Jehova első szülött fiának.
Ő a fiú, Aki királyi hatalmat kapott az Atyától.
Egyben Ő a megváltó aki a halálával lefizette az emberiség bűneit, és akik ebben hisznek azok ez váltság által örökké élhetnek majd, itt a paradicsomi földön.
Ugyan akkor a Jelenések könyve úgy azonosítja, mint a gyülekezetek fejét, vagy is Ő irányítja a Isten földi szervezetét.
Továbbá Ő a közvetítő az Atya: Jehova és az emberek között, amikor imádkozunk.
S nem utolsó sorban Ő az angyalok fejedelme, akit földre jövetele előtt Mihály arkangyalnak hívtak égi életében.
Tisztelettel Katy Weaver
Bocsánat ez lemaradt.
Jézus saját magáról így nyilatkozik:
(Példabeszédek 8:22-30) 22 Maga Jehova hozott létre engem az ő útjának kezdetéül, legkorábbi műveként réges-régen. 23 Időtlen idők óta a helyemen állok, kezdettől fogva, a földnél korábbi időktől fogva. 24 Mikor még nem voltak mély vizek, akkor születtem mintegy vajúdás közepette, mikor még nem voltak vízzel teli források. 25 Még mielőtt a hegyek megállapodtak, a dombok előtt születtem én mintegy vajúdás közepette, 26 mikor még nem alkotta meg a földet, a szabad térséget, sem a termékeny föld portömegeinek első szemcséit. 27 Mikor az egeket készítette, ott voltam; mikor kört vont a mély vizek színén. 28 Amikor megerősítette a felhőket fent, amikor megerősítette a mély vizek forrásait, 29 amikor határt szabott a tengernek, hogy a vizek át ne hágják parancsát, amikor meghatározta a föld alapjait, 30 akkor mellette voltam mint mestermunkás, bennem lelte gyönyörűségét nap mint nap, s én örvendeztem előtte minden időben,
Jehova mielőtt bármit létre hozott volna, akár angyalokat, mint égieket, akár földieket, az első teremtése a fia akit a Földre jövetelekor Jézus Krisztus nevet kapta:
(Krisztus= felkent, különleges célra kiválasztott.)
Jehova különleges szerepet szánt Jézusnak az Éden kertben felmerült szuverenitás kérdésében amikor is Sátán megkérdőjelezte Jehova jogos uralkodását a teremtményei felett.
S a Teremtő elismerte szeretett fiát:
(Máté 3:16, 17) . . .. 17 Íme, hang is hallatszott az egekből, amely így szólt: „Ez az én szeretett Fiam, akit helyeslek.”
Ha Jézus lenne az Isten, hogyan helyeselné saját magát az égből, amikor itt volt a földön, és micsoda dolog, hogy megvan elégedve saját magával?
Soha nem alacsonyítottuk le Jézust, mint királyt.
Tisztelettel
Katy Weaver
Tényleg nem alacsonyítjátok le. Csupán Isten fia egy angyallal egyenlő. Isteni hatalommal bír és Isten fia is, csak ő egy angyal. Legalább egyszer próbálkoznátok az őrtorony nélkül.
Elmondanád, hogy Jézust hol nevezi a Biblia Mihály arkangyalnak?
Kedves Katy!
A példabeszédből való idézet miért is vonatkozik Jézusra? Ugyanis az a bölcsességről szól. Szép párhuzam Krisztusra vonatkoztatni, de Salamon, mint a legbölcsebb ember, a bölcsességről beszélt, és ennek hangot is adott:
"Én bölcsesség lakozom az eszességben, és a megfontolás tudományát megnyerem."
A Károli-Biblia is ezt a címet adta a résznek: "Hívogatása és ígérete a bölcsességnek, mely öröktől fogva Istennél van."
Tehát Jézus nem saját magáról nyilatkozik látszólag itt, hanem Salamon a bölcsességről nyilatkozik.
Az, hogy Isten első teremtése, sőt, teremtésének kezdete, azt tudjuk a Jelenések könyvének Laodiciaiakhoz mondott beszédéből. De vajon a bölcsesség teremtetett dolog, vagy az Istennél volt mindig is? Bölcsesség nélkül megteremthetett volna bármit is, ráadásul úgy, hogy jelen van minden időben?
Szia kedves kérdező.
Miért mondjuk azt, hogy Mihály, Jézusra utaló név? Ha megvizsgáljuk Jézus szerepét a Bibliában, erre a következtetésre jutunk.
