Jézus második eljövetele, vagy jelenléte? Melyik?
Az Újszövetség szerint a világ végének központi, meghatározó eseménye Jézus második eljövetele (Mt 25,31–33). „Krisztus napjának” drámai eseménye egy összetett valóság, melyben több esemény is jelen van (feltámadás, ítélet, a világ átalakulása), amelyeket alig lehet elválasztani egymástól. De nem is fontos, mert az események különválasztásánál fontosabb az egész esemény drámai egysége. Az egység lényege és egyesítő elve: Krisztus dicsőséges eljövetele. Ehhez az eseményhez kapcsolódnak az egyéb eszkatológikus történések.
Krisztus második eljövetelével kapcsolatban leginkább csak az utolsó ítéletre szoktunk gondolni. Legtöbbször a pantokrátor Krisztus jut eszünkbe, aki majd eljön „ítélni élőket és holtakat.” Ebben a felfogásban a parúzia jóformán nem más, mint külsőleg is látható, érzékelhető bírói tevékenység, ami megelőzi a végső állapotok kialakulását.
A második eljövetel feltétlenül hoz valami „újdonságot.” Annyit mindenképpen mondhatunk, hogy Krisztus végleg le fogja vetni a szakramentalitás fátylát, és megdicsőült istensége-embersége mindenki számára nyilvánvalóvá lesz. Egyes teológusok szerint „nem is Krisztus eljöveteléről kell beszélni, hanem arról, hogy a világ érkezik el őhozzá.”10 ő ugyanis feltámadásával átment az örök életbe, őt a mi világunk már nem képes befogadni és hordozni. ő előrement, hogy elkészítse számunkra a helyet (Jn 14,2).
Ekkor majd megjelenik Krisztus a saját teljes dicsőségében és uralmában. Dicsőséges uralma ki fog terjedni minden emberre. Uralmának teljes kinyilatkoztatása megnyilvánul az ember feltámasztásában is, amely a bűn következtében kénytelen volt elszenvedni a halált. Az Úr hatalma nem lesz többé korlátozott: megszabadítja az embereket a halál fogságából, ugyanakkor megosztja velünk megdicsőült örök életét. „ő azzal az erővel, amellyel mindent hatalma alá vethet, átalakítja gyarló testünket és hasonlóvá teszi megdicsőült testéhez.” (Fil 3,21). A parúzia tehát a világmindenség és az emberiség végső beteljesedése abban a dicsőségben, amelyben Krisztusnak feltámadása után már része van.
A test megdicsőüléséhez kapcsolódik az anyagvilág megdicsőülése, amelyről mint a „nagy megújulásról” is beszélhetünk (ApCsel 3,21). Eszerint a világ vége nem az anyagvilág megsemmisülése. „E világ jelenlegi állapota el fog múlni” (1Kor 7,31), de csak azért, hogy helyet készítsen egy új formájú anyagi létnek, mely alkalmas „hely” lesz a megváltott, megdicsőült életnek. A bibliai apokaliptikus képek szerint az átmenet a régi formából az új életbe, a kozmoszból a tér és idő feletti létmódba törést, illetve jelentős fordulatot jelent az emberiség életében. De azt is állítanunk kell, hogy folytonosság van a mostani Krisztusban megélt élet és a jövendő élet között. A teremtő és újjáteremtő Isten nem kerül ellentétbe önmagával, nem tagadja meg a teremtés művét, hiszen Isten semmit sem gyűlöl abból, amit alkotott (vö. Sir 15,11). Sőt ez az esemény is feltárja az anyagvilág méltóságát, hiszen a parúziát nem lehet úgy tekinteni, mint a földi és az örök élet, a kegyelmi élet és a mennyország elválasztását, illetve szembeállítását.
A parúzia szó szerint jelenlétet jelent, de általában a "Második Eljövetel"-ként szokták értelmezni.
