Tudnátok válaszolni erre a két bibliai ellentmondásra?
Figyelt kérdés
"Ennekokáért Mikálnak, Saul leányának nem lőn soha gyermeke, az ő halálának napjáig." 2 Sám 6:23
"De elvevé a király Aja leányának, Rispának két fiát, kiket Saulnak szült vala, Armónit és Méfibósetet, és a Saul leányának, Mikálnak öt fiát, kiket szült Barzillai fiának, Adrielnek, a Méholátból valónak." 2 Sám 21:8
Mikálnak nem voltak gyermekei, a 2 Sám 21:8-ban Saul másik lánya Méráb kellene, hogy szerepeljen (ld. 1 Sám 18:19-et).
És a gadarénus megszállott esete. Egyedül volt a megszállott, vagy pedig ketten voltak (Mt 8:28, Mk 5:2)?
2013. márc. 9. 20:01
1/3 anonim válasza:
Máté evangéliumíró két embert említ, Márk és Lukács azonban csak egy emberre utal (Máté 8:28; Márk 5:2; Lukács 8:27). Márk és Lukács valószínűleg csak egy, démonoktól megszállt emberre hívja fel a figyelmet, mert Jézus csak ehhez az egyhez beszélt, és az ő esete rendkívülibb volt, mint a másiké. Lehetséges, hogy ez az ember erőszakosabb volt, vagy már hosszabb ideje szenvedett a démoni megszállottságtól. Ezután, talán csak ez az egy ember akarta elkísérni Jézust (Márk 5:18–20). Ehhez egy valamelyest hasonló helyzetben Máté két vak emberről beszélt, akiket Jézus meggyógyított, holott Márk és Lukács csak egyet említett (Máté 20:29–34; Márk 10:46; Lukács 18:35). Ez nem ellentmondás, mivel egy vak ember mindenképpen ott volt.
2/3 anonim válasza:
21:8 — Hogyan lehetséges, hogy Saul lányának, Mikálnak öt fia volt, ha egyszer a 2Sámuel 6:23 kijelenti, hogy gyermektelenül halt meg? A legtöbbek által elfogadott magyarázat az, hogy ez az öt fiú Mikál testvérének, Mérábnak volt a fia, aki Adriellel kötött házasságot. Valószínűleg Méráb korán meghalt, és a gyermektelen Mikál nevelte fel a fiúkat.
3/3 anonim válasza:
Máté, Márk és Lukács evangéliuma számtalan egyező történetet örökít meg. Ezek szinte szóról szóra egyeznek, a szereplők is, maguk az események is. Az eltérés abból fakad, hogy a szerzők különböző csoportoknak írták evangéliumukat. Máté munkája a zsidó nép számára íródott, ezért kezdi a nemzetségtáblázatot Ábrahámtól. Az említett történetben azért jegyez két megszállottat, mert a zsidó törvény szerint egy esemény hiteles elbeszéléséhez két tanú megléte szükségeltetett. Jézus elítélésénél is két hamis tanúról olvasunk. Szerintem ne okozzon problémát a Biblia olvasásakor az ilyen jellegű probléma, mert számtalan van belőle. Apró dolgok, amik azért vannak úgy, mert valakihez szólnak. A Biblia alapvetően nem történelemkönyv, habár számos olyan történelmi eseményt leírnak, amelyek más forrásból nem ismerhetőek. Sokkal lényegesebb, hogy a Biblia bizonyságtétel és hitvallás céljából íródott, amelyben az evangéliumok nem Jézus naplóját adják elénk, hanem Jézus létének célját: az embernek van megváltása, és ennek jeleiről éppen ezekből a példázatokból, történetekből is tudhatunk. Éppen ezért határozhatjuk meg a Biblia célját, illetve benne minden történet célját, miszerint Isten akarata, hogy az ember üdvösségre jusson. Ennek figyelembe vételével az ilyen apró "hibák" szerintem lényegtelenek, mert a történet nem ezek hangsúlyozására épül. Maga a sztori úgyis megtörtént, ha lehet így fogalmazni, mert hárman is megörökítették.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!