Hogyan hirdetik Isten Országát ma a keresztény vallások Magyarországon?
Kérdező :) ahány vallás annyi felé képpen hirdeti a saját dogmáját.
Van olyan vallás is amelyik kedve szerint tesz és vesz a Bibliából,és azt éri el ezzel,hogy nem a vallás igazodik Isten szavához hanem Isten szavát igazítják a vallásukhoz.
Magyarul ez azt jelenti,hogy ők akarják megmondani Istennek,hogy mit hogyan csináljon. Szóval ha a vallások közt akarsz keresgélni akkor nagy bajban vagy mert egy labirintusba kerülsz és nem kevés az esélye annak,hogy nem találod meg a "kiutat" .
Igen, ezt mind tudjuk, hogy Jézus mit cselekedett.
De itt most az a kérdés, hogyan hirdetik ma Isten Országát a keresztény vallások?
Megkérdezhetem, te hogyan hirdeted? Mit hirdetsz, hogyan valósul meg a Földön az Isten Országa, és Isten akarata
Mit hoz Föld számára, de ne a mennyei életröl írjál
/ha lehet egy kérdésem rövidebb szöveggel :-)/
Katy
Kedves Katy!
Jézus soha nem változik meg (Zsd 13,8), következésképpen Ő ugyanaz a személy, Aki akkor volt, amikor köztünk járt. Az Atya sem változik meg (Mal 3,6;Jk 1,17;). Ha az Ő akarata az volt akkor, hogy a betegek meggyógyuljanak, a démonok pedig kimenjenek az emberekből, akkor most is az. Az Úr imája pedig ezt tartalmazza: "Legyen meg a Te akaratod!"(Mt 6,10), azaz sajnos egyáltalán nem evidencia Isten akaratának a megvalósulása ebben a világban. Pál apostol azt mondja, hogy Isten azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az igazság ismeretére eljusson (1Tim 2,4). Az a bizonyos "szódzó" szó, amit Károli üdvözülésnek fordított, jelenti a megmenekülést, megtartatást, gyógyulást, szabadulást, prosperitást és békességet egyaránt, hasonlóan a héber "shalom" szóhoz. Pl:
"Vigadjanak és örüljenek, akik kivánják az én igazságomat, hadd mondják mindenkor: Nagy az Úr, aki kivánja az ő szolgájának békességét." (Zst 35,27) A békesség a "shalom" szónak csak az egyik jelentése és semmi sem igazolja, hogy ebben az esetben, vagy a Jahve Shalom név esetében csupán a békesség értendő bele, de az egészség, szabadság és a jólét nem. Annál is inkább, hogy a Jahve Rófecha, Jahve Rói, Jahve Jire, Jahve Nisszi, Jahve Samma nevek Istennek ugyanolyan rangú szövetségi nevei, mint a Jahve Shalom, és nem választhatóak el Tőle, mert mindig hozzátartoznak az Ő lényegéhez: Isten szeretet (1Jn 4,8). Mivel Isten akarata a gyógyulás és a gonosz szellemektől való szabadulás, ahogyan a Biblia sokszorosan megerősíti, ezért nincs szükség arra, hogy külön megkérdezzük Istentől ezzel kapcsolatban, hogy komolyan gondolta-e, amit a Bibliában kijelentett, hanem külön isteni megnyilatkozás nélkül is tudható, hogy a gyógyulás és szabadulás mindig Isten akarata, amit az a tény is igazol, hogy amikor Isten akarata szinte korlátlanul megmutatkozhatott a Názáreti Jézuson keresztül, akkor mindenkit meggyógyított és megszabadított, aki ezt igényelte Tőle (ApCsel 10,38). János apostol pedig azt mondja, hogy Isten meghallgat minket, ha az Ő akarata szerint kérünk Tőle (1Jn 5,14). Jakab is ezt mondja:
"Beteg-é valaki köztetek? Hívja magához a gyülekezet véneit, és imádkozzanak felette, megkenvén őt olajjal az Úrnak nevében. És a hitből való imádság megtartja a beteget, és az Úr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el, megbocsáttatik néki. Valljátok meg bűneiteket egymásnak és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok: mert igen hasznos az igaznak buzgóságos könyörgése." (Jk 5,14-16)
Természetesen az Evangéliumnak ez csupán része, mivel Istent jobban érdeklik az örökkévaló dolgok. Az azonban nem igaz, hogy Isten nem hajlandó addig az emberért semmit sem tenni, amíg mindenestől szentté és tökéletessé nem válik. Isten nélkül nem is tud az ember tökéletessé válni. Sőt, a földi élet során egyetlen ember sem juthat el a tökéletességre.
