Miért zavarja egyeseket, hogy a zsidók a kiválasztott nép?
az utálkozás, gyűlölet némelyekből szinte árad csipi a szemüket ez a tény.
Ezenkívül problémáikra, bajaikra mert már megint a zsidók így kezdik akkor már tudom megint ömlik a ..... !
Ez Isten döntése nem erőlteti rá senkire még most lehet mellémagyarázni a Bibliát de annak meg lesz a következménye, ezért jobb most korrigálni a tévedéseket.
Nem gyűlölöm a zsidó származású embereket, mert Jézus nem tanított ilyet.
Mindenki elfogadható a teremtő előtt aki úgy él.
Persze az tény és való amit az egyik válaszoló irt de maga Jézus is megerősített, hogy elveszítik azt a jogcímüket, hogy mint nemzet kiválasztottak legyenek.
(Máté 21:43) 43 Ezért mondom nektek, hogy az Isten királyságát elveszik tőletek, és olyan nemzetnek adják, amely megtermi gyümölcseit.
Az állandó emlékeztetések ellenére a nemzet mint egész hűtlennek bizonyult. Amikor Jézus a színre lépett, a nemzet elvetette őt (János 1:11). Ezért Jézus ezt mondta a zsidó vallásvezetőknek: „elvétetik tőletek az Istennek országa, és oly népnek adatik, a mely megtermi annak gyümölcsét”
Istennek a természetes Izraellel kötött szövetséges viszonya nemsokára meg kellett, hogy szűnjön. Ezért a jövőbeni messiási Királyság nem állhatott helyre annak a hűtlen földi nemzetnek a javára
Izrael többé már nem Istennek szentelt nemzet
Amikor az izraeliták Itennek szentelt nemzetté váltak, ő ezt ígérte nekik: „ha igazán hallgattok szavamra, és valóban megtartjátok szövetségemet, akkor bizony különleges tulajdonommá lesztek minden nép közül, mert enyém az egész föld. Ti pedig papok királysága és szent nemzet lesztek nekem” (2Mózes 19:5, 6). A megígért Messiásnak közöttük kellett megjelennie, és először nekik adott lehetőséget arra, hogy Isten Királyság-kormányzatának tagjai legyenek (1Mózes 22:17, 18; 49:10; 2Sámuel 7:12, 16; Lukács 1:31–33; Róma 9:4, 5). De az Izrael nemzetéhez tartozók legtöbbje nem bizonyult hűnek az önátadásához (Máté 22:14). Elvetették a Messiást, és végül meg is ölték (Cselekedetek 7:51–53)
Rámutatva, hogy Isten elvetette Izraelt mint önátadott nemzetét, Jézus kijelentette: „Jeruzsálem, Jeruzsálem, aki megöli a prófétákat, és megkövezi azokat, akik hozzá küldettek — mily gyakran akartam egybegyűjteni gyermekeidet, miként a tyúk a szárnya alá gyűjti csibéit! De ti nem akartátok. Íme! Elhagyatottá lesz nektek a házatok” (Máté 23:37, 38).
Persze ettől még senki nincs felhatalmazva, hogy gyűlölködjön, mert mindenkit szeretni kell, ahogy Jézus parancsolta.
Zsömle/lány
a Biblia valójában történelemről szól... a kései zsidók már nem igazán értettek semmit a valós történelemből és egy kissé átköltötték, átfogalmazták a lényeget (úgy, hogy jól jöjjenek ki általa)
akiket a mai Biblia kiválasztottaknak mond, azok valójában egy régi isteni-, félisteni rasszt alkottak (valószínűleg nem (teljesen) emberi eredettel
nem túl sok közük van a mai zsidókhoz
kiválasztott nép: ez valójában csak annyit jelent, hogy valamilyen célból (mások által) valamire ki lett választva
(nem feltétlenül jelent jót)
Szia!