A Máté 24:3-ban találjuk az egyik legfontosabb kérdést, amelyre Jézus valaha is válaszolt. A földi életének végéhez közel álló Jézus éppen az előző pillanatokban figyelmeztetett arra, hogy a jeruzsálemi templomot le fogják rombolni, jelezve ezzel a zsidó rendszer végét. Máté beszámolója hozzáfűzi: „Mialatt az Olajfák hegyén ült, a tanítványok bizalmasan odamentek hozzá és mondták: »Mondd meg nekünk, mikor lesznek meg ezek, és mi lesz a jele a jelenlétednek [eljövetelednek, Károli fordítás] és a dolgok rendszere befejezésének?«” (Máté 24:3, NW ).
Jézus a válaszában beszélt arról, hogy a falevelek megjelenése mutatja, hogy a nyár „közel van” (Máté 24:32, 33). Ezért sok egyház azt tanítja, hogy az apostolok Jézus „eljövetelének” jelét kérdezték, azt a jelet, ami bizonyítja, hogy visszatérése küszöbön áll. Úgy hiszik, hogy az „eljövetel” lesz az az idő, amikor ő az égbe ragadja el a keresztényeket, és utána elhozza a világ végét. Szerinted ez igaz?
Az „eljövetel” szó helyett egyes bibliafordítások — a New World Translation of the Holy Scriptures nevű fordítást is beleértve — a „jelenlét” szót használják. Lehetséges, hogy ami iránt a tanítványok érdeklődtek, és amit Jézus válaszként mondott, az különbözik attól, amit az egyházak tanítanak? Mi volt a kérdés valójában? És mit válaszolt pontosan Jézus?
Máté evangéliumának az első 23 fejezetében több mint 80-szor találkozunk egy közhasználatú görög igével a „jönni” szó kifejezésére; ez az er′kho·mai.
De a Máté 24:3, 27, 37, 39-ben Máté egy másik szót használt, egy olyan főnevet, amely sehol máshol nem fordul elő az evangéliumokban: ez a pa·rou·szi′a.
Tömören fogalmazva a pa·rou·szi′a ’jelenlétet’ jelent. Egy újszövetségi szótár ezt mondja: „PAROUSZIA . . ., szó szerint jelenlét, para: -val/-vel, és ouszia: lét (az eimi: lenni igéből), egyaránt utal a megérkezésre és az azt követő jelenlétre.
De szemmel látható, fizikai jelenlétről kell beszélnünk, mint ahogy az elterjedt a köztudatban?
Nem! Gondoskodott egy jelről, hogy jelenlétét felismerhessék, bár a legtöbben észre sem veszik azt: „ A miképen pedig a Noé napjaiban vala, akképen lesz az ember Fiának eljövetele [az Emberfiának jelenléte, NW ] is. Mert a miképen az özönvíz előtt való napokban esznek és isznak vala, házasodnak és férjhez mennek vala, mind ama napig, a melyen Noé a bárkába méne. És nem vesznek vala észre semmit, mígnem eljöve az özönvíz és mindnyájukat elragadá: akképen lesz az ember Fiának eljövetele [jelenléte, NW ] is” (Máté 24:37–39).
Tehát emberi szemmel láthatóan tér vissza Jézus?
Ján 14:19: „Egy kis idő még, és a világ nem lát engem többé, de ti [Jézus hűséges apostolai] látni fogtok, mert én élek, és ti is élni fogtok.” (Jézus korábban megígérte apostolainak, hogy ismét eljön, és elviszi őket az égbe, hogy vele lehessenek. Láthatják őt, mivel hozzá hasonlóan szellemteremtmények lesznek. A világ azonban nem fogja őt újra látni. Vesd össze: 1Timóteusz 6:16.)
Csel 13:34: Isten „feltámasztotta őt [Jézust] a halottak közül, és nem fog többé visszatérni a romlásba”. (Az emberi test természeténél fogva romlandó. Ezért állítja párhuzamba az 1Korintusz 15:42, 44 a ’romlottság’ szót a ’fizikai testtel’. Jézusnak ilyen teste soha többé nem lesz.)