Vagyis azt hirdetem, hogy Jézus megment a Pokoltól, elvezet a Mennybe, meggyógyít, megszabadít és még a teljes ellátáson felüli ellátást is biztosít, hogy legyen mit adni a szűkölködőknek. Ez természetesen egy életprogram, és az egyes pontok megvalósulása nagyon is függ az egyén hozzáállásától, vagyis a gyenge láncszem mindig az ember, nem pedig Isten.
Pál apostol is ezeket mondta: "a kegyesség mindenre hasznos, meglévén benne a jelenvaló és a jövő életnek ígérete." (1Tim 4,8) Vagyis a kegyesség, azaz a megkegyelmezettség, vagy privilégizáltság - ami mellesleg minden egyes ember számára elérhető -, hasznos, mert benne van a jövő életnek az ígérete. Ha jobban tetszik, benne van az az ígéret, hogy a kegyesek együtt fognak uralkodni Jézus Krisztussal a Földön az Ezer Éves Királyság alatt. Hogy ez pontosan mit is jelent, arról nem sokat mond a Biblia, jobbára azt, hogy jó lesz. De a kegyesség hasznos azért is, mert megvan benne a jelenvaló életnek is az ígérete. Vagyis Isten nem csupán a jövőre vonatkozóan érdeklődik az emberek sorsa iránt, hanem a jelenvaló életben is. Vagyis meggyógyítja a betegeket, megszabadítja a démonizáltakat, a szegényeket pedig anyagi javakból részesíti. A lényeg azonban és egyben a legsúlyosabb kérdés az emberek örökkévaló sorsa. De ez mind, a jelenvaló és jövendő élet ígérete egymással párhuzamosan benne van az evangélium üzenetében.
Ha ennél rövidebben írnám, akkor bárki azt mondhatná, hogy csupán a saját véleményemet írom le, aminek semmi alapja nincs. Ha rövidebb választ szeretnél, egyszerűbb kérdést tegyél fel, mert én nem szeretem a fél munkát, pedig most sem mélyedtem igazán bele a témába!
Mi hisszük a Bibliai jövendölések alapján, hogy Jézus Krisztus és a kiválasztottak akik király és papokként fognak uralkodni Jézus Krisztussal ezer évig a mennyben, azok felett, akik a földi élet reménységét kapták.
Jehova Isten véghez viszi eredeti szándékát, amit a vitakérdés miatt egy idöre továbbtett, hogy az egész Föld olyan édenné fog válni, ahogy azt akarta a teremtéskor.
Sok Biblia vers ezt alátámasztja. Békesség lesz az emberek és az állatol között is ahogyan az Édenben volt.
Ézsiás 11:6,7
A föld csodás parkká lesz változtatva Ézsaiás 35 fejezete
Többé nem lesz megengedve, hogy a gonosz ártson a többieknek Zsoltárok 37:10,11
Nem lesz megengedve hogy az emberek ujra tönkretegyék a Földet Jelenések 11:18
Eltörli a halált a fájdalmat, Jelenések 21:4.
Az elsö emberpárnak is ez a reménység volt adva. Csak ök a másikat választották.
Szervusz
Úgy, hogy utánozzák Urukat, Krisztust ebben is. Mivel(bár kértem), nem tudom tudod e Ő hogyan tette, csak egy-két idézetet beírnék erről:
Lukács 8:1 " Röviddel ezután elkezdett városról városra és faluról falura járni, prédikálva és hirdetve az Isten királyságának jó hírét. És vele volt a tizenkettő,..."
Máté 4:23 " Aztán körös-körül bejárta egész Galileát, tanított a zsinagógáikban, prédikálta a királyság jó hírét, és gyógyított mindenféle betegséget meg mindenféle fogyatékosságot a nép között."
Azt olvassuk, hogy vele volt a 12 tanítványa is. Arra következtethetünk, hogy Jézus képezte őket, hogy végezni tudják majd nélküle is az igehírdető munkát, nivel később így ír róluk a Biblia: (Máté 10:1–15;).
("Amint mentek, prédikáljatok, és mondjátok: »Elközeledett az egek királysága.«")
Később, amikor már még többen lettek a követői, kiszélesítette e prédikálás teröletét:
(Lukács 10:1–12) ("Ezek után az Úr kijelölt hetven másikat, és elküldte őket kettesével maga előtt minden városba és helyre, ahová ő maga is menni készült.... mondjátok nekik: »Elközeledett hozzátok az Isten királysága.«")
Mind a 12-nek, mind a 70-nek pontos útmutatást adott, hogyan végezzék Isten Királyságának a hírdetését. Felkészítette őket.