Kiválasztani általában valamire szoktak valakit. Ábrahámot Isten céllal választotta ki: "megáldatnak a te magodban a földnek minden nemzetségei" - olvassuk a Szentírásban. Ez be is teljesedett Jézus Krisztus eljövetelével. Azonban ez a kiválasztás feltételhez volt szabva: "mivelhogy engedtél az én beszédemnek". Csakhogy Jézus Krisztust a zsidók elvetették, ezért olvassuk a Zsemle által is idézett jézusi kijelentést: "annakokáért mondom néktek, hogy elvétetik tőletek az Istennek országa, és oly népnek adatik, amely megtermi annak gyümölcsét."
Pál apostol is nyilvánvalóvá teszi: "Mert nem az a zsidó, aki külsőképpen az; sem nem az a körülmetélés, a mi a testen külsőképpen van: Hanem az a zsidó, a ki belsőképpen az; és a szívnek lélekben, nem betű szerint való körülmetélése az igazi körülmetélkedés; amelynek dícsérete nem emberektől, hanem Istentől van." Mert Krisztusban "nincs többé görög és zsidó: körülmetélkedés és körülmetélkedetlenség, idegen, scithiai, szolga, szabad, hanem minden és mindenekben Krisztus."
Üdv. Péter
A Jelenések könyvében olvasok új Jeruzsálemről, kérem ne magyarázatok úgy ezt jelképesen kell érteni Jeruzsálem az egy konkrét országnak a fővárosa.
Van földi és van mennyei Jeruzsálem mint két esetben számomra várost jelent, és nekem úgy tűnik amikor minden ujjá lesz a mennyei város leszáll a földi városra ha így történik akkor mégis van jelentősége Izraelnek,a zsidóságnak és Jeruzsálem földön lévő városának.
Akkor egyesek megint eltérnek az igazságtól.
Akkor mi a magyarázata a 1. 2. 5. 8. 11. 12. 15. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. 32. versnek ?
Róm 11:1 Mondom tehát: Avagy elvetette-e Isten az ő népét? Távol legyen; mert én is izraelita vagyok, az Ábrahám magvából, Benjámin nemzetségéből való.
Róm 11:2 Nem vetette el Isten az ő népét, melyet eleve ismert. Avagy nem tudjátok-e, mit mond az írás Illésről? amint könyörög Istenhez Izrael ellen, mondván:
Róm 11:3 Uram, a te prófétáidat megölték, és a te oltáraidat lerombolták; és csak én egyedül maradtam, és engem is halálra keresnek.
Róm 11:4 De mit mond neki az isteni felelet? Meghagytam magamnak hétezer embert, akik nem hajtottak térdet a Baálnak.
Róm 11:5 Ekképpen azért most is van maradék a kegyelemből való választás szerint.
Róm 11:6 Hogyha pedig kegyelemből, akkor nem cselekedetekből: különben a kegyelem nem volna többé kegyelem. Hogyha pedig cselekedetekből, akkor nem kegyelemből: különben a cselekedet nem volna többé cselekedet.
Róm 11:7 Micsoda tehát? Amit Izrael keres, azt nem nyerte meg: a választottak ellenben megnyerték, a többiek pedig megkeményíttettek:
Róm 11:8 Amint meg van írva: Az Isten kábultság lelkét adta nekik; szemeket, hogy ne lássanak, füleket, hogy ne halljanak, mind e mai napig.
Róm 11:9 Dávid is ezt mondja: Legyen az ő asztaluk tőrré, hálóvá, botránkozássá és megtorlássá.
Róm 11:10 Sötétüljenek meg az ő szemeik, hogy ne lássanak, és az ő hátukat mindenkorra görbítsd meg.
Róm 11:11 Annak okáért mondom: Avagy azért botlottak-e meg, hogy elessenek? Távol legyen; hanem az ő esetük folytán [lett] az üdvösség a pogányoké, hogy ők felingereltessenek.
