Jehova Tanúi 1954 előtt még imádták és tisztelték Jézust. Hogyan, milyen befolyásra és miért alakult ki az, hogy ma bálványimádásnak tartják Jézus imádatát?
Miért vitatkoztok, ugyanakkor viszont kerülitek az eredeti kérdésre a választ? Vagy talán nem igaziak a kérdésben belinkelt angol idézetek sokasága?
Ha Jézust nem imádták, akkor hogy lehet, hogy a magyar nyelvű 337 éneket tartalmazó kottás Énekeskönyvben a 119. ének szövege szó szerint ez:
119 Nincs élet rajtad kívül
1
Nincs élet rajtad kívül: Tetőled jön csak ez;
S majd minden ember életet Csak általad szerez.
Nem félek véghaláltól, Mert nálad életem,
S hatalmad által, Jézus, Örökre élvezem.
2
És semmi háborúság Nem választ tőled el;
El nem szakíthat sírom: Te megmentőm leszel.
Mivel tiednek vallasz, Megváltóm, önmagad,
Én minden földi Úrnál Vagyok dúsgazdagabb.
3
Így, míg a földön járok, Örven szívem s nyugodt,
Mivel egy biztos kincshez E léten túl jutott.
Ezért igyekszem járni Az Úrnak kedviben,
S amit csak mond igéje, Remélem és hiszem.
És itt sem Jézus imádatáról van szó?! Ezeket bizony Jehova Tanúi énekelték, még a 119 éneket tartalmazó énekeskönyvet megelőzően!
126 Kívánlak szüntelen
1 Kívánlak szüntelen, Ó jó Uram! Rajtad kívül békét Mi nyújt ugyan?
Ref: Kívánlak ó, kívánlak! Kivánlak szüntelen. Ó áldj meg hát, Megváltóm, És légy velem!
132 Krisztusban
1
Hitemnek karja átölel, Uram, s reád bízom magam. Dicsőség nagy Királya, ó, Hallgasd meg esdeklő szavam!
Kegyelmedből igaz vagyok: Nem kárhoztathat semmi sem, Mert üdvöt nyújtott drága Főm, Tebenned élek teljesen.
139 Jézus, felvevém kereszted
1 Jézus, felvevém kereszted, Hogy kövessem lábnyomod
2 … Szent igéd vigasztalása Nyújt erőt, ha szenvedek
141 Menhelyem
1
A viharzó tengeren, Jézus, te vagy menhelyem.
Oltalmadba szaladok, Míg dühöngnek a habok.
Rejts el engem, rejts hamar, Míg elmúlik a vihar!
Nyujtsd ki ó, rejtő kezed, Mely a bajból kivezet!
2
Nincs nékem más helyem, Hol nyugalmam fellelem.
Ó, ne hagyj el, ó ne hagyj el, Támogass és vígaszt adj.
Benned bízok, Jézus, én: Csak tehozzád fűz remény,
Óm terítsd rám szárnyadat! Megpihennem ott szabad.
3
Krisztusom te vagy nekem, Vágyam, célom, mindenem,
Támogatsz, ha roskadok, Szemeim már nem vakok.
Táplálékot bőven adj! Életforrásom te vagy,
Mely szivemben felbuzog. – Célhoz jutni így tudok.
Jehova Tanúi régi énekeskönyvei:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__4..
"Miért vitatkoztok, ugyanakkor viszont kerülitek az eredeti kérdésre a választ? Vagy talán nem igaziak a kérdésben belinkelt angol idézetek sokasága?"
Nincs kerülve a kérdés! Miért vádaskodsz, mikor tudod, hogy a görög "imádni" szó egyoldalú, Írásellenes, avagy a szűkebb és tágabb szövegösszefüggéssel nem egyező értelmezése okozza a félrevezető zavart. Egyértelműen és világosan fel van tárva, hogy a Szentírás szerint NEM imádkozhatunk senki máshoz, csak Jehova Istenhez, aki Jézus Atyja, és nem "egyenlő" vele semmiféle háromságban. Nem imádhatunk senki mást, csakis ezt az EGYETLEN Mindenható Istent, akit maga Jézus azonosított így:
(János 17:3) "Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."
Márpedig, ha valakit "egyedülinek", vagy "egyetlennek" tartasz valamely tulajdonságában, akkor nem lehetsz vele "egyenlő"!!!!
Egyébként az 1928-as énekeskönyv 337 énekből állt, címe: „Jehovát dicsőítő énekek”.
Ebben a Bibliakutatók által írt új és régebbi himnuszok keveréke volt. A versekben nagyon ügyeltek arra, hogy szakítsanak a hamis vallás érzelgősségeivel és a teremtményimádattal.
Az Őrtorony Társulat folyamatos fejlődésben volt ebben is, de vajon a többi, magát "kereszténynek" tartó ember és csoport is?!
