Mit gondoltok az olyan bizonyságokról, amiben az emberek állításuk szerint a mennyben vagy a pokolban jártak?
Igen magam is így vélem.
Persze csak a bibliának kellene végre már hinni, hiszen az az Isten szava, és mint tudjuk Ő nem hazudik.:)
12/
Ha a földünk pokol lenne akkor elkárhozottak lennénk,örökké.De még megmenthetőek vagyunk.Bizonyságok mennyről és pokolról:nem hiába figyelmeztet Jézus.A pokol valóságos,mint mondják akik megtapasztalták.A Biblia amely a Sátán uralkodásáról írt ,létezik és nem a föld az otthona.Itt megkaparintja azokat akik nem Jézusban vannak.
A Biblia értelmezése a pokolról elég világosnak tűnik ,és a megtévesztések miatt Jézus figyelmezteti népét.Én úgy gondolom nem hiába vannak több embernél is ezek az átélések.Én hiszem hogy nem hazudtak...
"Ha megbotránkoztat téged az egyik kezed, vágd le, mert jobb, ha csonkán mégy be az életre, mint ha két kézzel mégy a gyehennára, az olthatatlan tûzre, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik lábad botránkoztat meg téged, vágd le; mert jobb, ha sántán mégy be az életre, mintha két lábbal vetnek a gyehennára, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik szemed botránkoztat meg téged, vájd ki, mert jobb, ha fél szemmel mégy be az Isten országába, mint ha két szemmel vetnek a gyehennára, ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el."
Márk 9,43-48
Erre a kérdésre a Biblia tekintélye alapján válaszolhatunk, mert a Biblia bizonyosan állítja, hogy létezik egy nagyon is valóságos és nagyon is rettenetes hely - a büntetés helye - azok számára, akik Krisztust kizárják az életükbõl.
Szomorú, hogy olyan gyakran halljuk az embereket könnyelmûen beszélni a pokolról. Sokak számára ez egy olyan dolog, amivel viccelni lehet, mások szitkozódásra használják e szót.
A pokol létezésének valóságosságát a Biblia számtalan helyen állítja. Az Úr Jézus Krisztusnak több mondanivalója van a pokolról, mint bárki másnak. Õ az a tanító, akiben leginkább megbízhatunk; teljes szavahihetõségét alátámasztja bûntelen élete, csodálatos szolgálata és az üres sír, amely nem tarthatta Õt fogva.
Jézus Krisztust gyakran úgy emlegetik mint "kedves, szelíd Jézus", de ez a meghatározás nehezen egyeztethetõ össze azzal a nyelvhasználattal, amit a Márk evangéliuma 9. részében találunk, ahol a pokol létezésérõl és valóságáról beszél. A következõ kemény állításokat olvassuk:
"Ha megbotránkoztat téged az egyik kezed, vágd le, mert jobb, ha csonkán mégy be az életre, mint ha két kézzel mégy a gyehennára, az olthatatlan tûzre, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik lábad botránkoztat meg téged, vágd le; mert jobb, ha sántán mégy be az életre, mintha két lábbal vetnek a gyehennára, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik szemed botránkoztat meg téged, vájd ki, mert jobb, ha fél szemmel mégy be az Isten országába, mint ha két szemmel vetnek a gyehennára, ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el."
Márk 9,43-48
Egy másik helyen Jézus Krisztus a farizeusokat és írástudókat "kígyók, viperák fajzatának" nevezi, és inti õket: "Hogyan menekülhetnétek meg a gyehennával sújtó ítélettõl?" - (Máté 23,33). Ezek meglehetõsen erõs kifejezések az Úr Jézus részérõl. Õ nyíltan, kertelés nélkül beszél a pokolról, és leírja milyen az.
Ha valaki a pokol létezését és valóságát tagadja, tulajdonképpen a Biblia tekintélyét és az Úr Jézus tekintélyét kérdõjelezi meg. A keresztyén hit egy teljes egészet alkot, ha egy ponton megtámadjuk, az egész tanítás sebezhetõvé válik. Az egész egy csodálatos logikai egységet képez.