Róm 11:12 Ha pedig az ő esetük világnak gazdagsága, és az ő veszteségük pogányok gazdagsága, mennyivel inkább az ő teljességük?
Róm 11:13 Mert néktek mondom a pogányoknak, amennyiben hát én pogányok apostola vagyok, a szolgálatomat dicsőítem,
Róm 11:14 Ha ugyan felingerelhetném az én atyámfiait, és megtarthatnék közülük némelyeket.
Róm 11:15 Mert ha az ő elvettetésük a világnak megbékélése, micsoda [lesz] a felvételük hanemha élet a halálból?
Róm 11:16 Ha pedig a zsenge szent, akkor a tészta is; és ha a gyökér szent, az ágak is [azok].
Róm 11:17 Ha pedig némely ágak kitörettek, te pedig vadolajfa létedre beoltattál azok közé, és részese lettél az olajfa gyökerének és zsírjának;
Róm 11:18 Ne kevélykedjél az ágak ellenében: ha pedig kevélykedel, nem te hordozod a gyökeret, hanem a gyökér téged.
Róm 11:19 Azt mondod azért: Kitörettek [az] ágak, hogy én oltassam be.
Róm 11:20 Úgy van; hitetlenség miatt törettek ki, te pedig hit által állasz; fel ne fuvalkodjál, hanem félj;
Róm 11:21 Mert ha az Isten a természet szerint való ágaknak nem kedvezett, majd neked sem kedvez.
Róm 11:22 Tekintsd meg azért az Istennek kegyességét és keménységét: azok iránt akik elestek, keménységét; irántad pedig a kegyességét, ha megmaradsz a kegyességben; különben te is kivágatol.
Róm 11:23 Sőt azok is, ha meg nem maradnak a hitetlenségben, beoltatnak; mert az Isten ismét beolthatja őket.
Róm 11:24 Mert ha te a természet szerint való vadolajfából kivágattál, és természet ellenére beoltattál a szelíd olajfába: mennyivel inkább beoltatnak ezek a természet szerint valók az ő saját olajfájukba.
Róm 11:25 Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higgyétek, hogy a megkeményedés Izraelre nézve [csak] részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen.
Róm 11:26 És így az egész Izrael megtartatik, amint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat:
Róm 11:27 És ez nekik az én szövetségem, midőn eltörlöm az ő bűneiket.
Róm 11:28 Az evangéliumra nézve ugyan ellenségek ti érettetek; de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért.
Róm 11:29 Mert megbánhatatlanok az Istennek ajándékai és az ő elhívása.
Róm 11:30 Mert miképpen ti egykor engedetlenkedtetek az Istennek, most pedig irgalmasságot nyertetek az ő engedetlenségük miatt:
Róm 11:31 Azonképpen ők is most engedetlenkedtek, hogy a ti irgalmasságba jutásotok folytán ők is irgalmasságot nyerjenek;
Róm 11:32 Mert az Isten mindeneket engedetlenség alá rekesztett, hogy mindeneken könyörüljön.
Róm 11:33 Óh Isten gazdagságának, bölcsességének és tudományának mélysége! Mely igen kikutathatatlanok az ő ítéletei s kinyomozhatatlanok az ő utai!
Róm 11:34 Mert kicsoda ismerte meg az Úr értelmét? vagy kicsoda volt neki tanácsosa?
Róm 11:35 Avagy kicsoda adott előbb neki, hogy annak visszafizesse azt?
Róm 11:36 Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké. Ámen.
Kérdező,az sem igaz,amit kérdezel:D
A kiválasztott nép fogalma egy egoista,felfuvalkodott felfogásra utal.Bármelyik nép mondhatná ezt magáról,és ugyanolyan nevetséges elképzelés lenne.Gondolod,hogy Isten kiválasztana magának konkrétan egy népet,ráadásul egy olyat,amelyik be sem tartja a parancsolatokat? meg megöli a hírnökét,Jézust? Akkor milyen alapon kiválasztottak,milyen tényről beszélünk? csúfot űztök Istenből,mert azt gondoljátok Isten olyan ostoba,hogy majd kecskére bízza a káposztát.
