Mi Isten szent szelleme?
Heló!
Mivel ez bibliai kérdés,gondolom bibliai választ szeretnél :)
2Kor 3:16 Mikor pedig megtér az Úrhoz, lehull a lepel.
2Kor 3:17 Az Úr pedig a Lélek(pneuma=szellem); és ahol az Úrnak Lelke, ott a szabadság.
Ján 4:24 Az Isten lélek(pneuma=szellem): és akik őt imádják, szükség, hogy lélekben és igazságban imádják.
A Szent Szellem az akit Jézus küldött,miután Ő az Atyához ment:
Ján 14:16 És én kérem az Atyát, és más vigasztalót ad néktek, hogy veletek maradjon mindörökké.
Ján 14:17 Az igazságnak ama Lelkét(pneuma): akit a világ be nem fogadhat, mert nem látja őt és nem ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad.
Ján 14:26 Ama vigasztaló pedig, a Szent Lélek, akit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, amiket mondottam néktek.
A Szent Szellem személye nem valami, hanem Valaki. Jézus soha nem beszélt úgy róla, mint egy személytelen valóságról.
A Szent Szellem személy, aki napi kapcsolatban szeretne állni velünk.
Jézus szavai, amelyeket azelőtt mondott, hogy a keresztre ment János evangéliumának 14-16. fejezetében! Többet tanított a Szent Szellemről az utolsó vacsorán, mint bármikor máskor, és a legfontosabb dolgokat közvetlenül a keresztre feszítése előtt mondta el a tanítványainak.
Jézus itt azt mondja a tanítványoknak, hogy elmegy tőlük, de nem hagyja őket árván. Elküldi majd a Szent Szellemet, a Vigasztalót. (János 14:16-18)
A 14-16. fejezetekben Jézus az Ő, Őt és az Ő Maga névmásokat összesen tizenkilencszer használja a Szent Szellemre vonatkozóan, és ezzel arra utal, hogy a Szentháromság harmadik része is egy személy.
Ha személyként gondolsz rá, könnyebben meglátod a személyiségjegyeit. Például az egyik dolog, ahonnan tudod, ha egy személlyel, és nem egy személytelen valósággal van dolgod az, hogy egy személy beszél hozzád. A Szent Szellem beszél hozzád.
Elhelyez egy kis dalt a szívünkben, vagy pedig ad nekünk egy Igét vagy egy látomást. Személyes közösségbe lép velünk, és ezáltal nemcsak tudunk róla, mint Szent Szellemről, hanem bensőséges, személyes módon meg is tapasztalhatjuk a jelenlétét mindennap.
HISZEK AZ EGY ISTENBEN, mindenható Atyában,
mennynek és földnek, minden láthatónak és láthatatlannak Teremtőjében.
Hiszek az egy Úrban, Jézus Krisztusban, Isten egyszülött Fiában,
aki az Atyától született az idő kezdete előtt.
Isten az Istentől, világosság a világosságtól,
valóságos Isten a valóságos Istentől.
Született, de nem teremtmény,
az Atyával egylényegű és minden általa lett.
Értünk emberekért, a mi üdvösségünkért, leszállott a mennyből.
Megtestesült a Szentlélek erejéből Szűz Máriától
és emberré lett.
Poncius Pilátus alatt keresztre feszítették, kínhalált szenvedett és eltemették.
Harmadnapra föltámadott az Írások szerint,
fölment a mennybe, ott ül az Atyának jobbján,
de újra eljön dicsőségben ítélni élőket és holtakat
és országának nem lesz vége.
Hiszek a Szentlélekben, Urunkban és éltetőnkben,
aki az Atyától és Fiútól származik,
akit éppúgy imádunk és dicsőítünk
mint az Atyát és a Fiút,
Ő szólt a próféták szavával.
Hiszek az egy, szent, katolikus és apostoli Anyaszentegyházban.
