Jehova tanúi szerint " a szeretetnek négy fajtája van a görög szavakban", ezt hogyan kell érteni, vagy mi a különbség, miben nyilvánulnak meg a különbségek?
Ne Jehova tanúit nézd, hanem csakis színtisztán a Bibliát. Ilyesmi egyházakkal meg ágazatokkal szerintem nem érdemes foglalkozni.
Másrészt van egy Bibliai nevek és fogalmak értelmező szótára (remélem jól írtam le a nevét) keress rá googleban, na abban tuti benne lesz)
Szia!
Nem csak a Tanúk hanem mindenki - aki tanult biblia koiné görög nyelvet - az tudja, hogy a görögök négy kifejezést használnak a szeretet, szerelem kifejezésre:
1. szexus - testi szerelem
2. erósz - vágyakozó szerelem
3. filia - testvéri, baráti szeretet
4. agapé - Isteni szeretet
Frappánsan:
"Szeretlek, mert enyém vagy." (Szexus)
"Szeretlek, mert ilyen vagy." (Erosz)
"Szeretlek, mert társam vagy." (Filia)
"Szeretlek, - mert szeretlek." (Agapé)
Üdv. Péter
Még annyival kiegészíteném Pétert, hogy az általa felsorolt első három "szeretet" feltételhez kötött, míg a negyedik NEM, s a negyedikben mind a társat, mind a szerelmünket, mind a testvéreinket, barátainkat, rokonainkat is szeretjük egyaránt. A negyedik szeretet felülír mindent.
üdv
28/F
LastOne.Left
Csatlakozom az előttem szólókhoz.
agapé (alapelveken nyugvó
erósz (romantikus
philadelphia (testvéri ~
philia (vonzalom, barátság)
philosztorgosz (gyöngéd vonzalmú
sztorgé (családtagok iránti vonzalom, természetes vonzalom
Katy Weaver
Kedves első válaszolónak.
Hát hogy miért érzed jól magad ebben a gyűlölködő hangnemben nem tudom.
Ha megnézed a válaszokat, nem csak a Tanúk tudják, és írják,
Na ezért tart itt a világ. Leszoktatni egymást a beszélgetésről, keress utána, csak ne beszélgess senkivel.
Pedig egy beszélgetés nem jár elkötelezettséggel, és ez esetben is ez történt.
Az emberek elmennek egymás mellett, ez is jól mutatja, hogy az egymás iránt érzett szeretet kihűlt az emberekből.
Sajnálom.
Katy Weaver
Kedves kérdező! Az egyik kifejezés az e′ros volt, amely a szexuális vonzalommal kapcsolatos romantikus szeretet megjelölésére szolgált. A Keresztény Görög Iratok íróinak nem volt alkalmuk arra, hogy az e′ros szót használják, jóllehet a Septuaginta használja ennek formáit a Példabeszédek 7:18-nál és a 30:16-nál, és egyéb utalásokat is találunk a romantikus szeretetre a Héber Iratokban.
Ott van azután az erős családi kötelék, vagy természetes vonzalom, amely a vérrokonságon alapul, s amelyre a görögök a stor‧ge′ szót használták. Ez adott alapot a szólásra: „A vér sűrűbb a víznél.” Ennek szép példáját találjuk Mária és Márta, a két nővér fivérük, Lázár iránti szeretetében. Hogy ő mit jelentett nővéreinek abból is kiderül, ahogyan hirtelen halálát meggyászolták. És milyen örvendezés lett úrrá rajtuk, amikor Jézus visszahozta nekik az életbe szeretett Lázárukat! (János 11:1–44).
A következő a görög phi‧li′a szó, amely (szexuális hangsúly nélküli) gyengéd vonzalmat jelent barátok között, mint például két érett férfi vagy nő között. Ennek szép példáját látjuk Dávid és Jonatán egymás iránt érzett szeretetében. Amikor Jonatánt megölték a csatában, Dávid így gyászolta meg: „Szomorú vagyok miattad, testvérem, Jonatán; nagyon kedves voltál nekem. Irántam való szereteted csodálatosabb volt az asszonyok szerelménél (2Sámuel 1:26). Azt is tanuljuk, hogy Krisztus sajátos szeretetet tanúsított János apostol iránt, akit úgy ismerünk mint a tanítványt, „aki iránt Jézus gyengéd érzelmeket táplált” (János 20:2).
Melyik görög szót használta Pál az 1Korinthus 13:13-ban, ahol a hitet, a reményt és a szeretetet említette és azt mondta, hogy „ezek között a legnagyobb a szeretet”? Az itt használt szó az a‧ga′pe, ugyanaz, amit János használt, amikor azt mondta: „Isten szeretet” (1János 4:8, 16). Ez, alapelv által vezérelt vagy irányított szeretetet jelent. Magában foglalhatja, de nélkülözheti is a gyengéd érzelmet vagy az illető személy kedvelését, de mindenképpen önzetlen érzelemről van szó, vagy törődésről az iránt, hogy jót tegyünk másokkal tekintet nélkül arra, hogy az illető megérdemli-e, vagy az adakozónak ebből bármilyen előnye származik-e. Ez a fajta szeretet késztette Istent arra, hogy szíve legdrágább kincsét, egyetlen nemzett Fiát, Jézus Krisztust, adja oda azért, hogy „mindaz, aki hitet gyakorol őbenne el ne pusztuljon, hanem örökké tartó élete legyen” (János 3:16).
Csak nekem tűnnek olyannak a Jehova Tanúi kérdések, mint amikor a kisdiák felmondja saját magának a leckét? Magyarra lefordítva, Jehova Tanúi felteszik a kérdést, hogy más Jehova Tanúi hívők válaszoljanak - vagy éppen másik regisztrációról ugyanaz válaszoljon.
Gondolom ezt olyan kérdésekből, hogy akit/akiket irritálnak a fent nevezett emberkék, nem érdeklődnek a tanításaik során, azok rendre irányított kérdést tesznek fel? Szerintem egy ember, aki nem érdeklődik a tanaik iránt, de kérdést akar feltenni, feltesz egyszerű kérdést.
Aki pedig érdeklődik a tanaik iránt, az pedig a kapcsolatfelvételről érdeklődik, hol tudna csatlakozni, szintén nem irányított kérdéseket tesz fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!