Hogyan beszélhetett Jézus Mózessal és Illéssel?
És ímé megjelenék ő nékik Mózes és Illés, a kik beszélnek vala ő vele. Mt 17,3
Ekkor még nem "kezdődött" meg a halottak feltámadása, JT-k szerint még azóta sem, hanem majd egyszerre lesznek feltámasztva a halottak, de akkor itt Jézus hogyan beszélhetett Mózessal és Illéssel??
A JT szerint halottak, alszanak, és nem is kelnek fel a feltámadásig, akkor ez most hogy van??
Kedves kérdező! Jehova Tanúja vagyok.
Nem 'találgatás' és benne van a bibliában, hogy csak LÁTOMÁS volt Illés és Mózes megjelenése.
Az elváltozásra célozva Péter apostol ezt írta: "Következésképpen még biztosabb nálunk a prófétai szó; és jól teszitek, ha figyelmet fordítotok rá, mint egy sötét helyen — a szívetekben — fénylő lámpára, míg nappal nem virrad, és fel nem kel egy hajnalcsillag" (2Péter 1:19). Ez a jelképes Hajnalcsillag, más szóval "fényes hajnali csillag" nem más, mint a megdicsőült Jézus Krisztus (Jelenések 22:16).
Az elváltozási látomásban Jézus mellett megjelent Mózes meg Illés, és beszélgettek vele. Kiket árnyékol elő e két férfi?
Mivel Mózesre és Illésre is kiáradt Krisztus dicsősége, ez a két hűséges tanú kétségkívül azokat jelképezi, akik Jézussal együtt uralkodnak majd a Királyságában. Az az értelmezés, hogy Jézusnak társuralkodói vannak, összhangban van azzal a látomással, melyben Dániel prófétának volt része a trónra emelt Messiásról. Dániel látta, hogy "egy emberfiához hasonló valaki... időtlen időkig tartó" uralmat kap ’az Öregkorútól’, azaz Jehova Istentől. De mi tárult nem sokkal ezután Dániel szeme elé? "A királyságot, uralkodói hatalmat és az egész ég alatt lévő királyságok fenségét a legfőbb Úr szentjeiből álló népnek adták" — írja (Dániel 7:13, 14, 27). Igen, több mint öt évszázaddal az elváltozás előtt Isten nyilvánvalóvá tette, hogy bizonyos ’szentekre’ is kiárad majd Krisztus királyi fensége.
Kik azok a szentek Dániel látomásában? Őrájuk utal Pál apostol, amikor ezt mondja: "Maga a szellem tanúskodik a mi szellemünkkel együtt arról, hogy Isten gyermekei vagyunk. Ha tehát gyermekek vagyunk, akkor örökösök is: igen, örökösei Istennek, társörökösök pedig Krisztussal, feltéve, hogy vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt meg is dicsőüljünk" (Róma 8:16, 17). A szentek nem mások, mint Jézus szellemmel felkent tanítványai.
Mózes és Illés őket jelképezte előre, mert ugyanazt a munkát végzik a felkentek, mint ők végeztek.
De honnan tudjuk, hogy látomás volt? Jézus maga nevezte így:
(Máté 17:9) "És amint jöttek lefelé a hegyről, Jézus megparancsolta nekik: 'Senkinek se mondjátok el a látomást, míg fel nem támad az Emberfia a halottak közül.'"
Péter magyarázata semmiképpen sem lehet igaz, mert ellentmondásba kerülne a teljes Írással. Azt írta Péter, hogy Illés hasonlóan járt, mint Énok. De mi történhetett Énokkal pontosan?
"Isten magához vevé"
Énók nyilván életveszélyben volt, amikor "Isten magához vevé" (1Mózes 5:24). Jehova nem engedte, hogy a tomboló ellenség szenvedést okozzon hűséges prófétájának. Pál apostol szerint ’Énók átvitetett, hogy ne lásson halált’ (Héberek 11:5). Sokan azt mondják, hogy Énók nem is halt meg — Isten felvitte őt az égbe, és azóta is ott él. Jézus azonban világosan kifejtette: "e g y ember sem ment fel az égbe, csak az, aki az égből szállt le: az Emberfia." Jézus ’előfutára’ volt mindazoknak, akik az égbe kerülnek (János 3:13; Héberek 6:19, 20).
De akkor mi történt Énókkal? Az, hogy ’Énók átvitetett, hogy ne lásson halált’, azt jelentheti, hogy Isten révületbe ejtette Énókot egy prófétai látomás által, és ebben az állapotában véget vetett az életének. Ilyen körülmények között Énók nem vívott haláltusát. Azután „nem találták meg sehol”, minden bizonnyal azért, mert Jehova megsemmisítette Énók testét, csakúgy, mint Mózesét (5Mózes 34:5, 6).