"Ez Isten döntése nem erőlteti rá senkire még most lehet mellémagyarázni a Bibliát de annak meg lesz a következménye, ezért jobb most korrigálni a tévedéseket."
Nem,ez a zsidók döntése volt,ám nem más,mint egy nagyzási hóbort.Persze tudom,nagyszerű,és ravasz praktika Istennel takarózni,hogy egy felsőbb hatalom nevében a zsidóknak legyen igaza.Persze,Isten döntése volt,tehát titeket nem lehet felelősségre vonni,de aki nem fogadja el a kiválasztottságotokat,az Isten ellen megy,tehát felelősségre vonható általatok....
Kedves Kérdező, a 10;11;14-es válaszok nagyon szépen elmagyarázzák: nem arról van szó "zavar". Nem, hiszen téged sem zavarna, ha valaki Napóleon-nak hiszi magát, úgy él, beszél. Az ő baja,és szakorvosokra tartozik.
Tehát arra a kérdésre rendkívül fontos értelmes kifejtésekre: kiválasztottnak lenni csak VALAMIRE lehet-azonkívül, hogy mérgesen lepontozod -mit tudsz felelni????
Egy PÁl-féle megértő-megtérés ragyogó felelet. Azok a zsidók, akik megértik a "JÓ hírt"- az evangéliumokat- azok a legjobbak morálisan és intellektuálisan (olvasd Simone Weil-t). Senkinek a"szemét nem csípi", hogy szavaiddal éljek. És nincs "mellémagyarázva" a Biblia. Csak hát a Jó Hírt ne mellőzd. Akkor az egész kiválasztottságnak nincs értelme. Arra lettek kiválasztva, hogy az a hihetetlen transcendens dolog megtörténjen egy eldugott kis faluban, Bethlehemben...
Tehát 2 kérdés:
1.mire vannak szerinted MA kiválasztva,SZERINTED(!)Isten által?
2.Szerinted mit jelent ez pl. az egymilliárd kínai szemében?
A múltban erre voltak ki választva:
Róm 9:4 Akik izraeliták, akiké a fiúság és a dicsőség és a szövetségek, meg a törvényadás és az isteni tisztelet és az ígéretek;
Róm 9:5 Akiké az atyák, és akik közül való test szerint a Krisztus, aki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen.
A jelenben erre vannak kiválasztva :
Róm 11:17 Ha pedig némely ágak kitörettek, te pedig vadolajfa létedre beoltattál azok közé, és részese lettél az olajfa gyökerének és zsírjának;
Róm 11:25 Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higgyétek, hogy a megkeményedés Izraelre nézve [csak] részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegy.
Róm 11:19 Azt mondod azért: Kitörettek [az] ágak, hogy én oltassam be.
Róm 11:20 Úgy van; hitetlenség miatt törettek ki, te pedig hit által állasz; fel ne fuvalkodjál, hanem félj;
A jövőben meg erre :
Róm 11:23 Sőt azok is, ha meg nem maradnak a hitetlenségben, beoltatnak; mert az Isten ismét beolthatja őket.
Róm 11:24 Mert ha te a természet szerint való vadolajfából kivágattál, és természet ellenére beoltattál a szelíd olajfába: mennyivel inkább beoltatnak ezek a természet szerint valók az ő saját olajfájukba.
Ki lehet választani egy népet a kárhozatra is vagy pl. arra, hogy minden más népet kárhozatba vigyen, lerontson.
Áldozatra is ki lehet választani egy népet, arra pl. hogy az Isten mindíg áldozzon belőle magának.
(tömeges halál)
Az istenek mindíg is rabszolgaként, pontosabban állatokként (pasu) tartották az embereket,
saját használatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!