A kereszténységben hol kap szerepet a női nem?
Atya, Fiú és Szentlélek
Az Atya és a Fiú egyértelmű hímnemre utal, a Szentlélek ilyen formában nem értelmezhető fogalom.
Persze, Szűz Mária megszülte Jézust, de akkor sincs olyan szerepe, mint a fent említett Szentháromságnak.
Isten nemtelen, de akkoriban még egyértelműen férfiként jellemezték. De ez a kor sajátossága. Isten "anyai" és "apai" tulajdonságokkal egyaránt rendelkezik.
De valóban, ha női nem konkrét példáját keresed, akkor az Szűz Mária. Ő az anyaság, a gondoskodás, a női aggódás és fájdalom megtestesítője. Elég szép példa. És valóban nő - a Szentháromság nem férfi valójában, kivéve Jézus emberi mivoltát, hiszen férfiként született a világra, de Istenként nem férfi. Még ha ezt nekünk nehéz is felfogni, de hát, emberek vagyunk... :)
Jehova soha nem vetette el vagy nézte kevésbé fontosnak a tőlük jövő szolgálatot, sem a keresztény kor előtt, sem utána.
Csak Példaként említem Mózes anyukáját, Vagy Abigailt aki megakadályozta, hogy Dávid király megölje a gonosz férjét, mert ez Isten dolgának tekintette vagy Annát, aki Sámuel próféta anyukája volt, stb.
A keresztény életben sem vetette el Jézus sem, nem csak Máriáról van szó
(Lukács 21:4) 4 Mert azok mind a fölöslegükből dobtak be ajándékokat, de ez az asszony a nélkülözéséből dobta be mindazt, ami a megélhetésre volt neki.”
Hűséges asszonyok, akik várták a Messiást, Mint Erzsébet Keresztelő János anyukája
A Biblia ír egy Dorkász nevű asszonyról, akit sokan nagyon szerettek.Súlyosan megbetegedett, és meghalt.Péter apostol feltámasztotta ...
LÍDIA – A BÍBORÁRUS ASSZONY
Lídiáról azt olvassuk, hogy „Isten imádója” volt,
Pált, Silást, Timóteuszt és Lukácsot – vendégül tudta látni,
Priszcilla a férjével, Akvilával együtt szintén Pál oldalán szolgált
Pál náluk lakott Korintuszban, és az együtt készített sátrak eladásából éltek (Cselekedetek 18:1–3).
Az i. sz. első században istenfélő asszonyoknak kiváltságukban állt Jézusnak szolgálni
Betániában egy asszony megkente Jézus fejét és lábát egy vacsora alkalmával
nők is átélhették a Jóel 2:28, 29 beteljesedését.
kitöltök az én szellememből mindenfajta testre, és fiaitok meg leányaitok prófétálni fognak . . . ; és még rabszolgáimra és rabszolganőimre is kitöltök szellememből azokban a napokban
Pál apostol a római keresztényeknek szeretetteljesen ír a ’testvérnőjükről, Főbéről’, és ajánlja őt nekik. Trifénát és Trifószát is megemlíti mint olyan „asszonyokat, akik keményen dolgoznak az Úrban” (Róma 16:1, 2, 12). Noha ezek a nők nem voltak kinevezve semmilyen pozícióra a korai keresztény gyülekezetben,
Milyen nagyszerű kiváltságnak örvendenek a ma élő istenfélő nők
(Zsoltárok 68:11) 11 Jehova tudatja a szót; A jó hírt vivő asszonyok, íme, nagy sereg.
Tehát Isten soha nem tagadta meg azt, hogy az asszonyok is imádhatják, sőt, bár nekik is megvan a helyük Isten elrendezésében és nem mennek túl azokon amik írva vannak.
Katy Weaver
Isten nem férfi, de nem is nő. A nem gyakorlatilag már egy korlát, de neki nincsenek ilyen földi korlátai, így igazából nem értelmezhető nem szerint. Istenben egyesül minden emberi jelleg: férfi és női is.
Egyébként a kereszténységben sok tanítás van a nőkről és érdemes olvasni az evangéliumokban, mikor Jézus a nőkkel beszélget.
A keresztény Istennek nincs neme, bár a Fiú testileg hímneműnek született.
A nők szerepe:
Éva a bűnbeesésnél
Erzsébet, János anyja
Mária, Jézus anyja
a kánaáni asszony
a vérzéses asszony
több betegről nem tudjuk a nemét
a házasságtörő asszony
Jairus lánya
Márta és Mária
istenfélő asszonyok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!