!
Számomra olyan értelme van, hogy ne fogadd el magyarázatul dolgokra, helyzetekre a szokásokból, babonaságból eredő, esetleg a keresztény nézetektől eltérő véleményekre illetve a tudomány racionalizmusára hivatkozó magyarázatokat, hanem csak azt, amit Jézus is tanácsolt, amit ő helyesnek tartott, mert az az igaz.
Én nem vagyok hívő, úgyhogy nem biztos, hogy jól értelmezem, de nekem ezt jelenti. /Egy kedves barátnőm mélyen hívő, és a vele való beszélgetéseim - baráti vitáim - jutnak erről az idézetről az eszembe. Ő a hit oldaláról érvel, én az "emberi" oldalról :)/
Szia
(Kolosszé 2:8–10) 8 Vigyázzatok: valaki még netán zsákmányul ejt titeket a filozófia és üres megtévesztés által, ami emberek hagyománya szerint, a világ elemi dolgai szerint, és nem Krisztus szerint való; 9 mert őbenne lakik az isteni jelleg egész teljessége testileg.
8-as vers:
Mik „a világ elemi dolgai”, melyektől óva intett Pál? Ezek Sátán világának elemei, olyan alapvető dolgok vagy elvek, amelyek felépítik, irányítják vagy fenntartják ezt a világot (1Ján 2:16). Ezek közé tartoznak a világ hamis vallásai, a filozófia és az anyagiasság.
Az első századi keresztények olyan világban éltek, amelyet a görög—római értékek és eszmények uraltak. Egyrészt ott volt a római életstílus annak minden kényelmével és fényűzésével, amit sokan irigylésre méltónak tartottak. Másrészt megfigyelhető volt a kor értelmiségi rétege, melyet nemcsak Platón és Arisztotelész filozófiai elképzelései kötöttek le, hanem az újabb iskolákéi is, például az epikureusok és a sztoikusok gondolatai.
Ezért hát nem nehéz megérteni, miért találta vonzónak némelyik korai keresztény a környezetében élők nagyra törő viselkedését és életmódját
Más szavakkal Pál üresnek és megtévesztőnek tartotta a világ által felkínált bölcsességet.
Judaisták is voltak, akik azt akarták, hogy a keresztények tartsák meg a Mózesi Törvényt — például az ünnepnapjai és a táplálékkal kapcsolatos követelményei tekintetében
Megértheted, hogy ha a gyülekezetben egyesek megengedték volna, hogy effajta Írás-ellenes felfogások és életszemléletek irányítsák a gondolkodásukat és döntéseiket, akkor ez a gyülekezeti tagok közötti harmónia és szeretet ellen fejtett volna ki hatást.
Az ilyesfajta gondolkodásmód megnyitotta az utat ahhoz, hogy a görög filozófia és terminológia beszivároghasson a kereszténység tanításaiba; különösen a háromságtan és a halhatatlan lélekbe vetett hit terén. Wolfson ezzel kapcsolatban így ír: „Az [egyház]atyák két speciális szót kerestek a filozófiai szakkifejezések tömegében: az egyiknek azt kellett kifejeznie, hogy a háromság mindegyik tagja a másik kettőtől különböző egyén, a másiknak pedig azt, hogy a tagok voltaképpen egy egységet alkotnak.”
[görögül: phi·lo·so·phi′as] és üres csalással az emberek hagyományai szerint, és nem Jézus tanítása szerint.
9. vers
Mivel Jézus mérhetetlenül hosszú korszakokon át volt égi Atyjával, mindenkinél jobban ismeri Isten személyiségét és akaratát. Földi szolgálata alatt Jézus megismertette másokkal, amit Atyjától tanult, és tetteivel visszatükrözte azokat a tulajdonságokat, melyeket Atyja plántált belé.
Ennélfogva Jézus nem a saját személyiségét mutatta, hanem az Atyjáét. Így ismerhetjük meg, a teremtő mivoltját, mivel fizikailag Ő nem jöhet közénk.
ezért mondta Jézus, hogy aki Őt "látta" az megtudhatta milyen az Atya személyisége
Katy Weaver
Szia Katy!
