Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi az evangélium? Mit jelent?

Mi az evangélium? Mit jelent?

Figyelt kérdés

2012. jún. 18. 13:43
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
100%

Ja, és ezekről:

1. Az első, ami Izráel népének hirdettetett (Zsid 4:2,6)

2. Keresztelő János evangéliuma (Luk 3:18)

3. Jézus Krisztus evangéliuma (Luk 4:18-19)

4. Isten királyságának az evangéluma (Mt 24:14, Csel 8:12).


még annyit, hogy Izrael népének Messiás hirdettetett az volt az evangéliuma, azt várták. Keresztelő János Jézust hirdette. Jézus a Lk 4,18-19-ben önmagáról tett kijelentést. Tehát ezek mind Jézusra vonatkoztak. Isten királyságának az örömhíre valóban része volt Krisztus üzenetének, de az természetesen mintegy folyománya annak a ténynek, hogy Jézus kereszthalála és feltámadása lehetővé teszi az örök életet. A csel8, 12 pedig enyhén szólva egy tanú-öngól:


"De miután hittek Filepnek, aki az Isten országára, és a JÉZUS KRISZTUS NEVÉRE tartozó, örvendetes dolgokat hirdeti vala, megkeresztelkedtek mind a férfiak, mind az asszonyok."

Tehát Filep nem Jehova nevét, hanem Jézus nevét hirdette. És, hogy ne csak igéket ragadjunk ki, olvassuk talán el az egész részt, amely így kezdődik: "És Filep lemenvén Szamária városába, prédikálja vala nekik a Krisztust." (csel,8,5)

Bumm. Majd ha a tanúk Krisztust prédikálva járnak házról házra, akkor mondom azt, hogy az Evangéliumot hirdetik. Addig csak az örömhírből nekik tetsző dolgot, Isten királyságát mint mézes madzagot vetik be.

2012. jún. 18. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
Nem vagyok JT :), félreértettél.
2012. jún. 19. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

^ Bocsi, hogy beleszólok: nem akarok a 73 %-os válaszoló helyett nyilatkozni, majd ő megmondja, valóban félreértett-e téged.

De szerintem nem, legalábbis a válaszodat olvasva én nem gondoltalak JT-nek.

Itt a 3. (=5.) válaszoló, Kata az, aki JT; ill. talán a 6. válaszoló is.


A kérdésre meg már nem tudok mit válaszolni, olyan jól leírtátok. Igazság szerint ezért írtam ide, hogy meglegyen a megválaszoltjaim között. ;)

Köszönöm a kiváló írásaitokat. :)


Üdv. :)

2012. jún. 19. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Bocsáss meg, Katának válaszoltam volna, nem volt így helyes a linkelés.
2012. jún. 19. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

Sziasztok. :)


Találtam két videót a témához:


Jehovahs Witnesses: the only organization preaching the good news?

http://www.youtube.com/watch?v=hISbLIr_2Sw


Paul Washer Vs. DefendingYHWH (Are Jehovah's Witnesses really preaching the gospel?)

http://www.youtube.com/watch?v=WiVZ6xCMv_I


Üdv. :)

2012. júl. 10. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Már elnézést de olvassátok ti a bibliát rendesen vagy csak hébe hóba. Mert a galata levél első részei világosan kifejtik,hogy csak :egy evangéliumvan,és aki mást hírdet az átkozott.Nos mi ez az egy evangélium?:hogy Jézus meghalt az írások szerint,eltemették ,és háromnap múlva feltámadt,ugyancsak az írások szerint!!!!!!!!!!!!!

Ha valaki más evangéliumot hírdet :ÁTKOZOTT.

NA MOST MONDJA VALAKI HOGY TÖBB EVANGÉLIUM VAN!!

2012. júl. 14. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Evangélium = Jó hír. A jó hír tartalmának a szövegösszefüggésből kell kiderülnie. Az ószövetségi hívők számára a jó hír ebben az összefüggésben az ígéret földje volt, ahová majd Isten beviszi őket. A mi jó hírünknek egy másik jelentése van itt, ami Jézus Krisztus életével és halálával van összefüggésben. Az alapelv természetesen ugyanaz. Nekik is volt egy jó hírük és nekünk is van egy. – Zsid 4.3: „Mi, akik hiszünk, bemegyünk abba a nyugalomba, amint megmondotta: "Ezért megesküdtem haragomban, hogy nem mennek be az én nyugalmam helyére". Munkái készen voltak a világ teremtése óta”.


(Ez a jövőre vonatkozó jelen: nem fognak bemenni a nyugalomba). 4,4-5: „és valahol így szól az Írás a hetedik napról: "És megnyugodott az Isten a hetedik napon minden alkotó munkája után." 5. Itt viszont ezt mondja: "Nem mennek be az én nyugalmam helyére."


