Csak én érzem úgy, mintha a keresztények munkássága gyümölcsözőbb lenne bármely téren a Jehova tanúi munkásságánál?
Legyen szó zenéről, filmekről akármiről.
Sokkal több lelket megnyernek a keresztények az Úrnak és sokkal több filmrendező és színész vagy előadó van aki keresztény.
És itt csak a médiát említettem meg.
Jehova tanúi meg megfordulnak minden háznál és a lakók mindössze 95%-a el is utasítja őket.
Na ez szerintem egyáltalán nem gyümölcsöző és még Jézus is megmondta:
„Vagy legyetek jó fák és teremjetek jó gyümölcsöt, vagy legyetek rossz fák és teremjetek rossz gyümölcsöt, mert gyümölcséről ismerszik meg a fa. A fa gyümölcséről ismerszik meg!” (Mát. 12,33).
A legutolsónak írnám.
Nyilvánvalóan sántít a párhuzam, hiszen a nevezett igehely a zsidókról szól, akik prozelitákat szeretnének nevelni.
Ugyanakkor a kérdés lényege a következő lenne szerintem:
Isten királyságába kik mehetnek be? Kik láthatják meg azt?
A zsidók a saját törvényeskedő tanításukkal bezárták ezt az ajtót a tanítványaik előtt. Ők így megtanulták a törvényt (mit tehetsz és mit ne!), de azzal együtt meg is haltak, hiszen a bűn zsoldja halál, minden ember számára, ebben pedig nincs különbség: mindenki vétkezett már életében...
Az új szövetség lényege Isten kegyelmi ajándéka, vagyis az, hogy Isten gyermekei lehetünk a Jézus Krisztusba vetett hit által, aki megbocsátott nekünk és önmagát adta értünk oda áldozatul. Ezt a zsidók megtagadták a tanítványaik számára és hazugságokat terjesztettek Jézusról és a követőiről. (Lásd pl. azt, hogy Jézus varázsló lett volna, stb.)
Jehova Tanúi pedig mit tanítanak?
Nem azt, hogy csak 144000 ember lehet Isten Királyságának a részese, az új szövetség élvezője?
Ezzel nem zárnak ki egy "megszámlálhatatlan nagy sokaságot" Isten Királyságából?
Szándékosan nem írtam igehelyeket, mivel nem szurkálni szeretnék, hanem azt, hogy gondoljátok végig ezeket a dolgokat... :-)
A Tanúk házról-házra járásának akár még örülhetne is Pál apostol, amikor ezt jelentette ki:
Fil 1,18: Mert mit mondjak? csakhogy minden módon, akár színből, akár szívből, a Krisztus prédikáltatik: és én ennek örülök, sőt örülni is fogok.
Sok átlag Tanú azért megy ki a "szántőföldre" (azaz azért megy házról-házra prédikálni), hogy meglegyen a havi jelentésében az az óraszám, ami alapján már nem fogják elővenni, és "tanácsot" adni neki, vagy megbélyegezni, mint aki "rossz szellemben" van.
De az igevers szerint elképzelhető, hogy Pál apostol csak akkor örvendezhetne, ha a Tanúk is a Krisztust hirdetnék... (és nem az "1914 óta" fennálló Királyságot.. és az Őrtorony Szervezetet..)
Igen, Pál ezt írja, KRISZTUST, nem egy eltűnt testű valakit, akit nem is Istennek tartatok.
Testben megjelent megváltó, aki testben vitte fel a keresztre a bűneinket, és testben támadt fel, megdicsőült testben, amiben mi is leszünk ha feltámadunk, vagy mi is elváltozunk, ha elragadtatunk.
Nem hamis Krisztust, Krisztus szerűséget prédikálnak, annak valóban örülnénk sokan.
Kedves 11-es! Mit "gondoljunk végig"? Azt hogy fogalmad sincs miről beszélsz? Ezt már végiggondoltuk. :)) Legalább tudnád, hogy mi ellen harcolsz...
----
A 12-es válaszolónak is csak a pontos bibliai ismeretet kéne gyarapítania, mielőtt másokat megítél!