Vallom az egy keresztséget a bűnök bocsánatára.
Várom a holtak föltámadását
és az eljövendő örök életet. Amen.
...ez a niceai , apostoli HITVALLÁS, amely a Szentháromságról szól, amely szerint VAN;
az ATYAISTEN, akitől származik a FIÚ, aki által az ATYA teremtett minden létezőt, és aki egylényegű az ATYÁVAL...vagyis Ő a Szentszellem, aki az ÚT az IGAZSÁG , és akinek ismerete, és a VELE való bensőséges kapcsolat nélkül senki sem mehet az ATYÁHOZ...Ő a MEGVÁLTÓ...
..és van még a Szentlélek a "háromság" harmadik tagja, amely a tiszta és mindent betöltő, éltető ÉLETENERGIA...
...így hátha érthetővé válik a különbség is, a szellem és a lélek között...a szellem meghatározza hogy hogyan, miként, míg a lélek a megtartó és működést biztosító ENERGIA...amelytől mint asszonytól születik a szellem, a Szentszellemtől és a Szentlélektől az ISTENFIÚ, azaz a KRISZTUSZELLEM...
A Szent Szellem valóságos személy, Aki az Atyától és a Fiútól származik. Azért jött, hogy az Egyházban Jézus Krisztus személyét fölmagasztalja, és minden hívőt elvezessen a Fiúval való személyes közösségre, valóságos Isten ismeretre és imádatra. A Szent Szellem Úr és Isten. Az ellene elkövetett bűnökre nincs bűnbocsánat. Ő kente fel a názáreti Jézust, hogy betegeket gyógyítson, démonokat űzzön, halottakat támasszon és hirdesse Isten országát. ő munkálja ki az emberekben - az Igével egységben - a megtérést, újjászületést, és teszi valóságossá a hívőkben a megváltás ajándékait. Legfontosabb tevékenységei: vezet, tanít, vígasztal és bizonyságot tesz Jézus Krisztusról.
(Az elterjedt magyar fordítások a "Szentlélek" szót használják, az eredeti görög kifejezés szó szerinti fordítása "Szent Szellem".)
Bár Jehova Tanúinak lett címezve az alábbi kérdés, olvasd végig a kérdésben levő Igéket:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
^ Ugyanezt a kérdést akartam belinkelni. Megelőztél ~ 10 perccel. :D
Kérdező, tényleg olvasd át, nagyon hasznos. :)
Ja, és a Szent Szellem vagy a Szentlélek szavak nagy kezdőbetűvel írandók a magyar helyesírás szabályai szerint, mivel tulajdonnevek.
Üdv. :)
"Szól a rádió" effektus - tehát akkor a rádió is személy? A Mindenható gyakran a szelleme által kommunikál és tevékenykedik. Ezt megteheti közvetlenül és úgy is, hogy bizonyos személyek által szól a szent szellem, mely sohasem volt "személy" és tulajdonnév a valóságban. Nagy betűvel sem a héber, sem a görögben nem írták, mivel nagy betűket nem alkalmaztak. Erre a későbbi háromság-mítosz kialakulása után tértek csak át hangsúlyozandó a szellem fantázia szerinti "személy" voltát. Így a legkevésbé sem elfogadható és objektív érv az, hogy a "magyar helyesírás" (vagy akár a nemzetközi helyesírás) szerint ma ez a helyes.
"Jézus soha nem beszélt úgy róla, mint egy személytelen valóságról."
Ez nem igaz. A Biblia nagyobb részt személytelen erőnek írja le a szent szellemet (még az Új Katolikus Enciklopédia szerint is), és a kisebb számú megszemélyesítéssel csupán költői szóképet alkalmaz - mint ahogy más személytelen dolgokat is megszemélyesít a Szentírás. A hétköznapi életben mi magunk is rengetegszer személyesítünk meg személytelen és élettelen dolgokat, az LGT híres nótája - a "szól a rádió" - csak egy kiragadott példa.