Úgyhogy gyermeteg érvelés olyan manipulatív kérdéseket feltenni erre vonatkozólag, ami azt sugallja, mintha nem lenne kellőképpen a Szentírásból alátámasztva az az igazság, miszerint Jézust nem illeti meg a Mindenható Istennek kijáró imádat és nem hozzá imádkozunk! Éppen ellenkezőleg.
A 18 és 19-es válaszom erről szól. És nem cáfolható, mivel ezt tanítja a Biblia az egyértelmű szövegeiben - amiket Jehova Tanúi figyelembe vesznek, ellentétben azokkal, akik csak a kétértelmű és manipulálható helyeket ragadják ki a félrevezető érveléseiknek.
Megint másra próbálsz válaszolni, az előző és a 18/19-es válaszodban is. Pontosan tudom, hogy az újszövetségi görög iratokban imádni szóval visszaadott proskuneo milyen szövegkörnyezetekben szerepel. Ismerem a vitát és az álláspontodat, ami megegyezik a hivatalos JT tanítással, nem kívánlak itt most meggyőzni, hogy Jézust megilleti-e az imádat, tisztelet, hódolat. Vagy hogy megszólíthatjuk-e Jézust, ahogy Tamás tette, “Én Uram, én Istenem” felkiáltással. Tényleg mást kérdezek, olvasd el kérlek a kérdést, és ne vidd félre.
És mi az hogy “Miért vádaskodsz”? Hol, mivel? Letagadnád, hogy az Őrtorony kiadványaiból pontosan idéztem, ill. hogy az angol forrás sem eredeti? Fénykép jobban meggyőzne? Megvan neked egyáltalán a 337-es, a 119-es, a 225-ös énekesek mind, hogy leellenőrizhesd, korrekt volt minden idézetem, vagy csak a mostani 135-ös van meg, esetleg az eggyel korábbi?
Attól még hogy egy kérdés kellemetlen, az nem vádaskodás.
Az a kérdés, ami fent nagy félkövér betűvel most is olvasható:
miért és milyen hatásra változott meg Jehova Tanúinál az, hogy Jézus már nem imádat és hódolat tárgya, és imát sem intéznek hozzá. Az hogy megváltozott a szemlélet és gyakorlat, az nem kérdés: igen, változott, gyökeresen.
Most ne akard a Bibliából idézni, hogy maga Jézus válaszolta, hogy csak Jehovát a te Istenedet imádd teljes szívedből… Tényleg más a kérdés.
A fenti énekek 100%-ban bizonyítják, hogy az angol nyelvű oldal állításai megalapozottak.
Énekelne vajon ma, a 21. sz. elején egy Tanú olyat, amit 1930-as ’40-es években még énekeltek, azaz Jézushoz:
S hatalmad által, Jézus, Örökre élvezem.
Kívánlak szüntelen, Ó jó Uram!
Ó áldj meg hát, Megváltóm,
Dicsőség nagy Királya, ó, Hallgasd meg esdeklő szavam.. Tebenned élek teljesen.
Jézus, te vagy menhelyem.
Benned bízok, Jézus, én: Csak tehozzád fűz remény,
Krisztusom te vagy nekem, Vágyam, célom, mindenem,
„Hogyan, milyen befolyásra és miért alakult ki az, hogy ma bálványimádásnak tartják Jézus imádatát?”
Talán azért mert belátják, hogy imádni azok személyiségét, akik a legszentebb eszményeinket, ideáljainkat hozzák kifejezésre, ahelyett hogy azok tanítását komolyan vennénk és példájukat követnénk, valójában nem más mint a bálványimádás egy korszerű formája.
"Bizony István. És úgy lehet a Jehova Tanúi tanítását megvédeni, ha meghamisítanak egy egész bibliát hozzá.
És attól nem lesz kevésbé igaz, hogy te, és a nagyon értelmes társulat egy halvány pukit sem érti miről van szó, és magyarázza a semmit."
Azt majd Isten fogja eldönteni, hogy miként értékeli a Társulat évszázados kemény munkáját, és azok szópufogtatásait, akik a Társulat által koordinált munkából egy csöppnyi részt sem teljesítenek.
Az ábra szerint, azoknak jár a szája fellengzősen, akik karba tett kézzel állnak vagy ücsörögnek saját langyosságuk babérjain és tülkölik saját komolytalanságuk szólamait.
Előbb önállóan magyarázd meg pl. a Róma 11. fejezetének teokratikus olajfáját, hogy az kikből és hogyan épül fel? Ha meg nem értesz hozzá,/vagyis a Bibliához és annak tanításaihoz/ akkor ne ezen a fórumon rikácsoljál, mert felelőtlen szavaid egyszer még ellened fordulhatnak!
" A jó ember az ő szívének jó kincseiből hozza elő a jókat; és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincseiből hozza elő a gonoszokat. De mondom néktek: Minden hivalkodó beszédért, amit beszélnek az emberek, számot adnak majd az ítélet napján. Mert a te beszédeidből ismertetel igaznak, és a te beszédeidből ismertetel hamisnak." (Máté 12:35-37)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!