-----
Kedves 13-as! A "minden szem" és a "felhőkkel" vajon szó szerinti? Vajon ha úgy jön vissza, ahogy elment (mert ezt mondja az Írás), ez azt bizonyítja, hogy a "minden szem" az egész emberiséget jelenti, mivel fizikailag látja minden ember majd Jézust? Vajon mikor elment, mindenki látta őt, vagy csak egy maroknyi hűséges? És vajon a "felhőkben" való megjelenés nem éppen a láthatatlanságot bizonyítják?
És vajon Jézus másodszor "eljön", vagy "jelen lesz" hosszabb ideig? A Biblia azt mondja, hogy második "JELENLÉTE" idejét kell várni és "meglátni", avagy tartósan "látni", azaz nem egy pillanatig tartó "eljövetelét", hanem egy hosszabb időszakot, mely JELENLÉTE olyan lesz, mint Noé napjai voltak.
Milyenek is voltak Noé napjai? Mit mond Márk a Márk 13:24–27-ban?
„De azokban a napokban, azután a nyomorúság után, a nap elsötétedik, és a hold nem fénylik, és az ég csillagai lehullanak, és az egekben levő hatalmasságok megrendülnek. És akkor meglátják az embernek Fiát eljőni felhőkben nagy hatalommal és dicsőséggel. És akkor elküldi az ő angyalait, és egybegyűjti az ő választottait a négy szelek felől, a föld végső határától az ég végső határáig.”
Ez szerinted jelképes, vagy szó szerinti? Nyilván jelképes, azért nem omlik össze a világegyetem, mert nagy társadalmi változások lesznek! A gonosz emberi társadalom "napja" és annak visszatükröződése megszűnik, a "csillagjai" lehullanak...
Tehát milyenek is voltak Noé napjai? hosszú ideig tartó időszak!
(Ez kimaradt)
Kedves legutolsó válaszadó!
Először is szeretnélek őszintén arról biztosítani, hogy a Krisztusba vetett hitemen kívül, amihez teljes szívemből ragaszkodok, a ti vallásotok az, amivel valószínűleg a legtöbbet foglalkoztam az életem során a vallások közül.
Hogy mi ellen harcolok? A megtévesztés hatalmas fellege ellen, ami miatt látni és hallani sem akarjátok, amiket mondanak nektek.
A helyzet az, hogy nem ellenetek szeretnék harcolni, hanem értetek. Azért, mivel tényleg úgy hiszem, hogy egy borzasztó megvezetés őszinte áldozatai vagytok.
Nagyon sajnálatosnak tartom továbbra is azt, hogy gyakran érzelmi síkra terelődnek az itt folyó viták, mivel ezzel éppen ellenkező hatást sikerülhet csak mindenkinek elérnie a másik ember irányába, mint amit egyébként szeretne.
Társalogni csak hideg fejjel és tiszta szívvel érdemes, különben semmit sem ér az egész, virtuális perpatvar alakulhat csak ki belőle. "Harag és részrehajlás nélkül" tegyünk mindent, sőt, Isten dicsőségére!
A végidős idézettel kapcsolatban a következő meglátásom lenne. A szó szerint és jelképesen értelmezendő dolgok ebben a témában nagyon is óvatosan kezelendők. Minden, ami a véggel kapcsolatos, egyelőre homályba burkolózik és csak a bibliai igék nyújtanak nekünk támogatást. Ezeket az igéket érdemes jól fontolóra venni és nem rögtön biztos következtetéseket és szilárd, korábban sosem hallott teológiai tételeket építeni fel belőlük. Kérdezni, kopogtatni kellene, imádkozni, véleményeket, kommentárokat meghallgatni, elolvasni olyan hívő emberektől, akik szintén szeretik az Úr Jézust.
"Egyébként pedig, testvéreim, ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami jóhírű, ha valami nemes és dicséretes, azt vegyétek figyelembe!" (Fil 4:8)
"mindent vizsgáljatok meg: a jót tartsátok meg" (1 Thessz 5:21)
Ezek után szeretném felvetni a következő igehelyet, amit talán elég világosnak érzek ahhoz, hogy ide is leírjam.
