Miért nevezik Jézust az 'Emberfiának'? Nem lenne logikusabb az 'Istenfia' elnevezés?
„És Isten miért nem tudott „csak úgy” megbocsátani?”
Talán azért mert Isten nem egy valaki, nem egy személy, aki tovább haragszik vagy megbocsát. Isten a mindenható Törvény, a vezérlő Alapelv bennünk és mindenben. Isten a Hatalom, Bölcsesség és Szeretet kimeríthetetlen forrása bennünk és körülöttünk mindenütt. Isten az Eredeti önfejlesztő Ihlet, melynek fejleménye – nem teremtménye – minden más létező. Istennek semmi köze a mi bűneinkhez.
„Miért volt szüksége áldozatra, ...”
Jézus áldozata nem engesztelésül szolgál az elkövetett bűnökért, hanem azért, hogy tanítását alátámassza, hogy tanítványai hihessenek benne.
Mikor Jézus a római katonák elfogták, tanítványai elszéledtek, bujdostak, Péter többször is megtagadta, csak János maradt vele a végsőkig. Nem nehéz elképzelni tanítványai lelkiállapotát, mikor halála után első alkalommal találkoztak a Mesterrel és meggyőződtek arról hogy valóban ő az aki néhány nappal korábban a kereszten meghalt, tudatuk akkor a magasba szökkent.
Jézus halála és feltámadása nélkül, aki feladatának tekintette az ember tudatát felemelni, ma nem beszélnénk róla.
„... ráadásul éppen a saját fiára?”
Minden ember Isten egyszülött fia / leánya, nincs olyan ember aki isten akarata ellenére vagy akár azon kívül jön a világra.
Az emberfia (arámban: barnasa) egyszerű értelmében csak annyit jelent, hogy ember, emberi nemhez tartozó. Krisztus az emberfia, több értelemben is:
Emberré lett, kiüresítette magát korábbi formájából, mint szellemi lény, mint Isten fiai, istenek, és megfogant a szűz méhében.
Az emberfia egy olyan lényt jelöl az Írásokban, pl. Dánielnél (és az Énok könyvében) is aki a Korok Urával (Öregkorúval), jár és ki van választva bizonyos feladatra. Valószínűleg ez egy pozíciót jelül, vagy meghatározása a mennyben levő formájának (mennyben több formájú lények vannak, vannak állat arcú, formájú szárnyas lények. Krisztus ember, ember formájú) Krisztus a feltámadása után is emberfia, ahogy az írás mondja, István halálakor: "Ímé látom az egeket megnyilni, és az embernek Fiát az Isten jobbja felől állani."
Hmm azert yuda valaszaval tobb helyen nem ertek egyet:
Isten létét pedig ő maga tanította, hogy egylényegű az Atyával, ugyanakkor tetteti is bizonyították. Bűnöket bocsátott meg, betegeket gyógyított, halottakat támasztott... maga is feltámadt a halálból, mint elsőszülött a halottak közül, hogy
Erdekes egy Isten aki meghalt......hmmmm.....ettol volt Ember Jezus hogy meghalt de nem sajat magat tamasztotta fel hanem Isten tamasztotta fel ot.
Vérontás nélkül pedig nincs bűnbocsánat.
Akkor ki kell irtani az ellensegunket......erdekes egy parancsolat ugye nem is ellentetes a szeresd felebaratodat es imatkoz ellenseged leki udveert......
Jézus az Emberfia kifejezéssel akarta kinyilvánítani kettős lényegét.
Az effezusi zsinat és a khalkedoni is Jézus személyét taglalta, de csak a III. konstantinápolyi zsinaton értek célt. Azért ült össze, hogy végérvényesen kinyilvánítsák, hogy Jézusban az emberi természet a Fiú isteni természetével keveredés nélkül, elválaszthatatlanul, oszthatatlanul, felbonthatatlanul egyesült.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!