Miért beszél Isten többesszámban magáról?
Tisztelt Kérdező!
Javaslom vizsgáljunk meg egy szövegrészt:
"És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra;" (1Móz 1,26)
Tehát:
-Isten kezdeményezi ezt a beszédet
-Az ember teremtése több személy által történik, figyelembe véve azt a kifejezést, hogy >>teremtsünk<<, tehát nem egy személy volt az, aki megalkotta az embert.
-A szöveg ezután azt mondja, hogy a >>mi képünkre, és hasonlatosságunkra<< történik az ember teremtése. Egyértelmű utalás ez az istenség többi személyére, figyelembevéve, hogy Isten beszél.
- Ha ugyanis Isten mellett egyéb teremtmények is részt vettek volna az ember megteremtésében akkor logikátlan lenen az a szöveg, hogy "Isten képére teremté őt"(1Móz 1,27). Akkor az ember nem lenne teljes egészében Isten képmása, hanem "Isten egy teremtmény/teremtmények képása" lenne. Mivel azonban a szent szöveg arról szól, hogy az ember Isten képmása, és Isten teremtette, a 26. versben a többeszám csak úgy logikus, ha feltételezzük, hogy több isteni személy is részt vett az ember megteremtésében.
Arról nem is beszélve, hogy a héberben az "Elohim" többesszámban van...
Atya-Fiú-Szentlélek,vagyis hármasság.
Az Atya a mindenség,a Fiú a Bölcsesség a Szentlélek a tiszta Ős erő.
Az Atya a Fiú által áradt ki,vagyis Törvényt alkotott,és Önmagát is alá vetette.
A Fiú=Jézus Krisztus=Törvény.
Tehát az Isten mindent,Törvény által,vagyis Jézus Krisztus által teremtett,és Törvény által tart fenn.
Nem értem, mi a helytelen abban, amit beidéztem.
Egyetértek azzal, hogy "Isten teremtett mindent, Jézus részt vett benne, Szentlélek által", mivel ez a tökéletes leírása annak, hogyan működik az Örökkévaló rendje: mindent Szent Szelleme által visz véghez, aminek segítségével a Felkent is munkálkodott, az ő Istenének és Atyjának akarata és parancsolata szerint, a Föld teremtésében.
Az nem valószínű, hogy igaz, hogy a teremtett lények "csak figyelték" az egészet, nem is ezt írja Jóbnál, hanem hogy amikor elkészült, együtt örvendeztek annak. Ez nem zárja ki, hogy részt vettek a munka elvégzésében, hiszen a világ fenntartását, igazgatását is küldöttjei/angyalai által viszi véghez Isten a mai napig, nem Ő maga terelgeti a csillagokat, bolygókat, felhőket, nemzeteket, hanem kijelölt szellemi fejedelemségek végzik ezeket a feladatokat.
A fentiek egyike sem zárja ki azonban azt a következtetést, hogy mi is az 'elohim' használatának módja az Írásokban.
Tévedés, hogy csak akkor áll ez a szó a szövegben, ha Isten magáról beszél, lásd pl.2Mózes7:1, 2Mózes22:28, 5Mózes10:17, Zsolt.50:1, 82.1, 6, 86:8, 95:3, 136:2, stb. Így aztán az sem állja meg a helyét, hogy csak akkor szerepelne ez a szó, amikor csodálatos, emberfeletti dolgokat cselekszik valaki.
Jó, mindegy, én a Szentháromságban hiszek, más az Atya-Anya Istenben, más egy névben, más pedig csak Isten tudja miben.
Számomra a Háromság bizonyított, az hogy más ezt másképp látja, az a különböző személyiségtől, múlttól, háttértől is függ.
De halál után megtudjuk mi az igazság.
Kedves kerdezo !!!
Jogos a kerdes hogy az ember tortenelmet leiro konny a "Biblia" miert tartalmaz tobbszor is "Bibliai Isten"-t illetoen tobbesszamot.
Akarmennyire is igyekszik akar a teologus, akar a Bibliat vakon kutato emberke megmagyarazni a tobbesszam mivoltat es annak a 3as jol ismert fogalom lenyeget csak egyszeru osi teves hitrendszerkent alkottak meg. Ha utanna olvasol arra is rajossz hogy a Biblia veglegesitesekor es alakitasakor mar tobbszor alakitottak es fogadtak el olyan dolgokat kulombozo zsinatokon, akar a Niceai zsinaton, mely gondot okozott valamilyen szinten.
