Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Istenkáromlás, ha azt mondom,...

Ozmium42 kérdése:

Istenkáromlás, ha azt mondom, hogy "vagyok aki vagyok"?

Figyelt kérdés

Van az Ószövetségben egy rész (az égő csipkebokornál), ahol az Úr bemutatkozik Mózesnek. Szinte minden fordításban máshogy fordítják ezt a részt, pl. Jehova tanúinál a Jehova néven mutatkozik, máshol az hangzik el, hogy "én vagyok", stb. Nem szeretném idézni mindet.


Tulajdonképpen mindegyik fordításnak meg van a maga igaza, mivel Isten saját nevének is a létezéssel kapcsolatos jelentései, fordításai vannak.


Viszont ez a "vagyok aki vagyok" forma gyakori szófordulat lett, ugyanakkor ez gyakorlatilag Isten bemutatkozása (egyik fordítása).


Tehát ez nem olyan, mintha azt mondanám, hogy én vagyok JHVH?


2013. ápr. 30. 21:39
 1/9 Pietrosol ***** válasza:
54%

Szia!


Nem! Ugyanis az énképedet szokásokkal, öröklött és felvett tulajdonságokkal, külső benyomások hatására magad töltöd meg, amely mögött semmi más nincs, mint az egyszerű "vagyok".

2013. ápr. 30. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
41%

Hejhó. Miért hiszed ezt?

Nem olyan, mintha a Szent Nevet mondanád. Nem nevet mondasz, hanem állapotot, létezést. Vagyok. (Vagyok, tehát gondolkodom, szólna helyesen)

Isten Szent Neve: Jézus Krisztus. Amint az 2000 éve tudható, amint meghasada a templomnak az kárpitja. Ez a Szentek Szentjét rejtette el- ahol a főpap évente egy ünnepi napon: hangosan kiejthette a kiejthetetlent.

Ez, a csak beavatottak számára elérhető titok, a Golgota miszitériumával az embereké lett. Ma a Szó az embernél van. Ma - aki akar- elmélyülhet a beavatottak misztériumába. Mert megjelent a Szó, az út az igazság,az élet. És az igazság szabaddá tesz. Csak ezt akarja elvenni az emberektől, aki ássa alá a kereszténységet, és azon belül is főként a katolicizmust.

-aa-

2013. ápr. 30. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Bocsánat, de Inkább ezt lehetne Isten megcsúfolásának nevezni

Egy főpap, a szentek szentjében soha nem Jézus nevét mondta ki.

Ábrahám, és a leszármazottai Istene minden fordítás, még a Károli fordítás szerint is Jehova, vagy Jahve.


(2Mózes 6:3) 3 Ábrahámnak, Izsáknak és Jákobnak eddig úgy jelentem meg, mint mindenható Isten, de Jehova nevemen nem ismertettem meg magam velük.


Jézus sem tanította soha, hogy Ő egy Istenség egy harmad része volna, és az atyja meg a másik egy harmad része.


(Márk 12:29) 29 Jézus így válaszolt: „Az első ez: »Halld, ó, Izrael, Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova,


Más fordítás szerint:

Az Úr ami Istenünk E G Y Úr...

és nem három

2013. ápr. 30. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
33%

Talán még annyit, hogy a Krisztus, szó azt jelenti, hogy :

Felkent, vagy is különleges célra ki választott.


Jézus soha nem kente fel magát és választotta ki saját magát erre a feladatra, Ezt Az atyja tette, amikor Isten szelleme le szált Jézusra.S ha a szent szellem is személy lenne akkor most azt hihetnénk, hogy Jézusba beleköltözött, egy személy, ami nem lehetséges mert egy Fizikai testbe nem fog egy másik szellem személy beköltözni.

2013. ápr. 30. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Így van, Jézus sosem mondta, hogy ő egy háromság része, hanem azt, hogy ő Isten. Akik kitalálták a tanúk másik szent könyvét, azoknak rövid volt az esze és nem tudta ezt felfogni. Hülye volt és kész, de nem tudom hány millió tanú meg követi a marhaságban.


