Miért tiltja a keresztény vallás az önkielégítést?
A katolikus egyház egész pontosan a nemi vágy minden, házasságon kívüli és a házastárs közreműködése nélküli kielégítését tiltja.
(Bibliai levezetése Onán története, ami vsz. nem egészen ugyanaz mint az önkielégítés)
Az önkielégítést tulajdonképpen a Szentírás tiltja.
(3Móz 15: 16–18; 5Móz 23:9–11; Róm 1:24; Gal 5:19)
Tisztátalanság (3Móz 15: 16–18; 5Móz 23:9–11; Róm 1:24; Gal 5:19). Ide elsősorban az önkielégítés tartozik.
;Paráznaság (2Móz 20:14; 5Móz 22:23–24; Róm 1:29; 1Kor 5:1–13, 6:9–20). Minden szexuális kapcsolat, amely az egész életre, egyetlen, másnemű személlyel kötött házasság szövetségén kívül történik: paráznaság – akkor is, ha a szexuális aktus nem megy teljesen végbe, sőt akkor is, ha akár csak a szívben, a szemben elkezdődik (Mt 55:27–30).
Tehát a házassági szeretet-szövetségen kívül a nemi élet paráznaságnak vagyis bűnnek minősül.
Még egyszer hangsúlyozom a Szentírás szerint!
Az egyházak (sok van) álláspontjának ismertetésére nem vállalkozom.
a keresztény vallás mindent tilt, ami élvezet okoz az embereknek.
közben meg titokban ők is csinálják...;)
a házasság előtti szexszel sem ártasz semmit. tapasztalatokat szerzel vele, és a majdani férjed/feleségedet boldoggá tudod tenni azzal, hogy nem csak sötétben mersz együtt lenni vele, és kb azt sem tudod mit kéne csinálni egymással.
képmutatásnak tartom ezt az egészet.
Mert 2000 éve teljesen más volt az értékrend. Sokkal kevesebben voltak, a vagyonkérdés is nehéz volt, ezért tilt minden olyan szexuális tevékenységet, amiből nem lesz gyerek.
De azokkal van a baj, akik ma is ilyen 2000 éves dogmák szerint akarnak élni. Ezalatt NEM az egész Bibliát értettem, hanem csak az ilyen jellegű részeit, illetve nem az istenhitet, mivel a haladó szellemű emberek között is akad jópár istenhívő.
3Móz15:
16. Ha valamely férfiúnak magömlése van, mossa meg az egész testét vízben, és tisztátalan legyen estvéig.
17. És minden ruha, és minden bőr, a melyre a magömlés kihat, mosattassék meg vízben, és tisztátalan legyen estvéig,
18. És az asszony is, a kivel férfiú hál magömléssel. Mosódjanak meg vízben, és tisztátalanok legyenek estvéig.
5Móz23:
9. Ha táborba szállsz a te ellenséged ellen: őrizkedjél minden gonosztól.
10. Ha volna valaki közötted, a ki nem volna tiszta valami éjszakai véletlenség miatt: menjen ki a táborból, és ne menjen vissza a táborba;
11. És mikor eljő az estve, mossa meg magát vízzel, és a nap lementével menjen be a táborba.
Róm 1:
24. Annakokáért adta is őket az Isten szívök kivánságaiban tisztátalanságra, hogy egymás testét megszeplősítsék;
Gal 5:
19. A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalóak, melyek ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás.
Csak azért írtam ide, mert az utalások helyett a konkrétum mindig jobban megfogható. (Ha valaki utána akar nézni, van a net-en kereshető On-line biblia.)
Én úgy értelmezem, a Szentírás nem tiltja. Szvsz nagyon kevés dolgot tilt. Arra int, hogy minden cselekedetnek megvan a maga következménye. A többit csak azok mondják, akik MAGYARÁZZÁK sz írást. Nem maga az írás. Ezen túl pedig, aki olvassa az írást, azt összefüggéseiben kell olvasnia, és ismernie kell az adott szóhasználat korabeli jelentését is. E nélkül teljesen téves következtetéseket is levonhat, vagy magáévá teheti a mások népszerű (ám sokszor szintén téves) következtetéseit. Az egyik ilyen forrás pont az egyház. :)
Alapvetően két lehetőség van, vagy úgy tekinted az Írást, mint az egyház "megrendelésére" létrejött iromány, vagy Istentől származik. Első esetben nincs miről beszélni, a keresztény egyház hozta létre, úgy értelmezi, ahogy kedve szottyan. Második eset érdekesebb, mert ekkor a keresztény egyház is csak egy lesz az értelmezők sorában. (Bár az első lesz a sorban, ez nem fogja azt jelenteni, hogy ő értelmezésük az egyedüli helyes, követendő.)
Ha ez mind nem lenne elég, a többszörös nyelvi áttétek miatt sok félrefordítás is van a szövegben, amit később már "ciki" lett volna kijavítani, mert a fél világ ez alapján hisz. (Kedvenc példám erre, amikor héber hittudósok magyarázták el, hogy Isten NEM a maga képére teremtette az embert. Vagyis igen de nem ÚGY, hogy az ember hasonlítana Istenre, hanem ÚGY, hogy az Istennek volt egy EREDETI ELKÉPZELÉSE (KÉPE), és annak alapján teremtette meg az embert. Ha mai nyelvre fordítanánk, azt mondhatnánk, Istennek szabadalmi oltalmi joga van az emberre, mert Ő találta fel. Ehhez képest a fél világ azt hiszi, Isten egy emberszerű entitás. Vagy az, vagy nem, de ebből a szövegből ez nem derül ki. Bár inkább nem.) ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!