Sok kultúrában szokás, hogy egy embert több néven is neveznek. A bibliai személyek között is van olyan, akinek több neve van. Például Jákob patriarchát Izraelnek is hívták (1Mózes 35:10). Péter apostolnak öt neve is volt: Simeon, Simon, Péter, Kéfás és Simon Péter (Máté 10:2; 16:16; János 1:42; Cselekedetek 15:7, 14). Miért lehetünk biztosak abban, hogy a Mihály név Jézusnak egy másik neve? Figyeld meg a következő szentírási bizonyítékokat.
A Biblia ötször említi a hatalmas szellemteremtményt, Mihályt. Három esetben Dániel könyvében. A Dániel 10:13, 21-ben arról olvasunk, hogy Mihály – „az egyik elöljáró fejedelem” és „a ti fejedelmetek” – megszabadított egy angyali küldöttet. A Dániel 12:1-ből pedig megtudjuk, hogy a vég idején „feláll Mihály, a nagy fejedelem, aki a te néped fiaiért áll”.
A Jelenések 12:7-ben is olvashatunk Mihályról. Ez a vers leírja, hogy „Mihály és angyalai” egy fontos háborút vívnak, melynek eredményeként Sátánt, az Ördögöt és gonosz angyalait levetik az égből.
Figyeld meg, hogy az eddig említett esetekben Mihály úgy van ábrázolva, mint egy harcos angyal, aki Isten népéért küzd, és megvédi őket, sőt még Isten legfőbb ellenségével, Sátánnal is szembeszáll.
A Júdás levelének 9. verse ’arkangyalnak’ nevezi Mihályt. Az „ark” előtag görög megfelelőjének jelentése ’fő’ vagy ’legfőbb’, és az „arkangyal” szót a Biblia soha nem használja többes számban. Ezen a versen kívül csak az 1Tesszalonika 4:16 említi az arkangyal szót, ahol Pál a feltámasztott Jézusról beszél. Ezt írja: „maga az Úr [Jézus] le fog szállni az égből parancsszóval, arkangyal hangjával és Isten trombitájával”. Tehát Jézus Krisztus itt van azonosítva az arkangyallal, vagyis a legfőbb angyallal.
Mindezek alapján mire következtethetünk? Arra, hogy Mihály arkangyal valójában Jézus Krisztus. A Mihály név is (jelentése: ’ki olyan, mint Isten?’), és a Jézus név is (jelentése: ’Jehova megmentés’) arra a szerepére hívja fel a figyelmet, hogy ő Isten szuverenitásának legfőbb támogatója. A Filippi 2:9 ezt írja: „Isten . . . magasabb állásba is emelte [a megdicsőített Jézust], és kedvesen megadta neki a nevet, amely minden más névnek felette áll”.
Fontos megjegyeznünk, hogy Jézus élete nem akkor kezdődött, amikor emberként megszületett. Jézus születése előtt egy angyal meglátogatta Máriát, és elmondta, hogy Mária a szent szellem által foganni fog méhében, és fiút fog szülni, valamint hogy Jézusnak kell neveznie a gyermeket (Lukács 1:31). A szolgálata idején Jézus gyakran beszélt az ember előtti létezéséről (János 3:13; 8:23, 58).
Tehát Mihály arkangyal nem más, mint az emberi létezése előtti Jézus. A feltámadása és égbe menetele után Jézus visszakapta a tisztségét, ismét Mihály, a legfőbb angyal lett, „Istennek, az Atyának dicsőségére” (Filippi 2:11).
Remélem tudtam segíteni.
tattilaboy!
Nem azt mondják, hogy ő csupán angyal, hanem az angyalok fejedelme. A Biblia az angyalokat nagyhatalmú lényeknek hívja, tehát nem kell lealacsonyítani az angyali titulust. Ez hierarchia. Az emberek felett az angyalok állnak, azok uralkodója az angyalok fejedelme, ki olyan, mint Isten, ki felett az Isten áll.
Ha Jézus = Isten, akkor Pál itt miről ír?
IKor15
"23. Mindenki pedig a maga rendje szerint. Első zsenge a Krisztus; azután a kik a Krisztuséi, az ő eljövetelekor.
24. Aztán a vég, mikor átadja az országot az Istennek és Atyának; a mikor eltöröl minden birodalmat és minden hatalmat és erőt.
25. Mert addig kell néki uralkodnia, mígnem ellenségeit mind lábai alá veti.
28. Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben.
Erre próbálj meg felelni!
