Van pokol? És örökké tart?
És ha megbotránkoztat téged a te kezed, vágd le azt: jobb néked csonkán bemenned az életre, mint két kézzel menned a gyehennára, a megolthatatlan tűzre. Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik. És ha a te lábad botránkoztat meg téged, vágd le azt: jobb néked sántán bemenned az életre, mint két lábbal vettetned a gyehennára, a megolthatatlan tűzre. Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik. És ha a te szemed botránkoztat meg téged, vájd ki azt: jobb néked félszemmel bemenned az Isten országába, mint két szemmel vettetned a tüzes gyehennára. Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik. (Márk 9, 43-48)
És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre. (Máté 25,46)
Ezek a versek szerint van pokol, és örökké tart. Tudomásom szerint a Jehova tanúi, nem ismerik el a pokol létezését, vagyis a halál után a bűnösök megszűnnek létezni.
Szerintem nem lehet, hogy ne lenne pokol, mert akkor nem lenne értelme, hogy a Jézus útján járj, mivel az, hogy nem fogsz létezni a halál után, az nem fáj. De Jézus mást mond. Ezt a JT-k miért nem fogadják el??
U.i: Ezzel a kérdéssel senkit sem szeretnék megbántani, csupán választ szeretnék kapni. Ha megbántottam, akkor elnézést kérek.
Szervusz
Nem az a lényeg, hogy melyik vallás mit mond a pokolról, a seolról, a hádeszről és a gyehennáról. Az a lényeg, mit tudhatunk meg ezekről a Bibliából. Ott ugyanis pontos információt kapunk erről a témáról.
A Biblia az eredeti nyelvein több mint 70-szer használja a héber se’ól′ szót és annak görög megfelelőjét, a hai′dész szót. Mindkettő a halállal van kapcsolatban. Némelyik bibliafordítás „sírnak” vagy „pokolnak” fordítja őket. De a legtöbb nyelvben nincsenek olyan szavak, amelyek pontosan adnák vissza ennek a héber és görög szónak az értelmét. Mit jelentenek ezek? Figyeljük meg, hogyan használják őket különböző bibliaversekben.
A Prédikátor 9:10 kijelenti: „sem cselekedet, sem tervezés, sem ismeret, sem bölcsesség nincs a seolban, ahová mégy.” Vajon ez azt jelenti, hogy a seol egy konkrét sírhelyre utal, ahová valakinek a hozzátartozóját temették? Nem. Amikor a Biblia egy adott sírhelyre vagy sírra utal, nem a se’ól′ és a hai′dész szót használja, hanem más héber és görög szavakat (1Mózes 23:7–9; Máté 28:1). A Biblia tömegsír, illetve egyéb olyan sírok megjelölésére sem használja a „seol” szót, ahol több személyt — mondjuk egy család tagjait — együtt temettek el (1Mózes 49:30, 31).
Akkor milyen helyre utal a „seol”? Isten Szavából azt látjuk, hogy a „seol” vagy a „hádesz” többre utal, mint csupán egy nagy tömegsírra. Az Ézsaiás 5:14 például megjegyzi, hogy a seol ’tágas, és végtelenül szélesre nyitotta száját’. Bár a seol már megszámlálhatatlanul sok halottat „nyelt el”, úgy tűnik, folyton még többre vágyik (Példabeszédek 30:15, 16). A szó szerinti sírhelyektől eltérően, melyekben korlátozott számú halott fér el, ’a seol nem elégszik meg’ (Példabeszédek 27:20). A seol soha nem telik meg. Nincsenek határai. A seol vagy a hádesz tehát nem szó szerinti hely, mely egy adott ponton van, hanem a halottak közös sírja, az a képletes hely, ahol a legtöbb ember halálalvásban van.
