Az önmegtagadás összeegyeztethető az önmegvalósítással?
Ha jól tudom Jézus mondott olyat,hogy : Ha valaki énutánam akar jönni, tagadja meg (ön)magát, vegye fel a keresztjét, és kövessen engem. (Mk 8,34)
A mai világunk meg az önmegvalósítást helyezi előre.
Légy önmagad;kövesd ,valósítsd meg az álmaid;érd el a célod;légy aki vagy,aki szeretnél,stb...
Mert ez vezethet a boldog élethez, a "kiteljesedéshez"-hétköznapi értelemben.
Még a Maslow-féle piramis tetején is ez van :-)
Ezt össze lehet egyezetetni a jézusi önmegtagadással? Önfeladással,lemondással,stb...
Aki önmegvalósít,álmokat követ az nem járhat Jézus nyomában? Az nem keresztényi élet? A széles úton jár és nem a keskeny ösvényen?
Az ember esetében kétféle énről/önről beszélhetünk. Az egyik én érzet, ha bibliai szempontból elemezzük, akkor a Sátáni akaratot helyezi előtérbe, míg a másik az Istenit. Jézus, mikor önmegtagadásról beszél, akkor gyakorlatilag a Sátáni én megtagadására gondol, s amikor ez a megtagadás létrejön, akkor másfelől az Isteni én megvalósulása lép érvénybe.
A kettő tehát nem feltétlenül zárja ki egymást. De a földi javakat hajkurászó, személyes vágyaikat minduntalan teljesíteni akaró én érzetek viszont még mindig a Sátáni ének, vagyis a mai világunkban elterjedt kijelentés, miszerint legyünk önmagunk, valósítsuk meg álmainkat, stb, stb eléggé félrevezető tud lenni, mert nagyrészt pont ez a Sátáni én erejének növelésére biztat...persze ez nem minden esetben van így.
Ha keresztény vagy, attól még szabad vagy: a jóra. Helyezd a hitet legfontosabb helyre az életedben. Tehát, hogy Jézus tanácsait megfogadod. Ettől még lehet bármilyen szakmában, keresztényként élni. Nem mindenkinek az a hivatása, hogy szerzetes legyen. Viszont minden kereszténynek közös hivatása, fejlettségi fokától függően:
5,13 Ti vagytok a földnek savai; ha pedig a só megízetlenül, mivel sózzák meg? nem jó azután semmire, hanem hogy kidobják és eltapossák az emberek.
5,14 Ti vagytok a világ világossága. Nem rejtethetik el a hegyen épített város.
5,15 Gyertyát sem azért gyújtanak, hogy a véka alá, hanem hogy a gyertyatartóba tegyék és fényljék mindazoknak, a kik a házban vannak.
5,16 Úgy fényljék a ti világosságtok az emberek előtt, hogy [Eféz. 5,8.9. 1 Pét. 2,12.] lássák a ti jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat.
A Galatea levélben fel vannak sorolva a kerülendő cselekvések:
5,19 A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalók, melyek ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás.
5,20 Bálványimádás, varázslás, ellenségeskedések, versengések, gyűlölködések, harag, patvarkodások, viszszavonások, pártütések,
5,21 Irígységek, gyilkosságok, részegségek, dobzódások és ezekhez hasonlók: melyekről előre mondom néktek, a miképen már ezelőtt is mondottam, hogy a kik ilyeneket cselekesznek, Isten országának örökösei nem lesznek.
5,22 De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.
5,23 Az ilyenek ellen nincs törvény.
Nem az önmegtagadásunk következménye az üdvösség. Az üdvösségünk forrása a Jézus Krisztusban való hit. A kereszténységben az Isten-ember kapcsolatban inkább Isten az aktív fél Ő maga az, aki megvált! Isten ilyen macho Isten, hogy nem a mi erőlködésünkkel, kilóra mérhető jó cselekedeteinkkel vívjuk ki az üdvösséget, hanem Ő maga avatkozott közbe, és ment meg (Jézus Krisztus elküldésével). Szimbolikus: az Ószövetségben Isten mentette ki Egyiptomból a zsidó népet. Az Újszövetségben már lelki értelemben jelenik meg a szabadítás, már az első oldalon az ÚSZ-ben:
Mát. 1,21
Szűl pedig fiat, és nevezd annak nevét Jézusnak, mert ő szabadítja meg az ő népét annak bűneiből.
Még kiegészítésként, az előbbi hsz-ben a párhuzamhoz:
I. Kor.
10,1 Nem akarom pedig, hogy ne tudjátok, atyámfiai, hogy a mi atyáink mindnyájan a felhő alatt voltak, és mindnyájan a tengeren mentek által;
10,2 És mindnyájan Mózesre keresztelkedtek meg a felhőben és a tengerben;
10,3 És mindnyájan egy lelki eledelt ettek;
10,4 És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, a mely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.
10,5 De azoknak többségét nem kedvelé az Isten, mert elhullának a pusztában.
10,6 Ezek pedig példáink lőnek, hogy mi ne kívánjunk gonosz dolgokat, a miképen azok kívántak.
10,7 Se bálványimádók ne legyetek, mint azok közül némelyek, a mint meg van írva: Leüle a nép enni és inni, és felkelének játszani.
10,8 Se pedig ne paráználkodjunk mint azok közül paráználkodtak némelyek, és elestek egy napon huszonháromezeren.
10,9 Se a Krisztust ne kísértsük, a mint közülök kísértették némelyek, és elveszének a kígyók miatt.
10,10 Se pedig ne zúgolódjatok, miképen ő közülök zúgolódának némelyek, és elveszének a pusztító által.
10,11 Mindezek pedig példaképen estek rajtok; megírattak pedig a mi tanulságunkra, a kikhez az időknek vége elérkezett.
10,12 Azért a ki azt hiszi, hogy áll, meglássa, hogy el ne essék.
10,13 Nem egyéb, hanem csak emberi kísértés esett rajtatok: de hű az Isten, a ki nem hágy titeket feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek; sőt a kísértéssel egyetemben a kimenekedést is megadja majd, hogy elszenvedhessétek.
Szia
Mikor tagadja meg valakimagát? Akkor, amikor önként megteszi azt, amit egy rabszolga kényszerből tesz, és megtagadja önmagát. Jézus ezt így fogalmazta meg: „Ha valaki utánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel a kínoszlopát, és állandóan kövessen engem” Máté 16:24. Az ember akkor kezdi el követni Krisztust, és teljesen alávetni magát Isten akaratának, amikor átadja magát Istennek. Ezután felajánlja magát a megkeresztelkedésre, és Isten felszentelt szolgájává válik, aki helyeselt állapotban van Jehova Isten előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!