Nem vagyok Tanú!
Kedves Kérdező
az előttem szólónál szebben sem mondhattam volna el ezt a Bibliai igazságot. S ebből is láthatod, hogy nem a Jehova Tanúi találták ki, ezt hanem a Biblia írja.
S igen is vannak angyali rangok, mert minden ékes rendben megy ott is. A Biblia beszél három féle angyal rangról az Arkangyalon kívül, aki Jézus.
Azt írja, hogy vannak Kerubok, szeráfok és hírvivő angyalok.
Nincs hiearhia, mert minden angyal szereti azt a munkát amit kap, és elégedett a beosztásával.
Jehova a fizikai világ megteremtése előtt a szellemi birodalmát hozta létre, amiben az első teremtése Jézus volt az égi életében Mihály arkangyal névvel, amint már kedves előttem szóló le is írta, határozott bibliai érveléssel
DE Pál is ír erről amikor Jézusról, mint arkangyalról beszél amikor eljön.
(1Tesszalonika 4:15, 16) . . .; 16 mivel maga az Úr le fog szállni az égből parancsszóval, arkangyal hangjával. . .
Egyébként miért bánt Téged az, hogy Jézus nem egyenlő istenség a Teremtővel.
Maga Jézust sem bántotta, Ő is elégedett az állásával, és vannak Istentől kapott tulajdonságai, amit más angyalok nem kaphattak meg és hatalma is.Soha nem tekintette zsákmánynak, hogy Ő az Istennel egyenlő és Soha nem is Állította, hogy Ő az Isten egy harmad része.
(Márk 12:29) 29 Jézus így válaszolt: „Az első ez: »Halld, ó, Izrael, Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova,
Károli fordításban:
Az Úr a mi Istenünk e g y Úr
Jézus itt idézte a Mózes könyvében írottakat, és azt tanította, hogy a Teremtő egy személy nem három.
Ki száll szembe Jézus tanításával?
Tisztelettel
Katy Weaver
Kedves kérdező!
Ez kimaradt.
" Mit mond Jézus saját magáról?"
Például:
János 14:28 "Hallottátok, hogy azt mondtam nektek: elmegyek, és visszajövök hozzátok. Ha szeretnétek engem, örvendeznétek, hogy elmegyek az Atyához, mert az Atya nagyobb nálam"
János 4:34 "Jézus ezt mondta nekik: „Az én eledelem az, hogy cselekedjem annak akaratát, aki küldött engem, és elvégezzem a munkáját".
Lukács 4:43" De ő így szólt hozzájuk: „Más városoknak is hirdetnem kell az Isten királyságának jó hírét, mert ezért küldettem el."
János 17:4-6" Én megdicsőítettelek a földön, és elvégeztem a munkát, melyet nekem adtál, hogy végezzem. Most tehát, Atyám, dicsőíts meg magad mellett azzal a dicsőséggel, amely megvolt nekem melletted, mielőtt a világ lett.
Nyilvánvalóvá tettem a nevedet azoknak az embereknek, akiket nekem adtál a világból. A tieid voltak, te pedig nekem adtad őket, és megtartották a szavadat."
János 17:21 " hogy mindnyájan egyek legyenek, mint ahogy te, Atyám, egységben vagy velem, és én egységben vagyok veled, hogy ők is egységben legyenek velünk, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem. És én azt a dicsőséget, melyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, mint ahogy mi is egyek vagyunk."
János 17:25,26 "Igazságos Atyám, a világ bizony nem ismert meg téged, de én megismertelek, és ezek megismerték, hogy te küldtél el engem. És megismertettem velük a nevedet, és meg is fogom ismertetni, hogy a szeretet, amellyel engem szerettél, bennük legyen, én pedig ővelük egységben."
Lukács 10:16" Aki rátok figyel, rám is figyel. Aki pedig titeket semmibe vesz, engem is semmibe vesz. Ezenfelül, aki engem semmibe vesz, azt is semmibe veszi, aki engem elküldött."
Márk 1:38,3:14" De ő így szólt hozzájuk: „Menjünk valahova máshova, a közeli kisvárosokba, hogy ott is prédikáljak, mert ebből a célból jöttem. És csoportba szervezett tizenkettőt — ezeket „apostoloknak” nevezte —, hogy vele maradjanak, és hogy kiküldje őket prédikálni."
János 3:17" Mert az Isten nem azért küldte el a Fiát a világba, hogy megítélje a világot, hanem hogy a világ megmentésben részesüljön általa."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!