Keresztények! Ez bűn?
Nem, ugyanis nem a szemed irányít téged, hanem te a szemedet, ráadásul az nem oldaná meg a valódi problémát. Nekem volt egy hegedűtanárom ezelőtt harmincnyolc évvel, akinek fél keze volt. Valaha nagy zenekarban hegedült, de valamiért elvesztette a bal kezét. Egy évig jártam hozzá, de számos alkalommal fejezte ki keserűen, hogy bárcsak meg lenne a másik keze, akkor meg tudná mutatni, hogyan kell hegedülni. Másoktól is hallottam ilyeneket, amikor egy vonzó külsejű hölgyet megláttak, hogy bárcsak húsz évvel fiatalabbak volnának, akkor megmutatnák, milyen legények ők. Szerintem egy látását elvesztett ember lehet, hogy azon is tépelődik, hogy soha többé nem láthatja a szép lányokat. Ez pedig azt jelenti, hogy az a tény, hogy valaki alkalmatlanná vált egy adott dolog megtételére, nem semmisíti meg a vágyait.
Olyan egyházba kell menni, ahol a nyájas, vagy ítélkező szavakon kívül segíteni is tudnak ebben a dologban. Sokan mondanak olyasmit, hogy "Legyetek békességben, melegedjetek meg és lakjatok jól"- ahogyan Jakab mondja, de semmi egyebet nem nyújtanak. Nem adnak kalácsot, csak tanácsot. De vannak olyan gyülekezetek, ahol hatékonyan tudnak neked segíteni. Én is jártam hasonló cipőben, mint te, de mióta kiűzték belőlem a tisztátalan, perverz démonokat, azóta tiszta a fantáziám is, a szemeimet pedig nem vetem hiábavalóságra, és boldog családi életet élek. Dicsőség Jézusnak! Ha azonban azok a démonok bennem maradtak volna, akkor talán már nem is élnék.
Kérdezőnek
Kiszúrni nem kell a szemed, de Jób példáját érdemes követni:
""Szövetségre léptem szemeimmel, és hajadonra mit sem ügyeltem.""
Vagyis nem az ösztönös vágyak uralták a tetteit, hanem meggondolás, Isten akaratának ismerete alapján értelemmel, elhatározással tartotta kordában az amúgy mindenkiben meglevő indulatot. Szövetséget kötni egy komoly és tudatos dolog.
Nem tudom kérdező, hogy mit mond neked az a kifejezés, hogy újjászületés.
Az ember kap egy új szívet, egy krisztusi természetet. Nem a régit javítja fel Isten, hanem ad egy újat.
A régi természet, vagy biblia úgy írja: óember, -ezt kell megfeszítés alatt tartanod (halálban), ami nem olyan szörnyű nagy erőfeszítés, ha újjászületsz, mert akkor Jézus Krisztus halálába merítkezel be és Vele eggyé leszel. Vele együtt el is temettetsz, hogy a feltámadásával is azonosulj.
Az új természet, amit Istentől kaptál, Istent akarja követni, benne gyönyörködik. Az új teremtés számára Isten követése nem szigorú szabályok követése, hanem igazi szabadság arra, hogy Istennel járjál örömmel, a bűnt pedig meggyűlöld....
Tudnám még folytatni, de fogalmam sincs, érted e, vagy sem amit írtam.
Ha nem a valódi egyházhoz tartozol, hanem egy történelmi őskövület halott vallásához, akkor ez neked olyan lehet, mintha kínait olvasnál.
Jelezz vissza, hogy egyáltalán mit tudtál befogadni ebből...
Ha semmit, akkor alapoknál kell kezdened, mint mindenkinek és megtérni, elfogadni és befogadni Jézust a szívedbe...újjászületni....
kedves kérdező!
Pál apostol, az effezusiaknak írt levele 12, szerintem ebben benne van a lényeg
a vágy démon, mert a vágy testi, az önmegtartóztatás is szexualitás, mert az is a testiséggel foglalkozik
a cél, hogy a testi vágyaidtól megszabadulj és szellemi értékké formáld őket
persze ezt megtenni, ez nagyon nehéz, és az emberek nem is akarják
Szia.
Kedves Kérdező. az egyáltalán nem Bűn ha megnézel egy kedves hölgyet, mert az ember szeret a szép dologban gyönyörködni,
Én Nőnek születtem, s ha sétálok az utcán, és látok egy elegáns külsejű fiatalembert vagy férfit eldöntöm, hogy tetszik-e. A szemem azért van.
De ennyi nem több.
Tudod Jézus a következőket mondta:
(Máté 5:28) 28 Én pedig azt mondom nektek, mindaz, aki kitartóan néz asszonyra, hogy szenvedélyre gyúljon iránta, már házasságtörést követett el vele szívében.
Tehát nem az a bűn, hogy levonod a konzekvenciát, hogy milyen csinos egy hölgy vagy szép egy lány,
Hanem hogy milyen gondolatokat engedsz tovább a látványnak.
ahogy a versben írva van, ha a gondolatod már ott jár, hogy mit tennél vele, vagy megtennéd vele, itt kezdődik a probléma.