Mózessel kapcsolatban hasonló a helyzet, hiszen Jézus volt a "zsenge", aki mindenkit megelőzően támadt fel égi örök életre. A Szentírásban 9 feltámadás van feljegyezve, de senki sem támadt fel Krisztus előtt örök életre az égbe, Ő volt az első, ezt mondja Jézus és írja a Biblia. Innentől kezdve viszont érvényét veszti minden olyan okoskodás, hogy valaki is megelőzhette Jézust a zsidó időkben!
(1Ko 15:20, 23) "Ámde Krisztus feltámadt a halottak közül, ő, aki zsengéje azoknak, akik halálalvásba merültek. De ki-ki a maga rendjében: Krisztus a zsenge, ezt követően azok, akik a Krisztuséi, a jelenléte idején."
Itt választ kapsz arra is kedves kérdező, hogy nem "egyszerre" lesznek feltámasztva majd a halottak.
Milyen ’egekbe ment fel Illés a szélviharban’? Ez a kifejezés nem a fizikai világegyetem legtávolabbi részeire utal, de nem is arra a szellemi helyre, ahol Jehova és az angyalfiai laknak (5Mózes 4:19; Zsoltárok 11:4; Máté 6:9; 18:10). ’Az egek’, amelybe Illés felment, a légköri egekre utal (Zsoltárok 78:26; Máté 6:26). Átszáguldva a föld légkörén, a tüzes szekér bizonyára a föld egy másik részére vitte el Illést, ahol a próféta még élt egy ideig. Valójában Illés évekkel ezután írt levelet Jórámnak, Júda királyának (2Krónikák 21:1, 12–15).
(Máté 17:9) "És amint jöttek lefelé a hegyről, Jézus megparancsolta nekik: 'Senkinek se mondjátok el a látomást, míg fel nem támad az Emberfia a halottak közül.'"
A Károli így adja vissza:
Máté 17:9 És mikor a hegyről alájövének, megparancsolá nekik Jézus, mondván: Senkinek se mondjátok el amit láttatok, míg fel nem támadt az embernek Fia a halálból.
Nem véletlen, mivel az itt szereplő ὅραμα (horama) szó jelentése látás. Nem látomás.
Ez a szó szerepel itt is:
Apcs 10:3 [Ez] látá látásban világosan, a napnak mintegy kilencedik órája körül, hogy az Istennek angyala beméne őhozzá, és monda neki: Kornélius!
Tehát egy olyan igéről van itt szó, amit a tanítványok láttak. Lehet ez álomban látás és lehet világos, valós látás is.
„Énók nyilván életveszélyben volt, amikor "Isten magához vevé"”
Leszámítva, hogy az írásod egy másolat, ettől függetlenül megjegyezném erre, hogy a ’valószínű’ szó összeegyeztethetetlen egy Biblia magyarázattal.
11.-es tanú, ennyire ferdíteni az írást, ejj ejj...
Ha jól tudom, látomást révületben szoktak "látni", vagy álomban, stb., és nem akkor, amikor "minden klafa". A másik, mióta van co-op a látomásban?? Erre még most se kaptam választ. A 12.-es jól írta, Károli ezt használja: amit láttatok
De, továbbmegyek: Én vagyok az Ábrahám Istene, és az Izsák Istene, és a Jákób Istene; az Isten nem holtaknak, hanem élőknek Istene. Mt 22,32
Ha Isten Ábrahám,..., Istene, akkor miért mondja hogy az élők Istene?? Hiszen Jézus ezt még feltámadása előtt mondta.
(Cselekedetek 10:3) "A nap kilencedik órája körül világosan látta látomásban, hogy az Istennek egy angyala bejön hozzá, és ezt mondja neki: „Kornéliusz!”"
Bocsi, de az általatok is "tekintélynek" elfogadott (és egyébként bizonyos vonatkozásokban pontosabb és következetesebb) Új fordításban is "látomás" van írva minkét helyen. :) Bizony látomás volt!
"a ’valószínű’ szó összeegyeztethetetlen egy Biblia magyarázattal."
Ó, a 'valószínű' szó zavar? Pedig aki azt állítja, hogy a Biblia minden egyes beszámolójáról pontosan tudja, hogy konkrétan milyen eseményt takar, az nem mond igazat! Egyet lehet tenni ilyen esetben: a szövegösszefüggést és a teljes bibliát is megvizsgáljuk, és az fényt derít az olyan kérdésekre, mint amit a kérdező is feltett. Ezen vizsgálatok alapján márpedig sem Énok, sem Illés, sem Mózes NEM MENT az égbe Jézus előtt, de persze utána sem - no ezt vajon melyik versből lehet tudni?? :)
Kedves kérdező, ennyire hiszékenynek lenni, ejj, ejj!