Ha Jézus Krisztus Isten Fia, ha Õ az örökkévalóságból jött le a mi idõbeliségünkbe, a mennybõl jött le a mi világunkba, meghalt és feltámadt a halálból - akkor bármi, amit mondott, bármely témával kapcsolatosan, méltó arra, hogy meghallgassuk, odafigyeljünk rá, és feltétel nélkül elfogadjuk. Tehát az emberek, akiknek a pokol létezésének és valóságának elfogadása nehézséget okoz, néha nem veszik észre, hogy a valódi probléma számukra az Úr Jézus Krisztus személye: ki Õ, és miért jött a világba.
Elképzelhetõ, hogy akik nem jutnak a mennybe, egyszerûen megsemmisülnek, és megszûnnek létezni?
Vannak az evangéliumi keresztyének között olyanok, akik a mellett érvelnek, hogy ezek a hagyományos nézetek az ókori görög filozófián alapulnak és, hogy a bibliai leírások lehetõvé tesznek egy másik értelmezést is.
Két szövegrész van a Bibliában, amely számomra azt szemlélteti, hogy a pokol örökké tartó büntetést jelent. A Máté 25,46 a következõ szavakkal összegzi a “juhok és kecskék” felett való ítéletet: "És ezek elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre". Ugyanaz a görög szó, aiónion (örök) jelöli a gonoszok büntetését és az igazak jutalmát. Amit az "örök" élet hosszáról állítunk, ugyanazt el kell mondanunk a hitetlenek "örök" büntetésével kapcsolatosan is. Mivel a hivõk "élete" örökké tartó (János 10,28), így a hitetlenek büntetése is az.
Egy másik szövegrészben, a Jelenések 20,10-ben, János leírja azoknak a sorsát, akik a "tüzes és kénes tóba" vettettek, akik "gyötrõdnek éjjel és nappal örökkön-örökké". Az “éjjel és nappal” kifejezés egy másik körülírása annak a fogalomnak, hogy "örökké". A "kénnel égõ tûz taváról" a Jelenések 19,20 tudósít. A Biblia legszomorúbb igeversében János leírja, hogy akinek a neve nincs beírva az élet könyvébe, a tûz tavába vetik.
A Krisztust visszautasítók örök büntetésének tana teljesen biblikus. Ez nem egy könnyû, nem egy kellemes tanítás. De e tanítás kellemetlen volta nem ok arra, hogy elutasítsuk a bibliai igazságot.
# 19/20 Időpont 07-23 22:55 Privát üzenet
(Máté 10:28) 28 És ne ijedjetek meg azoktól, akik megölik a testet, de a lelket nem tudják megölni; hanem inkább azt féljétek, aki a lelket is, a testet is el tudja pusztítani a gyehennában.
*** bi12 1818. o. 2 „Gyehenna” — a teljes pusztulás jelképe ***
2 „Gyehenna” — a teljes pusztulás jelképe
(héberül: גי הנם [gé hin·nom′: ’Hinnom-völgy’]; görögül: γέεννα [ge′en·na]; latinul: ge·hen′na)
A „gyehenna” szó jelentése: ’Hinnom-völgy’, mivel ez a szó a héber gé hin·nom′ kifejezés görög alakja. A Jzs 18:16-ban, ahol a „Hinnom-völgy” kifejezés fordul elő, a görög Septuagintában „gyehenna” áll. Ez a szó 12-szer fordul elő a Keresztény Görög Iratokban; legelőször a Mt 5:22-ben jelenik meg. Az Új világ fordítás minden előfordulási helyen „gyehennának” fordítja, mégpedig a következő helyeken: Mt 5:22, 29, 30; 10:28; 18:9; 23:15, 33; Mk 9:43, 45, 47; Lk 12:5; Jk 3:6.
A Hinnom-völgy Jeruzsálem szemétlerakó és -megsemmisítő helye volt. Elpusztult állatok tetemeit vetették oda, hogy megeméssze őket a tűz, melyet kénnel vagy terméskénnel tápláltak, hogy segítsék az égést. A kivégzett bűnözők holttesteit is ide vetették — őket nem tartották méltónak arra, hogy tisztességesen el legyenek temetve egy emléksírba. Ha ezek a holttestek a tűzbe estek, az megemésztette őket, ám ha a tetemek a mély szakadék szélére estek, oszló húsukat ellepték a férgek, illetve a kukacok, melyek nem pusztultak el addig, míg meg nem emésztették a húst, és csak a csontvázat hagyták meg.