Ma is ezt a mintát követik azok, akik utánozni szeretnék Urukat és Királyukat Jézus Krisztust. Ugyan úgy végzik a tanúskodó munkát. Olvasd el figyelmesen az idézett részeket a Bibliából, és figyeld meg a környezetedben, kik azok, akik utánozzák Krisztus módszereit.
Kedves KZitus!
Jézus az Út. Az úton járni szoktak nem pedig leutánozni. Jézus nem egy módszert vezetett be, egy iskolát alapított, vagy vallást, hanem életet adott a hívőknek. Ő Maga azt mondta, hogy "nélkülem semmit sem tehettek". Őáltala járulunk az Atyához (Ef 2,18; Zsd 7,25), Őáltala élünk (Jn 6,57), Őáltala hiszünk (ApCsel 3,16; 1Pt 1,21), Őáltala tartatunk meg (Rm 5,9), Őáltala cselekszünk (Rm 15,18), Őáltala szólunk, mivel Ő szól általunk (2Kor 13,3), Őáltala adunk hálát az Atyának (Kol 3,17), Őáltala visszük a dicséret áldozatát az Atyának (Zsd 13,15). Az, hogy Őáltala, az azt jelenti, hogy Ő tevőlegesen részt vesz ezekben a dolgainkban, és ha Ő nem vesz részt, akkor nem is Őáltala tesszük ezeket. A leutánozás másolást jelent, Jézus azonban betölt Szent Szellemmel és él általunk.
Kedves utolsó Válaszoló, nem tudok veled egyetérteni. Ha jól tudom a keresztény szó valami olyat jelent, hogy Krisztus követője. Ennél fogva joggal kell követnie egy kereszténynek Jézus tetteit. Arról is olvastam, hogy Ő megparancsolta a követőinek, hogy azt a munkát amit Ő elkezdett, tovább folytassák. Az evangéliumok nyíltan beszélnek erről. Ezt a mintát követik ma az emberek?
Üdv.
A keresztény szó eredetileg "khrisztianosz", ami csak akkor jelent krisztusit, ha nem fordítjuk le magát a Krisztus szót. Mivel azonban a héber Mashiach szót a Szent Szellem fontosnak tartotta lefordítani görögre, és egy az egyben le is fordította Khrisztoszra az Újszövetségben, fel sem tudom fogni, hogy miért nem kell a magyaroknak érteniük a Krisztus jelentését, ha a görögöknek fontos volt, hogy értsék a Massiach szó jelentését. Mert a magyarok csak akkor értik meg, hogy mit is jelent a Khrisztosz szó, ha valaki megmondja nekik: Felkent. Amikor azonban találkoznak a keresztény szóval, mivel tudják már, hogy a keresztény szó eredetije a khrisztianosz szó, már vágják is rá, hogy ez azt jelenti, hogy krisztusi. Pedig ez nem egészen pontos, és félreértésekre ad alkalmat. Azt sugallja, hogy az az ember keresztény, aki krisztusi módon él, beszél, cselekszik, viselkedik. De mi is a krisztusi életvitel? Ha ezt megkérdezzük, akkor elkezdenek felsorolni egy csomó tulajdonságot, amelyeket a leglényegesebbeknek tartanak, de a valódi leglényegesebb tulajdonságot rendszeresen kihagyják, ami nélkül az egész csupán külsőségekből áll. A Felkent lényege benne van a nevében: a "khrió", azaz a kenet. Az az ember nevezhető a Biblia alapján kereszténynek, azaz khrisztianosznak, aki részesült a Khrisztosz khriójából, vagyis a Felkent kenetéből, azaz maga is felkent, ahogy János apostol mondja: "És néktek kenetetek van a Szenttől" (1Jn 2,20) Ez a kenet ugyanabból a kenetből van, amiből Jézus részesült, amikor bemerítkezett a Jordánba, és rászállt a Szent Szellem. Azaz nem leutánozni kell Jézust, hanem részesülni a kenetéből, és a kenet által lehet krisztusi életmódot élni. Kenet nélkül nem lehet, csak utánozni.
Erre egy példa. A krisztusi életmód legfontosabb része a szeretet. A szeretetről azonban azt mondja Pál apostol, hogy a Szent Szellem által, vagyis a kenet által öntetett ki a szívünkbe. Vagyis nem leutánozzuk Krisztus szeretetét, hanem a Szent Szellem által befogadjuk a szívünkbe azt, és az által tudunk krisztusi módon szeretni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!