Mit jelent az, hogy Jézus „ugyanilyen módon” tér vissza, ahogy az égbe ment?
Csel 1:9–11: Jézus az apostolai szeme „láttára felemeltetett, és egy felhő takarta el őt a szemük elől. És amint szemüket az égre szegezték, miközben távozott, íme, ott állt mellettük két férfi fehér ruhában, és így szóltak: »Galileai férfiak, miért álltok itt az égre nézve? Ez a Jézus, aki felvitetett tőletek az égbe, így fog eljönni, ugyanilyen módon, ahogy az égbe menni láttátok.«” (Figyeld meg, hogy itt azt mondja a bibliavers, hogy „ugyanilyen módon”, és nem azt, hogy ugyanilyen testben. Milyen volt a mennybemenetelének ’módja’? A 9. vers arra utal, hogy eltűnt a szem elől, és távozását csak a tanítványai látták. A világ általában véve nem vett tudomást a történtekről. Ugyanilyen lesz Krisztus visszatérése is.)
Mit jelent az, hogy „eljön a felhőkkel, és minden szem meglátja őt”?
Jel 1:7: „Íme! Eljön a felhőkkel, és minden szem meglátja őt, azok is, akik átszúrták; és a föld minden törzse veri magát bánatában miatta.” (Lásd még: Máté 24:30; Márk 13:26; Lukács 21:27.)
Mire utalnak a ’felhők’? A láthatatlanságra. Ha a repülőgép sűrű felhőben vagy a felhők fölött repül, a földről általában nem látják az emberek, jóllehet motorjának a hangját hallhatják. Jehova ezt mondta Mózesnek: „eljövök hozzád sötét felhőben.” Mózes nem látta Istent, de a felhő jelezte Jehova láthatatlan jelenlétét (2Móz 19:9; lásd még: 3Mózes 16:2; 4Mózes 11:25). Ha Krisztus az égben láthatóan jelenne meg, logikus, hogy nem láthatná „minden szem”. Vajon látható lenne Európában, Afrikában és az amerikai kontinensen, ha például Ausztráliában jelenne meg?
Milyen értelemben fogja ’minden szem meglátni őt’? A földi eseményekből felismerhető lesz, hogy ő láthatatlanul jelen van. A János 9:41 szavai sem a betű szerinti szemekkel való látásra vonatkoznak, amikor azt olvassuk: „Jézus ezt mondta nekik [a farizeusoknak]: »Ha vakok volnátok, nem lenne bűnötök. Ámde most azt mondjátok: ,Látunk’, ezért a bűnötök megmarad.«” (Vesd össze: Róma 1:20.) Krisztus visszatérése után néhányan kinyilvánítják hitüket; felismerik jelenlétének jelét. Mások figyelmen kívül hagyják a tényeket; amikor azonban Krisztus mint Isten ítélet-végrehajtója a gonoszok ellen fordul, hatalmának megnyilvánulásából még ők is felismerik majd, hogy a pusztulás nem emberektől, hanem az égből származik. Tudni fogják, mi történik, mivel jó előre megkapták a figyelmeztetést. ’Verni fogják magukat bánatukban’ a rájuk következő események miatt.
Kik azok, „akik átszúrták”? Jézus kivégzésénél szó szerint a római katonák voltak. Ők azonban már rég halottak. Így tehát csak olyan személyekről lehet szó, akik ezekben a utolsó napokban hasonlóképpen helytelenül bánnak Krisztus igaz követőivel, így mintegy ’átszúrják’ őket (Máté 25:40, 45).
Elmondható-e igazából valakiről, hogy „eljött” vagy „jelen van”, ha nem látható?
Pál apostol azt mondta, hogy ’testben ugyan távol, de szellemben jelen van’ a korintuszi gyülekezetben (1Kor 5:3).