Katy Weaver
Amit te csinálsz, az NEM bűn! A nők nézegetése, a nemi vágy nem bűn! Sőt, kapaszkodj meg: még az sem bűn, ha valakibe netán szerelmes leszel! :-) Bocs, nem gúnyolódni akartam, csak ezt nem tudtam kihagyni.
Bűn a szexualitással való visszaélés. Pl. nemi erőszak, a nők molesztálása, kihasználása csak a szex érdekében. A pornó is bűnnek számít (mondjuk engem nem zavar, ha valaki nézi, de most nem az én véleményem a fontos...).
Remélem azért érzékeled a különbséget.
Nemrég tértél meg, akkor nem meglepő, hogy még nem vagy tisztában mindennel. Előbb-utóbb látni fogod, hogy nem az itt a lényeg, hogy hányszor követsz el bűnt és hogy az mekkora bűn... a hívő élet nem erről szól elsősorban.
Én nem hiszek abban, hogy nehéz az embernek legyőzni a testi természetét: lehetetlen legyőznie. De nem Istennek.
Egy bevett meghatározás szerint az ember szellemi lény, akinek van lelke és testben él. Az újjászületés során az ember új szellemet kap Istentől a régi helyett. Azt tudni kell, hogy az Újszövetségben használt "kainosz" szó, amit "új"-ként fordítanak, soha nem egy régi dolog felújított változatára vonatkozik, hanem mindig egy új valóságra, ami lényegét tekintve is új, nem csupán megjelenésében. Ezt a szót használja az új szövetség, új teremtés, új ember, új nyelvek, új parancsolat, új ég és új föld kifejezésekben. A 2 Korinthus 5,17 ben az szerepel, hogy "aki Krisztusban van új teremtés az, a régiek elmúltak, íme újjá lett minden." Az újjászületett ember új szellemet kapott Istentől, teljesen olyat, mint egy csecsemő szelleme, csak nincs benne a bűn természete, ezért János apostol azt írja, hogy nem cselekedhetik bűnt, mivel Istentől született (1Jn 3,9). Ez csak az új szellemre vonatkozhat.
Más a helyzet az ember lelkével. Annak még meg kell menekülnie: "Elvetvén azért minden undokságot és a gonoszságnak sokaságát, szelídséggel fogadjátok a beoltott ígét, amely megtarthatja a ti lelkeiteket." (Jk 1,21) Szelídséggel fogadni a beoltott igét csak újjászületett ember képes. Amikor az ember a világra jön, akkor bibliai értelemben halott szellemmel jön a világra. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem létezik, vagy hogy nem képes semmi aktivitásra. Az ember lelkiismerete, intuitív képessége a szelleme által működik, kisgyerek korban általában jobban, mint később, amikor a bűn már leépíti. Az emberi lélek hamar túlnövi a szellemet, és annyira elnyomja, hogy nincs is tudatában igazán a szellem létezésének, inkább csak az érzésekben tud némileg szóhoz jutni, de ott is teljesen erőtlen. Amikor hallja az ember az Evangéliumot, és arra pozitívan reagál, Jézus egyik legelső tevékenysége az újjászületéssel párhuzamosan, hogy megnyitja az embernek azt a szellemi érzékét, amit a görög nyelv "nusz"-nak nevez. Károli jobb híjján "elmének" fordította. "Akkor megnyilatkoztatá az ő elméjöket (nusz), hogy értsék az írásokat." (Lk 24,45) Ez a szó nem értelmet jelent, hanem intuitív képességet, amely közvetlenül a szellemi érzékeléssel kapcsolatos. A "nusz" szóról Flaisz Endre egy egész könyvet írt, végigkövetve a homéroszi eposzoktól az apologéták koráig , az i.sz. 2. század koráig ennek az egy szónak a jelentés-történelmét. Így ír róla: " A nusz tehát az antikvitásban jobbára az értelem valamely olyan formáját volt hivatott kifejezni, amely a tapasztaltunkon kívül eső dolgok közvetlen, egyetlen mozzanatban történő, intuitív megragadásával áll összefüggésben, szemben az értelem más egyéb formáival vagy képességeivel. Emellett gyakran jelölte az intuitív megismerőképesség legfőbb tárgyául szolgáló isteni értelmet is, amely számos szerző szerint elrendezte és kormányozza a világmindenséget." (Flaisz Endre: Nusz)
Az ember "nusznak" nevezett része egy szellemi érzékelő képesség, ami által az újjászületett ember érzékeli a szellemi valóságot, ahol Isten, az angyalok, illetve a gonosz szellemek vannak. A "nusz" erről nyújt egyfajta információt, ami korlátolt - tükör általi, homályos -, de mindenképpen több, mint a megtéretlen emberek érzékelése. A "nusz" hasonlóan működik, mint ahogy a sasmadár a magasban körözve egy tekintettel átlátja az alatta elterülő tájat. Amikor mozgást lát akkor rárepül a célra, közel érve pedig már a részleteket is láthatja és eldöntheti, hogy tényleg zsákmányról van-e szó, vagy nem. Persze, a "nusz" nem "repül rá" a célra, hanem az értelmet irányítja rá, hiszen az elemzés és a logikai gondolkodás az értelmünk feladata. Az emberi értelem azonban a "nusz" irányítása nélkül olyan, mint egy olyan dzsungelharcos, aki a macsétájával, aprítja a bozótost, de semmilyen tájékozódási pontja nincs. Lehet, hogy óriási területet jár be, mire rájön, hogy körbement. A "nusz" megnyitása nélkül (Lk 24,45), az ember nem értheti az Írásokat. Nyelvtanilag igen, intellektuálisan igen, de soha nem lehet valódi rálátása a Bibliára, hanem csupán betű marad a számára. A "nusz" a"noeó" főnévi alakja. A "noeó"-t értelmez, gondol szóval fordítják, értelmezik, de mivel ezt a tevékenységet a "nusz" által teszi az ember, hiszen a "noeó" szó közvetlenül a "nuszból" lett képezve, pontosabb lenne érzékelésként értelmezni. A "noeó"-ból képzett "noéma", amit gondolatként értelmeznek, szintén pontosabb lenne, ha érzetként, érzékelésként, átvitt értelemben látásként értelmeznék. A 2Korinthus 4,4-ben azt írja Pál, hogy ennek a világkorszaknak az istene, megvakította a hitetlenek "noémáját".
