Kedves hozzá értők! Ábrahám kebele, paradicsom, menyország, érdekelne hogy mit jelent Isten szerint? Mert többféle módon magyarázzák a keresztyének. Köszönöm.
Szia!
Ábrahám kebele értelemszerűen egy jelképes beszéd, nem szó szerinti helyet jelöl. A paradicsom az újjáteremtett Földet jelöli, a mennyország pedig Isten uralkodásának helye.
"Nem vágyom egy ismeretlen, unalmas, rózsaszínű mennyországba" – mondja sok vallástalan és vallásos ember. A bibliai kijelentések ismerete híján teljesen érthetőek ezek az aggodalmak.
Nem mintha a Bibliában részletes leírások volnának az új Földről és az örök életről. Ellenkezőleg, inkább csak nagyon rövid, tömör kijelentések találhatók a Szentírásban. Ezek azt érzékeltetik, hogy az emberi fogalmak és kifejezések elégtelenek ahhoz, hogy Isten többet nyilatkoztasson ki minderről. Ugyanakkor e kijelentések mégis, rövidségük mellett is eloszlatják mindazokat a félelmeket és aggodalmakat, amelyek az ember fejében megfordulhatnak: ilyenek pl. a munka és feladat nélküli, az ember számára idegen, örömtelen, talán pusztán valamiféle szent énekek énekléséből álló örök élet elképzelése.
Néhány bibliai ígéret:
"De új eget és földet várunk az Ő ígérete szerint, amelyekben igazság lakozik." (2Péter 3,13)
"Ezután láttam új eget és új földet... És Isten eltöröl minden könnyet a szemeikről, és a halál nem lesz többé, sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak. És mondta az, aki a királyiszékben ül: Ímé, mindent újjá teszek... Aki győz, örökségül nyer mindent, és annak Istene leszek, és az fiam lesz nékem." (Jelenések 21,1. 4–5. 7)
Ha létezik megoldása az életcél nagy kérdésének, akkor az csakis egy valódi élet és az igazi boldogság elnyerése lehet, mégpedig nem mulandó ajándékként. Mert az emberi lét egyáltalán nem megoldott a jelenlegi életben, és nem megoldott a halállal sem. Az emberi életnek csak akkor van értelme, ha beteljesülhet egy tökéletes, örök életben.
Üdv. Péter
(Lukács 16:19-31
Mivel a gazdag ember és Lázár nem betű szerinti személyek, hanem az emberek bizonyos osztályait szemléltetik, logikus módon a haláluk is képletes. Mit jelképez vagy szemléltet a haláluk?
Jézus éppen most mutatott rá a körülményeikben beálló változásokra mondván, hogy ’a Törvény és a Próféták Alámerítő Jánosig voltak, de attól kezdve az Isten királysága hirdettetik’. Ennélfogva János és Jézus Krisztus prédikálásával kezdődően mind a gazdag ember, mind pedig Lázár meghal korábbi állapotára vagy körülményeire nézve.
A Lázár osztályt képviselő alázatos emberek meghalnak korábbi szellemileg éhező állapotukra nézve, és az isteni kegy állapotába kerülnek. Jóllehet korábban a vallásvezetők szellemi asztaláról lehulló morzsát keresték, most a Jézus által közvetített szentírási igazságok elégítik ki szükségleteiket. Így ők a Nagyobb Ábrahám, Jehova Isten kebelállapotába, illetve az ő elismerésébe kerülnek.
Másrészt azok, akik a gazdag ember osztályt alkotják, az isteni kegyvesztettség állapotába jutnak, mivel konokul visszautasítják a Jézus által tanított Királyság-üzenetet. Ezáltal ők is meghalnak előbbi kiváltságos állapotukra nézve
Meghatározás: A Biblia görög Septuaginta változatának fordítói joggal használták az Éden-kertre a „Paradicsom” (pa·ra′dei·szosz) kifejezést, mivel nyilvánvalóan körülhatárolt parkról volt szó. A Mózes első könyvén kívül a bibliai szövegek beszélnek olyan paradicsomról, amely 1. maga az Éden-kert, vagy 2. az egész föld, amikor a jövőben át lesz alakítva, hogy olyan legyen, mint az Éden-kert, vagy 3. a földön Isten szolgái között meglevő virágzó szellemi állapot, vagy 4. az édeni körülményekre emlékeztető égi elrendezés
Az eget vagy annak valamilyen részét jelenti a Lukács 23:43-ban említett Paradicsom?
