A bibliában (mindkettőben) mit írnak a pokolról és az emberi bűnösökről?
A szó szerint leírják, hogy a bűnös/bűnt elkövetett ember a pokolra kerül?
Vagy azt, hogy a tisztítótűz vár rá?
Nem az érdekel, hogy a több évtizedek, századok alatt mit hallottak az emberek róla. Hanem, hogy a Bibliában mi áll.
A bibliaban van irva a pokolrol bar sokan ezt nem akarjak elhinni es inkabb elferditik a bibliat.
2. válaszoló
Rávilágítottál a kérdésem lényegére. Jézus a Gyehenna kifejezést, a tisztító tüzet említi(amit szerintem néhányan életükben megtapasztalhatnak enyhített változatként lelkiismeret furdalásként), nem pedig a Poklot ahova Lucifert száműzték.
Tehát, Jézus melyik idézetben mondja, hogy a pokolra kerülnek örök szenvedésként a bűnös emberek?
Lukács 16:19-31
23.
Tekintve, hogy német, magyar fordításban hívják azt a részt pokolnak, angol, francia fordításban halál utáni életnek, túlvilágnak. Olasz fordításban pedig mindkét verziót megtaláltam. Érthető, hogy miért nincs máig egyetértés.
"nem pedig a Poklot ahova Lucifert száműzték."
- Ezt milyen bibliai rész említi?
Jézusom!
A pokolról, már volt egyszer egy magyarázat, amit nem csak Én, de a Péter nevű Barátom is leírt aki teológiai vizsgát tett ebből kitűnőre., a lukács evangéliumában levő idézet amit valaki idézett, csak egy szemléltetés.
Jézus itt a zsidó vallásvezetők szemléltetésére használja a gazdag embert, akik közé nemcsak a farizeusok és az írástudók tartoznak, hanem a szadduceusok és a főpapok is. Ők gazdag szellemi kiváltságoknak és alkalmaknak örvendenek, és úgy viselkednek, mint a gazdag ember. Királyi bíbor ruhájuk kiváltságos helyzetüket ábrázolja, a fehér gyolcs pedig álszent voltukat.
Ez a büszke gazdag ember osztály lenézi a szegény, egyszerű embereket ‛am ha·’a′rets vagyis pórnép kifejezéssel illetve őket.
Lázár pedig azokat az egyszerű embereket szemlélteti, akik éheznek a szellemi táplálékokra.
Mivel a gazdag ember és Lázár nem betű szerinti személyek, hanem az emberek bizonyos osztályait szemléltetik, logikus módon a haláluk is képletes.
ezen felül, a teremtő sosem gondolt ilyet, és nem is alkalmaz ilyen büntetést, mert akkor ellent mondana az írásoknak amit a tiszteletre méltó apostolok leírtak.
(Róma 6:22, 23) . . .. 23 Mert a bűn zsoldja a halál. . .
(Róma 6:7) 7 Mert aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.
Ádámnak és mindenkinek a halál a büntetése, vagy is visszatér abba az állapotba ahonnan jött.
A nem létezés állapotába.
Esetleg a feltámadás jöhet szóba ha megérdemli egy személy hogy újra éljen Krisztus váltsága révén.
Először is, nézzük meg magát a kifejezést. A görög Ge′en·na a héber geh Hin·nom megfelelője, melynek jelentése ’Hinnom-völgy’, teljes nevén geh veneh-Hin·nom, vagyis ’a Hinnom fiainak völgye’ (Józsué 15:8; 2Királyok 23:10). Ez a hely, mely ma Vádi-er-Rabábi néven ismert, egy keskeny, mély völgy Jeruzsálemtől délre.
David Kimhi (körülbelül i. sz. 1160–1235), zsidó tudós szerint a völgy később Jeruzsálem városának szeméttelepe lett. Szemétégetőként használták, ahol folyamatosan égett a tűz. Minden, amit ide vetettek, teljesen megsemmisült, hamuvá vált.
Sok bibliafordító vette magának a bátorságot, hogy a Ge′en·na szót pokolnak fordítsa (Máté 5:22, Katolikus fordítás). Miért tették ezt? Mert azt a pogány eredetű elképzelést, miszerint a gonoszoknak a haláluk után tüzes ítéletet kell elszenvedniük, a Jeruzsálemhez közeli völgyben égő, szó szerinti tűzzel hozták összefüggésbe. Ám Jézus soha nem utalt úgy a Gyehennára, mint a gyötrelem helyére.
Tehát a halottak kínzása nemcsak hogy távol áll szerető Istenünktől, de ellent is mond annak a világos bibliai tanításnak, hogy „a halottak semmit sem tudnak”, vagyis öntudatlanok (Prédikátor 9:5, 10).
Jézus tudta, hogy égi Atyjának, még maga a gondolat is visszataszító, hogy embereket égessenek meg élve...
Szörnyű, hogy mikkel vádolják a teremtőt.!!!!!:((
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!