Magyarázd már el, hogy mi az a co-op?
No de nézzük Mátét:
(Máté 22:31, 32) "Ami a halottak feltámadását illeti, nem olvastátok-e, mit mondott nektek az Isten, így szólva: »Én vagyok Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákob Istene.« Ő nem a halottak Istene, hanem az élőké."
Jézus a szadduceusok egy csoportjával beszélt. A szadduceusok a judaizmus egyik szektájának voltak a tagjai, kapcsolatban álltak a zsidó papsággal, és nem hittek a feltámadásban. Jézus ezt mondta nekik: "Ami a halottak feltámadását illeti, nem olvastátok-e, mit mondott nektek az Isten, így szólva: »Én vagyok Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákob Istene.« Ő nem a halottak Istene, hanem az élőké" (Máté 22:31, 32). Egy írásszöveget idézett, amelyet a szadduceusok jól ismertek, és amelyet Mózes jegyzett le, egy olyan férfi, akit nagyra becsültek.
Mózes i. e. 1514 táján beszélt Jehovával az égő bokornál (2Mózes 3:2, 6). Ábrahám akkor már 329 éve halott volt, Izsák 224 éve, Jákob pedig 197 éve. Jehova mégis ezt jelentette ki: "Én vagyok" az Istenük. A szadduceusok tudták, hogy Jehova nem olyan, mint a halottak valamely pogány istene, aki egy mitikus alvilág felett uralkodik. Nem, ahogy Jézus mondta, ő ’az élők’ Istene. Mi tehát a logikus következtetés? "Mindnyájan élnek őneki" – szögezte le Jézus (Lukács 20:38). Jehova megőrzi elhunyt szeretett szolgáit az emlékezetében, amely határtalan és soha nem homályosodik el. Annyira biztos az a szándéka, hogy feltámasztja ezeket a személyeket, hogy úgy beszélhetünk róluk, mint akik élnek (Róma 4:16, 17). Ugye milyen csodálatosan magyarázta meg Isten Szavát Jézus?
Na persze, ez a "Jehovás" magyarázat. Így van, Jehova így magyarázzák, de bizony csak azért, mert a Biblia is!!!
(Róma 4:16, 17 "Ezért a hit eredményeként volt ez, hogy ki nem érdemelt kedvesség szerint legyen, azért hogy biztos legyen az ígéret az ő egész magvának, nemcsak a Törvényhez ragaszkodónak, hanem az Ábrahám hitéhez ragaszkodónak is. (Ő mindnyájunknak atyja, 17 mint ahogy meg van írva: „Sok nemzet atyjává neveztelek ki téged.”) Ez annak színe előtt történt, akiben hitt, igen, Istené előtt, aki megeleveníti a halottakat, és úgy hívja a nem létezőket, mintha léteznének."
A kézedezönek
Miért van mondva Istenröl, hogy nem a halottak hanem az élök Istene?
Mivel Ábrahám és a többi ujra élni fog. Most alaszanak, ahogyan azt Jézus Krisztus mondta Lázárra is. Ismered ugye ezt a történetet.
Nézd maga Péter apostol megmondta a Cselekedetek 2:34-ben: "Mert nem Dávid király ment fel a mennyországba...."
Dávid király ott van ahol Ábrahám és a többi. Hol?
Ugye a Biblia nem hazudik? Miért írja, hogy a halottak semmit sem tudnak?
Amikor Pált megkövezték a mennybe került:
"Ismerek egy embert a Krisztusban, aki tizennégy évvel ezelőtt (ha testben-é, nem tudom; ha testen kívül-é, nem tudom; az Isten tudja) ELRAGADTATOTT A HARMADIK ÉGIG."
II. Korintus 12:2
(2Korintusz 12:2-4) "Ismerek egy Krisztussal egységben levő embert, aki tizennégy évvel ezelőtt — hogy a testben-e, nem tudom, vagy a testen kívül, nem tudom; az Isten tudja — elragadtatott mint ilyen a harmadik égig. 3 Igen, ismerek egy ilyen embert — hogy a testben-e vagy a testtől külön, nem tudom; az Isten tudja —, 4 hogy elragadtatott a paradicsomba..."
Itt találsz bővebb magyarázatot erre:
látomásról van szó csupán... ez logikus mivel a Biblia határozottan megírja, hogy az embernek nincsen halhatatlan lelke.
A Biblia nem mond ellent önmagának. De nekem nem célom téged meggyözni, le vannak írva a Biblia versek, elolvashatod nyugodtan, elgondolkodhatsz rajta
Sziasztok!
Jaj de szeretem mikor így megbonyolítjátok... :-)
Most őszintén, egy látomásnak miért akarna bárki is "hajlékot építeni" (Mt. 17:4)?
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!