Ha egy házaspár nem akar gyereket vállalani az bűn?
Nem,hogy sajátot, de még örökbe fogadni sem.
Egyházi esküvő, szeretik és nem csalják egymást,stb..
Csak nem akaranak gyereket.
A tabletta is bűn ha jól tudom meg a gumi is annak számít talán a Vatikán szerint.
Hogy védekezhetnek?
Előző talán alátámaszthatnád a Bibliából, hogy miért bűn a fogamzásgátlás?
Abba, hogy egy házaspár akar -e gyereket, hányat akar és mikor senkinek nincs joga beleszólni miután felnevelni nekik kell és ez egy életre szóló "projekt"
Amúgy nem bűn, bár a gyermeket nem véletlenül mondja a Biblia Isten ajándékának, de még a ti gondolkodásotok is megváltozhat. Több olyan házaspárt is ismerek akik az elején egyáltalán nem akartak gyereket különböző okokból, később viszont már lett nekik nem is egy.
A módszerre visszatérve a tablettát és a spirált azért nem szokták ajánlani mivel az a már megtermékenyített petesejtet pusztítja el + nem is veszélytelen.
A gumit csak a Vatikán tiltja egyetlen más egyház sem. Egy hívő orvos egy előadásában egyszer úgy magyarázta, hogy mindaz ami a két sejt találkozását megakadályozza az nem bűn mivel nem pusztít el életet. A gumi pont ilyen. A naptár módszer a legrosszabb, ha már gumit sem akarnak akkor inkább vegyenek termékenységi tesztet, az a vizeletből kimutatja a termékeny napokat, de ez sem 100%-os módszer, figyelembe véve, hogy a teszt a termékenység előtt 1-2 nappal ha jelez a sperma meg 2-3 napig is él. Ilyen bizonytalan módszert az válasszon aki nem bánja ha mégis jön a gyerek
Katolikus szertartásban fogadják, hogy nyitottak a gyermekáldásra. Ez egyrészt úgy értelmezendő, hogy nem használnak fogamzásgátlást, másrészt pedig úgy, hogy nem azon vannak minden erejükkel, hogy ne szülessen gyerekük. Tervezni lehet természetes módszerekkel, de ha jön a baba, akkor jön. Ha kifejezetten nem AKAR gyereket a pár és ezért hajlandó lenne mindenre (akár arra is, hogy ne éljenek nemi életet - mondjuk akkor az eleve érvénytelen házasság) akkor igen, az a klasszikus katolikus egyházi értelmezés szerint bűn. Vigyázat, az "akarni" nem egyenlő azzal, hogy így-úgy áhítoznak és áradoznak. Az akarni-hoz elég már az is, hogy felelősségük tudatában tisztában vannak vele, hogy ha jön a gyerek, vállalják.
Lehet lepontozni. Amennyiben a kérdező a katolikus egyházi hozzáállásra volt kíváncsi, ez az objektíven, semmi több vagy kevesebb nem rejlik e válaszban.
# 11: Bocs, de a tabletták (legalábbis az általam ismertek) hatásmechanizmusa éppen az, hogy a tüszőérést, tüszőrepedést gátolják meg, tehát szó nincs abortív hatásról, mert nincs petesejt, ami megtermékenyül.
A spirál az természetesen más kérdés!
(Itt kívánom megjegyezni, hogy évekig szedtem ORVOSI céllal fogamzásgátlót úgy, hogy nem volt partnerem, és talán pont ennek köszönhetem, hogy később lehetett még gyermekem.)
Nem a vatikán hanem isten akarata a lényeg.
szaporodjatok és sokasodjatok..
Az élet értékes
Isten szemében egy gyermek élete, fejlődésének már a legkorábbi szakaszaiban is értékes. Dávid, Izrael királya ihletés alatt ezt írta: „te takargattál engem anyám méhében . . . Szemeid már mint embriót is láttak engem, és annak minden része be volt írva könyvedbe” (Zsoltárok 139:13, 16). Egy új élet a fogantatáskor kezdődik, és a mózesi törvény szerint felelősségre vonhatták azt, aki kárt tett egy meg nem született gyermekben. Valójában a 2Mózes 21:22, 23 rámutat, hogy ha verekedett két férfi, és emiatt egy terhes nő vagy a meg nem született gyermeke halálos szerencsétlenséget szenvedett, az ügyet a kinevezett bírák elé kellett vinni. A bíráknak mérlegelniük kellett a körülményeket, és azt, hogy milyen mértékben volt szándékos a tett. A büntetés lehetett ’lélek lélekért’, vagyis élet életért.
