Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Tényleg 439 ellentmondás van...

Tényleg 439 ellentmondás van a Biblia című könyvben?

Figyelt kérdés

Csak mert láttam egy ilyen posztert:


[link]


Soknak utánanéztem, és valóban helytálló.


Melyikek nem?



2013. aug. 1. 12:27
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
37%

Hallottál-e már valaha két embert beszámolni olyan eseményről, amelynek mindketten tanúi voltak? Ha igen, észrevehetted, hogy mindegyikük azokat a részleteket hangsúlyozta, amelyek hatással voltak rá. Az egyik kihagyhatott olyan dolgokat, amelyeket a másik elmesélt. Mégis mindketten igazat mondtak. Ugyanez a helyzet a Jézus szolgálatáról szóló négy evangéliumi beszámolóval, valamint más történelmi eseményekkel, amelyeket több bibliaíró írt le. Mindegyik író pontos információt ad, még akkor is, ha az egyik megőrzött olyan részleteket, amelyeket a másik elhagyott. Az összes beszámolót figyelembe véve teljesebb képet nyerhetünk arról, ami történt. Ezenkívül az ilyen változatok azt bizonyítják, hogy a bibliai beszámolók egymástól függetlenül keletkeztek. Lényegi összhangjuk pedig azt bizonyítja, hogy igazak.


Olvasd el a szövegösszefüggést!


Gyakran már a szövegösszefüggés megvizsgálásával feloldhatunk látszólagos ellentmondásokat. Nézzünk például egy gyakran felmerülő problémát Káin feleségével kapcsolatban. Az 1Mózes 4:1, 2-ben ezt olvassuk: „Idővel [Éva] megszülte Káint és azt mondta: ’Férfit szültem Jehova segítségével.’ Később megszülte annak testvérét, Ábelt.” Mint ismeretes, Káin megölte Ábelt. Később azonban azt olvassuk, hogy Káinnak felesége és gyermekei voltak (1Mózes 4:17). Ha Ádámnak és Évának csupán két fia volt, hogyan talált Káin feleséget?


A megoldás abban a tényben rejlik, hogy Ádámnak és Évának kettőnél több gyermeke született. A szövegösszefüggés szerint nagy családjuk volt. Az 1Mózes 5:3-ban azt olvassuk, hogy Ádám egy Séth nevű fiú apja lett, majd a következő versből megtudjuk, hogy „fiak és leányok apja lett” (1Mózes 5:4). Így Káin összeházasodhatott az egyik testvérével vagy az egyik unokahúgával. Az emberiség történetének abban a korai szakaszában, amikor az emberek még közel voltak a tökéletességhez, egy ilyen házasság nyilvánvalóan nem jelentette azt a kockázatot az utódok számára, amit egy ilyen kapcsolat ma jelent.


A szövegösszefüggés figyelembevétele segíthet nekünk megérteni a Pál apostol és Jakab közötti állítólagos nézetkülönbséget is. Az Efézus 2:8, 9-ben Pál rámutat arra, hogy a keresztények hit által, nem pedig cselekedetek által részesülnek megmentésben. Ezt mondja: „Hit által részesültetek megmentésben . . . nem cselekedetek által.” Jakab ezzel szemben a cselekedetek fontosságát hangsúlyozza. Ezt írja: „Miként a test halott szellem nélkül, úgy a hit is halott cselekedetek nélkül” (Jakab 2:26). Hogyan egyeztethető össze ez a két állítás?


Figyelembe véve Pál szavainak szövegösszefüggését azt látjuk, hogy az egyik állítás a másik kiegészítője. Pál apostol ugyanis a zsidóknak a mózesi törvények betartása érdekében tett erőfeszítéseire utal. Ők úgy vélték, hogyha a Törvényt annak minden részletében betartják, igazságosak lehetnek. De Pál rámutatott arra, hogy ez lehetetlen. Saját cselekedeteink által soha nem válhatunk igazságosakká — és így soha nem érdemelhetjük ki a megmentést — a bennünk levő öröklött bűn miatt. Csak a Jézus váltságáldozatába vetett hit által lehetünk megmentve (Róma 5:18).