A tobbesszam jogos mert nem "Isten"-rol beszelunk hanem Teremtorol illetve teremtokrol. A kigyonak kikialtott satan vagy ordog amitol felelemben tartottak a nepet se nem volt egy paranyi allati reszecske se benne.
Ezek a szo sterint ertendo dolgok adnak a legnagyobb tevedeseket mert SAJNOS 2 ezer evvel leirott dolgokat a modern vilagi tudasunkal megis kicsi gyerek gondolataival olvasunk es probaljuk megerteni.
A Tudas faja - nem FA (megis mi jelen vilagunkban a TUDAS FAJA ?)
A kigyo - nem kigyo, nem satan es negcsak nem angyalka se
A Bibliai Isten - nem Isten hanem Teremto
Ha "Bibliai Isten az akinek nevezzuk" - minek kell ket szerencsetlen teremtmeny Adam es Eva (ha nem feltelezzuk hogy nagy TUDASSAL rendelkeznek) ellen 2 villam fegyverrel felszerelkezett KERUBOT tenni az ELET FAJA vedelmeben ??? ENNEK NINCS ERTELEME !!
Pelda.
MOZES 1 konyve utal egy latogatasra ( megjelenek pedig o neki az Ur a Mamre tolgyeseben es o ul vala a sator aljaban a ho naponm es felemele az o szemeit es lata hogy imre 3 ferfiu all o elotte, es latvan elejok siete a sator ajtajabol es foldig meghajta magat, es monda Jo Uram ha kedves vagyok te elotted kerlek ne keruld el a te szolgadat) Mozes 1, 18 – Az ur latogatasa Abrahamnal.
Abraham arra keri a 3-om embert hogy maradjanak, az iras eloszor emberekkent hivatkozik rajuk megis egyikuket az UR ISTEN nevvel is illeti. Az iras szerint Abraham ugy beszel az UR ISTENNEL mint egy magas rangu foldi urasaggal es az UR ISTEN valaszol nekik es ket masik EMBER kiseri a szoveg itt nem angyalokrol beszel. Hat nem kulonos hogy ISTEN ember formajaban jon a FOLDRE es nem angyalok hanem emberek kiserik.
Valojaban itt es sok mas helyen a BIBLIABAN konnyu egy igazi hivonek latnia hogy ISTEN soha nem beszelt egyetlen emberrel sem (a Biblia legregebbi letezo, heber szovegeben Jehova csupan egy ISTEN szamtalan elnevezese kozul. A heber szovegbol kiderul hogy JEHOVA az akirol az emberek beszelnek, aki emberi formaban jelent meg es tett csodakat, nem pedig ISTEN.
Nem is tehettevolna mivel a lelkek torekednek Ofele, NEM PEDIG FORDITVA !!. Erre az igaz hivok nem gondolnak ??
Tovabba...
A Henok konyv elso 5 fejezete egy utolso iteletet ad hirul.A menybeli isten elhaggya lakat hogy angyalainak seregeivel egyutt megjelenjen a Foldon. A kovetkezo 11 fejezet az ugynevezett bukott angyalok bukasat abrazolja akik istenuk parancsa ellenere az emberek leanyaival egyesulnek. Ezek az angyalok istenuktol olyan pontos feladatokat kaptak hogy soha tobbe nem illettek bele az egi lenyek seregebe. Pelda erre Szemjasza tanitotta a gyogyfuvek magiajat es a gyokerek vagdalasat, Armaros a bubajak feloldasat, Barkel a csillagaszatot, Kokabeel az asztrologiat, Ezekeel a felhok tudomanyat, Arakiel a fold jeleket, Shamshiel a Nap jeleit, Szeriel a Hold jeleit.
A 17-36 fejezetekben leirjak Henok kulombozo vilagokban es tavoli egboltokban tett utazasait.
A 72-82 fejezeteket asztronomiai fejezeteknek nevezik, a tobbi fejezet a fiaval Matuzsalemmal folytatott beszelgeteseket tartalmazza, akinek hirul adja a kozelgo ozonvizet.
„Es az Ur Mihalyhoz fordult: Lepj oda Henokhoz es szabaditsd meg foldi ruhaitol es kend meg az en jofele balzsamommal es add ra pompazatos ruhainkat. Es Mihaly ugy tett ahogyan az Ur meghagyta neki. Megkent engem es feloltoztetett. ... Es magamra pillantottam es olyan voltam mint az O pompazatosainak egyike es kinezetre nem volt koztunk kulombseg”
Henok „mennybe menetele” Henok megprobalta visszatartani hiveit, tobbszor is figyelmeztette a tolakodo bameszkodokat ne kovessek tovabb „hogy meg ne haljatok” Volt aki megertette de volt aki kovette Henok-ot es a dolog dramaiva valt.
