Hol vagy hogyan olvasható az a rész a Bibliában amikor Sátán kétségbe vonja Isten jogos uralkodását?
Sehol (max valamelyik apokrifban talán).
Ádámnál úgy volt, hogy:
Isten azt mondta, hogy ha esznek a fából, akkor halottak lesznek.
Sátán meg csak közölte, hogy Isten hazudik.
Illetve olyanok lesznek mint az Isten (halottak).
Jóbnál pedig úgy volt, hogy:
Sátán szerint csak azért szerti Jób Istent, mert mindene megvan. Ha semmilyen lenne, akkor gyűlölné.
Inkább az ember van megvádolva és nem Isten.
Jól írták az előbb, sehol nincs ilyesmi írva a Bibliában. Sátán nem bolond vagy ostoba, pontosan tudja, kicsoda az Örökkévaló Isten, az Ő uralmán nincs mit kétségbe vonni, mert ha az nem létezne, akkor semmi és senki sem létezne, hiszen Ő tart fenn mindent lehete által - még a bukott angyalokat is - hiszen senki másban nincs önmagától élet, csak Istenben, ezért Tőle ered mindenki másé is.
Tehát a Vádló nem az Istent vádolja, hanem az embert, pontosabban a szenteket, és saját magának a "Magasságoshoz hasonló" helyet akar, vagyis népeken való uralomra vágyik, sőt, az "Isten csillagai fölé" vagyis az angyalok fölé is helyezné a trónját. Ezzel nem azt mondja, hogy Isten nem jogosult a világot kormányozni, hanem azt, hogy ő is részt akar ebből, méghozzá a saját törvényei szerint. Ebben áll a lázadása.
Szervusz
Tényleg nem olvasható akérdésedben felvetett dolog. De a 1Mozes 1-3 fejezetéből világos, hogy Sátán kétságbe vonta Isten uralkodási jogát, nem csak az emberek fölött, hiszen aok angyalt is megával csábított. Ezért lett a vízözön is.
Sátán azzal, hogy rávette Ádámot és Évát, hogy vétkezzenek Isten ellen, voltaképpen lázadást szított. Visszautasította(ő maga is) Jehova uralkodási módját. Lényegében ezt mondta: „Isten rossz uralkodó. Hazudozik és jó dolgokat tagad meg az alattvalóitól. Az embereknek nincs szükségük arra, hogy Isten uralkodjon felettük. Maguk is eldönthetik, hogy mi a jó, és mi a rossz. Az én uralmam alatt jobb dolguk lesz.”
Az idő mára bőven bebizonyította, hogy Sátánnak nincsen igaza. Mert tud az ember uralkodni, de sajnos csak úgy, hogy attól mások szenvednek. (Prédikátor 8:9 Mindezt láttam, és szívemet ráirányítottam minden tettre, melyet véghezvisznek a nap alatt, oly időben, mikor ember uralkodik emberen a maga kárára.) Mondta bölcs Salamon.
1Moz 3;1-5.'Valoban azt mondta Isten'
Azt mondta ezzel valami jot megtagad Isten az elso ember partol.
Holott o ott volt amikor Isten mindezt kijelentette az Adamnak es Evanak.
Mi volt a szandeka vele?
Ketsegbe vonta Isten jogos uralmat ,es ehhez az elso emberpart hasznalta indulasul,mivel meg nem ismertek a hazugsag fogalmat,de satan mar elt is vele.
A tobbit leirtak.
