Isten csak a hívőkkel foglalkozik vagy minden emberrel?
Úgy értem,hogy csak a hívő,sőt vallásos életet élők életére van hatással, csak az ő életüket irányítja vagy azokét is akik nem keresik Istent?
Mondják,hogy minden okkal történik az életünkben. Isten akarata szerint.
De ez csak az őt követőkre igaz vagy a nem hívők élete is Isten akarata szerint alakul?
Vagy aki nem hisz,annak nem is irányítja az életét?
Minden ember életére egyyformán hat minden nap vagy csak azokéra akik a törvényeit követve próbálnak élni?
Azokkal is foglalkozik akik nem keresik Őt vagy azokat az embereket észre sem veszi és semmiféle hatással nincs az életükre?
Van értelem hit nélkül imádkozni? Itt már olvastam,hogy a hit hallásból van, meg tanulmányozni kellene a Bibliát,de ha ez nincs csak ima az ér valamit?
Vagy amíg nincs hit addig az imát meg sem hallgatja?
Az Úr azoknak az életére van hatással, akik közelednek hozzá, keresik Őt, akik hagyják, hogy hatással legyen rájuk.
Érdemes imádkoznod azért, hogy képes legyél hinni. Mindig a saját szavaiddal imádkozz. Mondd el neki minden gondolatodat, oszd meg vele, ami bánt, kérd a segítségét bármiben, amiben épp szükséged van segítségre. Akár abban is kérheted a segítségét, hogy segítsen hinned Benne. Ha elég kitartó vagy, és hiszed, hogy kaphatsz segítséget, akkor fogsz is kapni.
Egy bizonyos fokú nyitottságra tehát szükség van kezdő lépésként.
5-ös!
Ha megtérsz, akkor az magával vonja ezeket is.
Még végig sem sikerül olvasnom.
Úgyértem akinek az életében rossz dolog történk az azért van,mert Iten akarta,hogy az törtnénjen vagy csak hagyta,hogy megtörténjen. Hiszen minek avatkozzon egy olyan ember éetébe aki nem kerei őt?
Itt merül fel akérdés ,hogy rossz dolgok azokkal is történnek aki hiszenk sőt követni is próbálják.
"Tapasztaltam, ezért mondom"- mustafa. tehát tapasztalod Istent, csak elégedetlen vagy vele. Akkor ahhoz mit szólsz: a hála és a kegyelem egy szó a görög/latin nyelvekben - kharis, gratis (és ingyenesség, később csatl.hozzá)
tehát valaminek a "kifelé" és "befelé" ható iránya- UGYANAZ a hatás egy erő(egyébként ez az archaikus nyelvekben nem ritka)
Vagyis ha hálátlan vagyok - "kegyetlen" lesz az életem- és én akadályoztam meg a kegyelem áradását, nagyon ügyesen.
uff!beszéltem! // ketteske,kilenceske -aanna
Tessenek foglalkozni a Teremtő Úristennel- majd érzik, foglakozik velünk.
estéli ima:
Vessünk számot hát, édes Istenem,
Hogy lelkemet ne kelljen féltenem,
Ha megtartasz holnapi napodra,
Nem fordítom ezt megbántásodra
Érdekes kérdéseket teszel fel, amik sok ember fejében megfordulnak.
1) a hívők észreveszik Isten vezetését az életükben, míg az ateisták ezt véletlennek, sorsnak, szerencsének nevezik, vagy egyszerűen csak nem törődnek vele
2) ami nem öl meg, az megerősít: a rossz dolgok azért történnek, hogy megerősödj általuk akár hitben, akár lélekben, akár fizikailag, nem ellened, hanem érted vannak, hiszen a rossz után csak jobb történhet, ami pedig az adott pillanatban rossznak tűnik, később kiderülhet, hogy csak egy jó irányú változás első lépése volt
3) hit nélkül imádkozni paradoxon: minek vennéd fel a kapcsolatot valamivel, aminek létezésében nem hiszel? ha imádkozol, azzal elismered, hogy hiszel valamiben, amit az emberek Istennek neveznek, még akkor is, ha magadnak nem mered bevallani
4) kérd, és megadatik: Istennek nem feladata, hogy teljesítse a hívei minden kívánságát, viszont mindenkinek, nem hívőknek is pontosan azt adja, amire szükségük van, nem többet, nem kevesebbet, és lehet ez akár egy pofon is az élettől, ha épp arra van szükség, hogy magához térjen az ember
Az életünk folyik a maga medrében. De Istennek mindenkivel van terve. Mi eldönthetjük, hogy végrehajtjuk-e a tervet, vagy hogy próbáljuk-e egyáltalán megismerni.
És Isten be is avatkozhat az életünkb, közvetlenül is, emberek által is.
Történhetnek velünk rossz dolgok. Ezek vagy szabad akaratunkból való rossz cselekedetekből származnak, vagy véletlenek. Az Úr nem okoz nekünk rosszat soha, ha annak tűnik is, lehet, hogy épp arra volt szükség.
töfike!
...ez egy tipikus válasz (természetesen vallásos, mert a magyarázata homályban van előttük...vagyis a vallás(-(-osak) ritkán keresik a VILÁGOSSÁGOT, lévén aza gondolatuk, hogy már a birtokában vannak...ám ez tévedés...és a valláskritika erről szól valójában!!...a vallási gőg, ami megakadályozza a VILÁGOSSÁG betörését!:(
igaztalan vagy arjuna.. A világ világosságát keresik a hívők szívükben. Nem kell annak "betörni" -mert azáltal, abból, abban van minden -aki volt, aki van, aki lesz.
A materialisták gőgös- durva sötét inercialitása- az eltakarja,igen.
"igaztalan vagy arjuna"...szépen írtad...:)
"A materialisták gőgös- durva sötét inercialitása- az eltakarja,igen."
...gondolod?...csak ők a gőgösek?...hmmm...a világ tükör...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!