Miért keveri szinte mindenki a messiás és a megváltó fogalmakat?
A messiás politikai fogalom és csak egy nép javát szolgálja.
A megváltó viszont minden egyes ember javát szolgálja válogatás nélkül.
És tudjuk, hogy Jézus megváltó volt és nem messiás.
A Biblia nevek és fogalmak könyvéből idézve:
"MESSIÁS. A héber »mássiáh« és a görög »christos« alapjelentése: »a felkent«; az ÓSZ-ben a
fogalmat prófétákra, papokra és királyokra alkalmazták, akiket szent olajjal iktattak be
tisztségükbe (felkenetés); »az Úrnak felkentje« és az ennek megfelelő egyéb kifejezéseket nem a
Messiásra használták, hanem a »Dávid nemzetségéből való király«-ra, aki Jeruzsálemben
uralkodik, és akit isten megbízásából a főpap kent fel. A Messiás cím, mint Izráel eszkatologikus
királyának megjelölése, Dán 9,25–26-ot kivéve, az ÓSZ-ben nem fordul elő; ebben a jelentésében
csak az ÚSZ-ben találjuk, ahol csaknem kizárólag »Krisztus«-nak nevezik. Az ÓSZ úgy írja le a
Messiást, mint aki véget vet minden bűnnek és harcnak, megvalósítja az egész világra kiterjedő
igazságos uralmat, és halála által, mint helyettes engesztelő áldozat által megszerzi minden
Benne hívő bűnösnek az üdvösséget. Az ÚSZ-i Messiás-fogalom közvetlenül az ÓSZ-i tanításból
folyik; a Názáreti Jézus a Messiás; Ő Maga annak mondja magát, és a tanítványai annak ismerik
el (Lk 4,18–19; Csel 4,27; 10,38)."
az UR altal aldott szent olajjal felkent szemely= Mashiah!
ennyi az egesz ertelme!
a szo egy anagram ami szo szerint a fent irtat jelenti!!
maga a szo kiraly=melekh,vagy melekha!
lasd pl,;
-"baruch ata 'H eloikeinu MELEKH h'olam..."
ford,; aldott legyen az UR a mindenseg kiralya....
13-as!
tevedsz,...........de hagyjuk!
tokmindegy mit irsz,nem gyozol meg semmirol sosem!
yeshua h'nocri csupan egy profeta volt mint a tobbi!!
a "megszabadito"-t az UR csak bizonyos korulmenyek utan kuldi vissza!!
ugyanis a Torah-ban szoszerint igy all,;-"feltamasztja az UR,az atyaid I.-stene....."
A 14-es válaszolótól csak azt szeretném megkérdezni, hogy pontosan milyen körülményekre is gondol? Épp arról van szó, hogy jók a körülmények:
Köntösére sorsot vetnek (Zsolt. 22:19)
Átlyukasztják kezeit és lábait (Zsolt. 22:17)
Ilyenből 300 teljesedett be. Ez nem lehet véletlen. Az átlyukasztják kezeit és lábait úgy, hogy még nem is létezett a keresztre feszítés. És ezek jóval Jézus születése előtt. Még sorolhatom:
Méreggel és ecettel kínálják (Zsolt. 69:22)
Gúnyolódnak rajtam mind, akik látnak, ajkukat biggyesztik, fejüket csóválják: Az ÚR-ra bízta magát, mentse hát meg őt, szabadítsa meg, hiszen gedvelte. (Zsolt. 22:8-9)
Abban a házban kell megenni, a házból nem szabad kivinni a húst, és a csontját sem szabad eltörni (II. Móz. 12:46)Ugyanis Jézusnak nem tört csontja
#7
#12
#14
Úgy látom, u.a. a személy vagy. Szívesen veszem hozzáállásodat. Érted a hébert, remélem "érted" is a "hébert".
Azt megírnád, hogy a Biblia - időrendiségben vagy a könyvek egymásutániságában jelzi-e legkorábban a Messiás fogalmát?
Ha tudod, hogy mit kérdezek, akkor tudod, hogy miért így kérdezem. (alapvető tudásodat egyébként nagyra értékelem).
Kérdező, - a fő kérdésed helyes. Az alkérdéseiddel nem értek egyet. A Messiás annyiban kapcsolódik a néphez, amennyiben az egyén magatartása befolyással bír a nemzet egészére.
És fordítva is. A "góél" - megváltó, kiváltó - amennyiben egy ember sorsában döntő változást hoz, az befolyással bír az egész társadalomra nézve is.
Jézus magatartása, mint (Márk 1:10) felkent személy a Szent Lélek által - illetve egy-egy ember sorsában változást hozó cselekvése (gyógyításai és a kereszten való, mindnyájunkért életét adó megváltása) emberi sorsokra, életekre, gondolkodásra - hatással volt, van, és lesz.
Egy érdekesség, kigyűjtöttem azokat a helyeket, ahol a "góél" - (=megváltó) szó szerepel. A "megváltó" - valakiért cselekvő. Józsué könyvében "vérbosszúló" -ként van fordítva. Nem véletlen. Én úgy is fordítanám, hogy a "számon kérő". A Feltámadott Úr visszajön, és "számon is kér". Ezen érdemes elgondolkozni. "SZÁMONKÉRŐ" - "Ő visszajön, Sion, előbb, mint várnád, felfedi titkát minden szív előtt!" Ref. Énekeskönyv 397. dics. szerző: Thomson A. Mária 1870)
Lev 25.26
Lev 27.13
Lev 27.19
Lev 27.31
Num 5.8
Num 35.19
Num 35.21
Num 35.24
Num 35.25
Num 35.27
Deut 19.6
Deut 19.12
Jeh 20.5
Jeh 20.9
2Sam 14.11
Jes 44.23
Jes 48.20
Jes 49.7
Jes 52.9
Ruth 3.9
Ruth 3.12
Ruth 4.4
Ruth 4.6
Ruth 4.14
Barátsággal:
Fekete Bárány
15-os valszolo!
a Mishne Torah,es a Midrashim errol reszletekbe menoen beszamol!
-"es szola az UR,; ha az izrael hazanak nepe vert-verejtekezve szenved foltamasztja az UR az Atyaid I.-stene neki a szabaditot,aki megmenti az izrael hazat...."-
utalas erre az ima-(shema)- vegen,;
"baruh ata adonai gaal israel"-
fentebb irtam!
-az UR foltamasztja a megszabaditot...."-
vagyis?foltamasztani csak azt lehet aki mar itt volt egyszer es meghalt!!
mivel a szoveg joval yeshua elotti,igy az utalas csak es kizarolag egy szemelyre szolhat,;
Avra'ham Avinu!
-es eppen itt igazolodik az altalad beirt szoveg,mert az UR mar elore igeri Avra'ham-nak mi kovetkezik!
az erdeme miatt O a szabadito!
milyen erdeme miatt?
egyszeru,;-azert amiert bizva az UR-ban felvitte aldozatra fiat Ychaak-ot!
Moihe ugyanis elkovetett egy nagy hibat amikor elfeledve az UR nevenek kimondasat,aldasat,rautott botjaval a sziklara es abbol viz fakadt!!
ezert nem mehetett be a canaan foldere!!
#7
#12
#14
#17
#19
-nek, eddig 49 %os hozzászólónak.
Azt írd meg nekem, hogy szerinted van-e és hol van különbség a "Feltámaszom" - és a "támasztok" (néki szabadítót) között?
Most nincs időm keresgélni, a párbeszéd miatt írtam.
Fekete Bárány
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!