Nincs konkrétan leírva. De sok utalás van, amiből össze lehet rakni a képet. Például:
"Miként estél alá az égről fényes csillag, hajnal fia!? Levágattál a földre, aki népeken tapostál! Holott te ezt mondád szívedben: Az égbe megyek fel, az Isten csillagai fölé helyezem ülőszékemet, és lakom a gyülekezet hegyén messze északon. Felibök hágok a magas felhőknek, és hasonló leszek a Magasságoshoz. Pedig a sírba szállsz alá, sírgödör mélységébe! Akik látnak, rád tekintenek, és elgondolják: Ez-é a föld ama háborgatója, aki királyságokat rendített meg? Aki a föld kerekségét pusztasággá tette, városait lerontá, és foglyait nem bocsátá haza!" (Ésa 14,12-17)
Vagy:
"Édenben, Isten kertjében voltál; rakva valál mindenféle drágakövekkel: karniollal, topázzal és jáspissal, társiskővel és onixxal, berillussal, zafirral, gránáttal és smaragddal; és karikáid mesterkézzel és mélyedéseid aranyból készültek ama napon, melyen teremtetél. Valál felkent oltalmazó Kérub; és úgy állattalak téged, hogy Isten szent hegyén valál, tüzes kövek közt jártál. Feddhetetlen valál útaidban attól a naptól fogva, melyen teremtetél, míg gonoszság nem találtaték benned. Kereskedésed bősége miatt belsőd erőszakossággal telt meg és vétkezél; azért levetélek téged az Isten hegyéről, és elvesztélek, te oltalmazó Kérub, a tüzes kövek közül. Szíved felfuvalkodott szépséged miatt; megrontottad bölcseségedet fényességedben; a földre vetettelek királyok előtt, adtalak szemök gyönyörűségére. Vétkeid sokaságával kereskedésed hamisságában megfertéztetted szenthelyeidet; azért tüzet hoztam ki belsődből, ez emésztett meg téged; és tevélek hamuvá a földön mindenek láttára, akik reád néznek. Mindnyájan, akik ismertek a népek közt, elborzadnak miattad; rémségessé lettél, s többé örökké nem leszel!" (Ez 28,13-19)
Sajnos többen idézték Ézsaiástól és Ezékieltől azokat a próféciákat, amiket önkényesen a sátánra asszociálnak sokan. Nem véletlen, hogy a 4. válaszban hivatkoztunk egy hasonló kérdésre, ahogy részletesen ki lett tárgyalva, hogy ezek az idézetek nem a sátánra vonatkoznak.
Ezékiel 28
12. Embernek fia! kezdj gyászéneket Tírus királyáról…
Ha elolvassátok az előtte lévő fejezeteket is, a próféta kitárgyalja, hogy Tírus királya miképpen lett gazdaggá, és lett felfuvalkodott. Az általatok beidézett részek arról szólnak, hogy Isten megszámlálta a király napjait, mert Isten maga volt az, ki egy Éden kertjébe tette őt királlyá, és gazdagította meg. De a király a kereskedésével felbecsülhetetlen gazdagságot szerzett, és felfuvalkodott. Egy parányi szó sincs sátánról.
Ézsaiás 14
4. E gúnydalt mondod Babilon királya felett…
A párhuzam hasonló Ezékiel szavaihoz, csupán itt babilon királyáról ír a próféta. Babilon királya felmagasztaltatott, és felfuvalkodott, de Isten megszámlálta napjait. Egy szó nincs sátánról. Nem küldött prófétát, hogy sátán ellen mondjon beszédet az embereknek. Ez illogikus is lenne.
Ne vegyétek át a szerepet a sátántól, és ne vádoljátok őt. A gonoszt jóval kell meggyőzni, és nem idézetekkel a Bibliából, amik ráadásul nem is a sátán ellen szólnak.
Nincs szó a Bibliában semmi olyanról, hogy a sátán fellázadt volna, de még csak annyi sem, hogy felfuvalkodott volna.
Az Éden kertjében történt eseményekhez annyit, hogy a megkísértés és hazugság nem kérdőjelezi meg Isten hatalmát. Ugyanis az indíték nincs leírva. Ha elolvassátok Jób első fejezetét a sátánt Isten utasította. Jób 1:
12. Az Úr pedig monda a Sátánnak: Íme, mindazt, a mije van, kezedbe adom; csak ő magára ne nyújtsd ki kezedet. És kiméne a Sátán az Úr elől.