„Azt mondtak veled megyunk arra a helyre ahova megy csak a halal allhat kozenk es kozed es ekkor tortent hogy Henok felment az egbe a viharban tuzes paripakon, tuzes szekeren”
Henok lovaglasa a felhok koze minden kiseroje szamara halallal vegzodott, a kovetkezo napon ugyanis kerestek azokat az embereket, akik akik a mester utan szaladtak.
„Es keresgelni kedtek azon a helyen ahol Henok felment az egbe. Amikor elertek azt a helyet ott az egesz foldet hoval boritva talaltak es a havon nagy kovek hevertek a hokovek fajtajabol. Ekkor az eggyik igy szolt a masikhoz. Jol van lapatoljuk el a havat nezzuk meg hogy az emberek akik Henokkal mentek a ho alatt fekszenek-e. Es ellapatoltak a havat es megtalaltak az embereket akik Henokkal mentek ott fekudtek halva.Kerestek Henokot is de nem talaltak mert felment az egbe. Ez Methusalem fia, Lamek eletenek 113 eveben tortent, amikor Henok az egben ment”
Es hogyan alakul a kep...
Vegyunk egy korunkhoz kozelebbi idopontokat es helyeket hogy ralatasunk legyen hogyan is lessznek husver lenyek ISTENEK.
Hogyan reagal a kokorszak embere egy zseblampa varatlan fenysugarara ? Hogyan reagalnak Afrika tropusi erdeiben a torpe pigmeusok, ha fulsiketito larmaval helikopter ereszkedik szalmakunyhoik ele ? Milyen lehetett, mikor az elso feher hoditok varatlan latogatasukkal megtiszteltek Kozep es Del Amerika indianjait ?
Mint tudjuk minel nagyobb az egymassal talalkozo vilagok kozti diszkrepancia, annal groteszkebb a hatas, hisz az oslako nem hisz a szemenek es a fulenek, nem erti, mi tortenik. Erzekszervei felfoghatatlant tovabbitanak, minden agytekervenyt vegigpasztazva es rajon hogy sehol nem talal emlekekre amelyekhez hasonlithatna az eppen atelteket. Mi tortenik tovabb ? a torzs osszeul es tanakodik es talalgatasokba bocsatkozik, majd megalapozott magyarazat hianyaban remhirek es legendak szuletnek.Ami meg rosszabb hogy igen UJ VALLASOK jonnek letre, mert a kulombzo kulturak szembesitese uj kultuszok keletkezesenek a melegagya, mindez igazoltan es bizonyithatoan. Igy volt ez evezredekkel ezelott is akik ertetlenul alltak szemben a jovevenyek technikai eszkozeivel, hisz sosem lattak meg hasonlot.
Peldakent a lentiek es meg sok sok hasonlo:
1485-1547 – Hernando Cortez es 1478-1541 Francisco Pizzaro akiket Istenekkent tiszteltek az aztekok es inkak
1579 –Francis Drake altal Isteni kultusz Kalifornia partvideken
1565 – Jean Ribault kapitany Floridaban – nem o hirdette hanem hozzajarult az uj Istenseg kialakulasahoz,
1728-1779 – James Cook kapitany Istennek neztek a Tahiti oslakok
1871 – az orosz Mikluho-Maklaj szinten Uj-Guinea partjanal letezo Bongu hely ahol ugy valt ismerte mint Tamo Anut Isten.
Igy hat ...
Ha a keresztenyek aldott ostyat es bort vesznek magukhoz, mint Jezus Krisztus testet es veret, vajon mas indulatnak engedelmeskednek, mint az osi nepek ??
Jezus es tanitvanyai elfogatas elotti utolso vacsorajanak utanzasa vajon nem esdeklo igyekezet-e arra, hogy a megismetles reven vedelmet, aldast, belso nyugalmat es minden bunok bocsanatat elnyerjuk ? Teny hogy a hivok a vallasi gyakorlatok eredmenyekent "jutalmat" varnak, ha nem is a Foldon, de mindenesetre az egben.
Azért mindegy, mert nem akartam azt írni, hogy jó nagy hülyeséget másoltál be, kerültem volna a vitát. Gondoltam hátha elméláztok ti, akik valami nagy baromságban hisztek, mint pl Atya-Anya Isten, meg Mihály arkangyal, meg a többi, amihez nem is tudom milyen elvetemült idiotizmus kell, vagy pökhendi felsőbbrendűséggel megspékelt lázadási kényszer, hogy többnek hiszitek magatokat a többinél, akik inkább elfogadják a nyilvánvalót.