Ezek az alapelvek vonatkoznak a fogamzásgátlásra is, mert néhány születésszabályozási módszernek olyan hatása lehet, mint az abortusznak. Az ilyen fogamzásgátló módszerek nincsenek összhangban az élet tiszteletére vonatkozó isteni alapelvvel. Ám a legtöbb fogamzásgátlónak nincs abortuszhoz hasonló hatása. Mi a helyzet az effajta születésszabályozási módszerek alkalmazásával?
A Biblia sehol sem adja parancsba a keresztényeknek a gyermeknemzést. Isten ezt mondta az első emberpárnak és Noé családjának: „Legyetek termékenyek, sokasodjatok, töltsétek be a földet”. De a keresztényeknek nem ismételték meg ezt a parancsot (1Mózes 1:28; 9:1). Ezért a házaspárok maguk dönthetik el, hogy legyenek-e gyermekeik, és ha igen, mikor és mennyi. Az Írások nem ítélik el a születésszabályozást. Így bibliai szempontból nézve, valójában személyes döntés, hogy egy férj és egy feleség alkalmaz-e olyan fogamzásgátló módszert, amelynek nincs abortuszhoz hasonló hatása. Akkor miért ítéli el a katolikus egyház a fogamzásgátlást?
Emberi bölcsesség az isteni bölcsességgel szemben
Katolikus források azt írják, hogy a magukat kereszténynek valló személyek először a II. században vettek át egy sztoikus szabályt, miszerint a nemi kapcsolat egyetlen törvényes célja a gyermeknemzés. Így ezt a nézőpontot inkább filozofikus érvelés támasztotta alá, mintsem bibliai. Nem isteni, hanem emberi bölcsességen alapult. Ez a filozófia évszázadokon át fennmaradt, és több katolikus teológus is tovább bővítette. Ám ebből a tanításból logikusan az a felfogás alakult ki, hogy a csupán szexuális örömökért létesített nemi kapcsolat bűn, és ebből következően a nem gyermeknemzés céljából létesített nemi kapcsolat erkölcstelen. De a Szentírás nem ezt tanítja.
A bibliai Példabeszédek könyve költői szavakkal írja le azt az örömet, ami a férj és a feleség közötti helyénvaló szexuális intimitásból fakad: „Igyál vizet a saját tárolódból, és olyan vizet, mely a saját kutadból tör elő. Legyen áldott a forrásod, és örvendezz ifjúságod feleségével! Szeretetre méltó szarvasünő, bájos kőszáli kecske ő. Kebleitől ittasodj meg minden időben, szerelmétől ússz mámorban mindenkor!” (Példabeszédek 5:15, 18, 19).
A férj és a feleség közötti szexuális kapcsolat Istentől kapott ajándék. És nem csak a gyermeknemzés az egyetlen célja. A szexuális együttlét során a házastársak kifejezhetik az egymás iránt érzett vonzalmukat és gyengédségüket is. Tehát egy házaspárnak joga van eldönteni, hogy a terhesség megelőzésére alkalmaz-e valamilyen fogamzásgátló módszert, és a döntésükért senki sem ítélheti el őket (Róma 14:4, 10–13).
Kedves #15!
A hormonális fogamzásgátlók általában kétféle hormont tartalmaznak, progeszteront és ösztrogént. Idéznék egy cikkből, hogy mit mondanak erről:
"Az ösztrogén-hatást röviden így foglalhatjuk össze: Az agyalapi mirigy FSH (tüszőserkentő hormon) és LH (sárgatest serkentő hormon) termelését gátolva megakadályozza a petesejtet tartalmazó tüsző érését és az ovulációt, gátolja a petesejt méhnyálkahártyába való beágyazódását, és a korai terhesség megtartásához elengedhetetlen sárgatest működését.
A progesztagén-hatás miatt a méhnyak nyákja sűrűvé, átjárhatatlanná válik a spermiumok számára, csökken a hímivarsejtek megtermékenyítő képessége, a pete nem tud beágyazódni, az ovuláció is gátolt."
A lényeg az, hogy - bár kicsi az esélye, de - nincs 100%-osan kizárva a petesejt megtermékenyülése, és ezek a készítmények ilyen esetben meggátolják a beágyazódását, vagyis abortuszt okoznak!
Üdv.
Hú mennyi válasz!
Egyébként nem rólam van szó !
Ezt : >>ne éljenek nemi életet - mondjuk akkor az eleve érvénytelen házasság)<< kiírom kérdésnek
Ez igaz? Ha a házasok nem élnek enmi életet akkor a házasság érvénytelen?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!