Egyetlen élő állatot vagy embert sem dobtak a gyehennába, hogy elevenen megégjen vagy kínlódjon. Ez a hely tehát sohasem jelképezhetett valamilyen láthatatlan régiót, ahol az emberi lelkek a szó szoros értelmében örök tűzben kínlódnak, vagy el nem pusztuló férgek lepik el őket örökké. Mivel az ide vetett halott bűnözőktől megtagadták, hogy tisztességesen el legyenek temetve egy emléksírba, mely a feltámadás reménységének jelképe, Jézus és a tanítványai az örök pusztulás, az Isten világegyeteméből való kiirtás, vagyis a „második halál”, az örök büntetés szemléltetésére használták a gyehennát.
*** w09 11/1 5. o. 2. tévtanítás: A gonoszok a pokolban szenvednek ***
Isten nem kínozza az embereket a pokolban
II. János Pál pápa szerint a pokol „nem Isten által kiszabott büntetés, hanem olyan előzmények fejleménye, amely az embereknél már ebben az életben bekövetkezik” — közli a L’Osservatore Romano. A pápa ezt mondja: „A pokol nem egy hely, hanem azoknak az állapotára utal, akik önként és végleg elvágják magukat Istentől, minden élet és öröm forrásától.” Hozzáfűzi még, hogy az „örök kárhozat” nem Isten munkája; inkább „maga a teremtmény az, aki kizárja magát [Isten] szeretetéből”.
Utal-e arra a Biblia, hogy a lélek túléli a test halálát?
Ez 18:4: „ Amely lélek* vétkezik, az hal meg” (*„lélek”, Kár., ÚRB, KNB, Kecsk., Kám.; „aki”, Kat.).
„ A Bibliában nem létezik . . . a »testtől« független, tisztán szellemi, anyagtalan természetű »lélek« fogalma” (La Parole de Dieu. [Párizs, 1960] Georges Auzou, a Szentírás professzora, Roueni Szeminárium, Franciaország, 128. o.).
A Biblia szerint mi a bűnért járó büntetés?
Róma 6:23: „a bűn zsoldja a halál.”
Bűnhődni kell még a halál után is a bűnért?
Róma 6:7: „aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.”
Honnan ered a tüzes pokol tanítása?
Az ókori babilóniai és asszír vallásokban „az alvilágot . . . a borzalmak helyének ábrázolták, amely igen hatalmas és ádáz istenek és démonok uralma alatt állt” (The Religion of Babylonia and Assyria. Boston, 1898, Morris Jastrow, Jr., 581. o.). A kereszténységben vallott pokol tüzes voltára utaló korai bizonyítékok az ókori Egyiptom vallásában találhatók (The Book of the Dead. New Hyde Park, N. Y., 1960, E. A. Wallis Budge előszavával, 144., 149., 151., 153., 161. o.). A buddhizmusban, amely az i. e. VI. századig nyúlik vissza, az idők folyamán kialakultak mind a forró, mind a hideg pokolról szóló elképzelések (The Encyclopedia Americana. 1977, 14. köt., 68. o.). Az olaszországi katolikus templomokban ábrázolt pokoljelenetek az etruszkokhoz vezethetők vissza (La civiltà etrusca. [Milánó, 1979] Werner Keller, 389. o.).
Ennek az Istent gyalázó tanításnak a valódi gyökerei azonban sokkal mélyebben vannak. A gyötrelem poklával kapcsolatos könyörtelen elképzelések rágalmazzák Istent, és Isten legfőbb rágalmazójától származnak (az Ördögtől, akinek neve azt jelenti: ’rágalmazó’), akit Jézus Krisztus a ’hazugság atyjának’ nevezett (Ján 8:44).
A fenti levezetésből pontosan láthatjuk, hogy mennyire isten gyalázó tanítás ez a gondolkodás.
A teremtő sosem gondolta , és nem is támogatja ezt a tanítást, szaktekintélyek is erről nyilatkoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!