Hol található a bibliába a hiszek egy. és az üdvöz légy imádságok?
akkor hiába kerestem?
ne értem akkor ki találta ki, hogy ezt kell imádkozni?
azt mondták minden benne van a bibliában...
Közbenjáró a Közbenjáróhoz?!
2011. június 1.
Egyik nap vezetés közben véletlenül rákapcsoltam a Mária Rádió adására. Asszonyok éppen monoton hangon ismételgették az „Üdvözlégy” szövegét. Már régen továbbkapcsoltam egy másik adóra, amikor még mindig visszhangzott a fejemben három szó: „… imádkozzál érettünk, bűnösökért…” A kérés nem Krisztusnak, hanem Szűz Máriának, „Isten szent Anyjának” szólt. Máskor is hallottam már, hogy katolikusok nem akarják minden apró dologgal Isten Fiát zavarni, ezért terjesztik kéréseiket a Szűzanyához vagy a szentekhez, hogy ők járjanak közben értük a Megváltónál, de most valahogy egészen botrányosnak éreztem ezt a három szót. Közbenjáróra lenne szükség a Közbenjáróhoz?! Honnan veszik ezt a sületlenséget? Mikor, ki állított ilyet az apostolok közül? Mikor beszélt ilyesmiről Jézus?
Az evangéliumokban Mária egyetlen alkalommal próbált közbenjárni fiánál, annak sem lett jó vége. János evangéliumában olvasunk erről, a kánai menyegző történetében. Mária megemlíti Jézusnak, hogy gond van, elfogyott a háziak bora, mire Jézus szokatlanul nyersen és erélyesen utasítja vissza édesanyja közbenjárását. Mintha tanítani akarna valamit, amit jövendő nemzedékek is meghallanak majd: „Mi közöm hozzád, asszony? (Τί ἐμοὶ καὶ σοί, γύναι;) Még nem jött el az én órám.” (Jn 2,4) Mária nagyságát mutatja, hogy nem bántódott meg, hanem megértette a helyét Isten üdvtervében. Azt mondja a szolgáknak: „Bármit mond nektek, tegyétek meg.” (Jn 2,5) A történetből világosan kiderül, hogy Jézus nem osztozik megváltói szerepében édesanyjával. Nincs szüksége közbenjáróra, még az anyjára sem, mert ő maga a Közbenjáró.
Pál félreérthetetlen szavakkal tanítja ugyanezt: „Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus” (1Tim 2,5). Az apostol kétféleképpen is hangsúlyozza Jézus közbenjáró szerepét. Egyrészt leszögezi, hogy Isten és az emberek között egyetlen közbenjáró van csak, és ez Jézus Krisztus. Nincs más közbenjáró rajta kívül. De hogy annak is elejét vegye, hogy esetleg Krisztushoz vezető közbenjárót keressünk, Jézust „ember Krisztus Jézus” névvel illeti. Jézus a Krisztus, a Messiás, de emberként az. Közel áll hozzánk, azonosul velünk, egy közülünk. Kálvin az „ember” szó jelentőségéről ezt írja: „Hogy tehát senki magát azzal ne gyötörje, hogy a közbenjárót hol kell keresnie, vagy hogy mely úton kell hozzá eljutnia, figyelmeztet minket, embernek nevezve őt, hogy hozzánk közel van, sőt köztünk egyáltalán nincs távolság, mivel a közbenjáró testünkből való test. Ezzel ugyanazt jelezte, ami másutt bővebben ki van fejtve, hogy t. i. nekünk nem olyan főpapunk van, ki erőtlenségünket át nem érezhetné, mivel a mi főpapunk hasonló mi hozzánk a bűn kivételével és megkísértetett mindenben.” (Institutio II.12.1)
Ne kérjük Máriát közbenjárásra. Magához az ember Jézus Krisztushoz menjünk, ő az egyetlen mediátor, rajta kívül nincs közbenjáró. Jézus emberként velünk van, a mi oldalunkon áll. Nem is fogadja el mástól a kérésünket, csak tőlünk. Nekünk viszont mindenkor rendelkezésünkre áll, mert mennyei Atyja (nem a földi anyja) ezt így tervezte el. [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!