Ezt akartad? Ez jár, mert a te stílusod tükörképe ez a válasz. A jehovista kommentet meg már hagyom, mert megint jön a hülyeségeivel.
De másolni én is tudok:
"
Vannak akik azt állítják, hogy a “Szentháromság” egy pogány eredetű fogalom, a pogány mitológiából került be a keresztény gondolkodásba és hitvallásba, - valóban így van ez?
Bár a “Szentháromság” kifejezés csak egy teológiai fogalom, a Bibliában nem fordul elő, de a három személyű Istenről megemlékezik és bemutatja úgy az Ó mint az Újszövetség is.
Míg az Ószövetség visszafogottan beszél az Istenség három személyéről, addig az Újszövetség nagyon határozottan megnevezi és külön választottan beszél Róluk. II. Sám 23,2-3. - Ésa. 63,8-11. - I. Ján. 5,7. - Mát. 3,16-17. - 28,19. - I. Pét. 1,2.
Vannak olyan keresztények, akik azt vallják, hogy a Szentháromság hit csak 325-ben a Níceai Zsinaton lett elfogadva és került be a keresztény hitvallás pontjai közé.
Valójában azonban csak az új vallási irányzat miatt került sor a Níceai határozatra, az Ariánusok új tanításával szemben volt szükség egy pontosabb megfogalmazásra.
A Szentháromság fogalma azonban ősibb eredetű, mint a Niceai Zsinat, hiszen már az apostoli gyülekezet is ebben a hitben élt, és ezt képviselte az egész világon. Mát. 28,19. - II. Kor. 13,13.
Sőt itt vannak ezek is:
Található-e a Bibliában olyan kijelentés, ahol egyértelműen Istennek nevezi a Szentlelket éppen úgy, miként az Atya Istennel kapcsolatban teszi ezt?
Mindenek előtt azokat az igehelyeket kell megemlíteni, ahol az Istenség bemutatásában három személyt sorol fel a Biblia, mindegyiket külön a nevén nevezve, semmivel sem utalva arra, hogy a három említett közül az egyik nem ugyanolyan személy, mint a többi.
“...megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében”. Mát. 28,19.
“Mert hárman vannak, akik bizonyságot tesznek a mennyben, az Atya, az Ige és a Szent Lélek: és ez a három egy.” I. Ján. 5,7.
“Akik ki vannak választva az Atya Isten eleve rendelése szerint, a Lélek megszentelésében... és Jézus Krisztus vérével való meghintésre...” I. Pét. 1,2.
Ugyanakkor olyan kijelentéseket is találhatunk, ahol az egyik esetben Istennek nevezi, a következő esetben viszont már Szentléleknek mondja.
Anániás és Zafíra történetében olvashatunk arról, hogy Péter azt mondja Anániásnak: “Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek”. Csel. 5,4/b.
Előtte viszont azt is mondta: “...miért foglalta el Sátán a te szívedet, hogy megcsald a Szentlelket”. Csel. 5,3.
Ugyanezt erősíti meg az a kijelentés is, amikor Pál apostol arról beszél, hogy a “teljes Írás Istentől ihletett”. II. Tim. 3,16.
Péter apostol viszont azt állítja, hogy minden esetben a “Szentlélektől indíttatva szólottak az Istennek szent emberei”. II. Pét. 1,21.
Amikor Pál apostol a kegyelmi ajándékok szétosztásáról beszél, akkor az egyik esetben azt mondja, hogy mindezt “ugyanaz a Lélek” cselekszi. I. Kor. 12,4.
Később viszont már azt mondja, hogy “ugyanaz az Úr”, illetve “ugyanaz az Isten” cselekszi. I. Kor. 12,5-6.
Ennyi. Nem gondolkodtok, nem láttok, csak hisztek egy emberi tanítónak, míg mi, akik pusztán a Bibliát olvassuk, meg is bizonyosodunk róla, mert nem egy szervezet után loholunk fejvesztve, imádva azt. Én kerültem volna a vitát, de a szektás agresszorok azok képtelen arra, hogy a saját kitalált marhaságaikkal ne tömjék tele úgy az oldalt, hogy abból ne vita legyen, mert a stílusuk is eléggé bicskanyitogató.
De mondom, halálunk után kiderül.
Figyelj oda kicsit jobban, amikor olvasod a Bibliádat.
Ne tépj ki verseket az összefüggésböl, akkor megérted.
Valaki elöttem megfelelt a kérdésre, hogy Jehova azt mondta: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra..."