Jakab pedig azt a fontos alapelvet fűzi hozzá ehhez, hogy a hit önmagában, ha cselekedetekkel nincs alátámasztva, értéktelen. Annak, aki kijelenti, hogy hisz Jézusban, tetteivel bizonyítania is kell ezt. A cselekedetek nélküli hit halott, és nem vezet megmentéshez.


Pál apostol teljesen egyetértett ezzel, és gyakran említette, milyen cselekedeteket kell felmutatniuk a keresztényeknek ahhoz, hogy bizonyítsák hitüket. A rómaiaknak például ezt írta: „Szívvel gyakorolunk hitet az igazságosságért, de szájjal teszünk nyilvános kijelentést a megmentésért.” „Nyilvános kijelentést” tenni — azaz megosztani a hitünket másokkal — a megmentés érdekében elengedhetetlen (Róma 10:10; lásd még 1Korinthus 15:58; Efézus 5:15, 21–33; 6:15; 1Timótheus 4:16; 2Timótheus 4:5; Zsidók 10:23–25). De egyetlen keresztény sem képes a cselekedetei által, és különösen nem a mózesi törvény betartására tett erőfeszítései által kiérdemelni a jogot az örök életre. Az örök élet „ajándék, amit Isten ad” azoknak, akik hitet gyakorolnak (Róma 6:23; János 3:16).

2013. aug. 1. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
37%

Különböző nézőpontok


A Biblia írói néha különböző nézőpontokból írják le az eseményt vagy beszámolóikhoz különböző ábrázolásmódokat választanak. Ha ezeket a különbségeket figyelembe vesszük, könnyen feloldhatunk további látszólagos ellentmondásokat is. Egy példa erre a 4Mózes 35:14 vers, ahol Mózes a Jordán keleti részét úgy említi, hogy „a Jordánnak ezen az oldalán”, Józsué azonban a Jordántól keletre eső földre úgy hivatkozik, hogy a „Jordán másik oldalán” (Józsué 22:4). Melyik pontos?


Tulajdonképpen mindkettő. A Mózes 4. könyvének beszámolója szerint a zsidók még nem keltek át a Jordánon az Ígéret földjére, így számukra a Jordán keleti oldala „ezen oldal” volt. De Józsué már átkelt a Jordánon. Ő tehát a folyó nyugati oldalán, Kánaán földjén volt. Így a Jordán keleti oldala számukra a folyó „másik oldalán” feküdt.


Egy beszámoló összeállításának módja is látszólagos ellentmondáshoz vezethet. Az 1Mózes 1:24–26-ban a Biblia azt mutatja, hogy az állatok az ember előtt lettek megteremtve. De az 1Mózes 2:7, 19, 20-ból úgy tűnik, hogy az ember lett megteremtve az állatok előtt. Miért van ez az eltérés? Mert a két beszámoló a teremtést két különböző nézőpontból írja le. Az első bemutatja az ég és a föld megteremtését mindazzal együtt, ami rajtuk található (1Mózes 1:1—2:4). A második az emberi faj teremtésére és a bűnbeesésre összpontosít (1Mózes 2:5—4:26).


Ezenkívül az első beszámoló időrendben, hat egymást követő „napra” van felosztva. A másodikban az eseményeket fontossági sorrendben írták le. Ezért a beszámoló egy rövid bevezetés után egyenesen Ádám teremtésére tér rá, majd az ő és családja történetét tárgyalja (1Mózes 2:7). A további információkat szükség szerint fűzték a beszámolóhoz. Megtudjuk, hogy megteremtése után Ádám Éden kertjében élt. Ekkor említi az Édenkert ültetését (1Mózes 2:8, 9, 15). Jehova azzal bízza meg Ádámot, hogy nevezze el „a mező minden vadon élő állatát, és az egek minden repdeső teremtményét”. Ezért itt az ideje megemlíteni, hogy „Jehova Isten megformálta a földből” mindezeket a teremtményeket, bár az ő teremtésük jóval azelőtt kezdődött, hogy Ádám megjelent a színtéren (1Mózes 2:19; 1:20, 24, 26).