Jehova azt mondta, ’lemegy’, hogy összezavarja Bábel tornya építőinek a nyelvét (1Móz 11:7). Ezenkívül azt mondta, ’lemegy’, hogy kiszabadítsa Izraelt Egyiptomból. És Isten biztosította Mózest, hogy ’ő maga fog elmenni’, hogy bevezesse Izraelt az Ígéret földjére (2Móz 3:8; 33:14). De egyetlen ember sem látta Istent (2Móz 33:20; Ján 1:18).
És még egy fontos szempont:
A Biblia nem beszél "második" advent-ről, csak "a jelenlétről, ezzel is kifejezve, hogy az nem ugynolyan lesz, mint az első században volt!
Israel P. Warren, a hittudományok doktora a következőket írta ennek a szónak a jelentéséről a The Parousia című művében: „Mi gyakran beszélünk a »második adventről«, a »második eljövetelről« stb., holott a Szentírás soha nem beszél »második Parúziáról«. Bármilyen természetűnek kellett is lennie, ez valami különleges dolog volt, amilyen soha nem történt azelőtt, és soha nem is kell ismét megtörténnie. Olyan jelenlétnek kellett lennie, mely különbözik és felette áll minden más olyan alkalomnak, amikor ő nyilvánvalóvá tette magát az embereknek, úgyhogy helyénvaló, hogy az elnevezése önmagában álljon, mindenféle minősítő jelző nélkül, csak névelővel: A JELENLÉT”.
Másrészt Jézus hosszú jelrendszerből álló listát sorolt fel az utolsó napokkal kapcsolat, melyek segítenek azonosítani azokat a napokat! Ez 24 fontos összetevőből épül fel, mely olyanformán tudja azonosítani ezt a sok bajjal súlytott időszakot, mint az újjlenyomat.
De miért kellett volna e sok jel, ha szemmel láthatóan, mindenki előtt tér vissza?
A teológus R. Govett ezt így fogalmazta meg: „Számomra ez döntőnek tűnik. A Jelenlét jelének megadása azt mutatja, hogy az egy titok. Ugyanis nincs szükségünk jelre ahhoz, hogy észleljük azt a jelenlétet, amit látunk.”
a biblia egyértelmuen Jézus eljöveteléről beszél és nem a jelenlétérol!
Amikor Jézus tanitványai megkérdezték tőle, h : Mi lesz a jele a te "parousiádnak" egy ojan kifejezést alkalmaztak, amelyet általában "eljövetelnek" szokás forditani. A "jelet" tehát általában ugy értették, mint ami MEGELŐZI vagy KISÉRI Krisztus jövetelét.
Az Új Testament Teológiai Szótára 14 oldalt szentel a parousia szó t8rgyalásának melyből 13 "a kifejezés gyakorlati alkalmazásával" foglalkozik - "egy uralkodó látogatásánal használandó.
Nem tagadható h Jézus második eljövetele egy "uralkodó látogatása". H Jézus tanitványai a parousia szót annak gyakorlati értelmében használták, azt Máté 24.fejezetének szövegösszefüggése világosan mutatja.
A Jehova Tanúi azt állitják h Jézus tanitványai nem tudták h a Krisztus jelenléte láthatatlan lesz a mai világban. DE!!! Ha nem tudték h léthatatlan lesz, akkor miért kértek láthato jelet annak bizonyitékául?Az ő látható jelenléte nem volna elegendő jel?Nyilvánvalóan Jézus megérkezésének "kisérő", ill. "megelőző" jelet akarták megismerni, miként ez Jézus válaszábol is kiderül.
Amikor azt mondja: "tanuljatok a fügefától...hogy a nyár "közel van", de jegyezzük meg h NEM azt mondta: "mikor annak fiatal ága zsendül, és levelet hajt, pontosan tudjátok h a nyár itt van".