Hogy nem csupán szőrszál hasogatásról van szó, elárulja az a tény, hogy a megtérésnek fordított "metanoia" is közvetlen kapcsolatban áll a "nusz" szóval. A "metanoiát" sem lehet minden kritika nélkül úgy értelmezni, hogy "meggondolja magát" valaki, pedig így szokták érteni. A "metanoia" a "nusz" megváltozatása, azt pedig Jézus kezdi el (Lk 24,45) és Ő is folytatja. A Róma 12,2-ben azt mondja Pál apostol, hogy változzatok el ("metamorphomai", azaz teljes átalakulásról, metamorfózisról beszél) a ti elméteknek ("nusz") megújulása ("anakainószisz", a fentebb említett "kainosz" szóból képezve, azaz teljesen új valósággá válása) által. Ezt ember nem tudja megcsinálni. Az ember az újjászületés által megkapja Istentől az új szellemet. De a lelke úgy tud megmenekülni, hogy a Jézus által megnyitot "nuszon", azaz a szellemi érzéken keresztül a lélek megtanul a szellemre figyelni és hallgatni, és hatalmat vesz a test fölött.
A "testinek" fordított szó a "pszükhikosz", valójában "lelkit" jelent, és arra utal, hogy ahelyett, hogy az újjászületett szellem irányítaná az ember lelkét és testét, a test által motivált lélek uralja a szellemet. Ez az ó ember (pszükhikosz, azaz lelki), akit le kell győzni az új embernek (pneumatikosz, azaz szellemi).
Mindezeket csak az az ember tudja megtenni, aki kijelentéseket tud venni a Szent Szellemen keresztül Jézustól, Aki az Atyát jelenti ki. A kijelentés vétele pedig közvetlen összefüggésben van az Isten Beszédének a hallgatásával, olvasásával, az azon való elmélkedéssel és megértésével, de azon felül, isteni beavatkozásból származik, azaz ember fel nem gerjesztheti magában, ha nem kapta még meg. A feltétel Isten Beszédének a szívben való birtoklása, és megőrzése. Aki birtokolja Krisztus Beszédét, ami tág értelemben az egész Bibliára vonatkozik, és szívében megőrzi Krisztus Beszédét, az azért képes erre, mert szereti Jézust. Aki pedig szereti Jézust, azt Ő is szereti (Péld 8,17), és kijelenti Magát annak a személynek (Jn 14,21). Így ismerhető meg az igazság is, ami megszabadítja az embert (Jn 8,32). Krisztus Beszédeinek a birtokbavételének a működési mechanizmusát a Példabeszédek 4,20-22 írja le:
"Fiam, az én szavaimra figyelmezz, az én beszédimre hajtsad füledet. Ne távozzanak el a te szemeidtől, tartsd meg ezeket a te elmédben (szívedben). Mert életök ezek azoknak, akik megnyerik, és egész testöknek egészség."
A baj az, hogy sokan ùj embernek képzelik magukat, pedig pöcegödörhöz méltòan viselkednek. Ez az ùj identitás tudat ùgy mérgezi meg a lelküket, hogy az egòjukat a szent szellemmel összetévesztik és tökéletesnek fogják hinni magukat. Tévedhetetlennek. Persze néhányan ezt önpusztítással és önutálattal megpròbálják visszafogni, ha belátják, hogy nem is olyan jòk, mint gondolták magukròl. Vagy mások ledegradálása esetén élik meg az önigazulásukat!
másfelöl kis gyerekeket miért kellett anno kasztrálni? Amiatt az undorítò csillogò izé miatt.
Minden elismerésem Katy normális válaszához, ami nem beteges, bigott, hanem egy normális keresztényi megnyilvánulás. És a 79%-osnak is meg mindenkinek, aki a szexuális sérelmeit nem másokon tölti ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!