Úgy látom ,Jézus valahogy másképpen mondja.
Monda néki Tamás: Uram, nem tudjuk hová mégy; mimódon tudhatjuk azért az útat?
6.
Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.
7.
Ha megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és mostantól fogva ismeritek őt, és láttátok őt.
8.
Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk!
9.
Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
10.
Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.
11.
Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.
Katy,ezt miért nem hiszed el?
Pedig nagyon egyértelműen mondja Jézus ,hogy Ő,és az Atya egyek.Isten megjelent emberi testben,Isten megteheti ,hiszen mindent megtehet,vagy nem?
Ha megnézed a szöveg környezetet kedves, akkor láthatod, hogy Jézus arra buzdítja a Tanítványait is és minket is , hogy mi is egyek legyünk egymással és vele ahogy Ő az Atyjával.
ez nem azt jelenti hogy akkor most egy személy leszek veled és Jézussal, hanem egyetértésben élünk az Ő akaratával. Itt az egységet emeli ki Jézus nem a személyi azonosságot.
Jézus nem a Saját akaratát tette, s ezt többször ki is hangsúlyozta. Ha Ő lenne az Isten akkor miért mond ilyet valaki?
Semmit nem tett magán kezdeményezéséből, Isten pedig nem jöhet le ide,
A Teremtő egy kifogyhatatlan energia forrás , aki nem bújhat bele egy fizikai testbe. Emberi testet esetleg Angyalok tudnak ölteni, Isten nem, ahogy írva is van, hogy voltak ilyen lázadó angyalok akik ilyet tettek helytelenül
Ahogy említettem Jézus az Atyja személyiségét hivatott bemutatni, vissza tükrözni, nem saját magát a Teremtő isteni rangra emelni.
Jézus az Atyja dicsőítésére tett dolgokat, nem a maga személyiségének felmagasztalására. erre tanította ki hosszú időkön keresztül az Atya, hogy ha lejön akkor mindent úgy tegyen ahogy Az Atya tenne ha lejönne.
Már maga az a szó hogy tanult Jézus az Atyától, jól mutatja, hogy nem lehet egyenértékű az Atyjával, mert akkor minek tanulni annak aki mindent tud.
S hányszor utalt arra Jézus is, hogy a napot és az órát se tudja. Vagy hogy nem döntheti el ki ül jobb oldalt vagy bal oldalt mellette, mert ezt az Atya határozza majd meg.
Stb.
Katy Weaver
Talán még annyit, hogy ha Isten lejönne az emberek közé az egyenlő lenne az emberek halálával, és egyébként meg vezetés nélkül maradna a világegyetem.
S amikor Jézust az Atyja elismerte az égből amikor megkeresztelkedett,: a kérdés, hogy Jézus saját magát helyeselte, mint a saját magának a Fiát?
"Ez az Én szeretett fiam, akit helyeselek,"
Katy Weaver
Kedves Katy!
Ezt még te sem gondolhatod komolyan! Senki nem állítja, hogy Jézus maga lenne a Mennyei Atya. A Biblia tanításai szerint Jézus egytermészetű az Atyával, örökkévaló, önmagában létező, változhatatlan. Tudtommal a Jahve vagy Jehova név is így fordítható és értelmezhető, hogy Örökkévaló. Maga Jézus mondja, hogy az Atya megadta Neki, hogy élete legyen önmagában, ahogyan az Atyának is élete van önmagában. Ha Jézusnak ugyanúgy önmagában van a saját élete, ahogyan az Atyának is önmagában van az élete, akkor Ő ugyanolyan joggal nevezhető Örökkévalónak, ahogyan az Atya. Ha ez így van, akkor Jézus Isten, de határozottan különbözik az Atyaistentől, noha közöttük semmi diszharmónia nincs, nem volt és nem is lesz. Azaz soha nem maradt a Mindenség kormányzás nélkül, pedig az Örökkévaló Krisztus szögre akasztotta az istenségét és semmivé tette magát, hogy öntudatlan csecsemőként megszülessen a júdeai Betlehemben, mint Názáreti Jézus.