A Biblia nem támogatja azt a felfogást, hogy Jézus és a gonosztevő azon a napon, amelyen Jézus beszélt vele, az égbe került. Jézus korábban megjövendölte, hogy miután megölik, csak a harmadik napon támad fel (Luk 9:22). E három nap alatt nem volt az égben, mivel a feltámadása után ezt mondta Mária Magdalénának: „még nem mentem fel az Atyához” (Ján 20:17). Csak 40 nappal a feltámadása után látták Jézust a tanítványai felemelkedni a földről, és eltávozni a szemük elől a mennybemenetelekor (Csel 1:3, 6–11).
A gonosztevő valamivel később sem töltötte be az égbe jutás feltételeit. Nem ’született újra’, azaz sem nem keresztelkedett meg vízben, sem nem született meg Isten szellemétől. A szent szellem csak a gonosztevő halála után több mint 50 nappal töltetett ki Jézus tanítványaira (Ján 3:3, 5; Csel 2:1–4). Jézus a halála napján azokkal kötött szövetséget egy égi királyságra, akik ’kitartottak mellette próbáiban’. A gonosztevő nem szerzett hírnevet hűségével, ezért nem tartozhatott ahhoz a szövetséghez (Luk 22:28–30).
Mi mutat arra, hogy ez a Paradicsom földi?
A Héber Iratokban foglaltak sohasem kecsegtették a hűséges zsidókat égi élet jutalmával. Ezek az Írások a Paradicsom földi helyreállítására helyezték a hangsúlyt. A Dániel 7:13, 14 megjövendölte, hogy amikor a Messiás „uralkodói hatalmat, méltóságot és királyságot” kap, „a népek, nemzetek és nyelvi csoportok mind őt szolgálják”. A Királyság ezen alattvalói itt a földön fognak élni. A gonosztevő nyilván annak a reményének adott hangot Jézushoz intézett szavaival, hogy emlékezzen meg róla, amikor ez az idő elérkezik.
Hogyan lesz akkor Jézus együtt a gonosztevővel? Úgy, hogy feltámasztja őt a halottak közül, gondoskodik fizikai szükségleteiről, és lehetőséget biztosít számára ahhoz, hogy megismerje Jehovának az örök életre vonatkozó követelményeit, és eleget tegyen azoknak (Ján 5:28, 29). Jézus a gonosztevő bűnbánó és tiszteletteljes magatartásából úgy következtetett, hogy joggal sorolhatja azon milliárdok közé, akik földi életre fognak feltámadni, és lehetőséget kapnak annak bizonyítására, hogy méltók az örök életre a Paradicsomban
A Biblia azt mondja, hogy Istennek meghatározott lakhelye van: az egek. Például Salamon király arra kérte Istent, hogy hallgassa meg az egekből, szilárd lakhelyéről azoknak az imáit, akik hozzá fordulnak (1Királyok 8:43). Vagy Jézus Krisztus arra tanította a követőit, hogy így imádkozzanak: „Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben” (Máté 6:9, Károli-fordítás). Később pedig azt olvashatjuk Krisztusról, hogy a feltámadása után belépett „magába az égbe, hogy . . . megjelenjen az Isten személye előtt” (Héberek 9:24).
Ezek a versek világosan rámutatnak, hogy Jehova Isten nem lakozik egyidejűleg mindenütt, hanem csak az égben. Természetesen az itt említett egek nem a földünket körülvevő atmoszférára vagy a hatalmas világűrre utalnak. A fizikai egek nem tudják befogadni a világegyetem Teremtőjét (1Királyok 8:27). A Biblia azt mondja, hogy „Isten Szellem” (János 4:24). Ő a szellemi egekben lakik, mely nem része a fizikai világegyetemnek (1Korintusz 15:44).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!