Atután úgy folytatja : "Hasonlóképpen ti is, mikor létjétok mindezeket, tudjátok, h az ajtó előtt van"
"Mindezek" azt fogj8k bizonyitai, h az "ajtó előtt van", NEM pedig azt, h láthatatlanul van jelen...pontosan úgy miként a fügefa fiatal ága zsendül és levelet hajt és ezzel bizonyitja, h a "nyár közel", NEM pedig azt, h itt van.
az egyik válaszolo feleletére szeretnék reagálni...ha Máté 24.azt irja h "és MEGLÁTJÁK az embernek Fiát eljönni az ég felhőiben NAGY HATALOMMAL ÉS DICSŐSÉGGEL" akkor hogyan állithatja azt h láthatatlan lesz??ezt atán már nehéz épp ésszel felfogni.
Ugyanúgy Márk 13.fej. mondja : "És akkor MEGLÁTJÁK az embernek Fiát ELJÖNNI felhőkben NAGY HATALOMMAL és DICSŐSÉGGEL"...vigyázzatok emberek h senki ne tévesszen meg titeket...ugyanúgy mondja a 14.fejezetben h meglátjátok őt eljönni stb...
A Jelenések könyvéről már nem is beszélek mert az 1000000 százalékra irja 1.fejezetében:" Ime eljön a felhőkkel, és minden szem MEGLÁTJA ŐT...ÚGY VAN.ÁMEN!
Pontosan mire mutatott rá Jézus parousiájának jeleként?Amikor azt mondta :"Mikor meglátjátok mindezeket, tudjátok h ő közl van"Mt24:33, vajon mindazokra a dolgokra utalt vissza, amelyeket a 4-31.versekben emlitett meg-háborúkra, élelmiszerhiányokra, földrengésekre...és az ő felhőkben való eljövetelére?Noha az olvasónak ez lehet az első benyomása, Jézus próféciájánaktanulmányozása válaszának egy különleges részére hivja fel a figyelmet, mely parousiájának jelére utal. Jézus egy figyelmeztetéssel kezdte válaszát: "Figyeljetek h senki ne vezessen félre titeket", mely után a hamis Krisztusokról beszél, valamint "háborúkról és háborúk hireiről". "Ezeknek meg kell történniük, de ez még nem a vég". Ezek tehát nem a parousiájának a jelei.Mint a Gods Kingdom of A Thousand Years Has Approached c.könyv a 296, 297 oldalain bemutatja, a 22.versig emlitett események - háborúk stb.-jeruzsálem i.sz.70-ben történt elpusztitásáig jellemezték az időszakot.Bár ezek a dolgok nagy valószinűséggel a Jézus parousiájáig terjedő időszakot is jelezni hivatottak, ő sehol sem nevezte a parousia "jelének" azokat.Valójában egészen a nagy nyomorúság(i.sz.70-ben) leirása utánig nem foglalkozott parousiájának kérdésével.
A 23.verstől fogva azután ismét a hamis Krisztusokra figyelmeztet. A 29.verstől, válaszában először a második eljövetelére utaló dolgok közvetlen leirását adja : "A NAP ELSÖTÉTEDIK ÉS A HOLD NEM ADJA FÉNYÉT, A CSILLAGOK LEHULLANAK AZ ÉGBŐL ÉS A MENNY ERŐI MEGRÁZKÓDNAK. ÉS EZEKUTÁN AZ EMBERFIÁNAK A JELE FELTŰNIK AZ ÉGEN 29.30 versek...Itt Jézus -nyilvánvalóan a tanitványok kérdésére válaszolva- közvetlenül utal eljövetelének "jelére". Mi lehet ez a jel az égen?
Mivel a "jel" az "égen" jelenik meg, lehetséges h az azonos a megelőző versben emlitett eseményekkel.. a nap és hold elsötétedésével stb?Ez nagyon valószinű, mivel Lukács párhuzamos beszámolójában azt állitja, h "ott lesznek a 'jelek' ( 25vers- semia a semion többes száma) anapban, a holdban...mint Krisztus felhőkben való eljövetelének előjelei. Természetesen előre nem lehet tudni h mik lesznek ezek a "jelek az égen", de amikor feltűnnek, azok jelentése mindenki számára világos lesz, és "a föld minden népe jajveszékelve veri magát" Mt.24:30
Az 1914-től kezdődő világesemények valóban ijesztőek. De "a föld népei" nem ismerték fel azokat "az ember Fiának jeleként", mely arra inditotta volna őket, h "jajveszékelve verjék magukat"...