Nem zavaros ez egy kicsit? Jogos a kérdés, mert ez az igeszakasz több szöveganalízist igényel, mint más részek. A zavar egyik oka a nyelvben van: ez héberül van. A 4,5-ben tulajdonképpen azt mondja: semmilyen körülmények között sem fognak bemenni a nyugalomba. Ha bemennének, akkor Isten nem lenne Isten. 4,6-7: „6. Mivel tehát még várható, hogy némelyek bemennek abba, és akiknek előbb hirdették az evangéliumot, nem mentek be engedetlenségük miatt, 7. egy napot ismét "mának" jelöl ki. Ekkor Dávid által annyi idő múlva így szól, ahogyan előbb mondtuk: "Ma, ha az ő hangját halljátok, ne keményítsétek meg a szíveteket! 8. Mert ha Józsué bevitte volna őket a nyugalom helyére, nem szólna azután egy másik napról.”



(A King James bibliafordításban itt a „Jézus” szó szerepel. A vezetőt, aki bevitte Izrael fiait az ígéret földjére, Józsuénak hívták. Miért nem „Jézust” mond? Ha Józsué Athénban született volna, akkor Jézusnak nevezték volna. Miért nem Jézust mond az író? Azért, mert Jézus nagyobb volt, mint Józsué. Jézus a héber nyelvben azt jelenti Józsué= „Jahve az én üdvösségem”. Azt hiszem, hogy maguk a bibliafordítók is össze voltak egy kicsit zavarodva és elfelejtették a szövegösszefüggést.)



„9. A szombati nyugalom tehát még ezután vár az Isten népére. 10. Aki ugyanis bement az Isten nyugalmába, maga is megnyugodott a munkáitól, mint Isten is a magáétól. 11. Igyekezzünk tehát bemenni abba a nyugalomba, hogy senki el ne essék az ehhez hasonló engedetlenség következtében. 12. Mert Isten igéje élő és ható, élesebb minden kétélű kardnál, és áthatol az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig, és megítéli a szív gondolatait és szándékait. 13. Nincsen olyan teremtmény, amely rejtve volna előtte, sőt mindenki mezítelen és fedetlen az ő szeme előtt. Neki kell majd számot adnunk.”


Az ember vágyik arra, hogy nyugalmat találjon a földön. Azonban van két kis bökkenő ebben a vágyakozásban. Az ember MOST akarja megkapni (amikor majd a leopárd a kisgyermekkel játszik) és az EMBEREKTŐL várja ezt a nyugalmat. Az ember azt gondolja, hogy tevékenységeivel meg fogja tudni teremteni ezt a békét és nyugalmat a földön. Békekutatási fakultásokat alapítanak, különböző intézményeket és bizottságokat hoznak létre, hogy megtalálják a békéhez vezető utat. Gyakran olyan az emberi szellem, mint amilyen Nabukodonozor szelleme volt, aki a palotája tetején sétálva szétnézett és ezt mondta: „Ez az a nagy Babilon, amelyet én építettem királyi székhellyé hatalmam teljében, fenségem dicsőítésére!” (Dán 4,27). Más szavakkal kifejezve: Az ember nem hajlandó elismerni világunk bukott állapotát. Van egy hiányosság világnézetében, perspektívájában. Ez a múltra nézve is érvényes, mivel az ember nem akarja elismerni, hogy vétkezett és hogy civilizációnk egy bukott civilizáció. De a jövőre nézve is érvényes: nem áll készen arra, hogy segítséget keressen a jövőjére nézve, mivel nem fordul Isten Igéjéhez. Csak figyeli a mai helyzetet, és össze van zavarodva. Éppúgy, mint a zsoltáríró a 73. zsoltárban. Látja a bűnösöket és látja, hogy milyen jó dolguk van. Hitben nevelkedett, azt tanulta, hogy jó dolog igaznak lenni és rossz dolog bűnösnek lenni. De azt látta, hogy a bűnösöknek, a gonosztevőknek, a tolvajoknak jól ment soruk. Az igazakat pedig üldözték. Elismeri, hogy ez meghaladja az értelmét. Azt mondja: Amikor bementem Isten jelenlétébe, megláttam, hogy milyen végük lesz. Isten szemszögéből nézve értünk meg csak valamit abból, hogy mi történik a földön valójában. Valaki azt mondta egyszer, hogy egy ember élettörténetének leírását nem a születésével kellene kezdeni, hanem a halálával. Vagyis csak akkor tudjuk valaki életét igazából megítélni, ha meghalt. Minden önéletrajzot a halálnál kellene elkezdeni. -- Ahhoz, hogy megértsük a történelmet, meg kell ismernünk az emberiség történelmének végét. Emberként erre nem vagyunk képesek. Erre csak akkor vagyunk képesek, ha egy felülről való kinyilatkoztatásban részesülünk. A Biblia egy ilyen kinyilatkoztatás számunkra. A Bibliából nem madártávlatból fogjuk látni a történelmet, hanem úgy, ahogy Isten tekint a történelemre. Így ma csak a történelemben való helyzetünket ismerhetjük fel. Az Újszövetség írói azért értették meg a történelmet, mert ők bementek „Isten szentségébe”. Ott megvilágosodtak és a befogadott világosságot másokkal is megosztották.

2012. júl. 21. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!