2013. aug. 1. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
37%

Olvasd figyelmesen a beszámolót


Sokszor már az is elég a látszólagos ellentmondások feloldásához, hogy a beszámolót figyelmesen elolvassuk, és elgondolkozunk a kapott információkon. Ez a helyzet például annál a feljegyzésnél, ami arról szól, hogy az izraeliták elfoglalták Jeruzsálemet. Jeruzsálem Benjámin örökségének része volt, de azt olvassuk, hogy Benjámin törzse nem tudta a várost meghódítani (Józsué 18:28; Bírák 1:21). Később azt is olvassuk, hogy Júda képtelen volt meghódítani Jeruzsálemet — mintha a város e törzs örökségének része lett volna. Végül Júda legyőzte Jeruzsálemet és felégette azt (Józsué 15:63; Bírák 1:8). Évszázadokkal később Dávidot szintén mint Jeruzsálem meghódítóját írták le (2Sámuel 5:5–9).


Első pillantásra mindez zavarosnak tűnhet, de valójában itt nincs semmiféle ellentmondás. A határ Benjámin és Júda öröksége között a Hinnom völgyében húzódott, tehát éppen Jeruzsálem ősi városán haladt keresztül. Amit később Dávid városának neveztek, tulajdonképpen Benjámin területén feküdt, amint az a Józsué 18:28-ból következik. De Jeruzsálem Jebusite városa valószínűleg túlnyúlt a Hinnom völgyén, és egy része júdai területet fedett le, így Júdának is harcolnia kellett a kánaánita lakosok ellen.


Benjámin nem tudta meghódítani a várost, de egy alkalommal Júda megrohamozta és felégette Jeruzsálemet (Bírák 1:8, 9). Ám Júda haderői nyilvánvalóan továbbhaladtak, és az őslakosok közül néhányan ismét birtokba vették a várost. Később olyan ellenállási fészket alakított ki, melyet sem Júda, sem Benjámin nem volt képes szétverni. Így a jebuzeusok továbbra is Jeruzsálemben maradtak egészen addig, amíg Dávid évszázadokkal később meg nem hódította a várost.


Az evangéliumokban rábukkanunk egy másik példára. Azzal kapcsolatban, ahogyan Jézust a kivégzéshez elővezették, János evangéliumában ez áll: „És saját maga vivén a kínoszlopot, kiment” (János 19:17). Lukácsnál azonban ezt olvassuk: „Mikor pedig elvezették őt, megragadtak egy bizonyos cirenei születésű Simont, és a kínoszlopot ráhelyezték, hogy vigye Jézus mögött” (Lukács 23:26). Jézus maga vitte a kivégzés eszközét vagy Simon vitte azt helyette?


Kezdetben nyilvánvalóan Jézus vitte kínoszlopát, ahogy azt János leírta. De később, amint Máté, Márk és Lukács tanúsítja, a cirenei Simont kényszerítették, hogy vigye azt a kivégzés helyéig még hátralévő úton.

2013. aug. 1. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
37%

A függetlenség bizonyítéka


Igaz, van néhány olyan látszólagos ellentmondás a Bibliában, amit nehéz megmagyarázni. De nem kell azt feltételeznünk, hogy ezek egyértelmű ellentmondások. Gyakran csupán információhiányról van szó. A Biblia elég ismeretet nyújt szellemi szükségleteink kielégítésére. De ha minden említett eseményről minden részletet közölne, akkor egy óriási, nehezen kezelhető könyvtár lenne ahelyett a kézikönyv helyett, amellyel ma rendelkezünk, és amit mindig magunknál tarthatunk.