Magad idézed, hogy úgy jön vissza Jézus Krisztus, ahogy felment a mennybe (ApCsel 1:11).
Honnan ment fel a mennybe?
Nem az Olajfák hegyéről? ApCsel 1:12)
Ezek után kérlek olvasd el a Zakariás könyve 14:1-5 verseit.
Mi történik ott az Olajfák hegyével (Zak 14:4-5)?
Pontosan hogyan tér vissza JHVH?
Ha elolvasod még a 6-7. verset is, akkor ez mire mutat rá "minden emberrel" kapcsolatban?
"Honnan ment fel a mennybe?"
Kedves 17-es! Figyeld meg, hogy itt azt mondja a bibliavers, hogy "ugyanilyen módon", és nem azt, hogy ugyanilyen testben. Sőt azt sem mondja, hogy ugyanarra a helyre.
A Zakariás 14:2 Jeruzsálem elleni nemzetközi támadásról számol be. E próféciában szereplő város az "égi Jeruzsálem", Isten égi Királysága, és ’az Isten és a Bárány királyi székének’ helye (Zsidók 12:22, 28; 13:14; Jelenések 22:3).
A hiba az értelmezésben a szó szerintiségben van, ma nincs szó szerinti és test szerinti Izrael, mint a prófécia megírásának az idején.
Az An Evangelical Christology című könyv szerint "a Krisztus második eljövetele, vagy visszatérése (parousia) véglegesen, mindenki számára nyilvánvalóan és örökre létrehozza Isten királyságát". Széles körben vallott hiedelem, hogy Krisztus visszatérése a bolygón mindenki számára nyilvánvalóan és betű szerint látható lesz. Ennek a nézetnek az alátámasztására sokan a Jelenések 1:7-re mutatnak, ahol ezt olvassuk: "Ímé eljő a felhőkkel; és minden szem meglátja őt, még a kik őt által szegezték is." De vajon e vers jelentése betű szerint értendő?
Emlékezz arra, hogy a Jelenések könyve "jelekben" adatott (Jelenések 1:1). Ennek a résznek tehát jelképesnek kell lennie — máskülönben hogyan láthatnák Krisztus visszatérését azok, "a kik őt által szegezték"? Hiszen közel 20 évszázada halottak (a lélekhalhatatlanság meséje pedig nem létezik)! Azonkívül az angyalok azt mondták, hogy Krisztus ’akképen jő el, a miképen látták őt felmenni’. Nos, hogyan ment el? Talán milliók figyelmétől kísérve? Nem, csupán néhány hűséges látta az eseményt. És amikor az angyalok szóltak hozzájuk, vajon az apostolok betű szerint figyelemmel kísérték Krisztus teljes utazását az égbe? Nem, az elhalványuló Jézust egy felhő takarta el. S egy bizonyos idő elteltével emberi szemek számára láthatatlanul, mint szellemi lénynek kellett belépnie a szellemi egekbe (1Korinthus 15:50). Így az apostolok legföljebb csak Jézus utazásának kezdetét látták; nem kísérhették figyelemmel végig, Atyjának, Jehovának égi jelenlétébe való visszatéréséig. Azt csupán hitszemeikkel észlelhették (János 20:17).
A Biblia azt tanítja, hogy Jézus visszatérése sok szempontból ehhez hasonló. Maga Jézus nem sokkal halála előtt ezt mondta: "Még egy kevés idő és a világ nem lát engem többé" (János 14:19). Azt is mondta, hogy "az Isten Királysága nem szemmel láthatólag jő ell" (Lukács 17:20). Milyen értelemben fogja akkor ’minden szem meglátni őt’? A válaszhoz először is világosan meg kell értenünk annak a szónak a jelentését, amit Jézus és követői használtak visszatérésével kapcsolatban.