Ezt írtad: "a biblia egyértelmuen Jézus eljöveteléről beszél és nem a jelenlétérol!"
Egyértelműen a hosszabb ideig tartó jelenlétről beszél!
A Bibliai lexikonok is kiemelik a szó "eljönni", "jelenlenni" jelentését, ezek szerint akkor nem egyértelmű, mert a két kifejezés enyhén szólva nem ugyanazt jelenti, igaz? Mégis általában mindkettő szerepel az éretelmezések között, ezzel erősen elhomályosítván a jelentését.
A Haag lexikon szerint:
"I. A profán görögben. A hellén korszakban a paruziát a jelenlétre, a megérkezésre, a Ptolemaioszok korától a király valamely városban v. tartományban tett hivatalos látogatására vonatkoztatták."
Tehát keveri a szavak jelentését ez is, de egyértelműen hosszabb időszakról van szó, mely nem csak a "megérkezés" pillanatáról szól!
Meg kell jegyezni, hogy különbség van az eljövetel és a jelenlét között. Ezért míg valakinek az eljövetele (a megérkezés vagy visszaérkezés) bizonyos időpontban történik, addig a jelenléte többéves időszakot is magában foglalhat.
Kérdezem én tőled: érthető-e ez?
A görög er′kho·mai (jelentése: ’megjön’) szót a Biblia azzal összefüggésben is használja, hogy Jézus egy meghatározott időben a "jelenléte" idején egy fontos feladatra fordítja figyelmét, éspedig arra, amit Isten ítélet-végrehajtójaként a mindenható Isten nagy napjának háborújában kell elvégeznie.
Tehát világosan látszik, hogy a görögben is jelentős értelmezési és jelentésbeli különbség volt a két szó között!
Nem egyértelmű, hogy az "eljönni" és a "jelenlenni" között alapvető különbség van? Nem mindegy, hogy miről beszélünk Jézussal kapcsolatban.
Nagyon rövid idő alatt vagy többéves időszak során fognak bekövetkezni a Krisztus jelenlétével összefüggő események?
Máté 24:37–39: „amilyenek a Noé napjai voltak, olyan lesz az Emberfiának jelenléte [„eljövetele”, Kár., Kat., ÚRB; „megérkezése”, Csia; „visszajövetele”, Vida; görögül: pa·ru·szi′a] is. Mert amilyenek azokban a napokban voltak az emberek az özönvíz előtt: ettek és ittak, a férfiak nősültek, a nőket férjhez adták, addig a napig, amelyen Noé bement a bárkába, és semmit nem vettek észre, mígnem eljött az özönvíz, és elsöpörte mindnyájukat, olyan lesz az Emberfiának jelenléte is.”
’Noé napjainak’ itt leírt eseményei több éven át tartottak. Jézus e régi időszak eseményeihez hasonlította jelenlétének körülményeit. Ez igaz, vagy nem? Ha igaz, akkor máris előlrébb vagyunk a megértésben.
A Máté 24:37 ('Noé napjai') a görög pa·ru·szi′a szót használja, egydüliként az evangéliumokban. Ennek a szó szerinti jelentése: ’mellette van’. A dr. Kiss Jenő szerkesztésében kiadott Újszövetségi görög—magyar szótárban (Budapest, 1975) a pa·ru·szi′a szó első két jelentése: ’jelenlét, jelen’. A szó értelme világosan látható a Filippi 2:12-ből, ahol Pál a jelenlétét (pa·ru·szi′a) a távollétével (a·pu·szi′a) állítja szembe.