Jézus szolgálatát illetően János apostol jogos túlzással ezt írta: „Valójában van sok egyéb is, amit Jézus cselekedett, s amit ha valaha teljes részletességgel megírnának, maga a világ sem lenne képes befogadni a megírt tekercseket” (János 21:25). Sőt még lehetetlenebb lenne feljegyezni Isten népe hosszú történetének minden részletét a patriarcháktól az első századi keresztény gyülekezetig.


A Biblia valóban a tömörség csodája. Elegendő információt tartalmaz ahhoz, hogy felismerhessük: sokkal több, mint csupán emberi mű. A változatok, amiket tartalmaz, azt bizonyítják, hogy az írók valóban független tanúk voltak. Másrészt a Biblia csodálatos egysége — amellyel részletesebben majd egy következő fejezetben foglalkozunk — minden kétséget kizáróan mutatja annak isteni eredetét. A Biblia Isten Szava, nem emberé.

2013. aug. 1. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Hű! Te aztán kitettél magadért.


A legbigottabb hozzáállás:

"A Biblia Isten Szava, nem emberé"


A hosszú hozzászólásaid hosszan magyaráznak egy kis töredéket abból a rengeteg homályból ami áll abban az igenis ember alkotta írományban.


A biblia egy politikai eszköz a valóság elferdítésére.

Emberek írták. De legnagyobb részét nem Isteni sugallatra.


Jézus tanítása Isteni eredetű. Minden ami ezzel a tanítással egy kicsit is ütközik, az már csak a politikai mese.


1essz.4.7:

"Mi mindannyian megtartjuk Mózesnak, a mi törvényhozónknak törvényeit, amint azok írva vannak a szentírásban.

És Jézus válaszolt:

- Ne a szentírásokban keressétek a Törvényt, mert a Törvény az Élet, az írás pedig halott.

2013. aug. 1. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

Aki ezt a nagy felbontású képet elkészítette,megérdemli a jelest informatikából és irodalomból.Egyszer biztos elolvasta elejétől a végéig a Bibliát és "aláhúzta" a számára fontos részeket.:)


Ettől függetlenül egy beteg állatnak tartom.


Egy "nemkeresztény".

2013. aug. 1. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
53%

"Soknak utánanéztem, és valóban helytálló. Melyikek nem?"

- Egyik se !

439 könnyű kérdés a Bibliából...csak sokáig tartana megválaszolnom és már megtették helyettem...

Itt van egy könyv, 1820 oldalon az összes kérdésre ott a válasz: [link]

2013. aug. 2. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

"Adott két tudatlan lény"- ez stimmel.

"Az okos kígyó elmondja az igazat nekik. Jehova hazudott nekik, mert nem haltak meg akkor"- AZ Úr feltehetőleg megváltoztatta a döntését. A kígyó (Sátán) nem igazán bánta volna, ha akkor és ott elpusztítja őket. Abban persze igazat mondott, hogy megtudták, hogy mi a jó és a rossz. Szóval az történt, hogy két intelligens, kíváncsi, ám tapasztalatlan embert egy náluk agyafúrtabb lény átdobott a palánkon.

Ami viszont nekem is szemet szúr, hogy az elején azt mondja az Úr Ádámnak, hogy meghal, ha eszik a fáról. Ehhez képest mindenféle egyéb büntetést is kiró rájuk.

2013. aug. 2. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:

"megváltoztatta a döntését"?

Jehova eléggé csapongó, labilis lelkiállapotú, dühöngő őrült.

Erre számtalan példa van az ószöv.ben

Ebben az esetben éppen az anyaföld megátkozása. (Az ott sem volt. Nem tehetett semmiről)

2013. aug. 4. 13:38
 20/21 A kérdező kommentje:

A kígyó a sátán?

Mert akkor jehova átka eléggé hatástalannak bizonyult a sátánra nézve.

2013. aug. 4. 13:39
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!