Az igazság az, hogy Krisztus sokkal többet tesz egyszerű "visszatérés"-nél. Az "eljövetel", a "megérkezés" vagy az "advent" szó rövid ideig tartó, egyszeri eseményt foglal magában. Az a görög szó azonban, amit Jézus és követői használtak, ennél sokkal többet jelent. A pa‧rou‧si′a szó betű szerinti jelentése: "végig jelen lenni" vagy "jelenlét". A legtöbb tudós egyetért abban, hogy ez a szó nem csupán a megérkezést, hanem az azt követő jelenlétet is magában foglalja — ilyen például egy királyi méltóság hivatalos látogatása. Ez a jelenlét nem pillanatnyi esemény; ez egy különleges korszak, az idő egy jelzett szakasza. A Máté 24:37–39-ben Jézus azt mondta, hogy "az ember Fiának eljövetele (pa‧rou‧si′a)" hasonló lesz ’Noé napjaihoz’, amely a Vízözönben érte el tetőpontját. Noé — mielőtt elérkezett a Vízözön és eltörölte azt a romlott világrendszert — évtizedeken át építette a bárkát és figyelmeztette a bűnösöket. Hasonlóképpen Krisztus láthatatlan jelenléte is évtizedeken át tart, mielőtt egy nagy pusztításban eléri tetőpontját.
Kétségtelen, hogy a pa‧rou‧si′a az emberi szem számára betű szerint nem látható. Ha ez nem így lenne, miért töltött volna Jézus oly sok időt azzal — amint azt látni fogjuk —, hogy olyan jelet adjon követőinek, amely segít nekik felismerni az ő jelenlétét?
(A teológus R. Govett 1864-ben ezt így fogalmazta meg: "Számomra ez döntőnek tűnik. A Jelenlét jelének megadása azt mutatja, hogy az egy titok. Ugyanis nincs szükségünk jelre ahhoz, hogy észleljük azt a jelenlétet, amit látunk.")
Ámde amikor majd Krisztus eljön, hogy elpusztítsa Sátán világrendszerét, jelenlétének ténye mindenki számára félreérthetetlen lesz. Akkor lesz az, hogy "minden szem meglátja őt". Még Jézus ellenfelei is képesek lesznek felfogni — rémületükre —, hogy Krisztus uralma valóság. (Lásd Máté 24:30; 2Thessalonika 2:8; Jelenések 1:5, 6.)
Tehát a félreértelmezések és a szó szerintiség sok-sok ellentmondást szülnek, melynek csak egy részét érintettem.
Ja, és JHVH nem tér vissza, mert Ő ugyanis - abban az értelemben, hogy te gondolod -, el sem jött. Tudod, a Mindenhatót még a Keresztény Görög Iratok szerint sem látta senki (János 6:46).
Márpedig az Atya, vagyis Isten, akit a Biblia JHVH-nak (mai legelterjedtebb kiejtésében: Jehovának) nevez, mindenható, igaz? Ja, hogy Jézus is mindenható, mert szerinted Ők "egyenlőek" egy "istenségben"? Ez legyen a te bajod, mert Jézusnak nagyon más volt a véleménye:
(János 17:3) "Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."
Jézus tehát "EGYEDÜLINEK" nevezte az általa is imádott "igaz Istent". Ha te "egyedülinek", vagy "egyetlennek" nevezel valakit magadon kívül valamely tulajdonságában, hogyan lehetsz vele "egyenlő"??? Ha ez az "egyedüli igaz Isten" a Mindenható, Jézus hogyan lehet a Mindenható???
Vagy szerinted más Bibliaírók alátámasztják a te verziódat? Nézzük a legtermékenyebbet, Pált, hogyan is fogalmazott? Vajon ellentétbe került a János 17:3-al?
(1Korintusz 8:6) "számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala."
Ez az "egy Isten" nyilván a Mindenható Isten, igaz? Ha Ő a mindenható EGYEDÜL, akkor Jézus, akit Pál határozottan elválaszt ettől az "EGY" Mindenható Istentől, lehet-e mindenható??? Józan ész! Csak ez kell hozzá, józan paraszti ész... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!