Kinek mondta ezt? Kivel beszélt tudod?
Ha utána kutatsz meg tudod.
Mi tudjuk :-)....azt is hol van megírva, te tudod?
T. Kerdezo!
Nem veletlen, hogy a Mozes I. l:26 verseben ez all: "Monda Isten: teremtsunk embert a mi kepmasunkra es hasonlatossagunkra....stb."
Itt vilagos, hogy nem magaban beszelt, hanem szolt valakihez. Ez a valaki Jezus volt.
Jezus Isten legelso teremtmenye. Errol olvashatsz a Peldabeszedek 8:22-31 verseiben. Itt ir arrol hogy Jezus megteremtetett. Az utolso verset figyelmedbe ajanlom, ahol arrol ir, hogy: "melette valek mint kezmives"...stb."
Tehat Isten mindent egyutt teremtett az elso teremtmenyevel, Jezussal. Ezert is irja, hogy "Mellette valek mint kezmives". Mivel segitett az Atyjanak a teremtesben.
A Szent Lelek/szellem pedig nem szemely, hanem Isten hatekony ereje, ami altal teremtett mindent. Ebbol az erobol adott Jezusnak, mikor csodakat tett, es ebbol kaptak az apostolok is. Mikor kitoltetett rajuk a Szent szellem, az megjelent a fejuk felett langnyelvek formajaban.
Hogyan lenne elkepzelheto, hogy valakik betoltodjenek "valakivel"?
Ebbol az erobol kapott Samson is, aki halalaval tobb filiszteust pusztitott el, mint eleteben.
Jezus "segitonek" is nevezte a szent szellemet, es azt mondta, hogy ez a segito tanitani, tanuskodni, szolni, es hallani fog. Janos 14;16,17,26; 15;26; 16;13 versek
A Szentirasban nem szokatlan dolog, hogy az elettelen dolgokat megszemelyesitik. Pl. azt irja hogy a bolcsessegnek "gyermekei" vannak. Lukacs 7;35
A bunrol es a halalrol mint kiralyokrol beszel. Roma 5:14,2l
Tehat a szent szellem nem szemely, hanem hatekony ero, amelyet Isten araszt ki magabol szent akaratanak a vegrehajtasahoz. Zsoltarok 104;39, Cselekedetek 4;31 Peter II 1:21
Masreszt nyugodtan utananezhetsz a vilagi irodalomban annak, hogy a "Haromsagtan" az i.sz.II.szazadtol kezdve lett vita targya a Vatikanban. De csak a III.szazadban kerult be vegleg a tanokba. Mind a "haromsagtan, mind a lelek halhatatlansaga" pogany eredetu. A lelek halhatatlansaga Platontol eredeztetheto. A haromsagtan pedig Babiloni es Egyiptomi eredetu.
Az I.szazadi keresztenyek ezt a fogalmat nem is ismertek. Ok tudtak, hogy ki a teremto Isten, es ki a Fiu. De tisztaban voltak a Szent szellemmel is. Tudtak, hogy nem szemely, hanem Isten hatekony ereje.
Sajnos az egyhaz ugy belesulykolta a hivekbe ezt a teves tanitast, hogy ha a maga szemevel olvassa a Bibliabol az igazsagot, akkor is inkabb hisz az emberek altal leirt 'filozofiai tanitasoknak' mint az Isten szavanak.
Gondolom, teged sem lehet meggyozni. Mert eleve ugy allsz a kerdeshez, hogy mar kialakult nezeted van, sajnos nem az igazsag szerinti. Pedig ha pillanatra felretenned a meggyozodesedet, es ugy olvasnad el a fenti idezeteket, hogy tiszta "elmevel" /elfelejtve az eddigi tudasodat/ egeszen maskepp latnad a kerdest.
Bocs, a 'tiszta elmet' nem ugy ertettem, hogy bantoan, hanem hogy tedd felre az eddigi tudast, es ugy olvasd el, mintha most szereznel csak ismeretet errol a kerdesrol.
Varom a valaszodat. Ha irnal, irj privatba. Udv: Judit!
U.i: kicsit elhamarkodott a velemenyed rolunk. Mi nem az Ortornyot vesszuk elo, hanem a Bibliat. En is ezt vettem elo most neked, meghozza a Karolit, nehogy megvadolj azzal, hogy a mi "hamis Bibliankat" hasznaltam. Nem mellesleg, ha ezeket a fennt felsorolt idezeteket esetleg osszehasonlitod a mi Bibliankban talalhatoakkal, nem fogsz hamis dolgot talalni, mert ott is az van mint a Karoliban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!