A névről pedig csak ennyit (megtanultam tőlük másolni):

" A Mózesnek az égő csipkebokornál kinyilatkoztatott istennév a héberben a következő négy mássalhangzóból áll: JHVH. A héber Bibliában a magánhangzók jelölését csak később vezették be segítségül azoknak, akik kevésbé voltak járatosak a nyelvben, tehát elsősorban a keresztények számára. Mivel azonban a hithű zsidók nem ejtik ki Istennek a nevét, hanem ehelyett azt olvassák, hogy “az Úr” (héberül Adonai), ezért a JHVH istennévhez az “Adonai” magánhangzóit fűzték hozzá. Így lett belőle “Jehovah”. Az ószövetségi tudósok között azonban az a meggyőződés él, hogy a JHVH helyes ejtése “Jahve”. Jehova Tanúi viszont éppen Isten nevének e félremagyarázott kiejtésére alapozzák önazonosságukat. Szerintük Isten egyedüli helyes megszólítása a “Jehova”. Tragikus tévedés."

2013. ápr. 30. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Egy főpap, a szentek szentjében soha nem" -szegényke Jézus előtt nem is mondhatta, persze. De utána igen. Csak akkor már nem tudott elbújni a kárpit mögé a titokkal- mert kinyilatkoztatott!

"De az Ige tetté lett és közöttünk lakozott"

-ezt nem bírták elviselni a zsidók, hát halára kínozták Őt. Hajrá, JT-k folytassátok ezt, mintha mi sem történt volna 2000 évvel ezelőtt!

Mi pedig örüljünk a Jó Hírnek!!:)

Nincs az a hatalmas tudós, vagy megmondóember, akiért/amiért erről lemondanék:

Miért? mert ebben rejlik Isten végtelen irgalma, szeretete és egyben a feladatom is.

"Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, de még nem lett nyilvánvaló, hogy mivé leszünk."


A legkedvesebb tanítvány, János, alighanem jobban tudja , mint a szűkölő JT-k!


Lássátok meg, milyen nagy szeretetet tanúsított irántunk az Atya: Isten gyermekeinek neveznek minket, és azok is vagyunk. Azért nem ismer minket a világ, mert nem ismerte meg őt. Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, de még nem lett nyilvánvaló, hogy mivé leszünk. Tudjuk, hogy amikor ez nyilvánvalóvá lesz, hasonlóvá leszünk hozzá, és olyannak fogjuk őt látni, amilyen valójában. Ezért akiben megvan ez a reménység, megtisztítja magát, mint ahogyan ő is tiszta. (1 Jn 3.1-3)

2013. máj. 1. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
A fiúságot kaptuk és nem a szolgaságot.
2013. máj. 1. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Katik drága!


Nagyon uncsi már a százszor megcáfolt őrtorony szöveg!



A héberben az "egy" kifejezésre két szó van, az echad és a jahid. Az echad olyan egyet jelent, amiben benne van a többes.

5.móz.6,4:"Halljad Izrael, az Úr,a te istened, egy Úr"-itt az echad szót használja a Biblia.

Amikor azt mondja az Ószövetség " ketten lesznek egyek" akkor nem a jahidot használja, hanem ugyanazt,mint Istenre az echadot. Tehát maga ebben a kifejezésben is eredetileg,az egyben bent van a többes.Miért is értelmezik egyesek kizárólagosan "egy" ként ezt a kifejezést?

Álljunk meg egy pillanatra a Bibliaértelmezésnél. Ez ugyan is téves lesz, ha egy szempontot kívülről veszünk és nem a Bibliából.A klasszikus,helyes bibliaértelmezésnek az a lényege ,hogy a kulcs magában a Bibliában van meg,nem kívülről kell bevenni. pl ezt az értelmezést egyértelműen kívülről vették be, akik az echadot jahiddal értelmezik,aminek semmilyen bibliai alapja nincs.De ugyanez a helyzet az Elohimmal kapcsolatban is,mondván "királyi többes"-ismertessenek egy olyan igehelyet a Bibliában ahol szerepel, hogy az Elohimot királyi többesként kell értelmezni,ilyen nincsen.Ez is egy középkori tradíció, amit belevetítettek a Bibliába.Ez külső szempont és eleve már ellent mond a bibliai értelmezésnek.

Az Elohimot nem lehet külső,embertől származó szemponttal értelmezni,mert az Elohim Isten igéje,ezért,hogy HOGYAN KELL HELYESEN ÉRTELMEZNI,A KULCS ISTEN IGÉJÉBEN VAN.

ha nincs benne kulcs, akkor nincs kulcsa,ÚGY KELL ÉRTELMEZNI AHOGY VAN.

2013. máj. 1. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
ma 09:56 ez nagyon érdekes, köszönöm! A görögben a 'hen' 'to hen'(εν; το εν)ilyen Egy-ség, Egy: szinonimája Istennek Pithagoreusok, Platón, Parmenidész és Plótinosz! Azután átgondolandó Arisztotelész: "Az egész több mint a részek összessége."
2013. máj. 1. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!