Tényleg 439 ellentmondás van a Biblia című könyvben?
Csak mert láttam egy ilyen posztert:
Soknak utánanéztem, és valóban helytálló.
Melyikek nem?
Erkölcs:
Adott két tudatlan lény.
Az okos kígyó elmondja az igazat nekik.
A két tudatlan kiváncsi. És habár hazudott nekik jehova, mert nem haltak meg akkor, nagy tudással és
bölcsen inti meg a tudatlanokat.
Jóindulatú nevelőjük eképp tanítja őket engedelmességre:
- Megátkozza az okos kígyót:
"átkozott légy minden barom és minden mezei vad között;"
- Megkínozza a tudatlan asszonyt
"megsokasítom viselősséged fájdalmait, fájdalommal szűlsz magzatokat; és epekedel a te férjed után, ő
pedig uralkodik te rajtad"
- Szenvedést ad a tudatlan embernek:
"Orczád verítékével egyed a te kenyeredet"
- És a biztonság kedvéért még a Földanyát is megátkozza.
"Átkozott legyen a föld" (Mét vétett szegény Földanya?)
Továbbá az sem tűnik fel, senkinek, hogy itt a vallásukban még sehol sem jelenik meg a halál utáni
élet. (Itt még nincs mennyország vagy pokol)
Vétkes? Ölj!
2Móz 32,27
És szóla nékik: Ezt mondja az Úr, Izráel Istene: Kössön mindenitek kardot az oldalára, menjetek által és vissza a táboron, egyik kaputól a másik kapuig, és kiki ölje meg az ő attyafiát, barátját és rokonságát.
Sámuel I. könyve 6. rész 19. vers
(Úr lemészárolt 50ezer embert, mert néhányan belenéztek a ládájába)
(Szombaton dolgozik? Ölj!)
2móz 35,2 Hat napon át munkálkodjatok; a hetedik nap pedig szent legyen előttetek, az Úr nyugodalmának szombatja. Valaki azon munkálkodik, megölettessék.
(Ölj! Csecsemőt is!)
zsolt: 137 9.
Áldott legyen, a ki megragadja és sziklához paskolja kisdedeidet!
Erkölcsös:
Ábrám félti magát, így a feleségét odadobja a fáraónak.
Erre a jehova nem Ábrámot, hanem a fáraót bünteti. (Fáraó nem áll bosszút)
1Móz 12 11-16
Erkölcs:
Kihívnak párbajra: álruhában támadj, messziről.
Sámuel I. könyve 17. rész
Gyakran hozzátok fel azt a vádat, hogy a Biblia ellentmond önmagának. Azok az emberek, akik ezt állítják, rendszerint maguk nem olvasták a Bibliát; csupán azt ismétlik, amit másoktól hallottak. Néhányan azonban találtak ellentmondónak tűnő, és szerintük zavaros részt.
HA a Biblia valóban Isten Szava, akkor egységesnek kell lennie, nem pedig ellentmondásosnak. Miért tűnik hát úgy, hogy néhány rész ellentmond a másiknak? Ha válaszolni akarunk erre a kérdésre, emlékeznünk kell arra, hogy bár a Biblia Isten Szava, számos ember írta le néhány évszázad alatt. Ezek az írók különböző származásúak, más-más stílusúak és adottságúak voltak. Mindezek a különbözőségek visszatükröződnek az írásokban.
Ezenfelül, ha két vagy több író írja le ugyanazt az eseményt, az egyik megemlíthet olyan részleteket, amelyeket a másik kihagy. Továbbá, a különböző írók különböző módon mutatják be az adott témát. Az egyik időrendben írhatja le, míg a másik egészen másfajta elrendezést követhet (pl. a kétféle teremtési beszámoló).
Független tanúk
Néhány „ellentmondás” akkor merül fel, amikor két vagy több beszámolónk van ugyanarról az eseményről. Például a Máté 8:5-ben azt olvassuk, hogy amikor Jézus Kapernaumban volt, „egy katonatiszt jött hozzá és arra kérte őt, hogy gyógyítsa meg a szolgáját”. De a Lukács 7:3 szerint „a katonatiszt a zsidók vénjeit küldte hozzá, hogy arra kérjék [Jézust], jöjjön és gyógyítsa meg a rabszolgáját”. Nos hát a katonatiszt maga beszélt Jézussal, vagy a véneket küldte hozzá?
A válasz nyilvánvalóan az, hogy a férfi a zsidók véneit küldte. Miért mondja akkor Máté, hogy a férfi maga könyörgött Jézusnak? Mert valójában a férfi kérte Jézust a zsidó véneken keresztül. A vének csak az ő szószólói voltak.
Szemléltetésül szolgáljon az, amit a 2Krónika 3:1-ben olvasunk: „Végül Salamon elkezdte építeni Jehova házát Jeruzsálemben.” Később ezt olvassuk: „Salamon tehát befejezte Jehova házát” (2Krónika 7:11). Személyesen Salamon építette a templomot elejétől a végéig? Természetesen nem. A tényleges építőmunkát a mesteremberek és munkások tömege végezte el. De Salamon volt a munka szervezője, ő volt a felelős érte. Ezért mondja a Biblia azt, hogy ő építette a házát. Ugyanilyen módon mondja el a Máté evangéliuma azt, hogy a katonatiszt Jézushoz jött. De Lukács további részletet közöl azzal, hogy a zsidó véneken keresztül közelítette meg őt.
Nézzünk egy hasonló példát. A Máté 20:20, 21-ben ez áll: „A Zebedeus fiainak anyja közeledett [Jézushoz] fiaival, hogy hódoljon neki és kérjen tőle valamit.” Amit kért, az pedig az volt, hogy fiai a legkiváltságosabb helyzetben legyenek, amikor Jézus bemegy a Királyságába. Márk beszámolójában ugyanerről az eseményről ezt olvassuk: „Jakab és János, Zebedeus két fia, lépett oda [Jézushoz], és ezt mondták neki: ’Tanító, azt akarjuk, hogy bármit kérünk tőled, megtedd nekünk’ ” (Márk 10:35–37). Ki intézte tehát a kérést Jézushoz: Zebedeus két fia vagy az anyjuk?
Nyilvánvalóan, amint Márk állítja, Zebedeus két fia volt az, aki ezt kérte. De az anyjukon keresztül kérték. Ő volt a szószólójuk. Ezt támasztja alá Máté feljegyzése is, miszerint a többi apostol, amikor hallotta, amit Zebedeus fiainak anyja tett, nem az anyán, hanem „a két testvéren” háborodott fel (Máté 20:24).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!