A Jehova Tanúi szerint Jézus Krisztust nem illeti meg az imádat, igaz? Ha ez így van akkor, a dicsőség sem jár neki? Kié a DICSŐSÉG?
Akié a hatalom azé a dicsőség is,nem?
Hogy van ez?
Ma Jehova Tanúi azt állítják, hogy imádni csak
Jehovát szabad. Ez azonban nem mindig volt így.
Hosszú évtizedekig a Társulat azt tanította, hogy
Jézus Krisztust is megilleti az imádat. Az alábbi
idézetek magukért beszélnek:
“Az ő helyzete van szembeállítva az emberek és
angyalok helyzetével, mivel mindegyiknek Uraként az
övé ‘minden hatalom mennyen és földön’. Ezért
mondja: ‘És imádja őt Isten minden
angyala’ (aminek magába kell foglalnia Mihály
főangyalt, mivel Mihály nem az Isten Fia), és ennek
az az oka, hogy ‘különb Nevet örökölt
amazoknál.’” [1] “Egy hamis Krisztust imádni
valóban bűn lenne, de Krisztust imádni bármilyen
formában nem lehet rossz, mert amikor behozza az
ő elsőszülöttét a világba, így szól: ‘És imádják őt az
Istennek minden angyalai.’” [2] “Igen, mi hisszük,
hogy amíg a mi Urunk Jézus a földön volt, valóban
imádták, méghozzá helyesen . Bár nem volt az Isten,
Jehova, egy Isten volt.” [3] “A Logosz mindig
tisztelte Atyját, megvédve jó nevét és hírét, és
önként ment át a gyalázatos halálon, hogy
bevégezze Atyja akaratát; és az Atya gondoskodik
arról, hogy az egész teremtés imádja a Fiút .” [4]
“(Miért jött létre az Őrtorony Társulat?) …keresztény
misszionáriusok, tanítók, és Bibliát, illetve bibliai
irodalmat tanítók felkészítésére, támogatására,
eltartására és kiküldésére a világ különböző részére,
és a Mindenható Isten és Krisztus Jézus nyilvános
keresztény imádatára .” [5]
Az idézetekből világos, hogy még 1953-ban is azt
tanította a Társulat, hogy Jézusnak kijár az imádat:
“Krisztus dicsőséges szellemként imádandó.” [6]
Azonban az is kiderül belőle, hogy őt nem az igaz
Istennek tartották, hanem csak “egy Istennek”, vagy
mostanában “istennek”, “isteni lénynek”.
Az Érveljünk könyv helyesen állapítja meg (pp.
209-210.), hogy az imádat csak Istent illeti meg.
Miután a Társulat arra a következtetésre jutott
(bibliai szemmel nézve helytelenül), hogy Jézus
teremtett lény, de még továbbra is fenntartotta
álláspontját, hogy őt imádni kell, bálványimádásra
szólította fel a tagjait. Az Új világ fordítás első,
1950-es kiadása még így fordítja a Zsid 1:6-ot:
“Mikor pedig ismét elhozza Elsőszülöttjét a lakott
földre, ezt mondja: És imádja őt [angol: "worship
him"] Isten összes angyala.” A későbbi, 1984-es
kiadás már megváltoztatta a verset, és így hangzik:
“Mikor pedig ismét elhozza Elsőszülöttjét a lakott
földre, ezt mondja: És hódoljon előtte [angol:
"obeisance to him"] Isten minden angyala.” Az itt
használt görög kifejezés a proszküneó, amelyet az
ÚVF az összes többi előfordulási helyén helyesen
fordít (imádni). Itt azonban eltérve a saját maguk
által támasztott, szószerintiségre való törekvés
elvétől, ismét átírják a szöveget, hogy egyezzen
teológiai elképzelésükkel.
Ezzel szemben érdemes figyelembe venni azt is,
amit a Biblia és az egyháztörténelem mond el
nekünk Jézus imádatával kapcsolatban. A következő
versek talán segítenek tisztán látni: “Mert láttuk az
ő csillagát, amikor feltűnt, és eljöttünk, hogy imádjuk
[gr. proszküneó ] őt” (Mt 2:1-11). “A kik pedig a
hajócskában valának, eljövének, és imdák [gr.
proszküneó] őt, mondván: Bizonyára, Isten Fia
vagy!” (Mt 14:33). “És íme Jézus előjök jöve,
mondván: Üdv nektek! Azok pedig hozzá járulának,
és átfogák lábait, és imádák [gr. proszküneó]
őt” (Mt 28:9). “Erre az ember így szólt: ‘Hiszek,
Uram.’ És leborulva imádta [gr. proszküneó ] őt” (Jn
9:38). “…a négy élőlény és a huszonnégy vén
leborult a Bárány előtt” (Jel 5:8). Két alkalommal
fordult elő, hogy egy angyalt imádni próbáltak (Jel
19:10, 22:8-9). Az angyal azonban visszautasította
az imádatot, hiszen az neki nem járt ki. Egy
alkalommal Pétert is imádni próbálták (ApCsel
10:25), de ő is visszautasította az imádatot. Jézus
azonban soha nem tette, mindig elfogadta, ezzel
jelezve a felé irányuló imádat helyénvaló voltát.
Ez nem csak az Újszövetségben volt teljesen
természetes, hanem a korai egyházban is. A
keresztények istentiszteletéről korabeli források így
számolnak be: “…bizonyos meghatározott napon
hajnalhasadta előtt összegyülekeznek, és váltakozva
karban énekelnek az istennek hitt Krisztus
tiszteletére, és esküvel kötelezik magukat, nem ám
valami gaztettre, hanem arra, hogy nem lopnak, nem
rabolnak, nem követnek el házasságtörést…” (ifj.
Plinius). “A keresztények, mint tudod, a mai napig
egy embert imádnak … És megtagadják Görögország
isteneit, és a keresztre feszített bölcset
imádják” (Szamoszlai Lükianosz).
Talán helyénvaló lenne mindenkinek
engedelmeskedni Jehovának, amikor ezt mondja:
“Amikor pedig bevezeti az elsőszülöttet a világba,
ismét így szól: ‘ Imádja őt az Isten minden
angyala’” (Zsid 1:6). Tőlünk sem vár el kevesebbet.
[1] Zion’s Watch Tower , 1879. p. 48. [2] Zion’s
Watch Tower , 1880. pp. 3-4. [3] Zion’s Watch
Tower , 1898. p. 216. [4] Az Őrtorony , 1941/08/15.
p. 252. [5] Allegheny County Pennsylvania Charter
Book Vol. 70. , p. 172. [6] Make Sure of All Thing
Húha :) ezt jó volt olvasni!
Köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!