Most megint megkérdezem, még mindig nem érthető e szó jelentése? Jehova Tanúi ezt (is) félrefordítják? Nem, valójában ezt is helyesen értelmezik!
Ha az előző hozzászólásaim mondatait egyenként értelmeznéd, és igyekeznél is megérteni az értelmét a mondatoknak, vajon nem bizonyítható-e jól az Írásból, hogy mit takar valójában Jézus parúziája? De te sok mindenen csak átsiklottál, nem értetted meg pontosan, amit írtam. Itt az egyik példa:
"A Jehova Tanúi azt állitják h Jézus tanitványai nem tudták h a Krisztus jelenléte láthatatlan lesz a mai világban. DE!!! Ha nem tudték h léthatatlan lesz, akkor miért kértek láthato jelet annak bizonyitékául?Az ő látható jelenléte nem volna elegendő jel?Nyilvánvalóan Jézus megérkezésének "kisérő", ill. "megelőző" jelet akarták megismerni, miként ez Jézus válaszábol is kiderül."
Hol is állítottam én olyant, amit az elején írtál?
"Jézus megérkezésének "kisérő", ill. "megelőző" jelet akarták megismerni"
Most melyikről, "kisérő", vagy "megelőző" jeleiről beszélsz? Itt is a szó hibádzik! Nem egy pillanatnyi ideig tartó "megérkezés" "megelőző" jeleiről van szó, hanem a "jelenléte" idejének jeleiről. Gondolj a 'Noé napjaihoz' hasonlitó Jézusi példára!
A Máté 24:30-ban viszont, amely közli, hogy ’az Emberfia eljön az ég felhőin, hatalommal és nagy dicsőséggel’ mint Jehova ítélet-végrehajtója Armageddon háborújában, a görög er·kho′me·non szót találjuk. Egyes fordítók mindkét görög kifejezést ’eljön’ értelemben adják vissza, a gondosabb fordítók azonban különbséget tesznek a két fogalom között.
Látod erről nem veszel tudomást! Az a görög szó, amit az imént idéztem, más értelemben beszél Jézus "megjelenéséről", mint a "parúzia" (jelenlét), melyet a 37-es vers használ a Noés párhuzamban. És (nagyon) nem lehet pontos az értelmezése e verseknek, ha keverjük, vagy egységesen "eljövetel"-nek fordítjuk az egyértelműen különböző görög szavakat!
Egyébként nem csak ez, hanem sok ilyen téves fordítás "becsúszott" rengeteg Bibliafordításba, tehát ez sem meglepő!
én ezt nagyon jól tudom h a parousiának az első jelentése a jelenlét, de mivel van második jelentése is, nem lehet azt figyelmen kivül hagyni...angol német tolmács és forditó vagyok, nagyon sok ojan szöveggel találkoztam már mikor az pl.az egyik angol jelentésnek a magyarban 23 jelentése volt, és nem éppen az első jelentés volt nekem a megfelelő...érted mit akarok ezzel mondani...biztosan találkoztál már te is ijen esettel...
mnos én elgondolkozom azon amit te irsz, de te egy csöppet is elmélyedtél azokon az érveken amit én hoztam fel? ha Noé idejére utalunk, akkor azt mondod, h úgy lesz az Úr eljövetele is...hirtelen, h senki nem is gondolná azt az időt...jol mondod...eljövetele...és nem jelenléte...mert Noé idejében is az eső hirteln JÖTT és nem volt jelen egész idő alatt....ezért ittak ettek stb...ha már Jézust lehetne érezni, itt lenne a jelenléte az tudod mijen fantasztikus lenne?érezted már Jézus jelenlétét?
Amugy pedig ha hirtelen jön el ahogy Noé idejét is mindig emlited, akkor viszont tényleg váratlanul, és az emberek nem tudnának rola...a Jehova Tanúi pedig ezt kiszámitották 1914re...tényleg váratlan volt?kérlek olvasd el jobban amit előzőleg irtam...kérlek...nincs harag, csak fényt deritünk az igazságra...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!