A sátán nem mondott teljesen valótlant az Éden kertjében: A gyümölcs evésétől valóban felnyílt a szemük, és megtudták, hogy mi a jó és a rossz, akárcsak az Isten. Ezt Isten is elismerte:
IMózes 1: „22. És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közűlünk egy, jót és gonoszt tudván.”
Nem haltak meg fizikailag azonnal, stb.
Nem azt mondom, hogy a sátán a jófiú, mert a Biblia szerint nem, sőt a sátán szó jelentése ellenség, ami nem véletlen, de nem kell olyannal vádolni a vádlót, ami nem igaz. Sajnos a keresztény ember hajlamos hétfőn idézni valamit a Bibliából az érvei alátámasztásához, kedden azt simán megcáfolja szintén a Bibliából.
Azt senki sem gondolhatja józanul, hogy valaha is élt a Földön olyan épeszű ember, aki kitűzte magának célul, hogy fölmegy az égbe, és az Isten csillagai fölé - melyek az angyalokat szimbolizálják - helyezi a trónját(Ésa 14,13), és Istenre fog hasonlítani (14.vsz). Arról nem is beszélve, hogy ez a személy az égből esett le (12.vsz.), azaz nem lehet ember, mert csak egy ember származott az égből, Jézus, de Ő önként jött -mintegy hétszáz évvel később-, nem pedig leesett onnan. Az idézet egy olyan szellemi lényre utal, aki az egész föld kerekséget pusztává tette(17.vsz.). Sem Nimród, sem a fáraók, sem Nabukodonozor, sem Nagy Sándor, sem akármelyik római császár, sem Napóleon, sem Hitler vagy Sztálin nem töltötte be ezt a feltételt. Az egész Bibliában csupán egyszer volt a Föld kietlen és puszta: a hat napos teremtés előtt (1Móz 1,2). Mivel pedig az Ésaiás 14 kijelenti, hogy egy király tette a Földet pusztasággá, ebből megérthető az is, hogy a Föld kietlenségének és pusztaságának oka volt, és nem olyannak lett teremtve. Ez pedig a Sátán lázadásával volt kapcsolatban, még jóval az ember teremtése előtt, amiről a Biblia viszonylag szűkszavúan beszél.
Az Ezékiel 28 konkrétabb. A Tirusz királyának nevezett személy Édenben volt, méghozzá felkent oltalmazó kerubként. A kerubok a legmagasabb rendű angyali vezetők, amilyen Mihály, Gábriel, de egyes apokrif iratok más angyali fejedelmek neveit is megemlítik. Ezek közé tartozott az a személy is, akit Tirusz királyának nevez. Vagyis a 12. versszakban Tirusz királyának nevezett lény, nem lehet azonos a 2. versszakban Tirusz fejedelmének nevezett személlyel, akiről azt mondja a Biblia, hogy csupán ember. Efölött az emberi uralkodó fölött volt egy szellemi lény is, aki tulajdonképpen gyakorolta a hatalmat az emberen keresztül. Ez a szellemi lény valaha Isten felkent, feddhetetlen főangyalainak egyike volt, de a prófécia leírásakor már régen ki volt takarítva Isten hegyéről, ami nem a Földön van, ahogyan az az Éden sem azonos azzal az Édennel, ahova Ádámot és Évát helyezte Isten. Akkor ugyanis már réges régen nem volt a Sátán sem oltalmazó, sem kerub, sem pedig feddhetetlen. Mivel pedig a leírás hasonló zuhanásról számol be, mint az Ésaiás 14, ugyanarról a személyről van szó. Jézus is azt mondja a Sátánról, hogy úgy zuhant le az égből, mint a villám. Tulajdonképpen az akadékoskodáson, és a csomó-keresése-kákán-szindrómáján kívül nincs semmi, ami cáfolná, hogy a két bibliai részlet a Sátánról szól, mivel másra nem vonatkozhat. Ennyit az önkényességről...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!