Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A bibliában (mindkettőben)...

A bibliában (mindkettőben) mit írnak a pokolról és az emberi bűnösökről?

Figyelt kérdés

A szó szerint leírják, hogy a bűnös/bűnt elkövetett ember a pokolra kerül?

Vagy azt, hogy a tisztítótűz vár rá?


Nem az érdekel, hogy a több évtizedek, századok alatt mit hallottak az emberek róla. Hanem, hogy a Bibliában mi áll.



2012. aug. 19. 18:06
1 2 3 4
 1/34 A kérdező kommentje:
Idézetek is megköszönném.
2012. aug. 19. 18:07
 2/34 anonim ***** válasza:
Sok minden áll benne, nem egy egységes nézet, mivel a Bibliát is hosszabb idő alatt írták meg. Egyébként Bibliából csak egy van, így nyugodtan Te is a kezedbe veheted.
2012. aug. 19. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/34 anonim ***** válasza:
73%

[link]

A bibliaban van irva a pokolrol bar sokan ezt nem akarjak elhinni es inkabb elferditik a bibliat.

2012. aug. 19. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/34 A kérdező kommentje:
Természetes úgy értem hogy a zsidó/ótestamentum és a keresztény/újtestamentum
2012. aug. 19. 18:59
 5/34 A kérdező kommentje:

2. válaszoló

Rávilágítottál a kérdésem lényegére. Jézus a Gyehenna kifejezést, a tisztító tüzet említi(amit szerintem néhányan életükben megtapasztalhatnak enyhített változatként lelkiismeret furdalásként), nem pedig a Poklot ahova Lucifert száműzték.


Tehát, Jézus melyik idézetben mondja, hogy a pokolra kerülnek örök szenvedésként a bűnös emberek?

2012. aug. 19. 19:05
 6/34 Sághegyi Csaba ***** válasza:
Lukács 16:19-31
2012. aug. 19. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/34 anonim ***** válasza:
A Máté 25,46 a következõ szavakkal összegzi a “juhok és kecskék” felett való ítéletet: "És ezek elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre". Ugyanaz a görög szó, aiónion (örök) jelöli a gonoszok büntetését és az igazak jutalmát. Amit az "örök" élet hosszáról állítunk, ugyanazt el kell mondanunk a hitetlenek "örök" büntetésével kapcsolatosan is. Mivel a hivõk "élete" örökké tartó (János 10,28), így a hitetlenek büntetése is az.
2012. aug. 19. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/34 A kérdező kommentje:

Lukács 16:19-31

23.

Tekintve, hogy német, magyar fordításban hívják azt a részt pokolnak, angol, francia fordításban halál utáni életnek, túlvilágnak. Olasz fordításban pedig mindkét verziót megtaláltam. Érthető, hogy miért nincs máig egyetértés.

2012. aug. 19. 19:46
 9/34 anonim ***** válasza:

"nem pedig a Poklot ahova Lucifert száműzték."


- Ezt milyen bibliai rész említi?

2012. aug. 19. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/34 anonim ***** válasza:
44%

Jézusom!


A pokolról, már volt egyszer egy magyarázat, amit nem csak Én, de a Péter nevű Barátom is leírt aki teológiai vizsgát tett ebből kitűnőre., a lukács evangéliumában levő idézet amit valaki idézett, csak egy szemléltetés.


Jézus itt a zsidó vallásvezetők szemléltetésére használja a gazdag embert, akik közé nemcsak a farizeusok és az írástudók tartoznak, hanem a szadduceusok és a főpapok is. Ők gazdag szellemi kiváltságoknak és alkalmaknak örvendenek, és úgy viselkednek, mint a gazdag ember. Királyi bíbor ruhájuk kiváltságos helyzetüket ábrázolja, a fehér gyolcs pedig álszent voltukat.

Ez a büszke gazdag ember osztály lenézi a szegény, egyszerű embereket ‛am ha·’a′rets vagyis pórnép kifejezéssel illetve őket.

Lázár pedig azokat az egyszerű embereket szemlélteti, akik éheznek a szellemi táplálékokra.

Mivel a gazdag ember és Lázár nem betű szerinti személyek, hanem az emberek bizonyos osztályait szemléltetik, logikus módon a haláluk is képletes.


ezen felül, a teremtő sosem gondolt ilyet, és nem is alkalmaz ilyen büntetést, mert akkor ellent mondana az írásoknak amit a tiszteletre méltó apostolok leírtak.


(Róma 6:22, 23) . . .. 23 Mert a bűn zsoldja a halál. . .

(Róma 6:7) 7 Mert aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.


Ádámnak és mindenkinek a halál a büntetése, vagy is visszatér abba az állapotba ahonnan jött.

A nem létezés állapotába.

Esetleg a feltámadás jöhet szóba ha megérdemli egy személy hogy újra éljen Krisztus váltsága révén.


Először is, nézzük meg magát a kifejezést. A görög Ge′en·na a héber geh Hin·nom megfelelője, melynek jelentése ’Hinnom-völgy’, teljes nevén geh veneh-Hin·nom, vagyis ’a Hinnom fiainak völgye’ (Józsué 15:8; 2Királyok 23:10). Ez a hely, mely ma Vádi-er-Rabábi néven ismert, egy keskeny, mély völgy Jeruzsálemtől délre.


David Kimhi (körülbelül i. sz. 1160–1235), zsidó tudós szerint a völgy később Jeruzsálem városának szeméttelepe lett. Szemétégetőként használták, ahol folyamatosan égett a tűz. Minden, amit ide vetettek, teljesen megsemmisült, hamuvá vált.

Sok bibliafordító vette magának a bátorságot, hogy a Ge′en·na szót pokolnak fordítsa (Máté 5:22, Katolikus fordítás). Miért tették ezt? Mert azt a pogány eredetű elképzelést, miszerint a gonoszoknak a haláluk után tüzes ítéletet kell elszenvedniük, a Jeruzsálemhez közeli völgyben égő, szó szerinti tűzzel hozták összefüggésbe. Ám Jézus soha nem utalt úgy a Gyehennára, mint a gyötrelem helyére.

Tehát a halottak kínzása nemcsak hogy távol áll szerető Istenünktől, de ellent is mond annak a világos bibliai tanításnak, hogy „a halottak semmit sem tudnak”, vagyis öntudatlanok (Prédikátor 9:5, 10).


Jézus tudta, hogy égi Atyjának, még maga a gondolat is visszataszító, hogy embereket égessenek meg élve...

Szörnyű, hogy mikkel vádolják a teremtőt.!!!!!:((

2012. aug. 19. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!