A feltámadás bibliai tanítása segít nekünk még jobban megérteni a „seol” és a „hádesz” jelentését. Isten Szava a seolt és a hádeszt azzal a halállal köti össze, amelyből lesz feltámadás (Jób 14:13; Cselekedetek 2:31; Jelenések 20:13). Isten Szavából arra is fény derül, hogy a seolban vagy a hádeszben nemcsak olyanok vannak, akik szolgálták Jehovát, hanem sok olyan ember is, aki nem szolgálta (1Mózes 37:35; Zsoltárok 55:15). Ezért a Biblia azt tanítja, hogy „lesz feltámadásuk mind az igazságosaknak, mind az igazságtalanoknak” (Cselekedetek 24:15).
Ha kikeresed az idézett Bibliaverseket, teljesebb képet kapsz, könnyebb lesz megérteni.
Ha érdekel mi a gyehenna, szívesen leírom neked.
Üdvözlettel: Zita
Nincs.
De nem csak az szól válaszom mellet, hogy az egész vallás egy nagy kamu, ha nem az is, hogy a "pokol" is a katolikusok egyik tévtanítása, a Bibliában nem szerepel.
"...porrá leszünk" Ennyi.
Szia!
A pokol kifejezés a Biblia szóhasználatában (héber seol, görög hádész) a halottak tartózkodási helyét, vagyis a sírt jelöli.
Az általad beidézett igében nem erről van szó. Márk 9:43-48-ban Jézus Ézsaiás 66:24-et idézi, ahol nem élő emberek, hanem „holttestek” férgek és tűz általi feltartóztathatatlan, teljes pusztulásáról van szó, ami óriási különbség. A holttestek férgek és tűz általi
megemésztése értelemszerűen nem tart sokáig, és végeredményeként csak a semmi marad. Egyáltalán nem
„halhatatlan férgekről” és vég nélkül szenvedő kárhozottakról beszélt tehát Jézus az ószövetségi igét idézve.
Máté 25:46-ban a „gyötrelem”-nek fordított görög szó (kolaszisz) jelentése: „büntetés”. Egyszerűen azt jelenti
ki tehát ez az ige, hogy örökre szóló, elháríthatatlan, megsemmisülésig ható a kárhozatra ítéltek büntetése.
A második halált vagy a kárhozat halálát a keresztények általában örökkévaló gyötrelemnek hiszik, a középkorban kialakult egyházi tanítás nyomán. A lélek halhatatlansága eszméjének következményeként jött létre ez az elgondolás. Ha ugyanis a lélek különválik a testtől a halál pillanatában, és mint halhatatlan és elpusztíthatatlan valami létezik tovább, akkor valóban nemigen lehet mást elképzelni a kárhozat büntetéseként. Ez a felfogás azonban Isten jellemére vet árnyékot, és azon túl az egész megváltási tervre is! Mert jogos a kérdés: Ilyen engesztelhetetlen bosszút vagy megtorlást alkalmaz a szeretet Istene? A megváltottak öröme pedig egy ilyen borzalmas dolog mellett fog megvalósulni? Élvezik majd az üdvösség javait egykori embertársaik, netán családtagjaik örökös kínjainak a tudatában?