Vajon mit szolnál, ha több ezer évvel később megtalálnád ezt a dalszöveget és még sok más leírást tárgyak megszemélyesítéséről, de közben fogalmad sem lenne, hogy mi az a rádió?! Mire következtetnél? Őszintén?!
Ha semmi más rendelkezésre álló adatod nincs erről, csak a régi szövegek nyelvtana, mit okoskodnál ki ezek alapján? Biztos találnál olyan leírást is, ami tárgyként beszél a rádióról - sőt többségében lehet, hogy ilyent találnál. A szent szellemmel ugyanez a helyzet. Csak mivel a szent szellem mibenléte egy "szellemi természetű", vallásos kérdés, amibe az évszázadok során sok szemetet is belekevertek, így erősen torzult kép az eredeti tisztához képest.
Tudományos tény, hogy a halhatatlan lélek és a háromság filozófiái NEM bibliai eredetűek, hanem a nemzetek hiedelemvilágát magába olvasztó későbbi egyház által bevett dogmák.
A szent szellem természetének a kérdése pedig ezekre a filozófiákra épül.
A Biblia nekünk objektíve mutatja be a szent szellemet, mint Isten tevékeny erejét. Csak a későbbi bibliaidegen filozófiák emelték (Jézussal együtt) nem Írás szerinti magasságokba!
@ 9:
1. A "megszemélyesítés" irodalmi eszközét a héberek nem használták, úgyhogy az analógiád kilőve.
2. <... mely sohasem volt "személy" és tulajdonnév a valóságban. >
Gondolom, erre bizonyítékod is van, nem csak a levegőbe beszélsz... VALÓS bizonyítékra gondolok, nem csűrés-csavarásra.
3. < Nagy betűvel sem a héber, sem a görögben nem írták, mivel nagy betűket nem alkalmaztak. >
Tudom, de én a magyar szavak esetére és a magyar helyesírás szabályaira hivatkoztam, mint ahogy világosan látszik is; nem a héberre és a görögre. Nem tudom, miért kell kiforgatni, amit írtam.
4. <... a későbbi háromság-mítosz kialakulása után tértek csak át hangsúlyozandó a szellem fantázia szerinti "személy" voltát.> és <Tudományos tény, hogy a halhatatlan lélek és a háromság filozófiái NEM bibliai eredetűek, hanem a nemzetek hiedelemvilágát magába olvasztó későbbi egyház által bevett dogmák.> és <Csak a későbbi bibliaidegen filozófiák emelték (Jézussal együtt) nem Írás szerinti magasságokba!>
Szerinted, meg a többi JT szerint, by WTBTS. :D
Csak bizonyítékotok nincs egy szál sem erre, szokás szerint. Nem kell azzal jönni, hogy az akárhanyadik zsinaton emelték dogmává; mert az csak azt bizonyítja, hogy akkor lett dogma, semmi mást; így azt sem, hogy akkor került volna be a tanítások közé.
5. <Így a legkevésbé sem elfogadható és objektív érv az, hogy a "magyar helyesírás" (vagy akár a nemzetközi helyesírás) szerint ma ez a helyes.>
Neked és a többi JT-nek... Mivel nem vagytok hajlandók tudomásul venni semmit, ami eltér a tévtanításaitoktól. Ja, bocs, az Őrtorony Társulat tévtanításaitól. Aztán hogy a szervezet állítólagos isteni elhívására megint csak nincs bizonyíték, sőt épp az okkult eredetére van, az is száz százalék; csak a tanúk ezt általában vagy nem tudják, vagy nem igazán érdekli őket...
Nem mellesleg ez NEM egy érv volt részemről, pusztán egy megállapítás.
Javaslom az előttem belinkelt kérdés alapos áttanulmányozását; aztán ha még azon felül tudsz valami okosat, akkor oda be is írhatnád. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!