Pál apostol beszél más evangéliumról, más Krisztusról és más Szellemről(2Kor 11,4), erre utal a Kolossé 2,8-10-ben is. Amikor nem a tiszta evangéliumot hirdetik, hanem annak egy torz változatát, például azt, hogy nem Jézusban lakik az Istenség egész teljessége testileg, és nem Őbenne teljesedtünk be, Aki feje minden fejnek és tekintélynek.
Szia.
Nem abban az értelemben van élete Ön magában, hogy Ő örökké való,
hiszen ez ellent mond annak a versnek, hogy Isten első teremtése volt.
S Jézust soha nem nevezi a biblia mindenhatónak, csak kézművesnek vagy mester munkásnak az Atyja mellett.
Mindazon által bizonyos természet feletti képességekkel sem saját magától rendelkezik, hanem az Atyjától kapta, tehát ezért sem lehet egylényegű.
Mint ahogy az apostolok is kaptak ilyen képességéket de nem váltak mindenható Istenné.
Mit jelent az, hogy valakinek „élete van önmagában”? Jézus Krisztus esetében azt jelenti, hogy két különleges képességet kapott Istentől: egyrészt lehetővé tudja tenni az emberek számára, hogy elnyerjék Jehova helyeslését, másrészt hatalma van arra, hogy életre keltse a halottakat.
„Ahogy az Atyának élete van önmagában, úgy a Fiúnak is megadta, hogy élete legyen önmagában” — mondta Jézus. Mielőtt ezt a figyelemre méltó kijelentést tette, így szólt: „Bizony, bizony mondom nektek, aki hallja a szavamat, és hisz annak, aki küldött engem, örök élete van . . . , eljön az óra, és az most van, amikor a halottak hallani fogják az Isten Fiának hangját, és akik hallgatnak rá, élni fognak.” Jézus itt arra a kivételes hatalomra utalt, amelyet az Atyától kapott, és amely által megadhatta az embereknek, hogy Isten előtt elfogadható állapotban legyenek. Sőt, ő képes feltámasztani azokat, akik halálalvásba merültek, és életet tud adni nekik. Jézus esetében ezeket a képességeket jelenti az, hogy „élete [van] önmagában”. Ezeket a szavakat úgy is visszaadhatnánk, hogy az Atyához hasonlóan a Fiúban is megvan az élet ajándéka (János 5:24–26).
Jehovának mindig is volt élete önmagában. Őróla ezt olvassuk: „Nálad van az élet forrása” (Zsoltárok 36:5, 9, [36:6, 10, Károli]). Az Atya azonban feltámasztotta feddhetetlen Fiát a halottak közül „azoknak első zsengéjeként, akik elaludtak a halálban”. S mivel Jézusnál „élet ajándéka van önmagában”, ő felhatalmazást kapott arra, hogy megbocsásson bűnöket, ítéljen, és halottakat támasszon fel az örök élet kilátásával (1Korinthus 15:20–22; János 5:27–29; Cselekedetek 17:31).
A biblia soha nem mondja Jézusról, hogy az élet forrása,
Jézus aki kapta az életet hogyan lehet forrása is annak...?
Az tény hogy halhatatlan életet kapott ajándékba, és királyi hatalmat ezer évre, de ettől nem lett mindenható Istennel egy lényegű.
Katy Weaver
"feje mindenkinek"
Igen ezer évig, és ez az Atyjára nem vonatkozik.
Csak az angyalokra, és az emberekre.
Jézus sem nem lesz egyenlő Istennel, sem a Feje nem lehet a teokratikus elrendezésben.
Mindig is alárendeltségi viszony lesz köztük, soha nem lesz Jézus az élet forrása ezért önmagában nem lehet abban az értelemben élete. Mert kapta az életét, és nem magának adta
Katy Weaver
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!