A Biblia azonban – hála Istennek – semmi ilyesmit nem tanít. A kárhozat ítélete – amint a „második halál” kifejezés is utal erre – örök megsemmisülés, az élet jogának elvétele egy világosan indokolt ítélethirdetés nyomán. Ez súlyos, tragikus vég és igazságszolgáltató büntetés, mégis a lehetséges legirgalmasabb dolog, amely a gyógyulni nem akaró, bűneikben megkeményedett emberekkel történhet. Íme, néhány világos ige:
„Egy kevés idő még, és nincs gonosz, nézed a helyét és nincsen ott... Elmúlt, és ímé nincsen! Kerestem, de nem található!” (Zsoltárok 37:10,36)
„(Akik az utolsó ítéletkor isznak Isten „haragpoharából”) olyanok lesznek, mintha nem lettek volna.” (Abdiás 1:16)
Végül maga a sír és a halál is örökre megsemmisülnek a végső ítélet végrehajtás pusztító lángtengerében – mondja ez az ige, jelképes beszéddel, mintegy megszemélyesítve a sírt és a halált:
„A pokol (sír) és a halál vettetnek a tűznek tavába, ez a második halál, a tűznek tava.” (Jelenések 20:14)
Ezután rögtön az újjáteremtett Föld látomása következik a bibliai leírásban, azzal a bejelentéssel, hogy ott minden újjá lesz, és ott „semmi elátkozott nem lesz többé” (Jelenések 22:3)
Üdv. Péter
23 perc a pokolban:
http://www.youtube.com/watch?v=THD1dl_fMag
http://www.youtube.com/watch?v=DsW8QitoMPo
http://www.youtube.com/watch?v=XTQaRQ1-HeY
http://www.youtube.com/watch?v=92upbA6-uEc
http://www.youtube.com/watch?v=9mKjt--KmaI
http://www.youtube.com/watch?v=0bBoSh0k9TQ
http://www.youtube.com/watch?v=Y6Zy2OZHFAY
23 óra a pokolban:
Kedves kérdező!
Már rengeteg ilyen kérdést tettek fel előtted, ezért ajánlom neked ezek visszaolvasását, például ezt a kérdést: http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__4..
Itt meg is indokoltuk, hogy miért vetjük el a pokol tévtanítását.
Filoszmen!
Már megbocsáss, de attól, aki bölcsészkaron diplomázott, nem azt várná el az ember, hogy hívőket köpköd értelmetlenül... A kérdés nem ateistáknak szól, ezt fel kéne ismerni, főleg nem az ilyen szélsőséges gondolkodásúaknak, akik még csak tolerálni sem képesek az olyan személyeket, akik másképp gondolkodnak...
Zitus, köszi a válaszodat, és szeretném, ha leírnád a gyehennáról is a véleményedet, úgy mint a pokolról tetted.
3. neked is köszönöm a választ, erre már én is gondoltam, mert ott világosan le van írva, hogy a gazdag gyötrődik. Persze ez "csak" egy példázat, nem minden való benne, pl. a mennyben lévők nem látják a pokolban levőket, se fordítva. De az, hogy a mennyben boldogság van, a pokolban meg gyötrelem, az igen is valóságos.
Lost in the Darkness, honnan tudod, hogy ki fog oda kerülni??
Junior: Halál! hol a te fullánkod? Pokol! hol a te diadalmad?(1 Kor 15,55), a test lesz porrá, mert abból vétettünk, de a lelkünk tovább él(az más más kérdés, hogy hol)
Péter, Isten nem csak a szeretet Istene, hanem az igazságé is. Akik elfordultak Tőle, azoknak jár a büntetés, mivel ő maguk döntöttek Isten ellen. Ha nem lenne örök bűnhődés, akkor nem lenne értelme, hogy az ember ne a rosszat tegye, mivel, csak annyi lesz a "jutalma", hogy nem fog tovább létezni. Az nem fáj. De, ha van pokol(gyehenna), akkor az ember felfogja, hogy örökkön örökké fog szenvedni a bűneitől, amiket elkövetett, és így már van értelme a Jézus útján járni, hogy ne keljen szenvednie(de nem csak ezért).
Tattila, az első részt már megnéztem, majd ha lesz időm megnézem a többit is. Már láttam ilyen pokolbelí történetről dok. filmet. Ott máshogy ábrázolta a túlélő. Ő sötétséget és ürességet írt le. Már régen láttam, úgyhogy nem emlékszek pontosan. Talán te is láttad. Azthiszem egy ausztrál férfi volt, akit "megcsípett" egy medúza, szörfözés közben.
Filoszmen, ezzel a hozzászólásoddal nem tudok mit kezdeni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!